Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Płomień » 8 lut 2021, 13:12

Myślę raczej, że mało wpadek widziałeś w temacie prądu i dużych natężeń.

Ludzie mają bardzo dziwne spojrzenie na pojęcie ryzyka. W totka zagrają, pomimo że szansa 1:13mln.
Ale podłączanie elektryka we wspólnym garażu podziemnym, do nieprzystosowanej instalacji, to już bułka z masłem, nic się nie stanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez piwo » 8 lut 2021, 13:24

Kritik napisał(a):po odpowiedziach na forum, widzę ze jesteśmy w średniowieczu...
dzięki
teraz wiem ze nic się nie da...

pa papa

No trochę jesteśmy w średniowieczu energetycznym. Zamyka się zakłady by nieprodukowaly dóbr bo są okresu w których w Polsce brakuje prądu tak samo jak wody i nakazuje się ludziom nie podlewanie ogródków. Taka mamy rzeczywistość że jest niedobór wody i prądu zwłaszcza latem. Życie. Albo się to rozumiesz albo nazywasz średniowieczem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nemi » 8 lut 2021, 14:42

Kritik napisał(a):po odpowiedziach na forum, widzę ze jesteśmy w średniowieczu...

Ale pod jakim względem? Że blok się spalił i nie nadaje się do zamieszkania? Że nie każdy chce partycypować w kosztach jeżdżenia samochodem sąsiada? Czy, że po prostu nie buduje się w tej chwili odpowiedniej infrastruktury?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Kritik » 8 lut 2021, 14:52

Płomień napisał(a):Myślę raczej, że mało wpadek widziałeś w temacie prądu i dużych natężeń.

Ludzie mają bardzo dziwne spojrzenie na pojęcie ryzyka. W totka zagrają, pomimo że szansa 1:13mln.
Ale podłączanie elektryka we wspólnym garażu podziemnym, do nieprzystosowanej instalacji, to już bułka z masłem, nic się nie stanie.


ile widziałeś spalonych LPG?
ale czemuś sie nikt ich nie boi...
czy spalonych benzyniaków...

ile aut jeździ po drogach które maja 20 lat, nie maja progów, i przetarte druty, ze zwarciami w sterownikach...

szczerze to ja więcej się tych aut boje, niż elektryków.

ale średniowiecze to średniowiecze
brak prądu to w ogolę bzdura... na Ukrainie zatrzymują elektrownie bo nie ma co robić z prądem, bo odpadł im wschód gdzie uzywala się duza część tego prądu, i można ten nadmiar kupować za grosze, tym bardziej sprzedając tutaj w kilka razy drożej, i nie przyczyniając żadnej szkody środowisku, przecież on był wytwarzany za granica...

ale o czym ty rozmawiać.
brak prundu <lol>

Dopisano 8 lut 2021, 13:56:

nemi napisał(a):
Kritik napisał(a):po odpowiedziach na forum, widzę ze jesteśmy w średniowieczu...

Ale pod jakim względem? Że blok się spalił i nie nadaje się do zamieszkania? Że nie każdy chce partycypować w kosztach jeżdżenia samochodem sąsiada? Czy, że po prostu nie buduje się w tej chwili odpowiedniej infrastruktury?


najpierw o tym ze nie ludzie nie umieją czytać
nie mowie już o czytaniu z zrozumieniem <ok>

napisałem ze potrzebuje przejechać 85km dziennie, i nawet Fiat 500 ma zasięg 120-150km, to mi piszą ze mi tego nie wystarczy

napisałem ze cala instalacja będzie za mój koszt, zrobiona fachowcami, i na osobnym liczniku, i zapłacę za to wszystko, to mi piszą ze chce się za darmo lądować i zęby sąsiedzi za to płacili

dobra, kończymy, ja już swoje usłyszałem, i przeczytałem.
szkoda ze czytać i słuchać umiem tylko ja :)

wiem ze się nic nie da, kupuje 1.9 tdi, i jeżdżę, żeby sąsiedzi nie zazdrościli <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez nemi » 8 lut 2021, 15:14

