Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 21 mar 2020, 08:43

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4073 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez child » 21 mar 2020, 11:37

Rzeczywiście "dzięki" epidemii mamy unikalną możliwość sprawdzenia pewnych teorii w praktyce. Ale jakoś wątpię, czy do propagatorów zmniejszania na siłę ruchu samochodowego w miastach na siłę cokolwiek dotrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1379 (37/78)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 21 mar 2020, 15:09

To jeszcze taki tescik hybrydy.
https://www.auto-swiat.pl/tv/auta-bez-s ... rt/f2syfvb

Uśmiałem sie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4073 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mysiak » 23 mar 2020, 16:37

Test e-Craftera już do poczytania:
http://4kolkaszczescia.pl/index.php/202 ... -na-miare/
w wielkim skrócie – fajny dostawczak, ale tylko do ścisłych centrów i pod klienta któremu taka paka wystarcza.
Na plus wyposażenie, No i niezależnie od źródła napędu Crafter to naprawdę fajny dostawczak z mega wygodnym miejscem pracy.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez piwo » 23 mar 2020, 16:53

A jaka ładowność?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4073 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mysiak » 23 mar 2020, 17:02

niecała tona przy ładowni wylożonej sklejką
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2020, 17:03

ile kosztuje? Jak się teraz zastanowić to robimy w sumie busem raptem 40 km dziennie (nie co dzień) i wozimy najczęściej około tony więc miało by to sens w naszych warunkach, siła też na podwórku jest więc nie było by takie głupie. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mysiak » 23 mar 2020, 17:10

275 tysi plus VAT :) :D
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2020, 17:18

No to można mieć 4 Ducato bo zapłaciliśmy 80 brutto :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Myjk » 23 mar 2020, 17:49

Ale Craftery widzę od 130 do 170 tys.

Niemniej jak już pisałem ceny elektryków są absurdalne, ale nie ma ku temu żadnych logicznych podstaw. Jeśli przyjąć że koszt silnika spalinowego i skrzyni biegów jest równy układowi elektrycznemu (a patrząc na złożoność silnika spalinowego i skrzyni, oraz prostotę układu elektrycznego, tańszy być nie może), to elektryk powinien być droższy jedynie o koszt baterii (obecnie okolice 500zł/kWh). Jeśli przyjąć bazę na tym poziomie, plus baterie powiedzmy 60kWh, to jest maks. 50 tys. różnicy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5826 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '15

Postprzez mysiak » 23 mar 2020, 18:29

Cenae-Craftera zachecajca nie jest w naszych realiach.W jego cenie may dwa Craftery z TDI pod maską.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2020, 19:34

Ja rozumiem że to będzie droższe ale nie dwa razy tyle, tym bardziej że jest to auto użytkowe przy którym koszt zakupu czy leasingu jest dość istotny. Myślę że miałby on odbiorców i ktoś mógłby dopasować go do swojej działalności w mieście. Bateria mogła by być ciut większa tym bardziej że pod podłogą busa jest sporo miejsca, napęd na przód czyli nie ma wału. Realny zasięg do tych 250 km na pusto i 200 z max obciążeniem i myślę że na miasto nie było by złe, ale ta cena...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 23 mar 2020, 19:50

Właśnie, ciekawostką jest, że elektryki są droższe od spalinówek.
Myjk piszesz, że ilość części może być taka sama.. wydaje mi się, że przy silniku elektrycznym tych elementów jest znacznie mniej, więc wytworzenie samego urządzenia przy opracowanej już technologii i możliwości łatwego kopiowania podzespołów powinno być mniej kosztowne.
Można się spierać o te różne elementy, w standardowym wykonaniu – skrzynia biegów, w elektrycznym jej brak, ale jakieś sterowanie, przełożenia napędów, czy większe wymaganie dot instalacji elektrycznej,..
Generalnie to jednak chodzi o kasę, o to, żeby zarabiać na klientach a nie być dobroczyńcą zbawiającym zatruty świat..

Dodatkowo zostają jeszcze koszty patentowe i różne certyfikaty, ale czy spalinowy, czy elektryczny to i tak produkcję trzeba zalegalizować.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1826 (6/37)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2020, 20:08

Dodatkowo zobaczcie tą powierzchnię na dachu, fotowoltaika była by w sam raz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 23 mar 2020, 23:13

fotowoltaika była by w sam raz

pewnie dołożyłbyś ze 20 tysiaków za takie mobilne panele z logo VW.. <lol> <lol>
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1826 (6/37)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2020, 23:20

a jak by kupić normalnego busa, władować do niego baterie i robić za mobilną ładowarkę. Podjeżdżasz do elektryka podpinasz kabel i ładujesz go. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 24 mar 2020, 09:04

Albo e-Crafterem ciągać za sobą generator na przyczepce <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1379 (37/78)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 24 mar 2020, 10:46

A drugim e-Crafterem ciągnąć bekę z paliwem do generatora..
No super ekologicznie się robi hahaha
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1826 (6/37)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mysiak » 24 mar 2020, 15:42

ten generator trzeba by chyba mieć na pace e-Craftera. Bo z przyczepą to nie wiem czy dałby radę no i zasięg mógłby siąść jeszcze nieco
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2020, 18:02

Dlatego dla takiego auta lepsza była by hybryda. Takie busy nie jeżdżą z zawrotnymi prędkościami a najwięcej spalają przy rozpędzaniu się, przy jednostajnej jeździe nie ma tragedii, wystarczyło dać silnik spalinowy na przednie koła pod autem baterię i drugi silnik napędzający tylne koła. Może nawet tańsze by to było <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto