Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez darrecki » 13 wrz 2022, 09:28

brii napisał(a):Cały szkopuł dla ludzi mających problem ze elektrykami jest taki ...

Cały szkopuł dla ludzi mających problem ze spalinówkami jest taki, że nie widzą oczywistych problemów związanych z odnawialnymi źródłami energii – ile nieodnawialnych i nie nadających się do utylizacji zasobów pochłania produkcja chociażby wiatraków, paneli słonecznych czy też baterii. Nie wspominając o ich późniejszej efektywności całkowicie uzależnionej od natury. A czepiają się pyłu z klocków hamulcowych spalinówek...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2966 (40/150)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Bimbak » 13 wrz 2022, 09:47

LOL
80-90% materiału na wiatraki już 5 lat temu podlegało recyclingowi. Problemem był i jeszcze trochę jest FRP i CRP, z których wykonuje się łopaty, ale obecnie recycling tego kwitnie.

Co do czepiania się pyłu z klocków to przypomniało mi się jakoś czepianie się ołowiu w paliwach, farbach i lakierach. Nie wiem co to komu szkodziło hahaha
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3084 (21/147)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez piwo » 13 wrz 2022, 10:08

brii napisał(a):Inna sprawa, że prąd z węgla i tak jest czystszy niż przepalanie ropy/benzyny w samochodzie spalinowym.

zdaje sie ze juz to tlumaczyles. moglbys to wytlumaczyc jeszcze raz jakim cudem tak sie dzieje?
sprawnosc elektrowni weglowych dochodzi do 42%
https://elbelchatow.pgegiek.pl/O-oddziale
do tego straty przesylowe 15,5%
https://www.bbn.gov.pl/download.php?s=1&id=12037
do tego straty trasformatorow ladowarek itd pewnie z 2%
plus straty wynikajace z ladowania baterii (nikt tego nie podaje, ale nie wierze ze baterie sie nie nagrzewaja podczas ladowania)
czyli na wyjsciu mamy 0,42x0,845x0,98=0,347=34,7% sprawnosci weglowek i ladowania elektryka
a dzisiejsze hybrydki toyoty i skyactive x mazdy sprawnosc benzynki 43%
oczywiscie w obu przypadkach dochodzi kwestia wydobycia ropy i wegla i w przypadku ropy rafinacji . nie wiem czy w przypadku wegla brunatnego do kopalni belchatow wegla tez najpierw sie nie uzdatnia (koksuje itp).
tak czy siak nie wychodzi mi to jakos ze wegiel jest czystrzy zwlaszcza ze elektrownie duzo weicej syfu przepuszczaja (nie tak rozbudaowane filtry czastek stalych jak w autach) niz silniki benzynowe z rur wydechowych.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4607 (161/109)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 950kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez darrecki » 13 wrz 2022, 10:44

Bimbak napisał(a):LOL
80-90% materiału na wiatraki już 5 lat temu podlegało recyclingowi.


Dasz jakieś źródło tej informacji? Mnie średnio interesuje temat, ale nawet ostatnio tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=DCvJqZMpl4I

są urywki z zakopywaniem "śmigieł" z farm wiatrakowych.

A tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=ZWFUNibZpHk

można znaleźć (między innymi) informacje o efektywności odnawialnych źródeł.

Tak, wiem to tylko youtube ale mimo wszystko nie wszystko tam zawarte musi być wyssanym z palca.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2966 (40/150)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Bimbak » 13 wrz 2022, 11:16

To nie jest trudne do znalezienia
https://www.cire.pl/artykuly/opinie/155 ... recyklingu
https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualn ... -8792.html
https://smoglab.pl/recykling-wiatrakow/
https://spidersweb.pl/2022/08/zuzyte-tu ... oblem.html

BTW. Zakopywanie odpadów to dość popularny sposób ich składowania.
Generalnie to odradzam śledzenie kanałów, które lubują się hasłach mających na celu jedynie zwiększanie zasięgów przez kontrowersje.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3084 (21/147)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 13 wrz 2022, 11:32

darrecki napisał(a):Tak, wiem to tylko youtube ale mimo wszystko nie wszystko tam zawarte musi być wyssanym z palca.

Cytuję samego autora tego "dzieła":
"Informacje przedstawione w filmie odzwierciedlają jedynie prywatną opinię autora i nie powinny być traktowane jako oficjalne stanowisko."
Czyli to nie jest żadne źródło informacji.

piwo napisał(a):zdaje sie ze juz to tlumaczyles. moglbys to wytlumaczyc jeszcze raz jakim cudem tak sie dzieje?

Takim samym cudem jakim używanie agregatu jest efektywniejsze niż silnika od razu w samochodzie mimo start ładowania.
Sprawność o której piszesz w przypadku silnika spalinowego w samochodzie to sprawność szczytowa osiągalna w bardzo specyficznych warunkach i praktycznie niemożliwa do utrzymania przez więcej niż chwilę w realnych warunkach. Do osiągnięcia deklarowanej sprawności konieczne jest konkretne obciążenie i warunki zewnętrzne. W przypadku BEV sprawność jest praktyczne stała (pojedyncze procenty odchyłki). Nierozgrzany silnik spalinowy / przyśpieszający inaczej niż totalnie optymalnie a podczas jazdy nawet delikatne zmiany w oporach wywołane deszczem/wiatrem czy zmiana pochyłości przepychają wskaźnik efektywności w inne miejsce wykresu. Prócz tego samochód spalinowy nie jedzie też cały czas na ostatnim biegu i hamuje tracąc energię, którą BEV odzyskuje. Pomijam kwestie stania w miejscu (sprawność 0%) i kilka innych czynników. Sprawność silnika spalinowego w zmiennych warunkach jest zgoła inna niż teoretyczna maksymalna. Stacjonarną elektrownię dużo łatwiej jednak utrzymywać w optymalnym zakresie obciążenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8956 (105/251)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez darrecki » 13 wrz 2022, 11:47

brii napisał(a):Cytuję samego autora tego "dzieła":
"Informacje przedstawione w filmie odzwierciedlają jedynie prywatną opinię autora i nie powinny być traktowane jako oficjalne stanowisko."
Czyli to nie jest żadne źródło informacji.


Nie mieszajmy opinii z faktami.
– nie lubię elektryków i nigdy nie kupię – to jest prywatna opinia
Natomiast sprawy techniczne to już są fakty. Owszem, źródło informacji może być trochę przeterminowane ale nic poza tym. Jakoś nie słyszałem o jakichś rewelacyjnych odkryciach czy też wynalazkach na przestrzeni ostatnich lat, które by z przeciętnej technologii robiły cud techniki.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2966 (40/150)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez brii » 13 wrz 2022, 11:51

darrecki napisał(a):Nie mieszajmy opinii z faktami

Dokładnie – a autor wyraźnie zaznacza, że cały film to tylko opinia. Nie stwierdza że cokolwiek w tym filmie jest faktem. Co więcej, to nawet nie jest jego oficjalne stanowisko w przedstawianej sprawie. Rzecz jest prosta jak się spojrzy na resztę jego filmów – budowanie kontrowersji dla generowania odsłon – czysty biznes i nic więcej.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8956 (105/251)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez darrecki » 13 wrz 2022, 11:58

Czyli wszystko co nie pasuje eko narracji jest fikcją wyssaną z palca. Ma to sens.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2966 (40/150)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piwo » 13 wrz 2022, 12:14

brii napisał(a):
darrecki napisał(a):Tak, wiem to tylko youtube ale mimo wszystko nie wszystko tam zawarte musi być wyssanym z palca.

Cytuję samego autora tego "dzieła":
"Informacje przedstawione w filmie odzwierciedlają jedynie prywatną opinię autora i nie powinny być traktowane jako oficjalne stanowisko."
Czyli to nie jest żadne źródło informacji.

piwo napisał(a):zdaje sie ze juz to tlumaczyles. moglbys to wytlumaczyc jeszcze raz jakim cudem tak sie dzieje?

