Poszukuję auta do 25 tysięcy – łatwego w obsłudze. Prośba o pomoc w wyborze.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez loockas » 12 sty 2020, 01:13

Miałem firmową megane 3 z 1.6 110km i nie wspominam dobrze tego samochodu. Silnik ospały, głośny. Auto w prowadzeniu bardzo gumowe. Plus za przestrzeń w środku, bo jak na kompakta to było całkiem nieźle. Mieliśmy w niej LPG od początku. Spalała ok 10l przy dość dynamicznej jeździe. Gdybyś faktycznie brał pod uwagę ten silnik, to poczytaj bo one miały jakąś wadę dotyczącą rozrządu. Nie pamiętam już co to było, ale robili nam to na gwarancji jeszcze przed sprzedażą. Objawem było stukanie na zimnym silniku. Jak bym miał brać ten samochód, to wolałbym 1.4 Tce choć też nie jest bez wad. Ale dynamika i kultura pracy to zupełnie inny poziom.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2020, 01:21

loockas napisał(a):Nie pamiętam już co to było, ale robili nam to na gwarancji jeszcze przed sprzedażą. Objawem było stukanie na zimnym silniku.


Zapewne chodzi o słynne KZFR (koło zmiennych faz rozrządu) , za dużo na forum renault spędzam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 12 sty 2020, 01:21

C5 to duża gablota.
Mi dość trudno jeździło się 407-ką, a C5-ka była tych samych rozmiarów (podobne roczniki) – brałbym liftbacka...
Ty przesiadasz się z małej pchły – wrażenie będzie kolosalne. ;)
Co do spalania, to kumpel miał 307 sw w 1,6diesel – jeździł trasy, spalała mu 4,3...4,7 ON/100(minimalnie 3,8l )
Aktualnie kupił kolejnego puga w nowym dieslu 1,5(chyba p308) – pomimo iż spodziewał się niższego spalania, bo naczytał się i naoglądał prospektów, to spala podobnie jak poprzedni, ale różnica w mocy (40kM więcej od poprzednika) dla niego przy jego stylu jazdy prawie nieodczuwalna.

Szukałem kiedyś s40 – jedyny silnik który bym brał, to 2,5l 170kM w manualu+ gaz.
Jedyne co odstrasza, to stosunkowo wysokie spalanie – zwłaszcza w zakorkowanym mieście oraz ewentualne koszty serwisu fabrycznego przy mniej typowych usterkach.
Trudno kupić dobry niedojechany egzemplarz s40/v50 drugiej wersji (w dość niskim moim założonym budżecie) i za każdym razem pojawiają się "gdzieś daleko w Polsce" a nigdy pod nosem, żeby se podjechać i obejrzeć.

Moje zdanie o fiacie już znasz, nie miałem Brawo, nic pozytywnego prócz wyczytanych informacji z netu i własnych odczuć z oglądanych fiatów nie dodam.
Może tylko, że podstawowe części i naprawy podobno są tanie (nawet w serwisie fabrycznym) a ich dostępność zdecydowanie dobra.

O mazdach nie będę się wypowiadał – im dłużej jestem na forum, im więcej czytam i jednocześnie patrzę trochę z boku jako nieposiadający aktualnie żadnego modelu, tym bardziej ich się boję..

Dla siebie wziąłbym co najwyżej MX5 dla funu i z takiego samego powodu może peugeota 306 w kabrio...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Dominator » 12 sty 2020, 01:34

Ja mógłbym dodać że mogę sprzedać swoje 308sw 2.0 HDi nie wymagające wkładu właściwie ale to już nie jest hatchback a pełnoprawne kombi ;) w sumie wszystkie kryteria z 1 postu spełnia;) i jeszcze siana zostanie ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ZdzichuZ » 12 sty 2020, 09:13

Na początek to muszę swoje auto sprzedać jeszcze, bo bez sensu byłoby dwa posiadać.
Sprawdziłem sobie obecne ceny ON i jednak wybiorę benzynę z LPG. Pytanie tylko, czy szukać auta z już założoną instalacją, czy lepiej bez LPG i założyć samemu?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 11:14
Posty: 124

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2020, 09:58

Diesla od dawna już nie wybiera się ze względu na cenę paliwa więc ten argument trochę dziwny :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 12 sty 2020, 14:30

W M3 występuje podgrzewana przednia szyba??
Od kiedy?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tasman20Wroc » 12 sty 2020, 15:58

Od początku produkcji 3 BL w wyższych wersjach wyposażenia np ex. plus ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 489 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez zadra » 12 sty 2020, 17:35

ZdzichuZ napisał(a):Na początek to muszę swoje auto sprzedać jeszcze, bo bez sensu byłoby dwa posiadać.
Sprawdziłem sobie obecne ceny ON i jednak wybiorę benzynę z LPG. Pytanie tylko, czy szukać auta z już założoną instalacją, czy lepiej bez LPG i założyć samemu?


założyć samemu.
Masz wpływ na wszystko, od wyboru warsztatu po podzespoły a czasami na miejsce i sposób montażu.
Interesujesz się autem i wiesz co chcesz; duże grono posiadaczy aut nie wnika w pracę instalatorów i przyjmują, że instalator wie co robi i dobrze wybiera podzespoły oraz wykonuje montaż a przecież to taka sama branża jak inne; tanio zrobić i szybko i drogo skasować , najwyżej jak klient wróci z problemami to wciśnie mu się kit, że najpierw świece, cewki, rozrząd i co tam jeszcze...

kupując już z gazem nigdy nie wiesz od kogo kupujesz, jak dbał ile jeździł, czy regulował, filtry wymieniał etc,etc..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilq05 » 12 sty 2020, 20:48

ZdzichuZ napisał(a):Na początek to muszę swoje auto sprzedać jeszcze, bo bez sensu byłoby dwa posiadać.
Sprawdziłem sobie obecne ceny ON i jednak wybiorę benzynę z LPG. Pytanie tylko, czy szukać auta z już założoną instalacją, czy lepiej bez LPG i założyć samemu?

Założyć samemu i to jeszcze znaleźć zakład który ma dobre opinie oraz nie robi problemów z poprawkami, gdy zauważysz że jest coś nie tak. Nie jestem przeciwnikiem LPG, bo poprzednią C5 miałem w gazie. Ale właśnie przez LPG, a raczej sposób montażu jeżdżę teraz dieslem. Chciałem mieć w końcu spokój z problemami.

C5 kupiłem w komisie zarejestrowanego z założonym LPG. Okazało się że samochód sprowadzili jacyś dwaj podstarzali Janusze, przebieg na pewno cofnęli, o czym dowiedziałem się przypadkiem po 2 latach od kupna (obstawiam że cofnięty był o jakieś 60k km), ale brałem taką myśl pod uwagę, bo w końcu 12 letni samochód z przebiegiem 150k km jest nierealny. Ale stan samochodu był na szczęście ok poza gazem. LPG było założone na sztukę, po to że jak wstawią do komisu, to żeby łatwiej znalazł się kupiec. No fakt – przy samochodach do 10 tysięcy złotych, wstawiony gaz jest plusem. Szkoda tylko, że gaz w moim C5 był tak partacko założony, że każdy gazownik łapał się za głowę nad sposobem montażu. Kilku powiedziało, ze gdyby zobaczyli tak założony gaz i byliby diagnostami, to nie podbili by przeglądu. Ale przegląd jakoś za każdym razem bez żadnych kombinacji przechodziłem. Najważniejsze że było wszystko szczelne. Głównym problemem było wystrojenie tej instalacji, bo skoro komponenty nie do końca ze sobą grały, to ciężko to było wystroić w efekcie czego mapa benzyny i gazu tak się rozjeżdżały, że na benzynie samochód był nie do jazdy. Odpalał bez problemu, ale jak był zimny, to przed przełączeniem na LPG szarpał, nie miał mocy, gasł po wysprzęgleniu. Dopiero na gazie było dobrze. Wymiana wtrysków trochę pomogła, ale wciąż nie było dobrze. Koszt wymiany 400 zł z częściami. Wszystkie zabiegi które poniosłem, żeby jakoś w miarę to jeździło (ale i tak nie tak jak powinno) wyniosły między 800, a 1000zł. Nie po to się kupuje samochód z założonym gazem, żeby do tego takie kwoty dokładać. Wydałem prawie pół ceny nowej instalacji, żeby poprawić starą. A ile zszarganych nerwów w zimie... Powiedziałem dość i teraz bezproblemowo jeżdżę dieslem. Do LPG wrócę kiedyś na pewno, ale musiałem odpocząć psychicznie od takich głupich problemów związanych z gazem jakie dręczyły mój poprzedni samochód. A koszt przejazdu 100km dużym C5 z gazem i mniejszym C4 z dieslem jest bardzo porównywalny, ponieważ mój C5 i tak spalał trochę za dużo gazu w porównaniu z innymi modelami z takim silnikiem (11-12l vs 13-14l w mieście), a do tego obliczyłem że w jeździe miejskiej na każde 100km potrzeba było około 2l benzyny na rozruch, jazdę na zimnym silniku i gaszenie. To też doliczałem do ceny przejechania 100km. Obecny diesel w zimie, w mieście nigdy nie przekroczył mi 6,5 litra/100km, także myślę że wartości porównywalne.