Kritik napisał(a):napisałem ze cala instalacja będzie za mój koszt, zrobiona fachowcami, i na osobnym liczniku, i zapłacę za to wszystko, to mi piszą ze chce się za darmo lądować i zęby sąsiedzi za to płacili

A ja odnosiłem się do tego, dlaczego ludzie odłączają ludziom auta od prądu w garażach bez dedykowanych ładowarek. Chyba nikt nie byłby na tyle głupi, żeby odłączać komuś auto od stacji ładowania z osobnym licznikiem? Rozumiem co piszesz doskonale.

Żeby dokonać takiej przeróbki wystarczy skontaktować się z zarządem wspólnoty, a potem może uzyskać zgodę wspólnoty na Twój plan. Nie wiem w czym kłopot :P. Akurat do mnie brak prądu nie przemawia, bo przecież – jak to pisałeś – to jakby włączyć indukcję na pełną moc i dopóki jest tylko kilka osób w bloku, to wszystko będzie dobrze.

Kritik napisał(a):szkoda ze czytać i słuchać umiem tylko ja

Ja może jestem dziwny, że zamiast pytać o sytuację (nie do końca opisaną w pierwszym poście) na jakimś forum, gdzie nikt pewnie nie ma auta elektrycznego, zacząłbym po prostu od zadania pytania zarządcy nieruchomości.
Skoro jesteś taki mądry i oświecony, umiesz nawet czytać, to chyba też umiesz pisać i spokojnie możesz wysłać maila gdzie trzeba ;). Z całą pewnością znajdzie się ktoś, kto zna aktualne przepisy ppoż., ktoś będzie wiedział ile prądu może maksymalnie dostarczyć dostawca prądu w bloku itd.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Kritik » 8 lut 2021, 15:24

nemi napisał(a):
Kritik napisał(a):napisałem ze cala instalacja będzie za mój koszt, zrobiona fachowcami, i na osobnym liczniku, i zapłacę za to wszystko, to mi piszą ze chce się za darmo lądować i zęby sąsiedzi za to płacili

A ja odnosiłem się do tego, dlaczego ludzie odłączają ludziom auta od prądu w garażach bez dedykowanych ładowarek. Chyba nikt nie byłby na tyle głupi, żeby odłączać komuś auto od stacji ładowania z osobnym licznikiem? Rozumiem co piszesz doskonale.

Żeby dokonać takiej przeróbki wystarczy skontaktować się z zarządem wspólnoty, a potem może uzyskać zgodę wspólnoty na Twój plan. Nie wiem w czym kłopot :P. Akurat do mnie brak prądu nie przemawia, bo przecież – jak to pisałeś – to jakby włączyć indukcję na pełną moc i dopóki jest tylko kilka osób w bloku, to wszystko będzie dobrze.

Kritik napisał(a):szkoda ze czytać i słuchać umiem tylko ja

Ja może jestem dziwny, że zamiast pytać o sytuację (nie do końca opisaną w pierwszym poście) na jakimś forum, gdzie nikt pewnie nie ma auta elektrycznego, zacząłbym po prostu od zadania pytania zarządcy nieruchomości.
Skoro jesteś taki mądry i oświecony, umiesz nawet czytać, to chyba też umiesz pisać i spokojnie możesz wysłać maila gdzie trzeba ;). Z całą pewnością znajdzie się ktoś, kto zna aktualne przepisy ppoż., ktoś będzie wiedział ile prądu może maksymalnie dostarczyć dostawca prądu w bloku itd.


ale oczywiscie ze zapytalem u zarzadcy jak on to widzi, i zapytalem na grupie naszego osiedla w FB, jest kilka zainteresowanych osob, i na razie nikt nie krzyczy ze nie...
tylko chcialem uslyszec doswiadczenia osob , ktore juz moze to przeszli, i cos by mi doradzili.

ale niema takich
no nie to nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez nemi » 8 lut 2021, 15:37

To ja bym szukał po prostu jakiegoś forum lub grupy FB aut elektrycznych. Na tym forum wiadomo powszechnie o jednej osobie z plug-inem, ale ma akurat dom jednorodzinny.

Pierwsze info w google:
A jak w praktyce wygląda możliwość instalacji indywidualnego punktu ładowania w hali garażowej? Sprawdziłem to w jednym z warszawskich bloków, gdzie podziemny garaż jest częścią nieruchomości wspólnej. Moje zainteresowanie wzbudził fakt, że w opisywanej inwestycji, jedna taka, indywidualna stacja już powstała. Z rozmowy z administratorem wynika, że wspólnota nie ma żadnych obiekcji, co do montażu punktów ładowania. Warunkiem jest ocena możliwości technicznych i montaż przez wskazaną przez zarządcę firmę, posiadającą wszelkie niezbędne uprawnienia i certyfikaty. Po montażu, administrator dokona oględzin licznika i spisze jego stan. Po ustalonym okresie, księgowa wystawi fakturę za energię, po stawkach, za jakie rozlicza się z dostawcą energii wspólnota. Montaż kolejnych punktów może być ograniczony ilością miejsc rezerwowych, w rozdzielni elektrycznej garażu. Monter szacuje, że na cały garaż będzie można wykonać kilkanaście instalacji. Koszt opisywanej infrastruktury – zakup licznika, skrzynki, kabli, podpięcie do rozdzielni, doprowadzenie przyłączy – to 1 800 złotych. W opisywanym przypadku, właściciel wykorzystał jednofazową ładowarkę, którą otrzymał w komplecie z zakupionym samochodem.

Wydaje się proste, wystarczy mieć temat ogarnięty nie na dziko, co praktykuje część osób żerując na innych.

Polska ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych przewiduje, że budynki mieszkalne wielorodzinne i związane z nimi stanowiska postojowe wewnętrzne i zewnętrzne projektuje się i buduje, zapewniając moc przyłączeniową, pozwalającą wyposażyć je w punkty ładowania o mocy nie mniejszej niż 3,7 kW (art. 12 ustawy).

Jeśli blok nie jest nowy, to szansa jak widać jeszcze wzrasta.


Otwartą kwestią jest ewentualny pożar auta elektrycznego, bo budynek może być nie do uratowania. Ale tej sytuacji póki co nikt nie przewiduje i mamy do czynienia z jednym przypadkiem w PL. Nie wiem jak w innych krajach.


W pierwszej kolejności zmuszeni będziemy do uzyskania zgody wspólnoty mieszkaniowej i zarządcy budynku, który podczas rozmowy powinien przedstawić ustalone wymagania techniczne, a także przeprowadzić wizję lokalną. W przypadku wstępnej zgody możemy wystosować oficjalne pismo do administracji wraz ze zgodą na samodzielne pokrycie wszystkich kosztów montażu.



Niezbędne będzie także znalezienie projektanta i wykonawcy, jeśli taki nie został wskazany przez administrację. Na etapie projektowania wymagane będzie obliczenie mocy przyłączeniowej wewnętrznej linii zasilającej (WLZ), czyli kabla, prowadzonego z przyłącza do rozdzielnicy głównej budynku. Jeśli zużycie energii w bloku jest prawie równe z mocą przyłącza bądź zapas jest zbyt mały, by dołączyć do niego ładowarkę, konieczne będzie zawnioskowanie do dostawcy energii o zwiększenie mocy przyłączeniowej. Musimy wtedy jednak liczyć się z dodatkowymi kosztami. Za podstawowy montaż, zawierający w sobie doprowadzenie przewodów do ładowarki, podłączenie licznika oraz podpięcie do rozdzielni, przyjdzie nam zapłacić około 2 tysięcy złotych.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Płomień » 8 lut 2021, 18:13

Odnoszę dziwne wrażenie że Kritik szukał poklasku i potakiwania, a jak się okazało że rozmówcy widzą sprawę inaczej, to ciemnota i średniowiecze.

Dodatkowo, w całym wątku jest tylko jeden rozmówca na poziomie.

Kritik napisał(a):szkoda ze czytać i słuchać umiem tylko ja :)


To temat elektryków proponuję obgadać z lustrem. Będzie miał kto Cię wysłuchać, i wszyscy będą się z Tobą zgadzać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 8 lut 2021, 18:32

Ciekawi mnie w jakiej kwocie zamknie się zrobienie takiego przyłącza ze wszystkimi zgodami, projektem i wykonaniem przez specjalną firmę. Również ciekawe jak z umową z zakładem energetycznym i jaka stawka za prund.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 8 lut 2021, 18:42

Kritik napisał(a):brak prądu to w ogolę bzdura... na Ukrainie zatrzymują elektrownie bo nie ma co robić z prądem, bo odpadł im wschód gdzie uzywala się duza część tego prądu, i można ten nadmiar kupować za grosze, tym bardziej sprzedając tutaj w kilka razy drożej, i nie przyczyniając żadnej szkody środowisku, przecież on był wytwarzany za granica...

ale o czym ty rozmawiać.
brak prundu <lol>


Może i można choć sądzę że to nie jest to takie proste jak piszesz ( nie wiem czy istnieją odpowiedniej mocy linie przesyłowe i czy są odpowiednie umowy między rządowe ; nowe linie przesyłowe energii praktycznie nie powstają bo ludzie się burza, nie oddają terenów, a koszt ich jest gigantyczny i długotrwały)). A to że prądu wielokrotnie brakowało u nas w zakładzie i ludzi posyłali do domu bo zakład praktycznie stal to sobie tego nie wymyśliłem tylko tak było i to się powtarza praktycznie co roku latem.

http://www.innogystoenoperator.pl/stron ... ograniczen
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zadra » 9 lut 2021, 00:44

Wracając do domniemanego nadmiaru prądu na Ukrainie (domniemanego, bo nie drążyłem tematu i nie mam pewności czy faktycznie tak jest) należy wziąć pod uwagę fakt, iż na tejże Ukrainie poza blokami energetycznymi elektrowni węglowych (9szt), elektrowni wodnych (11szt) istnieją również 4-y działające elektrownie jądrowe.
Jądrowe dostarczają prawie 45% potrzebnej energii, węglowe prawie 50% a wodne i wiatrowe całą resztę...

Jak Kritik widzisz, nasz wschodni sąsiad naszpikowany jest blokami energetycznymi które można obsługiwać w różnoraki sposób.
Z naszych, Polskich elektrowni i elektrociepłowni tylko 4-y szt powstały po roku 1990, cała masa pamięta lata 50; 60 i 70-e a kilka pracuje ponad 100lat.
Szukam jakichś elektrowni jądrowych ... i , kurcze znaleźć w naszej Polsce nie mogę..

Są oczywiście jeszcze spalarnie odpadów, ale nie mogę napisać iż są to elektrownie z prawdziwego zdarzenia.

Nie będę porównywał sieci energetycznych tych dwu krajów, ale skoro u nich jest nadmiar i nie mają co z tym zrobić a u nas brakuje, to jasnym jest, że to my mamy problem..
Skoro zatem u nas jest niedobór, to prąd jako produkt deficytowy ma prawo drożeć i widać to na codzień.
Jest i będzie drożej i żadne układy międzynarodowe tego nie zmienią – nie ma po temu żadnych perspektyw i nikomu nie będzie się to opłacało (nie piszę o odbiorcach a raczej dyspozytorach i rozliczających nas z dystrybuowanej energii).
Nawet wbrew tego co się myśli rozwój fotowoltaiki w Polsce w pewien sposób obciąża standardową sieć energetyczną zwłaszcza w momencie, gdy posiadacz podłącza dodatkowe odbiorniki prądu po zachodzie słońca a nie jest w stanie swojej wygenerowanej energii zabezpieczyć i przechować we własnym zakresie.

Płomień napisał(a):Odnoszę dziwne wrażenie że Kritik szukał poklasku i potakiwania, a jak się okazało że rozmówcy widzą sprawę inaczej, to ciemnota i średniowiecze.

Dodatkowo, w całym wątku jest tylko jeden rozmówca na poziomie.

Kritik napisał(a):szkoda ze czytać i słuchać umiem tylko ja :)


To temat elektryków proponuję obgadać z lustrem. Będzie miał kto Cię wysłuchać, i wszyscy będą się z Tobą zgadzać.


również mam takie wrażenie i nie jest ono wypracowane tylko tym tematem i tym pojedynczym wpisem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3150 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 9 lut 2021, 10:07

Płomień napisał(a):Odnoszę dziwne wrażenie że Kritik szukał poklasku i potakiwania, a jak się okazało że rozmówcy widzą sprawę inaczej, to ciemnota i średniowiecze.

Dodatkowo, w całym wątku jest tylko jeden rozmówca na poziomie.

Kritik napisał(a):szkoda ze czytać i słuchać umiem tylko ja :)


To temat elektryków proponuję obgadać z lustrem. Będzie miał kto Cię wysłuchać, i wszyscy będą się z Tobą zgadzać.


oczywiście
tak i zrobię
dzięki za rade
jedyna dobra rada którą usłyszałem <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 12 lut 2021, 16:09

Jeśli kogoś zainteresuje, to pobiliśmy kolejny rekord..
Gdyby dołączyć jednocześnie 1000 000 aut elektrycznych do ładowania, to sieć padłaby na ryjo...
(nie przeliczałem obciążenia- może ktoś zaintrygowany zrobi to za mnie :) )
Załączniki
Screenshot_20210212-150124_Chrome.jpg
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3150 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 12 lut 2021, 16:54

nic dziwnego
ilość nowych osiedl, domów, fabryk, i t.d...
elektryczne ogrzewanie... i t.d..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez piwo » 12 lut 2021, 19:11

zadra napisał(a):Jeśli kogoś zainteresuje, to pobiliśmy kolejny rekord..
Gdyby dołączyć jednocześnie 1000 000 aut elektrycznych do ładowania, to sieć padłaby na ryjo...
(nie przeliczałem obciążenia- może ktoś zaintrygowany zrobi to za mnie :) )

Może 1mln aut elektrycznych to dużo. Ale powiedzmy 1mln aut x 50kwh każdy i mamy dodatkowe 50000MWh czyli jak średnio ładują się 10h to 5000MW przez 10 kolejnych godzin.
Oczywiście przy założeniu brak strat przesyłowych prądu i braku strat na ładowaniu baterii i 100% sprawności transformatorów i ladowarek. Oczywiście realnie to niemożliwe i ta wartość trzebaby pomnożyć jeszcze razy 1,3 co da 6500MW. Oczywiście energia wytwarzana byłaby pewnie przez elektrownie Bełchatów (maksymalna wydajność 5500MW) która smrodzi na całą Polskę albo inna elektrownia węglowa dominującą w Polsce.
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Kritik » 12 lut 2021, 19:43

ja myślę ze 80% tych aut będzie jeździć 10-20km dziennie i nie będzie ładować codziennie 50kwh
i 90% tych aut będzie ładowane w nocy, kiedy pobór prądu jest znikomy....

ale co komu powiesz.
tutaj szybciej wesprą powrót do jeżdżenia na koniach, niż elektryka <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 12 lut 2021, 19:57

1. większość aut elektrycznych będzie ładowanych tylko w nocy
Należy do nich zaliczyć prócz aut osobowych osób prywatnych także wszelkie "PeKaEsy" miejskie oraz elektryczne auta zakupione przez inne firmy – nie tylko firmy kurierskie..
Myślę, że w takim znaczeniu (poza autami osobowymi) skala ilości wykorzystywanych aut drastycznie się zwiększa a ładowanie autobusu czy dostawczaka to już nie jest "popierdułka"..
Idziemy w kierunku w którym nabywca będzie miał szereg praw, możliwości odliczeń i innych profitów z których firmy z chęcią skorzystają i zrobią to szybciej niż osoba prywatna..
2. popularność układów fotowoltaicznych oraz idące za nimi wybory właścicieli którzy nie będą przejmowali się zużyciem prądu w dzień i w nocy (dodatkowe odbiorniki mocy typu boilery i inne ogrzewanie na prąd)
3. zmniejszanie wydajności naszej energetyki cieplnej (systematyczne wyłączanie kolejnych wyeksploatowanych bloków energetycznych oraz brak decyzyjności co dalej spowoduje skurczenie się możliwości produkcyjnych)
4. zamykanie kopalń węgla ograniczy również możliwości produkcji prądu..

Zdechniemy z zimna i w ciemności, chyba, że kupimy prąd z zachodu lub innego kierunku a wówczas zdechniemy z głodu, bo kWh energii będzie wielokrotnie droższy niż aktualnie..

Ale co tu komu powiesz.. wszyscy i tak wiedzą lepiej i nie ma się czym przejmować. <oczy>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3150 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez piwo » 12 lut 2021, 20:56

Kritik napisał(a):ja myślę ze 80% tych aut będzie jeździć 10-20km dziennie i nie będzie ładować codziennie 50kwh
i 90% tych aut będzie ładowane w nocy, kiedy pobór prądu jest znikomy....

ale co komu powiesz.
tutaj szybciej wesprą powrót do jeżdżenia na koniach, niż elektryka <lol>

Myślę że częściowo masz rację. Wiele aut będzie jeździć tak jak mówisz 10km ale wiele aut będzie jeździć 300 i więcej. Nie wiem jak wygląda to w skali makro ( ja do pracy mam w jedną stronę 65km) ale myślę że średnia kilometrów jest mniejsza na pewno choć są przecież kierowcy którzy dziennie pokonują dużo dużo większe dystanse.
Dwa mówimy tylko o milionie aut elektrycznych gdzie obecnie jest zarejestrowanych ponad 22mln aut. To 1/22. Więc to też kropla w morzu potrzeb.
Trzy to że ladujemy głównie nocą to nie znaczy że nocą syf się nie wydostaje z kominów elektrowni.
Zakłady produkcyjne nie stoją. Jest mniejsze zapotrzebowanie ze strony gospodarstw domowych i to przecież nie do zera a one stanowią tylko 30% zużycia energii w Polsce
Obrazek
Cztery w nocy działają przepompownie jak Żarnowiec
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Elektro ... BBarnowiec
Które pompują wodę do góry by w dzień moc odzyskać ta energię. Więc jeśli obciążymy w nocy sieć to takie elektrownie w dzień już nie będą mogły produkować energii.

A i żeby nie wyszło że jestem mega przeciwnikiem elektryków. Jestem jak najbardziej za jak już opanujemy elektrownie fuzyjne co może potrwać jeszcze maks 20lat oraz do tego czasu baterie też już powinny się rozwinąć z 20 krotnie. Więc jest to przyszłość. Silnik elektryczny przy każdym kole daje niesamowite możliwości trakcyjne i możliwość zrobienia fajnych szybkich aut.
Ale przez te 20 lat dla dobra ludzkości lepiej będzie gdy te elektryki będą stanowić tylko promil sprzedaży całkowitej pozwalający rozwijać ta technologie i jednocześnie odchodzić od elektrowni na kopaliny.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Szyna » 12 lut 2021, 23:09

Podobno na Polibudzie we Wrocławiu od tego roku chcą otwierać jakiś kierunek związany z energią jądrową, mają szkolić przyszłych pracowników elektrowni ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2021, 23:20

a powołana spółka 20 lat szuka miejsca do wybudowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości

Moderator

Moderatorzy Moto