Takim samym cudem jakim używanie agregatu jest efektywniejsze niż silnika od razu w samochodzie mimo start ładowania.
Sprawność o której piszesz w przypadku silnika spalinowego w samochodzie to sprawność szczytowa osiągalna w bardzo specyficznych warunkach i praktycznie niemożliwa do utrzymania przez więcej niż chwilę w realnych warunkach. Do osiągnięcia deklarowanej sprawności konieczne jest konkretne obciążenie i warunki zewnętrzne. W przypadku BEV sprawność jest praktyczne stała (pojedyncze procenty odchyłki). Nierozgrzany silnik spalinowy / przyśpieszający inaczej niż totalnie optymalnie a podczas jazdy nawet delikatne zmiany w oporach wywołane deszczem/wiatrem czy zmiana pochyłości przepychają wskaźnik efektywności w inne miejsce wykresu. Prócz tego samochód spalinowy nie jedzie też cały czas na ostatnim biegu i hamuje tracąc energię, którą BEV odzyskuje. Pomijam kwestie stania w miejscu (sprawność 0%) i kilka innych czynników. Sprawność silnika spalinowego w zmiennych warunkach jest zgoła inna niż teoretyczna maksymalna. Stacjonarną elektrownię dużo łatwiej jednak utrzymywać w optymalnym zakresie obciążenia.

a, juz porownujesz zachowanie auta elektrycznego. to sie zgodze. dlatego tak fajne sa hybrydy. np toyota camry na ecvt.
sterownik silnika wlacza sie tylko wtedy kiedy baterie sie koncza (1,6kwh) i utrzymuje silnik na stalych obrotach wysokich gdzie sprawnosc jest najwyzsza i niezmienna i nadmiara mocy doladowuje baterie. tak samo silnik odzyskuje energie przy hamowaniu choc mozliwe ze nie w takim stopniu bo generator nie jest tak wielkiej mocy. ale calosciowo niewiele to odbiega wtedy od zakladanych 43% i dziala podobnie jak elektryk. no i pozniej wynik 1,6 tonowej wielkiej limuzyny camry jest na poziomie 6 litrow spalania.
ogolnie bez chocby miekkiej hybrydy i ecvt to faktycznie sprawnosc leci na leb na szyje bo wykres sprawnosci silnika spalinowego jest mocno zalezny od obrotow silnika. niestety. kolejna z wad ale eliminowana na przekladni ecvt.
spalinowy ma tez ta zalete ze mozna czesc energii odzyskac w postaci ciepla do nagrzewania wnetrza co tez jakos tam wplywa na calkowita sprawnosc.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2022, 12:23 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4607 (161/109)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 950kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bimbak » 13 wrz 2022, 12:22

To może ja tak ogólnikowo dodam od siebie.
Nie jest kwestią ekonarracji:
– że napęd elektryczny jest bardziej efektywny od napędu spalinowego
– że prąd może pochodzić z odnawialnych źródeł energii
– że te odnawialne źródła mogą podlegać recyclingowi

Narracją natomiast jest podkreślanie obecnych problemów – czasami fundamentalnych – i przedstawianiu ich jak jakiś dogmat, bez względu na ich przejściowość.

Mówiąc o ekonarracji, równie dobrze można mówić o fitnarracji, gdzie krytyka będzie padać na osoby namawiające do dbania o swoje zdrowie i prowadzenie zdrowego trybu życia, oraz oskarżanie ich o zmuszanie reszty do prowadzenia takiego trybu życia. Mamy tutaj generalnie ten sam problem. Próby budowania świadomości i edukowania są interpretowane przez odbiorców jako przymus, a zaprzeczanie wybranym faktom traktowane jako obrona konieczna.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3084 (21/147)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez piwo » 13 wrz 2022, 12:27