Także gaz TAK, ale raczej polecałbym kupić benzynę i gazować samemu, mieć na to gwarancję i zwracać uwagę, żeby samochód jeździł tak samo na gazie jak i benzynie, a jak nie to do poprawy. Ewentualnie jak brać pod uwagę zagazowane, to umówić się z jakimś zakładem montującym LPG i niech sprawdzą jak założone, niech się podepną pod kompa i sprawdzą jakie ma parametry przy pracy.

Może przesadzam, ale to co przeżyłem z LPG to dla mnie była patologia.
Ostatnio edytowano 13 sty 2020, 14:01 przez kamilq05, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez zadra » 13 sty 2020, 13:21

za dużo gazu w porównaniu z innymi modelami z takim silnikiem (11-12l vs 13-14l w mieście), a do tego obliczyłem że w jeździe miejskiej na każde 100km potrzeba było około 2l benzyny

Dla porównania; mój peugeot 407 2,0 136kM spalał ok 8,6 l/100 gazu w trasie i nie przekroczył 10l/100 w zakorkowanym Poznaniu; na odpalanie latem ok 0,3l Pb/100 i zimą ok 0,5lPb/100..
Instalacja montowana w dobrym zakładzie na dobrych – dostępnych wówczas podzespołach.
Ja przejechałem 95kkm tym autem w lpg i jedynym problemem okazało się skorodowane gniazdo bezpiecznika instalacji lpg.

Zdecydowanie jeśli kupić, to Pb i zainstalować samemu – nawet do Banamina można jechać i mamy spokój na długi czas...
Ostatnio edytowano 16 sty 2020, 01:48 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ZdzichuZ » 15 sty 2020, 01:20

Jeszcze odnośnie kosztów eksploatacji gazu i ogólnie auta. Moje przebiegi miesięczne wynosiłyby około 2700 – 2900 km m-cznie. O ile do paliwa dołożyłby się kolega zabierany po drodze, o tyle pytanie o pozostałe koszty eksploatacji.

1. Olej raz na 10 tys km + regulacja gazu. To pierwsze wiem ile kosztuje, to drugie?
2. Zawory – w Bravo 1.4 jest jak pamiętam regulacja hydrauliczna. Czy mimo to trzeba do zaglądać w jakikolwiek sposób? W Maździe 1.6 jest ręczna? Co ile regulować? I jaki to koszt?
3. Świece – czy stosuje się do LPG te świece o przedłużonej żywotności. Wiem, że do części modeli Mazdy były takie drogie Denso mające wytrzymać 90 tys. km. Czy jest sens coś takiego do gazu pakować, czy lepiej zmieniać raz na nie wiem 30 tys. ale tańsze?
4. Przednie wahacze w 3 BL – są wymienne w całości, czy tuleje / sworznie można również wymieniać? W Bravo nie pamiętam jaka żywotność, ale chyba dość tanio wymiana wychodziła.
5. Łańcuch rozrządu w 1.6 Mazdy – czy jest faktycznie długowieczny? Na chyba 2 ogłoszeniach 3 BL widziałem adnotację o przeprowadzanej wymianie. Przebiegi aut około 170 tys. km.

Chęć mieszkania na wsi ma swoje wady :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 11:14
Posty: 124

Postprzez Neonixos666 » 15 sty 2020, 03:42

a może Dacia?
spełnia wszystko z pierwszego postu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 15 sty 2020, 05:32

ad 1.
wymiana oleju to oczywista sprawa- już gdzieś pisałem, do fiacika wchodzi go 30% mniej niż do mazdy..
regulacja gazu nie jest wymagana co 10kkm, bardziej wymiana filtrów- jeśli w zakładzie który montował gaz, to wraz z kontrolą parametrów (może faktycznie i regulacją) koszt powinien zamknąć się w 100pln.
Tam gdzie ja gazowałem hondzię ten koszt to 80pln.
jeśli sam wymienisz sobie filtry lpg, to ok 20....30 zł powinno na filtry wystarczyć.

Ad 4.
specjalne świece do gazu , oraz specjalne oleje do gazu to chyba raczej mit wymyślony na nasz rynek.
świece wymieniaj jak fabryka kazała na zalecane przez fabrykę.
możesz też nie wymieniać na własną odpowiedzialność, ale ja zalecałbym choć przy wymianie oleju wykręcić wszystkie świece, dokładnie obejrzeć, wyczyścić wyregulować szczelinę i wkręcić z powrotem.
jeśli elektrody nie będą upalone i nie będzie groziło ich oberwanie to sprawnej świecy wymieniać nie musisz, ale jak wyżej, na własną odpowiedzialność..
W niektórych autach producent stosuje świece irydowe- długodystansowe, wytrzymują ok 100kkm i o nich pisałeś.
oczywiście odpowiednio droższe od " nieirydowych " ,zalecana wymiana tak jak producent auta wymyślił.
wspomnieć można o zmniejszeniu przerwy między elektrodami, niektórzy stosują inni nie stosują- moim zdaniem delikatna korekta na minus nie powinna źle wpłynąć na pracę silnika.

co do cewek zapłonowych to tak jak ze świecami, jeśli są oznaki zużycia, coś nie działa jak powinno to trzeba wymienić.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez piwo » 15 sty 2020, 09:08

kable wysokiego napiecia siadaja u mnie dosc szybko w fiacie punto 1,4 30tys maks. glowica padla po 15tys w nowym aucie z fabryczna instalacja lpg. winny zlej jakosci gaz na stacji orlen. nie unikniesz tego. lepiej wybrac mniej palaca benzyne niz gaz bo kazdy gaz zabije glowice wczesniej czy pozniej. oczywiscie mozna wliczac to w koszta i moze nawet z wymiana glowicy jazda na gazie sie oplaca ale pytanie czy ktos ma czas na awarie.
Ostatnio edytowano 15 sty 2020, 11:40 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez twardy103 » 15 sty 2020, 10:16

piwo napisał(a):kable wysokiego napiecia siadaja u mnie dosc szybko w fiacie punto 1,4 30tys maks. glowica padla po 15tys w nowym aucie. winny zlej jakosci gaz na stacji orlen. nie unikniesz tego. lepiej wybrac mniej palaca benzyne niz gaz bo kazdy gaz zabije glowice wczesniej czy pozniej. oczywiscie mozna wliczac to w koszta i moze nawet z wymiana glowicy jazda na gazie sie oplaca ale pytanie czy ktos ma czas na awarie.

Wszystko zależy od tego jaki jest pacjent :) Jak Punto to może, jak Mazda to niekoniecznie.

To ja dorzucę trzy grosze od siebie.
Pacjent: Mazda 323f BJ 1.6 98 KM + LPG (Stag 3-400 Plus).
Na gazie zrobione 135kkm.
Świece wymienione raz w tym czasie (były sprawdzane wcześnej).
Przewody nie wymagały wymiany.
Filtry co 30kkm bo nie ma sensu wcześniej.
Przegląd coroczny droższy o 63 zł z racji LPG (nigdy nie sprawdzali swoją drogą ale kasę biorą...).
Koszt przeglądu gazowego (filtry + ewentualna regulacja) w serwisie BRC w Łodzi – 150 zł.
Kompresja sprawdzona przed sprzedażą (z ciekawości jak LPG zniszczył silnik) – jak z fabryki, przypomnę przy przebiegu 255k km.
Więc generalnie jestem mega zadowolony, że założyłem LPG zaraz po zakupie (przy przebiegu 120kkm).
Żadnych, ale to żadnych problemów, butla gazowa na 10 lat (akurat tyle przejeździłem tym samochodem).

Reasumując: jak masz do wydania 25k zł i chcesz nieduży samochód to ja bym się nie zastanawiał tylko brał PB i sam zakładał LPG.
Sam stałem przed tym dylematem 2 miesiące temu, chciałem kupić Volvo XC70 z benzyną i założyć LPG.
Tam akurat wybór padł na ON z kilku względów ale w Twojej sytuacji (lekkie auto, dużo samochodów w tym pułapie cenowym z Pb) tylko Pb + LPG (samemu).
Powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Dominator » 15 sty 2020, 10:30

Nikt tu nie wspomniał o hondzie Civic z 1.8 Benz. Super auto. Gaz też łyknie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez twardy103 » 15 sty 2020, 12:43

Potwierdzam, pytanie tylko czy w budżecie się zmieści sensowna opcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Tasman20Wroc » 15 sty 2020, 14:55

Trzeba tylko uważać na egzemplarze gdzie honda na bezczela zamontowała felerne tłoki (silnik wciąga olej aż miło ;))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 489 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez Dominator » 15 sty 2020, 15:18

Mój kolega takowego ma;) póki co dolewa. Ale poza tym jest spoko. Mój poliftowy nic nie pił.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości

Moderator

Moderatorzy Moto