Napisane: 4 sie 2022, 11:39
Dziwnie napisałeś "gadżeciarzem "
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
Szymon napisał(a):Bo wiesz, jakbyś jednak dojrzał do tej decyzji...
Ja piszę o LFP
loockas napisał(a):Szymon napisał(a):Bo wiesz, jakbyś jednak dojrzał do tej decyzji...
Który z Twoich problemów rozwiążę zakup kolejnego sedana?
RobertPi napisał(a):załatwienie większego przydziału mocno podnosi cenę 1 kW
RobertPi napisał(a):Co do ładowania w garażu lub parkingu pod blokiem jeśli nie jest do tego przystosowany to już sobie wyobrażam gdy dostaniecie od zarządcy budynku kilka punktów ładowania i zużyjecie w nocy cały przydział mocy dla budynku. 4 jednocześnie ładujące się samochody z szybkimi ładowarkami po 50 kW są w stanie bez problemu odciąć cały budynek 30-60 mieszkaniowy od prądu.
RobertPi napisał(a):17 kW po 2,2 daje realnie tyle samo.
RobertPi napisał(a):Pisząc o realnych kosztach eksploatacji miałem na myśli ładowarki komercyjne a tam prąd grubo ponad 2 zł za kWh.
brii napisał(a):Nieprawda
brii napisał(a):Nieprawda
brii napisał(a):Greenway od 1,02zł/kWh, Tauron od 1,21zł/kWh a Orlen Charge od 1,22zł/kWh
nemi napisał(a):Okazjonalnie pewnie lepiej wydawać po 2,50 za kWh bez abonamentu, gdy jeździsz w trasę na przykład co 2 miesiące?
brii napisał(a):Greenway bez abonamentu 1,28
nemi napisał(a):Szkoda, że nie odniosłeś się też do uwagi Zadry o pięknie palących się elektrykach.
nemi napisał(a):trafia się nagły wyjazd 200 km od domu, a akurat bateria w aucie pokazuje 20% – trudno wtedy czekać kilka godzin.
nemi napisał(a):Ten wywód dotyczący baterii był o jakiejś przyszłej/dopiero wprowadzanej technologii?
brii napisał(a):Jednak historie typu nagle muszę jechać 500km bez przystanku na siusiu nigdy mi się nie zdarzyły i mam nadzieję, że się nie zdarzą
brii napisał(a):Nie – to jest używana do dłuższego czasu technologia – cześć Tesli ma ogniwa LFP, praktycznie wszystkie chińczyki ją mają i jest powszechna w magazynach energii.