Bimbak ale kto broni swiatu przejscie na ekologiczne elektrownie? zrobmy to w koncu.
w koncu przejdzmy na ten atom do konca, albo na Iter najlepiej. niech w koncu to ludzkosc osiagnie a nie caly czas kombinowanie wmawianie o ekologii by potem wiekszosc pradu na swiecie produkowac z wegla
https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_w%C4%99glowa
francja jakos mogla. czemu nie caly swiat?
poki co w Polsce zachecanie do aut elektrycznych to zachecanie do spalania wiekszej ilosci wegla. takie sa realia, a wole by spalalo sie wiecej beznyny niz wegla w Polsce.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4607 (161/109)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 950kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bimbak » 13 wrz 2022, 12:57

piwo napisał(a):Bimbak ale kto broni swiatu przejscie na ekologiczne elektrownie?

No właśnie nie wiem, sam się zastanawiam. Niestety świat tak nie działa, że jak coś jest logiczne to zaraz to adaptuje.

piwo napisał(a):poki co w Polsce zachecanie do aut elektrycznych to zachecanie do spalania wiekszej ilosci wegla

Elektrownie spalają ten węgiel jednak dość efektywnie (jak na proces spalania).
Ja was generalnie rozumiem, bo lubię swojego litra który dusi mnie tlenkami azotu nie gorzej od mojej MX-5tki i generalnie nie mam zamiaru się go pozbywać, nigdy. Powoli jednak będziemy się przesiadać na prąd i to się już dzieje, no i raczej nie zatrzyma. To nie jest groźba, tylko opinia.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3084 (21/147)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 13 wrz 2022, 13:34

darrecki napisał(a):Czyli wszystko co nie pasuje eko narracji jest fikcją wyssaną z palca. Ma to sens.

Nic z tych rzeczy ale jednak z jakiegoś powodu nie napisał "zawiera prywatne opinie ale przytaczane informacje są prawdziwe". Inna sprawa, że widać w jego działaniach ewidentną premedytację – przytoczył artykuł o recyklingu wiatraków a tam były odnośniki do tego, że da się je świetnie recyklingować. Pominął co mu nie pasowało do jego tez i wybrał co chciał... Ogólnie na tego typa nie mam zamiaru więcej tracić czasu – już we wcześniejszych filmach stężenie półprawd i manipulacji na minutę kontentu było nie do zniesienia.
Czekam tylko na filmik – "Recykling benzyny – genialny pomysł – musieli tego zakazać".

Bimbak napisał(a):Co do czepiania się pyłu z klocków to przypomniało mi się jakoś czepianie się ołowiu w paliwach, farbach i lakierach. Nie wiem co to komu szkodziło

Pierniczeni ekoterroryści – im przeszkadzało – panowie od paliw mówili, że jest w porządku więc musiało być w porządku!!!!

piwo napisał(a):a, juz porownujesz zachowanie auta elektrycznego. to sie zgodze. dlatego tak fajne sa hybrydy. np toyota camry na ecvt.
sterownik silnika wlacza sie tylko wtedy kiedy baterie sie koncza (1,6kwh) i utrzymuje silnik na stalych obrotach wysokich gdzie sprawnosc jest najwyzsza i niezmienna i nadmiara mocy doladowuje baterie. tak samo silnik odzyskuje energie przy hamowaniu choc mozliwe ze nie w takim stopniu bo generator nie jest tak wielkiej mocy. ale calosciowo niewiele to odbiega wtedy od zakladanych 43% i dziala podobnie jak elektryk. no i pozniej wynik 1,6 tonowej wielkiej limuzyny camry jest na poziomie 6 litrow spalania.
ogolnie bez chocby miekkiej hybrydy i ecvt to faktycznie sprawnosc leci na leb na szyje bo wykres sprawnosci silnika spalinowego jest mocno zalezny od obrotow silnika. niestety. kolejna z wad ale eliminowana na przekladni ecvt.
spalinowy ma tez ta zalete ze mozna czesc energii odzyskac w postaci ciepla do nagrzewania wnetrza co tez jakos tam wplywa na calkowita sprawnosc.

Wszystko się zgadza ale ludzie nie lubią CVT (nie wiem czemu – wiele z tych skrzyń jak się nimi pojeździ jest OK). Widać standardowe zachowanie, które odbija się też w temacie BEV – najwięcej "ale" do CVT mają ludzie, którzy nimi nie jeździli ;) Inna jednak sprawa, że CVT albo eCVT (wiem czym się różnią) to jednak kolejne straty, które nie są uwzględnione w efektywności silnika spalinowego. Zaznaczyć trzeba, że informacje o sprawności silnika są podawane dla samego silnika a przy napędzie spalinowym zawsze są mechanizmy pośredniczące wnoszące straty (ze względu na niską elastyczność silników spalinowych). Kolejna sprawa – nie zawsze chcemy przyśpieszać tak samo i CVT tutaj nic nie zmieni – obciążenie jest zmienne i przez to zawsze sprawność jest niższa niż maksymalna w ICE. CVT + hybryda pozwala tylko obniżać ją mniej. Odnośnie ogrzewania – tutaj fakt – przez to, że BEVy są tak sprawne, że nie mają ciepła odpadowego trzeba część energii przeznaczyć na ogrzewanie przez część roku. Jednak to nie jest nic co podnosi efektywność silnika spalinowego – to tylko miara jego strat cieplnych – dąży się do tego by były jak najmniejsze. W zimę z tego powodu sprawność samochodu spalinowego powinna być wyższa ale jak dobrze wiemy nie jest – w zimę palą więcej bo nie są w stanie ciepła efektywnie wykorzystać i ucieka ono bokiem.

piwo napisał(a):poki co w Polsce zachecanie do aut elektrycznych to zachecanie do spalania wiekszej ilosci wegla. takie sa realia, a wole by spalalo sie wiecej beznyny niz wegla w Polsce.

Sprawa nie jest tak oczywista – mix energetyczny u nas w kraju nie opiera się w 100% na węglu. Niemiłościwie nam panujący skutecznie upierniczyli ogromną ilość inwestycji w odnawialne źródła energii w ciągu ostatnich 7 lat. Do tego zrobili bardzo pod górkę tym, którzy już wcześniej prąd ze źródeł odnawialnych produkowali (i nie piszę tu wcale o prosumentach ale o małych elektrowniach).
Inna sprawa, że nie ma się co bać o węgiel – na przykładzie Ostrołęki widzimy jak dobrze im idzie budowanie elektrowni węglowych. Pauzy w produkcji energii w Jaworznie też efektywnie zmniejszają zużycie węgla do produkcji energii. Awaria w Bełchatowie doprowadziła do tego, że mieliśmy najczystszy prąd w historii tego kraju ;) Jeszcze trochę dobrego zarządzania i możemy mieć bardzo czystą energię. Zwiększone zapotrzebowanie na prąd to więcej prądu z importu a ten zwykle pochodzi z odnawialnych źródeł bądź z atomu. Ogólnie im więcej prądu zużywamy to dzięki indolencji włodarzy coraz większa część tego prądu jest czysta ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8956 (105/251)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 18 wrz 2022, 11:31

Cos dla pasjonatow elektromobilnosci
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4607 (161/109)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 950kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez brii » 19 wrz 2022, 08:06

Coraz więcej fur z osiągami z najwyższej półki – będzie konkurencja :)
Przydałoby się jeszcze trochę hothatchów.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8956 (105/251)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 21 wrz 2022, 05:10

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4607 (161/109)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 950kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez child » 11 paź 2022, 16:08

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1817 (55/123)
Skąd: Brzezina
Auto: MX-5 NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 11 paź 2022, 18:43

Dangerous vs. Safe batteries, Explosion and fire test!
https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM

Dopisano 12 paź 2022 17:12:

https://www.heise.de/news/Tesla-Auto-im ... 04338.html
20% sprzedaży nowych samochodów w Niemczech we wrześniu to BEV, razem z hybrydami plugin samochody z gniazdkami stanowiły ponad 30% – dzieje się :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8956 (105/251)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 19 paź 2022, 05:18

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4607 (161/109)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 950kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto