[Usunięte]
Napisane: 22 sie 2022, 22:06
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
Moje obserwacje:
na zachodzie Europy nie istnieje pojęcie "range anxiety". W Niemczech na 80% stacji benzynowych przy autostradzie są stacje ładowania EV (czasem marne 50 kW, ale są) wszystkie oznaczone są znakami dystrybutora z wtyczką, więc jak jedziesz autostradą to wiesz z wyprzedzeniem bez konieczności szukania po aplikacjach.
W Holandii na każdej stacji jest coś do ładowania. W Belgii i Francji – nie miałem potrzeby zjeżdżać, ale widziałem charakterystyczne daszki stacji Total Energies zbudowane z paneli PV.
Czas podróży porządnym autem EV nie różni się od podróży dieslem a sama podróż jest znacząco tańsza. Za prąd do auta zapłaciłem podczas podróży mniej niż za diesla podczas mojej poprzedniej wycieczki skodą 2.0 TDi 4 lata temu.
zadra napisał(a):udowodniłeś, że artykuł ma błędy.
Zwróciłeś uwagę, że w artykule wpisano niewłaściwą pojemność baterii i skrytykowałeś w swoim stylu, pomijając jednocześnie, że wpisany zasięg również błędnie podany wzrósł z fabrycznego 48km do ok 200km (w artykule) co wskazuje, że autorowi najprawdopodobniej chodziło o inne auto..
...wyposażony został w baterię o pojemności 35,5 kWh, która pozwala na przejechanie 200 km na pełnym ładowaniu co znacznie przekracza średni dzienny dystans 48 kilometrów pokonywanych przez europejskich kierowców.
zadra napisał(a):zasięg również błędnie podany wzrósł z fabrycznego 48km do ok 200km
brii napisał(a):Mazda jest bardzo nieefektywnym energetycznie samochodem – średnie zużycie ma na poziomie 17,7kWh jak na ten segment to porażka – konkurencja często ma ~12kWh.
zadra napisał(a):W żaden sposób nie odniosłeś się do informacji z Orlenowskiej strony, najprawdopodobniej byłoby to dla Ciebie mniej na rękę; wolałeś wyrazić święte oburzenie, skrytykować i .......
przemilczeć niewygodne dla siebie fakty..
zadra napisał(a):udowodniłeś, że artykuł ma błędy.
zadra napisał(a):Jak pytam o konkrety, to Ty zamiast odpisać w przyjacielski sposób
zadra napisał(a):Masz auto które zaspokaja Twoje potrzeby, jesteś w niego tak wpatrzony, że ułożyłeś już swoje życie i rytm dnia aby móc powiedzieć, że Cię ono nic nie kosztuje.
loockas napisał(a):Ale masz, żeby nie było że omijam temat. Zestawienie kosztów podróży z Gliwic do UK, w najgorszym możliwym scenariuszu dla EV czyli z komercyjnych ładowarek. Samochód to Tesla 3 LR i znając Tomka, to na autostradach nie żałował sobie, a w DE to już szczególnieMoje obserwacje:
na zachodzie Europy nie istnieje pojęcie "range anxiety". W Niemczech na 80% stacji benzynowych przy autostradzie są stacje ładowania EV (czasem marne 50 kW, ale są) wszystkie oznaczone są znakami dystrybutora z wtyczką, więc jak jedziesz autostradą to wiesz z wyprzedzeniem bez konieczności szukania po aplikacjach.
W Holandii na każdej stacji jest coś do ładowania. W Belgii i Francji – nie miałem potrzeby zjeżdżać, ale widziałem charakterystyczne daszki stacji Total Energies zbudowane z paneli PV.
Czas podróży porządnym autem EV nie różni się od podróży dieslem a sama podróż jest znacząco tańsza. Za prąd do auta zapłaciłem podczas podróży mniej niż za diesla podczas mojej poprzedniej wycieczki skodą 2.0 TDi 4 lata temu.
Czas podróży porządnym autem EV nie różni się od podróży dieslem
a sama podróż jest znacząco tańsza.Za prąd do auta zapłaciłem podczas podróży mniej niż za diesla podczas mojej poprzedniej wycieczki skodą 2.0 TDi 4 lata temu.
brii napisał(a): ktoś może mieć taniej niż Ty ze swoim LPG
child napisał(a):Loockas, bardzo ci dziękuję . Takiej mniej więcej odpowiedzi spodziewałem się od zwolennika elektryków. Muszę przyznać, że brii jednak zdecydowanie bardziej uważa na to, co pisze
child napisał(a):oraz że różnica w cenie samochodów mu się nie zwróci przez przynajmniej 10 lat
child napisał(a):Czy naprawdę nie widzisz, że bezkrytycznie cytujesz jak leci to, co ci pasuje bez sprawdzenia, czy to ma sens i czy niesie jakąś wartość merytoryczną?
child napisał(a): Nie wspominając o tym, że dieslem pewnie jechał szybciej, bo zmiana prędkości podróżnej z 120km/h na 160km/h nie podwajała mu zużycia paliwa (jak w przypadku Tesli 3 i prądu).
child napisał(a):Naprawdę, jeszcze raz dziękuję za każde zdanie twojej odpowiedzi
child napisał(a):Z dobrą wolą, bez zacietrzewienia, wycieczek osobistych
loockas napisał(a):wskaż mi spalinowego odpowiednika z przyspieszeniem ~3-4s do setki
zadra napisał(a):na nikogo nie plułem
Korzystam z telefonu aby przeglądać forum i robię to okazjonalnie z braku czasu.
Mam go zbyt mało, żeby doszukiwać się drugiego dna we wszystkich artykułach i opisach.
child napisał(a):Tym razem kłaniają się figury 2,3,4 i 5 – mamy zaufać koledze na słowo, bo on jechał i się zna. Wartości nie znamy, ale kolega skrupulatnie liczy, więc na pewno pisze prawdę To, że przy cenach paliwa sprzed 4 lat to ma średni sens oraz że różnica w cenie samochodów mu się nie zwróci przez przynajmniej 10 lat (i to o ile będzie miał prąd za darmo) to są szczegóły niewarte wzmianki przy przyspieszeniu "3-4s do setki"
Czy naprawdę nie widzisz, że bezkrytycznie cytujesz jak leci to, co ci pasuje bez sprawdzenia, czy to ma sens i czy niesie jakąś wartość merytoryczną?
child napisał(a):Loockas (i inni zresztą też), to ja mam taką propozycję – weźmy twój zacytowany przykład, ustalmy brakujące szczegóły i policzmy dokładnie. Z dobrą wolą, bez zacietrzewienia, wycieczek osobistych i założeń z góry. Na początku porównajmy cenę "paliwa", a potem uwzględnijmy różnicę w cenie samochodu.
child napisał(a):Mam następujące pytania do zacytowanego fragmentu:
* czy widząc znak stacji ładowania wiadomo, czy są wolne miejsca? Czy zdażyło się, że ładowarki nie działały/były zajęte?
loockas napisał(a):Za to ilość pianobijców jest po prostu przerażająca. Szkoda.