Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...
Hyundai Ioniq 5, jak to jest zrobione?
mysle ze sie myli
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):mysle ze sie myli
Rozwiń swoją myśl.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Wielkie kłamstwa o autach elektrycznych? Tak się robi propagandę
W Europie trwa właśnie zakrojona na szeroką skalę kampania propagandowa mająca przekonać opornych kierowców do zalet samochodów elektrycznych. Słowa "propagandowa" używamy w pełni świadomie. Mało kto odwołuje się w niej bowiem do faktów...
Świetnym przykładem absurdalnej wręcz manipulacji jest chociażby niedawna kampania brukselskiej organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E). Jej twórcy przekonują, np. że "akumulator pojazdu elektrycznego (EV) po poddaniu recyclingowi zużywa zaledwie 30 kg surowców, podczas gdy przeciętny samochód w czasie swojego życia spala do 17 000 litrów benzyny". Co ma piernik do wiatraka?
Autorzy raportu T&E wykazali, że "w 2035 roku ponad jedna piąta litu i 65 proc. kobaltu potrzebnego do produkcji nowego akumulatora może pochodzić z recyklingu. Według T&E, wskaźniki recyklingu, które są wymagane na mocy nowej dyrektywy zaproponowanej przez Komisję Europejską, znacznie zmniejszą zapotrzebowanie pojazdów elektrycznych na nowe surowce – czego nie można powiedzieć o konwencjonalnych samochodach". Przyznacie, że zestawienie 30 kg surowców z 17 000 litrów benzyny robi wrażenie. Tyle tylko, że T&E porównuje... dwie zupełnie różne dane. Trochę tak, jakby zestawić ze sobą buty Jarosława Kaczyńskiego i uśmiech Caterine Zeta-Jones. Cechy wspólne? Żadnych. Podobnie jak w raporcie T&E.
Nie trzeba posiadać żadnej wiedzy tajemnej, by mieć świadomość, że akumulator w samochodzie elektrycznym pełni funkcję... magazynu energii. Jest więc po prostu "wiadrem" na prąd – takim samym, jak zbiornik paliwa w samochodzie spalinowym. "Naukowcom" z T&E udało się więc wykazać, że taki zbiornik, w 65 proc. będzie (!) mógł być wykonany z surowców odzyskanych w ramach recyklingu. Świetnie. Warto jednak dodać, że zbiorniki paliwa we współczesnych autach wykonywane są głownie z tworzyw sztucznych, a te – w zasadzie w całości – pozyskać można właśnie z recyklingu. I nie potrzeba do tego rozkopywania połowy Afryki.
Niezależnie jednak czy mowa o autach na prąd, czy zasilanych silnikami spalinowymi, w obu przypadkach kluczowe jest przecież to, co trafia do "baku". I skąd pochodzi. W przypadku Polski grafika przygotowana przez T&E powinna więc zawierać baryłkę obrazującą 17 tys. ton i... hałdę węgla, jaki trzeba spalić, by "czysty" samochód elektryczny mógł pokonać identyczny dystans, co auto spalinowe. Ale, ale...
W raporcie T&E czytamy, że: "Pojazdy elektryczne są również znacznie korzystniejsze dla klimatu, gdyż konsumują o 58 proc. mniej energii niż samochody benzynowe w całym okresie ich eksploatacji. Jak pokazuje narzędzie do analizy cyklu życia T&E, nawet w Polsce, która ma najbardziej emisyjny miks energetyczny w UE, pojazdy elektryczne emitują o 22 proc. mniej CO2 niż samochody benzynowe". Robi wrażenie, prawda? Więc policzmy...
Obecnie około 70 proc. energii elektrycznej w naszym kraju pochodzi ze spalania węgla. Przy ogólnej sprawności bloków energetycznych na poziomie dużo poniżej 40 proc, dostarczenie do domowego gniazdka 1 kWh wymaga wyemitowania przez komin elektrowni około 930 gramów CO2 (dane uśrednione, zależne od jakości surowca i udziału węgla kamiennego i brunatnego). Przeciętne auto elektryczne na pokonanie 100 km potrzebuje dziś około 24 kWh. 1 kWh wystarcza więc na pokonanie dystansu około... 5 km. Wnioski?
W Polskich warunkach, ładowany z domowego gniazdka elektryk, emitować może nawet 170-190 gramów CO2/km. Dla porównania, według Europejskiej Agencji Środowiska w 2019 roku średnia emisja CO2 przez wszystkie zakupione na kontynencie nowe samochody wyniosła – uwaga – 122,4 g/km! Na pierwszy rzut oka 122,4 to mniej niż 190, ale oczywiście możemy się mylić. Nie jesteśmy "ekspertami od środowiska", więc wciąż traktujemy matematykę, jako przedmiot ścisły...
źródło
te 122g/km dla benzyniaka to kolo 5 litrow na 100. moze tyle producenci podaja. rzeczywiscie pala razy 150% czyli srednio mysle ze blizej 7,5l czyli tez blizej 200g/km. jednym slowem elektryki to rewolucja dla tych co maja swoje ogniwa fotowoltaniczne czy wiatrak. wiec to nie jest tragiczny pomysl. dla reszty rewolucja sa hybrydy ktore w miescie pala 50% mniej paliwa a to powoduje mniej smrodu dla mieszkancow.
Ostatnio edytowano 31 mar 2021, 20:06 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Będę "brzydki" i zacytuję swoje własne wypowiedzi z połowy lutego..
a co tam
Bardzo mnie cieszy, że podobnych głosów do mojego jest coraz więcej, choć zapaleńców i napaleńców na elektryki jest wielu i ich zapału nie da się w taki sposób ochłodzić..
a co tam
zadra napisał(a):18kWh to 9kg węgla i jednocześnie ponad 8,5kg CO2 puszczonego do atmosfery
zadra napisał(a):Ładując to auto tylko w nocy świadomie szkodzisz środowisku obciążając dodatkowo bloki węglowe naszych elektrowni której szczyt sprawności, to ok 46% a nasze elektrownie już dawno nie są tak doskonale sprawne..
zadra napisał(a): jeśli przejedzie 400km po ładowaniu tych 18kWh bateryjek, to generuje do atmosfery znacznie więcej CO2 i innych elektrownianych śmieci niż norma dla aut spalinowych przewiduje
Bardzo mnie cieszy, że podobnych głosów do mojego jest coraz więcej, choć zapaleńców i napaleńców na elektryki jest wielu i ich zapału nie da się w taki sposób ochłodzić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tadziol dotknął tematu wszędzie pomijanego "rozkopanie Afryki".
Tak niestety jest , większości surowców do elektryków leży tam , a wiadomo jak jest w Afryce.
Kto ma wątpliwości polecam "krwawy diament" czy choćby Virunga na Netflixie .
Nie jestem przeciw ale nie tak jak sobie to niektórzy uwidzieli już teraz i tylko elektryka, zgodzę się raczej z Piwo Hybrydy.
Tak niestety jest , większości surowców do elektryków leży tam , a wiadomo jak jest w Afryce.
Kto ma wątpliwości polecam "krwawy diament" czy choćby Virunga na Netflixie .
Nie jestem przeciw ale nie tak jak sobie to niektórzy uwidzieli już teraz i tylko elektryka, zgodzę się raczej z Piwo Hybrydy.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Cytat ze strony, którą podlinkowałem niżej:
Według tak zaawansowanych wyliczeń, ciężarówka jadąca w Europie na oleju napędowym emituje 90 kilogramów CO2 na 1 gigadżula energii...
...W efekcie, ciężarówka jadąca na samych bateriach ma emitować 107 kilogramów CO2 na 1 gigadżula energii. Natomiast ciężarówka z silnikiem elektrycznym, ale generująca prąd z wodoru, ma emitować nawet 175 kilogramów. To dwukrotnie więcej niż diesel!
Ciężarówki na prąd gorsze niż diesel
Według tak zaawansowanych wyliczeń, ciężarówka jadąca w Europie na oleju napędowym emituje 90 kilogramów CO2 na 1 gigadżula energii...
...W efekcie, ciężarówka jadąca na samych bateriach ma emitować 107 kilogramów CO2 na 1 gigadżula energii. Natomiast ciężarówka z silnikiem elektrycznym, ale generująca prąd z wodoru, ma emitować nawet 175 kilogramów. To dwukrotnie więcej niż diesel!
Ciężarówki na prąd gorsze niż diesel
Diesel nie umrze, diesel poradzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi
Może trochę niezwiązane z samochodami....
Tak wielce promuje się samochody elektryczne jako ekologiczne pojazdy o specjalnych przywilejach.
Możliwość jazdy po Bus-pasie,wjazdy do ścisłego centrum miasta etc. Wszystko to w oparciu o teorię,że taki pojazd nie emituje substancji trujących oraz nie przyczynia się do powstawania smogu.
Dlaczego zatem wg WT 2021 (https://budujemydom.pl/budowlane-abc/po ... techniczne ) budowa budynku mieszkalnego ogrzewanego prądem z sieci jest niemożliwa ? Ano dlatego,że w skrócie mówiąc dostarczenie 1 kWh do takiego budynku wymaga wytworzenia 3 kWh u źródła czyli w elektrowni,a co za tym idzie to emisja CO2.
Czyli ogrzewanie domu z sieci jest be,ale ładowanie aut cacy.
Tak wielce promuje się samochody elektryczne jako ekologiczne pojazdy o specjalnych przywilejach.
Możliwość jazdy po Bus-pasie,wjazdy do ścisłego centrum miasta etc. Wszystko to w oparciu o teorię,że taki pojazd nie emituje substancji trujących oraz nie przyczynia się do powstawania smogu.
Dlaczego zatem wg WT 2021 (https://budujemydom.pl/budowlane-abc/po ... techniczne ) budowa budynku mieszkalnego ogrzewanego prądem z sieci jest niemożliwa ? Ano dlatego,że w skrócie mówiąc dostarczenie 1 kWh do takiego budynku wymaga wytworzenia 3 kWh u źródła czyli w elektrowni,a co za tym idzie to emisja CO2.
Czyli ogrzewanie domu z sieci jest be,ale ładowanie aut cacy.
Ogrzewanie prądem domu jak najbardziej na tak ale pompą ciepła w połączeniu z fotowoltaiką, bo pompa z 1kw prądu wytwarza 3 kw energii cieplnej
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Jak to dobrze,że uroczy pinokio jednak potrafi kłamać,bo gdyby jego obietnica o milionie aut elektrycznych w najjaśniejszej RP w 2025 r się spełniła,to chyba groziłby nam 20-sty stopień zasilania rodem z Alternatywy 4
Tymczasem znalazłem to :
źródło : https://kb.pl/porady/od-2021-roku-juz-n ... -dom-_sht/
Tymczasem znalazłem to :
Alternatywne rozwiązania dla źródeł ciepła w domu po 2021 roku
Ze względu na zmiany, które będą wprowadzone po 2021 roku, eksperci uważają, że najbardziej powszechną metodą ogrzewania domów będzie prąd. Niestety jest to nadal bardzo kosztowne źródło ciepła i liczba domów ogrzewanych tym sposobem jest niewielka. Tym bardziej że prąd pochodzi przede wszystkim z elektrowni węglowych, które nie są zbyt przyjazne środowisku. Ze względu na to, że taki rodzaj ogrzewania podnosi współczynnik Ep, od 2017 roku nie wydaje się pozwoleń na budowę domów, które w 100% byłyby ogrzewane tylko energią elektryczną z sieci. Nie znaczy to, że ten rodzaj ogrzewania będzie całkowicie niedostępny. Ważne jest, aby zasilanie, chociaż w połowie pochodziło z odnawialnych źródeł energii np. paneli fotowoltaicznych.
źródło : https://kb.pl/porady/od-2021-roku-juz-n ... -dom-_sht/
Tak,3 minuty wcześniej wpadł Twój post,a ja jeszcze się pociłem z moim.
Owszem PC+PV i jesteś ekologiczny. Nawet sama PC niewspomagana PV jest eko,ale koszt roczny rośnie.
O dziwo biomasa jest bardzo eko,choć tego akurat nie rozumiem,bo do jej produkcji potrzeba prądu (znów elektrownie),składowania,transportu (pojazdy spalinowe),a przy spalaniu emisja CO2.
W każdym razie wracając do tematu,żeby posiadanie i użytkowanie samochodu EV było tak "wielce ekologiczne" to każdy użytkownik takiego auta musiałby mieć farmę PV,żeby rekompensować pobrane kWh z sieci czyli obniżać emisję CO2.
PS. Grzyby ja też chcę łapkę !
Owszem PC+PV i jesteś ekologiczny. Nawet sama PC niewspomagana PV jest eko,ale koszt roczny rośnie.
O dziwo biomasa jest bardzo eko,choć tego akurat nie rozumiem,bo do jej produkcji potrzeba prądu (znów elektrownie),składowania,transportu (pojazdy spalinowe),a przy spalaniu emisja CO2.
W każdym razie wracając do tematu,żeby posiadanie i użytkowanie samochodu EV było tak "wielce ekologiczne" to każdy użytkownik takiego auta musiałby mieć farmę PV,żeby rekompensować pobrane kWh z sieci czyli obniżać emisję CO2.
PS. Grzyby ja też chcę łapkę !
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości