Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mr_Bartek » 16 wrz 2021, 08:43

Jaki to ma związek z elektromobilnością?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez piwo » 16 wrz 2021, 08:56

No ja widzę ogromny. Skoro ma być niedługo wprowadzone kartki na benzynę (bo mniej więcej tym będzie paszport co2) to może warto skorygować swój zamysł na kupno benzyniakia. A ze wszystko dzieje się dość gwałtownie w obecnych czasach i coś co trzy lata temu było foliarstwem czy teoria spiskowa staje się rzeczywistością więc za dwa lata może okazać się że paszport co2 jest już szara rzeczywistoscia. A jak się nią stanie sprzedaż aut spalinowych może już być mocno nieopłacalne a obecnie może być bardziej perspektywiczne kupno elektryka. W każdym bądź razie warto po prostu przyglądać się sytuacji bo wszystko dzieje się dość gwałtownie i waro wybiegać kilka miesięcy na przód by nie udupic. A zazwyczaj większość osób kupuje swoje wymarzone auto z zamiarem eksploatacji conajmniej kilku jak nie kilkunastu lat.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Mr_Bartek » 16 wrz 2021, 09:12

Sprawdziłem opis filmiku i nie ma tam źródeł. Szukałem w Google i też nie znalazłem nic na ten temat. Możesz podać źródła, które przytacza osoba w filmiku? Bo chyba nie wyssał tego z palca?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez piwo » 16 wrz 2021, 09:17

https://www.google.com/amp/s/financialp ... 65250/amp/
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... dezOrtiz(2).pdf&ved=2ahUKEwjthf2EiIPzAhXuhf0HHVpgDq0QFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw3rEDsAudFn92wyNy-_aItB
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Mr_Bartek » 16 wrz 2021, 09:33

piwo napisał(a):Skoro ma być niedługo wprowadzone kartki na benzynę


Daleko idące wnioski. Raptem parę artykułów, jedno badanie i już niedługo będzie benzyna na kartki? Zdziwiłbym się jakby to za 20 lat wprowadzi, a co dopiero niedługo. Bądźmy realistami.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Szymon » 16 wrz 2021, 09:35

Piwo, przecież ten artykuł to jest jego opinia i jakieś wolne wnioski, a nie tekst oparty na twardych źródłach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez piwo » 17 wrz 2021, 11:25

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 27 wrz 2021, 18:51

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 30 wrz 2021, 19:22

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Dmb_T » 9 paź 2021, 21:09

Samochody elektryczne mają być ekologiczną przyszłością motoryzacji.
Jednak w praktyce, dziś ich użytkowanie może być bardziej szkodliwe dla środowiska, niż jazda autami spalinowymi. – Aby samochód elektryczny, który zużywa 15 kWh energii mógł dostać ten prąd, elektrownia musi zużyć 55 kWh – wyjaśnia Paweł Goller z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji.
Dodaje, że bardzo ważnym czynnikiem jest emisja dwutlenku węgla do atmosfery. – Elektrownia, żeby wyprodukowała te 55 kWh energii, musi wyemitować do atmosfery 16 kg dwutlenku węgla.
Samochód benzynowy emituje 14 kg dwutlenku węgla – wylicza Paweł Goller.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez zadra » 11 paź 2021, 02:23

Wcześniej już rozprawialiśmy na ten temat.
Skoro wyprodukowanie energii elektrycznej generuje CO2 to na drugiej szali wagi należy położyć to ile generowanego CO2 pojawia się w atmosferze w procesie produkcji, przetwarzania i przesyłania paliw płynnych a nie tylko spalania gotowego wyrobu jako paliwa.
Należy zastanowić się ile generujemy produkując dane auto spalinowe i elektryczne, wziąć pod uwagę również jego "termin przydatności" i czas życia oraz to w jaki sposób obciążamy planetę utylizując zużyte auto.
Również powinniśmy wziąć pod uwagę koszty społeczne, Czyli utratę pracy ludzi zatrudnionych w kopalni czy rafinerii(I przyległych zależnych firmach współpracujących) oraz np tych przyjętych do pracy w fabryce akumulatorów do aut..
To tylko przykład, więc proszę nie czepiajcie się, że nie wziąłem tu pod uwagę tych co pracują przy głowicach silników spalinowych albo przy produkcji falowników do elektryka..

Tak wydobycie ropy i jej przetwarzanie jak wyprodukowanie energii elektrycznej i jej przesył nie jest obojętne dla środowiska.
Jedyną przewagą elektryka może być możliwość ładowania akumulatora niezależnie od sieci energetycznej z przydomowych elektrowni (wiatr lub panel) ale i tu należałoby zastanowić się jaki ślad węglowy powstał podczas tworzenia takiej mini elektrowni i takiego sposobu wytwarzania energii.
Pozostaje pytanie – która z tych dziedzin jest bardziej Eko od drugiej.
Chciałbym kiedyś zobaczyć rzetelne opracowanie wykonane przez instytut niezależny od wszelkich nacisków zwolenników i przeciwników danego rozwiązania.
Niestety myślę, że nigdy coś takiego nie powstanie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 11 paź 2021, 08:15

zadra napisał(a):Chciałbym kiedyś zobaczyć rzetelne opracowanie wykonane przez instytut niezależny od wszelkich nacisków zwolenników i przeciwników danego rozwiązania.
Niestety myślę, że nigdy coś takiego nie powstanie..


Cytując pewien film – "my sentiment exactly" <spoko>

Za dużo jest nacisków politycznych oraz interesów biznesowych, żeby ktokolwiek podjął w ogóle próbę stworzenia takiego opracowania. A gdyby nawet podjął i jakimś niesamowitym zbiegiem okoliczności mu się udało, to zostałby bez litości zjechany przez obie strony :) Na tej wojnie nie bierze się jeńców.

A to wielka szkoda – przez taki właśnie "klimat wokół klimatu" mogę powiedzieć w sumie tyle, że nie wiem prawie nic pewnego co do rzeczywistego wpływu człowieka na środowisko, a wszyscy zaangażowani w temat w mniejszym lub większym stopniu manipulują :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 11 paź 2021, 08:44

Nie wiem czemu naukowcy, którzy nie są zatrudniani przez żadną ze stron sporu (pracują jedynie w publicznych ośrodkach badawczych) są uważani za stronniczych. Dla nich nie ma wątpliwości co się dzieje a jednak próbuje się nam narzucać światopogląd, że może być inaczej. Przez ostatnie 3 dekady podchodzi do tematu zachowawczo ale ostatnie wyniki nie pozwalają uważać, że jest inaczej niż jak sądzono na początku – jest problem i nie można udawać, że jest wątpliwość. Identycznie było w przypadku afery związanej z ołowiem w paliwie – sugeruję poczytać o tym smutnym etapie historii i o tym jakie problemy miał w związku z tym naukowiec Clair Patterson. Ta historia może wielu ludziom otworzyć oczy.

Dziwi mnie też to podejście ludzi – nawet jeżeli jest wątpliwość czy coś nam szkodzi to może warto w takim razie zachować się ostrożnie i przyjąć, że jednak szkodzi. Dlaczego ludzie zachowują się tak nieracjonalnie? Dobrze wiadomo, że energetyka jądrowa jest o niebo korzystniejsza i bezpieczniejsza niż węglowa a w tym temacie bardzo niskie prawdopodobieństwo problemów powoduje, że wszyscy wolą "na zimne dmuchać"... Tutaj wypadałoby się zachować podobnie przez analogię a kreuje się podejście, że ostrożnie i podejrzliwie należy się zachowywać tylko w sprawach związanym z odchodzeniem od paliw kopalnych...

Dmb_T napisał(a):Samochody elektryczne ... wylicza Paweł Goller.

Skąd takie szacunki? Straty przesyłu dzisiaj w PL to do 12%, straty ładowania 5% – razem 17%, po zaokrągleniu do 20% przy poborze 15kWh na 100km wychodzi nam 18kWh – przerażająco daleko od 55kWh...
Sprawa staje się jasna kiedy weźmiemy pod uwagę, że to wypowiedz z 2017 roku opierająca się na danych z 2007! – wyglądało to wtedy trochę inaczej ;) Szkoda, że portaloza i dzisiejsze "dziennikarstwo" nie mają za zadanie informować tylko bulwersować i budować kontrowersje...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez zadra » 11 paź 2021, 18:19

brii napisał(a):poborze 15kWh na 100km wychodzi nam 18kWh

wychodzi jednak trochę więcej – należy brać pod uwagę również tzw "straty własne" elektrowni która ma wydajność podobną do silnika spalinowego w aucie..
Wiele energii nie jest zamieniana na prąd ale uchodzi jako ciepło wraz ze spalinami, jest tracona przy wymianie ciepła i chłodzeniu turbin a dodatkowo sam wytworzony prąd również zużywany jest w elektrowni na prace wszelkich urządzeń i wliczany do wytworzonego oraz sprzedanego odbiorcy zewnętrznemu.
Straty przesyłu są chyba również wyższe(w Polsce) – nasze sieci nie są od wielu dekad serwisowane i wymieniane mimo, iż w każdym rachunku płacimy za ich utrzymanie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 11 paź 2021, 21:46

Brii, nie lubię, jak odpisujesz w tym temacie, bo to mnie zmusza do poświęcania dużych ilości czasu na szukanie i czytanie różnych artykułów. Potem ty znowu odpisujesz, a ja w którymś momencie zaczynam dochodzić do wniosku, że mam lepsze sposoby spędzania wolnego czasu. Dlatego mam zamiar napisać tylko jednego posta :)

brii napisał(a):Nie wiem czemu naukowcy, którzy nie są zatrudniani przez żadną ze stron sporu (pracują jedynie w publicznych ośrodkach badawczych) są uważani za stronniczych.


Czy twoim zdaniem to wygląda tak:
* człowiek zaczyna pracować na uczelni
* dostaje tylko pensję, która jest niezależna od niczego – żadnych tam grantów od konkretnych instytucji oczekujących konkretnych wyników (nie wspominając o "oczekiwaniach niewerbalnych" – w końcu nikt nie wie, jakiego rezultatu badań dot. szkodliwego wpływu ropy na środowisko oczekuje Chevron, a jakiego Tesla)
* jego szef mówi: "pamiętaj chłopie, interesuje nas tylko szczera prawda – jeśli wyjdą ci wyniki niezgodne z interesami naszego głównego sponsora, to osobiście będę bronił cię jak lew"
* kolega zagaduje: "o, wyszło ci coś zupełnie innego niż mi – ale to dobrze, niech się przeciwne poglądy ścierają, dzięki temu lepiej dotrzemy do sedna problemu"

czy jednak może wygląda to "troszeczkę" inaczej?

Zacytuję fragmencik z tego artykułu: https://www.heritage.org/environment/re ... e-policies

I recently received [an e-mail] from a scientist employed at NASA: “I was at a small meeting of NASA-affiliated scientists and was told by our top manager that he was told by his NASA boss that we should not try to publish papers contrary to the current global warming claims, because he (the NASA boss) would then have a headache countering the ‘undesirable’ publicity.”



Jest jeszcze aspekt osobistych poglądów, które również "nieco" wpływają na perspektywę. Tutaj jest na ten temat więcej napisane: https://reason.com/2011/07/12/scientifi ... limate-ch/

Muszę tutaj zacytować kawałek, który fajnie opisuje problem:

The Pew Research Center conducted a 2009 survey comparing the political ideologies of scientists and the general public. Only 9 percent of scientists identified as conservative, 35 percent as moderate, and 52 percent as liberal, with 14 percent claiming to be very liberal. In contrast, the general public identifies as 37 percent conservative, 38 percent moderate, and 20 percent liberal, and 5 percent very liberal. Slicing the data another way, the survey finds that 81 percent of scientists lean Democrat whereas 52 percent of the general public does. Another telling division between the beliefs of the general public versus scientists is their responses to this statement: "When something is run by the government, it is usually inefficient and wasteful." Fifty-eight percent of scientists disagreed, whereas 57 percent of the public agreed with it.


Skoro naukowcy są mocno "skrzywieni" w stronę jakichś poglądów, to czy będą w sposób obiektywny reprezentować pozostałe punkty widzenia?

Dla nich nie ma wątpliwości co się dzieje a jednak próbuje się nam narzucać światopogląd, że może być inaczej.


Jeśli naukowiec nie ma wątpliwości, co się dzieje, zwłaszcza w dziedzinie tak niesamowicie skomplikowanej i pełnej zależności jak klimat, to ja zaczynam mieć wątpliwości co do jego naukowego, sceptycznego podejścia.

Co do narzucania światopoglądu – mówisz o tym, jak rozwala się panele fotowoltaiczne, wywraca wiatraki i stadami buduje elektronie węglowe? A nie, czekaj... :D

Przez ostatnie 3 dekady podchodzi do tematu zachowawczo


Jak na przykład tu: https://www.scientificamerican.com/arti ... st-likely/

Jest tam fajnie opisany scenariusz RCP8.5 – jego źródła oraz prawdopodobieństwo realizacji. Zasadniczo jak czytam takie rzeczy, to coraz bardziej jestem przekonany, że spora część tzw. prognoz klimatycznych to czyste wróżenie z fusów.

A drugim ważnym aspektem tego artykułu jest rozważanie na temat wpływu przedstawianych prognoz (tego, jak bardzo są katastroficzne) na opinię publiczną oraz polityków. Co nie kojarzy mi się za bardzo z rzetelnym przedstawianiem obiektywnych wyników badań naukowych, za to bardzo mi się kojarzy z próbami sterowania decyzji rządowych w pożądanym przez siebie kierunku :>


ale ostatnie wyniki nie pozwalają uważać, że jest inaczej niż jak sądzono na początku – jest problem i nie można udawać, że jest wątpliwość.


Jak na którym początku? Wtedy, kiedy paliwa kopalne miały się skończyć za 20-30 lat (było to bodajże 60 lat temu) czy wtedy, kiedy groziła nam nowa epoka lodowcowa (niecałe 50 lat temu)?

Prezentujesz bardzo nienaukowe podejście – wątpliwości przy stawianiu zdecydowanych tez są czymś pożytecznym, zwłaszcza w tak skomplikowanej dziedzinie jak klimat.

Dziwi mnie też to podejście ludzi – nawet jeżeli jest wątpliwość czy coś nam szkodzi to może warto w takim razie zachować się ostrożnie i przyjąć, że jednak szkodzi. Dlaczego ludzie zachowują się tak nieracjonalnie?


Bo może "przyjęcie, że szkodzi" to kwestia wydatków kosmicznych, niewyobrażalnych pieniędzy? Możę nie każdy chce płacić kosmiczne pieniądze np. za samochody elektryczne, które podobno są nam niezbędne? Może łatwiej się przyjmuje za dobrą monetę ogólne twierdzenia "o planetę trzeba dbać", a jak ktoś ci każe płacić więcej za prąd, to wolisz jednak zadawać pytania o podstawy takiej decyzji?

Dobrze wiadomo, że energetyka jądrowa jest o niebo korzystniejsza i bezpieczniejsza niż węglowa a w tym temacie bardzo niskie prawdopodobieństwo problemów powoduje, że wszyscy wolą "na zimne dmuchać"... Tutaj wypadałoby się zachować podobnie przez analogię a kreuje się podejście, że ostrożnie i podejrzliwie należy się zachowywać tylko w sprawach związanym z odchodzeniem od paliw kopalnych...


Pierwsze zdanie (chyba) zrozumiałem, ale drugie jest dla mnie co najmniej niejasne. Jeśli chodzi o energetykę atomową – no przecież Niemcy są przeciw, więc trudno, żeby takie elektrownie miały dobrą prasę :D

P.S.
Tu już mi się nie chciało nic szukać, więc może ktoś mnie oświeci – dlaczego nic nie słychać o szkodliwości gazu ziemnego, w przeciwieństwie do pozostałych paliw kopalnych, czyli węgla i ropy? I dlaczego nie ma z tym żadnego związku fakt, że najbogatsze i najbardziej wpływowe państwo UE prze w kierunku zwiększenia jego zużycia, nas (tzn. Polskę) przy okazji robiąc w trąbę bez żadnej krępacji?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 12 paź 2021, 05:03

gaz na pewno ejst lepszy niz wegiel bo sprawnosc elektrowni gazowo parowych to 60% a weglowych 43%. wiec jet troche lepiej. mniej jest tez zasiarczenia. wiec tak bedzie z 50% lepiej ale na pewno nie jest to zero emisyjne jak elelktryki :) . atomowki maja swoje zalety a w dobie ekoswirow przydala by sie w polsce jakas elelktrownia atomowa. najlepiej jakby w tatrach powstala :) rozwiazalaby mnostwo problemow. tylko jeszcze te linie przesylowe wysokiego napiecia trzeba by wybudowac ktorych nikt nie chce obok siebie. a koszty tego sa tak astronomiczne ze nie wiem czy kiedykolwiek powstana nowe linie przesylowe w polsce.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez child » 12 paź 2021, 06:59

Ale przecież żeby ładować te samochody elektryczne to chyba muszą powstać nowe linie wysokiego napięcia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 12 paź 2021, 07:25

child napisał(a):Brii, nie lubię, jak odpisujesz w tym temacie, bo to mnie zmusza do poświęcania dużych ilości czasu na szukanie i czytanie różnych artykułów. Potem ty znowu odpisujesz, a ja w którymś momencie zaczynam dochodzić do wniosku, że mam lepsze sposoby spędzania wolnego czasu. Dlatego mam zamiar napisać tylko jednego posta

Cenię Twoje posty i mam dokładnie takie samo spostrzeżenie ;)
Piszę zatem bez analizy i źródeł – opisujesz sytuacje kiedy wątpliwości są przydatne. Problem w tym, że przy obecnej sytuacji stronie, której dochody zależą od utrzymania dotychczasowego kierunku zależy na tym by pozostawić wątpliwości bo swojej "racji" udowodnić nie może gdyż dowody jej przeczą. Upraszczając i sprowadzając sprawę ad absurdum: mamy sytuację podobną do tej z teorią heliocentryczną – wielu poddawało to w wątpliwość nawet przez 400 lat a niektórzy poddają nawet dzisiaj. Naukowcy nie mogą sobie pozwolić w wielu przypadkach na wątpliwość jeśli dowody na coś wskazują. Oczywiście zdarzają się tacy którzy to nadal robią ale nie zmienia to faktów.

To, że coś jest droższe albo mnie wygodne nie znaczy, że w takim razie jest bez sensu – nie cały czas w życiu mamy łatwiej, lepiej i wygodniej – trzeba się z tym niestety pogodzić – nie jesteśmy dziećmi.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 12 paź 2021, 07:33

child napisał(a):Ale przecież żeby ładować te samochody elektryczne to chyba muszą powstać nowe linie wysokiego napięcia?

nie tylko linie wysokiego. trzeba tez np zamiast 4x10mm2 na stacje benzynowa pociagnac przewod 4x120mm2 (3x200A przy 400V). i wykupic odpowiednio duzy przydzial mocy. i tak kazda stacja benzynowa czy pod kazdy blok. to jest praktycznie niewykonalne. wiec przejscie na elektryki na pelna skale jest na dzien dzisiejszy niewykonalne. ja rozumiem tak do 2 mln aut elektrycznych z 25mln jezdzacych po polsce. ok. moze sie dla tych 2 mln aut uda zbudowac infrastrukture w przeciagu najblizszych 10 lat.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez brii » 12 paź 2021, 08:39

Od miesiąca użytkuję samochód elektryczny mając przyłącze 5kW na jednej fazie i jakoś nie widzę specjalnego problemu. Samochód jest dla instalacji mniejszym wyzwaniem niż piekarnik elektryczny czy płyta indukcyjna (jak patrzę na monitor zużycia energii). Samochody elektryczne da się użytkować bez poważnych zmian w infrastrukturze – nie każdy będzie cały czas chciał je ładować prądami 100kW+. Zapotrzebowanie na takie ładowarki będzie przy trasach szybkiego ruchu. Na parkingach pod blokami słupki 16A spokojnie wystarczą – nie każdy będzie ładował samochód codziennie do pełna a w nocy zużycie prąd przez blok jest jednak nieco mniejsze niż w wieczorem ;)
Na początku miałem obawy o zasięg ale na tą chwilę kompletnie mi nie przeszkadza jeśli akumulator mam naładowany na 60% – po powrocie do domu i tak zostaje mi prąd.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Moto