Poszukuję auta do 25 tysięcy – łatwego w obsłudze. Prośba o pomoc w wyborze.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez zadra » 20 sty 2020, 11:37

ZdzichuZ napisał(a):W Bravo jest na szczęście skrzynia 6 biegowa.

:P
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2280 (9/50)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Grzyby » 20 sty 2020, 16:44

piwo napisał(a):oczywiscie.
jak jest dozwolona predkosc 140 jade 140 a nie 130 jak dozwolona 50 jade 50 a nie 45 i blokuje innych

Jakie ty masz szczęście że mieszkasz w PL. Co byś ty bidoku zrobił gdyby dozwolone było 170km/h. Zamontowalbys pewnie nitro żeby nie blokować innych i wymieniał silnik co tydzień....

P. S. Popatrz jakie te niemce głupie. Wcale nie zapieprzaja tyle ile mogą. I chamsko blokują adolfy jedne :p
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16996 (72/160)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l J23A,
Renault Trafic 1.6 TT R9M,
Renault Master 2.5D,
Fiat Doblo 1.6 16V
Dacia DV 1.6 LPG,
Burstner Amara 535TK

Postprzez piwo » 20 sty 2020, 17:29

Bym tyle jeździł i to z wielką przyjemnością. Czego tu nie zrozumiałeś?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4164 (129/101)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2020, 17:42

piwo napisał(a):Bym tyle jeździł i to z wielką przyjemnością.


Czego nie podziela silnik w tym fiacie, z drugiej strony ciekawe ile wytrzyma, myślę że około 150 tys i wyzionie korbę. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8910 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 20 sty 2020, 21:16

piwo napisał(a):Bym tyle jeździł i to z wielką przyjemnością. Czego tu nie zrozumiałeś?

A pojales że nie masz auta które Ci na to pozwoli (fiaciki o których piszesz).
Najpierw wyposaż się we właściwe narzedzie, a potem krytykuj.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16996 (72/160)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l J23A,
Renault Trafic 1.6 TT R9M,
Renault Master 2.5D,
Fiat Doblo 1.6 16V
Dacia DV 1.6 LPG,
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2020, 21:39

W sumie to ja również nie polecam Fiata z LPG jeździłem kiedyś Fiatem palio weekend 1.2 i nie mogłem wyjechać ze żwirowni z pełną przyczepką piachu tak że nie polecam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8910 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 20 sty 2020, 22:34

nie polecam Fiata z LPG jeździłem kiedyś Fiatem palio weekend 1.2 i nie mogłem wyjechać ze żwirowni z pełną przyczepką piachu

Bo nie wjeżdża się w takie miejsca fiatem z przyczepką pełną piachu ;P

Ja natomiast polecam fiata.
Miałem fiata 125p i to był dobry fiat – po wykonaniu podstawowych poprawek fabryki wiernie służył mi jako pierwszy w życiu własny pojazd.. prawie się nie psuł przez te kilkanaście miesięcy.. :)
Ostatnio edytowano 20 sty 2020, 22:38 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2280 (9/50)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2020, 22:38

zadra napisał(a):Bo nie wjeżdża się w takie miejsca fiatem z przyczepką pełną piachu


a niby dlaczego przecież zakazu nie było więc można :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8910 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 21 sty 2020, 10:09

Mi się wydaje, że piwo więcej silników jednak wybuchło bez LPG niż z LPG więc to raczej nie jest wina LPG :P
Do tego pałowanie samochodu z palącym się "check engine" (pewnie zaraz będzie tłumaczenie, że to jakaś pierdoła) to potwierdzenie specyficznego podejścia użytkownika do traktowania maszyn i prowokowania grubych problemów ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8821 (89/218)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez piwo » 21 sty 2020, 14:56

Check się pali od 15tys km. Serwis fiata 4 razy podchodził do problemu na gwarancji i nie usunął usterki. Wypadające zapłony przez zryty przez gaz silnik od 15tys.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4164 (129/101)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez zadra » 21 sty 2020, 21:46

piwo napisał(a):Check się pali od 15tys km. Serwis fiata 4 razy podchodził do problemu na gwarancji i nie usunął usterki. Wypadające zapłony przez zryty przez gaz silnik od 15tys.

po 3-ej nieudanej naprawie można zazwyczaj oddać zepsuty sprzęt i poprosić o zwrot gotówki.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2280 (9/50)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez piwo » 22 sty 2020, 05:57

nie u fiata. choc instalacja byla fabtryczna to dla nich niefabryczna i zawsze byla gadka ze oni moga instalacje zdemontowac instalacje to bedzie dobrze. takie glupiego gadanie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4164 (129/101)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez zadra » 22 sty 2020, 18:18

było zdemontować.
Teraz marudzisz,że lpg to zło...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2280 (9/50)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 22 sty 2020, 20:15

Ciekaw jestem czy jak LPG założone by było w normalnym zakładzie na porządnych gratach też był by problem. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8910 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez twardy103 » 23 sty 2020, 07:45

Wracając do tematu wątku:
– co stanowiło przeciw Maździe BL 1.6? Albo można iść też w 2.0 (nie DISI)
Ktoś powiedział, że rdza ale jestem święcie przekonany, że jesteś w stanie upolować dobrze zachowany egzemplarz (podwozie) + jak chcesz zrobić konserwację za 1500zł i masz spokój na lata
– Honda Civic 1.8

Osobiście wybierałbym między tymi dwoma.
Jakby Ci się udało upolować Mazdę w Sporcie np. to masz na prawdę fajne wyposażenie jak na tamte lata ze wspomnianą podgrzewaną przednią szybą, BOSE, biksenonem itd.

A oba auta dają dużo frajdy z jazdy, honda ma większy bagażnik.
Z Mazdą jeśli chodzi o fotele to własnie te ze SPORTa są ok, na zwykłe ludzie narzekają.
Wentylacja i klimatyzacja jest bardzo wydajna. Nie spełnia natomiast warunku pkt. 3 – dobry dostęp do samodzielnej wymiany żarówek :D Ale ksenonów nie wymieniasz często, pamiętaj a jak zależy Ci na dobrych światłach to nie zawracaj sobie głowy zwykłymi żarówkami.

Chyba, że chcesz trochę bardziej "na grubo" iść i np. jakieś starsze Volvo (choć nie spełnia założenia >2010 <lol> ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 676 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez ZdzichuZ » 23 sty 2020, 08:26

twardy103Tylko ja już zdecydowałem, że szukam 3 1.6 benzynowej :) O Fiacie wspomniałem tylko w odpowiedzi na historię piwo o problemach z LPG.
Na razie przeglądam ogłoszenia i mam jedną wątpliwość. Czy w 1.6 przed liftingiem były montowane ksenony? Bo widzę ogłoszenia aut ze spryskiwaczami lamp, ale bez ksenonów. I widzę też, że z tym silnikiem są właśnie albo zwykłe, albo takie bardziej wyprofilowane fotele. 2.0 byłoby ok, ale chcę wersję z manualem. To już będzie DISI, więc do gazu raczej średnio.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 10:14
Posty: 88

Postprzez twardy103 » 23 sty 2020, 08:51

Były, ja mam wersję przedliftową i mam biksenon. Co prawda w 2.0 DISI ale to nie robi różnicy.
Kolega KMBak miał 3 przedliftową 1.6, możesz u niego zajrzeć na tabelę wyposażenia w wątku ma:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 24&start=0
Jak widzisz musisz szukać wersji Exclusive Plus, żeby ewentualnie mieć ksenony (były w opcji).
Jak manual to tylko 1.6 wchodzi w grę, a w Sporcie nie było 1.6, więc zawęża Ci to poszukiwania do 1.6 w wersji Exclusive Plus :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 676 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez ZdzichuZ » 23 sty 2020, 08:59

To jeszcze jedno. Bo jestem przekonany, że najlepiej kupić od prywatnego właściciela, a już idealnie auto z polskiego salonu. W ogłoszeniach przeważają auta sprowadzane, głównie z miejsc znanych z handlarzy jak Zduńska Wola itp. Czy warto brać je pod uwagę, czy zupełnie odpuścić?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 10:14
Posty: 88

Postprzez zadra » 23 sty 2020, 09:48

zdecydowałem, że szukam 3 1.6 benzynowe

jeśli pozwolisz, to skrytykuję Twoją decyzję..
W disi będzie bez gazu, spalanie Pb dość wysokie, przedlift tak 1,6 jak i 2,0 może być w gazie, ale regulacja zaworów na szklankach (wszystko dobrze, jeśli będzie stabilny luz, ale jak się zacznie rozjeżdżać to czekają kosztowne naprawy-regulacje)
Dodatkowo mam wrażenie, że w 2,0 przedlift są słabe odczucia z jazdy- wrażenie, że mimo pojemności auto nie wykorzystuje całej mocy i jest trochę ospałe- to akurat .może być moją subiektywną oceną na podstawie jazdy przedzakupowej taką mazdą oraz porównaniem z obecnie posiadaną hondą.
Poczytaj również o problemach olejowych.. Niestety, ale silniki mazdy często biorą olej, również te młodsze; dodatkowo robią to czasami w sposób trudny do przewidzenia.
Temat korozji również daleki jest od ideału,chociaż w wielu źródłach na forum piszecie, że nie jest tak źle z rudą jak dawniej.
Tu myślę, że jednak dawniej było dużo lepiej-moja GE w dobrym niekorozyjnym stanie przetrwała do momentu zawału serca w wieku chyba 21lat ; do tej pory jeżdżą mazdy bg oraz bf których stan jest nienajgorszy.
W kabinie jest głośno przy normalnej jeździe co wymusza dodatkowe kosztowne starania o izolację akustyczną wykonaną we własnym zakresie.

Myślę, że informacje o poprawie w kwestii korozji aut z lat po 2010 wynika tylko z faktu ich młodego wieku a nie ze starań producenta.

U mnie z porównania honda vs mazda wygrała honda.
W czym jest lepsza honda?
dobrze przyjmuje gaz (również w wersjach po 2010r- uwaga na rocznik 2012)
W pojemności 1,8 jedzie w moim odczuciu lepiej niż 2,0 przedlift mazdy.
6-o biegową skrzynia dobrze zestrojona na potrzeby silnika(mały minus za bieg 2-gi – temat do poczytania)
W kabinie zdecydowanie ciszej niż w mazdach którymi jeździłem, (ale mój comprex po wygłuszeniu wnętrza również pod tym względem był lepszy od przeciętnej).
Honda mniej pali – u mnie nawet mniej gazu niż mazda benzyny.
Regulacja zaworów bajecznie prosta a jeśli wykonywana w warsztacie lub ASO to ok 6-o krotnie tańsza usługa niż przy regulacji szklankami.
Również zawieszenie mimo wielowahacza(u mnie, sedan) jest z tyłu bardziej przejrzyste, prostrze i mniej wymagające
a zachowaniem w czasie jazdy nie odbiega od tego do którego przyzwyczaiła Cię mazda.

Niestety honda przegrywa wyposażeniem. Mam wrażenie,że mazda w standardzie daje więcej niż honda, ale minimalistyczne wyposażenie hondy ma swoje plusy. Na pokładzie są tylko najbardziej pomocne rzeczy.

Co do korozji, aby się nie przechwalić napiszę tylko, że moim zdaniem w hondzię nie jest gorzej niż w maździe.
Co prawda również koroduje(wg mnie jest w tym względzie lepiej niż w rocznikowo porównywalnej maździe) ale wobec wielu przewag jestem w stanie to znieść.

Zdecydowałeś, że chcesz kupić mazdę; ok ale uczulam, żebyś oglądając auta szczególną uwagę poświęcił blacharce i podwoziu w kwestii ew napraw, stanu zachowania jak również zagłębił się w tematach olejowych i współpracy z lpg.

Co do log, to jednak przelicz, Czy na zlot do Poznania jadąc chcesz za paliwo płacić ponad stówę, jeśli możesz prawie połowę mniej? czy przyjemności z jazdy nie będziesz uzależniał od zasobności portfela i mając w głowie autokalkulator odmówisz sobie wciśnięcie gazu ,bo wówczas spalanie będzie w okolicach 12ltr PB a nie 8-u a na autostradzie pojedziesz 120km/h stabilną prędkością, bo i ciszej i paliwa mniej pali...
120km/h na autostradzie przecież wystarczy, jestem zdania że w większości przypadków taka prędkość jest prawidłowa, ale ja mogę szybciej,taniej i ciszej, a kół Piwo to już wogóle ma odmienne zdanie...

Dopisano 23 sty 2020 10:59:

ZdzichuZ napisał(a):To jeszcze jedno. Bo jestem przekonany, że najlepiej kupić od prywatnego właściciela, a już idealnie auto z polskiego salonu. W ogłoszeniach przeważają auta sprowadzane, głównie z miejsc znanych z handlarzy jak Zduńska Wola itp. Czy warto brać je pod uwagę, czy zupełnie odpuścić?


ja objechałbym okolicznych handlarzy- tak do 100km wokół domu tylko po to,żeby sprawdzić ich prawdomówność i rzetelność opisów.
Jeśli w 2-u lub 3-ech przypadkach będą naciągali rzeczywistość aby wcisnąć kit, to dalszych poszukiwań w odległych regionach bym sobie odmówił.
Tak jak piszesz, od prywatnego,najlepiej po polskim salonie aby mieć pewność przebiegu i stanu technicznego.
Tym razem kup w B.dobrym stanie, bo mała pchła z odgniecionym progiem od początku była u Ciebie na spalonej pozycji...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2280 (9/50)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez twardy103 » 23 sty 2020, 11:04

Kolega nie chce automatu, więc 2.0 odpada w Maździe (bo myśli o LPG).
1.6 – tutaj akurat nie ma rozkminy, silnik prosty, pod LPG podchodzi bardzo dobrze.
Były przykłady (może dalej je mają) osoby, które 1.6 mieli w LPG i nie narzekali.
Ja miałem w 323f BJ 1.6 (trochę inny silnik ale nie jakoś bardzo różny) i na LPG przejechał 135kkm, regulacja zaworór raz robiona, koszt 210 zł (regulacja płytkami).
Przy przebiegach jakie robisz różnica PB vs LPG będzie na tyle duża, że nie przejmowałbym się takimi rzeczami jak regulacja luzu zaworowego bo koszt będzie znikomy przy różnicy w cenie paliwa.

Jeden argument za Mazdą jeszcze – jest tańsza na rynku niż Honda.
Więc >2010r. z dobrym wyposażeniem może być ciężko w Civicu. Chyba, że bieda wersja to może coś się trafi. Pytanie na czym Ci bardziej zależy.

Co do miejsca zakupu – ja bym sam szukał albo gadał z Andrzejem z Carpasji czy Bartkiem (choć oni ostatnio ze Szwecji ciągną więcej).

Dopisano 23 sty 2020, 12:09:

zadra napisał(a):
zdecydowałem, że szukam 3 1.6 benzynowe

jeśli pozwolisz, to skrytykuję Twoją decyzję..
W disi będzie bez gazu, spalanie Pb dość wysokie, przedlift tak 1,6 jak i 2,0 może być w gazie.


Od kiedy 2.0 przedliftowe miało manualną skrzynię biegów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 676 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto