Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mysiak » 19 paź 2019, 18:22

Miałem przyejmność pierwszego kontaktu z autem na prąd. Lub jak kto woli, przynajmniej w naszych warunkach, na wegiel. Kia eNiro. Z wiekszą 64kwh baterią. 204 konie mocy, niemal 400 niutonometrów. Pierwsze wrażenia – jest bardzo przyjemnie i jazda niewymaga zmiany przyzwyczajeń. Po prostu – pomykamy wciszy. Jedene dźwieki to szm opon i świst powietrza. Frajda z jazdy – moim zdaniem tak. wW zakrętach nie podpiera się lusterkami, dynamika więcej niż dobra. Zasięg? wg info producenta ponad 400 km. Wg salonu w Gdańsku, który udpstępnił auto jest to zasięg realny: auto z Warszawy przyjechało na własnych kołach bez dotaknokwania i tak samo wróciło. Fajnie, że daje się stopniować siłę rekuperacji – to niewątplie zaleta, choć trzeba przyznać, że zostawienie jej w trybie auto nie jest złe.
Jeśli tak będzie wyglądać jazda elektrykiem, to jestem jaknajbardziej za.
Ma ktoś swoje spostrzeżenia?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez piwo » 19 paź 2019, 18:38

Że Gdańsk Warszawa Gdańsk czyli 600km bez doładowywania? Taki żarcik?
Opini jest pełno na YouTube tych co te auta używają. Ogólnie fajne auta wokół komina jako trzecie auto w domu. Czyli traktujemy takie autko jak rower elektryczny czy hulajnogę tylko wygodniejsza. Wtedy ideal. Wiele osób korzysta z i3 wypożyczanych w wawie i zadowoleni. Jakikolwiek wypad poza zasięg auta to dramat i strzał w kolano. Czyli realnie nie można się oddalać od domu dalej niż na 100-200km by móc wrocic nie marnując swego cennego czasu na ladowania.
Hyundai kona z większym zasięgiem też ok.
https://www.hyundai.pl/Samochod/Ekologi ... _electric/
64kwh,449km zasięgu (pewnie realnie koło 300 przy jeździe 120km/h), czas ładowania baterii z gniazdka w domu 31godzin czyli jeździmy co drugi dzień.
Ogólnie takie auta mają zalety ale daleko im do ideału. Co kto lubi. Za 20 lat jak będzie po silniku 500 konnym na każde koło Aku 200kwh ważące 100kg to będzie się nadawalo do jazdy na cidzien i w trasy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mysiak » 19 paź 2019, 18:45

Warszawa – Gdańsk bez ładowania. Tyle się udało, fakt, że podobno trzeba było trochę się za ciężarówkami chować :)
Kona electric to ta sama technologia, tylko w innym pakowaniu.
Wg na chwilę obecną to własnie fajne auto tylko do miasta – trasa tylko w wyjatkowych wypadkach
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez piwo » 19 paź 2019, 18:47

Aha. No właśnie. Jak ktoś dojeżdża do pracy 20km w jedną stronę to fajne autko. 40km zrobimy i Aku zdąży przez noc doładować się z gniazdka w domu.
Najgorsze że w polskich warunkach to bardzo nie eko. Sprawność energetyczna spalania węgla plus straty przesyłowe, straty, transformatorów, ładowarek i potem grzanie baterii to może maks 15% w polskich warunkach. 85 idzie w komin. Sprawność spalania benzyny to w maździe skyactive x 45% czyli tylko 55% idzie w komin. Dwa że że spalania węgla dużo więcej cząstek stałych i tlenków azotu i siarki idzie nam wdychać.
Ostatnio edytowano 19 paź 2019, 18:54 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mysiak » 19 paź 2019, 18:50

przy takich dojazdach to może nawet jeszcze sobotę nazakupy pojedziemy bez potrzeby ładowania
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez piwo » 19 paź 2019, 18:59

Moim zdaniem fajna jest toyota mirai.
https://www.toyotanowakowski.pl/article ... -generacji
https://youtu.be/pD28m6Q0u68
Szkoda że tak mało u nas stacji tankowania wodoru.
Z wydechu leci sobie para wody. Oczywiście wodór też trzeba pozyskiwać co też jest problematyczne i generuje straty w komin.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez loockas » 19 paź 2019, 22:33

piwo napisał(a):Szkoda że tak mało u nas stacji tankowania wodoru.


a są w ogóle jakieś? Lotoś się chwalił na COPie że coś zrobi, ale nie wiem czy im się finalnie udało. Hyundai z powodu braku stacji olał wprowadzenie Nexo w PL.

piwo napisał(a):Sprawność energetyczna spalania węgla plus straty przesyłowe,


Myślę że sporo przyszłych posiadaczy EV bierze pod uwagę głównie ładowanie z własnej instalacji fotowoltaicznej. Obecnie modny temat i coraz więcej widac paneli na dachach. Tak mi się wydaję, że następstwem instalacji PV będzie właśnie zakup samochodu EV. Nie zdziwię się jak pojawią się kolejne dotacje ukierunkowane w ten sposób.

Ja jestem na tak dla EV. Do turlania się po aglomeracji świetna sprawa. Czekam tylko na model który mnie zadowoli stosunkiem jakości/oczekiwań do ceny :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10207 (282/519)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez piwo » 20 paź 2019, 04:55

Tak tylko ogniwa fotowoltaiczne są drogie i malowydajne. U nas na dachu firmy jest 500 o powierzchni grubo ponad 30x30m. Dwa wykur...ste falowniki a moc jaką to generuje w sprzyjających warunkach wystarcza na zasilenie silniczka 55kw. Żenada. Koszt poniesiony nie zwróci się nigdy a dochodzą oprócz zakupu dodatkowe koszty jak czyszczenie np co jakiś czas. Dwa ogniwa o powierzchni 2m2 każde będą samochód ładować w miesiąc. Trochę to slabe. No chyba że mamy dużą działkę i postawimy zamiast bujawki dla dziecka i jabłonki pole ogniw. To wtedy tak.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 20 paź 2019, 17:04

Ostatnio na najnowszym Priusie widziałem że cały dach ma w panelach, ciekawe o ile wydłuża to podróż na elektryku albo ile musi stać na słońcu żeby się na ładował :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mysiak » 27 paź 2019, 19:45

Zapraszam na film z testu E-Niro <spoko>

Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez brii » 29 paź 2019, 20:16

piwo napisał(a):Dwa że że spalania węgla dużo więcej cząstek stałych i tlenków azotu i siarki idzie nam wdychać.

Filtry w elektrowniach są znacznie skuteczniejsze niż w samochodach i w domach, z resztą Piwo – trochę poczytaj i pokalkuluj. Dolicz też to, że paliwa płynne trzeba wydobyć, przetransportować, przeprowadzić rafinację, składować i znowu transportować – to też generuje "nieco" syfu.

Fuels.jpg




https://www.irena.org/–/media/Files/IRE ... ummary.pdf
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8802 (89/216)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez piwo » 30 paź 2019, 10:46

a co wegla nie trzeba wydobyc i transportowac? ludzie.
to ze ty wierzysz w zabezpieczenia typu filtry czastek stalych to twoja sprawa. ja wiem jak wyglada rzeczywistosc. czyli obchodzenie zabezpieczen i powrot do nich tylko na kontrole, bo tak jest taniej.
dodatkowo mamy mnostwo awarii gdzie te zabezpieczenia nie dzialaja.
inna sprawa ze to tylko czastki stale. dodatkowo dochodzi dwutlenek wegla i straty energii. co bys nie robil z spalania wegla nie uzyskjasz takiej sprawnosci jak ze splania benzyny w aucie.
dwa to dodatkowe straty przesylowe, straty w transformatorach conajmniej trzech po drodze oraz straty akumulatorow ktore sie grzeja. wszystko to to ponad 30% dodatkowych bezsensownych strat.
to w niemczech gdzie tylko 61% to elektrownie weglowe czy gazowe.
w polsce wiadomo te procenty sa duzo wyzsze:
http://moto.pl/MotoPL/7,170318,25354675 ... ie-sa.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez brii » 30 paź 2019, 10:55

Widać, że jednak nie zgłębiłeś tematu...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8802 (89/216)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez stachan » 1 lis 2019, 12:04

piwo napisał(a):to w niemczech gdzie tylko 61% to elektrownie weglowe czy gazowe


Pic na wodę... Niemcy trują całą Europę :|



[...] tylko dziesięć firm było odpowiedzialnych za szacunkowo dwie trzecie szkód zdrowotnych spowodowanych przez elektrownie węglowe w 2016 r . Firmy te spowodowały modelowe 7600 przedwczesnych zgonów, 3320 nowych przypadków przewlekłego zapalenia oskrzeli i 137 000 dni z objawami astmy u dzieci. Prowadzi to do około 5820 przyjęć do szpitala i ponad dwóch milionów straconych dni roboczych. Cztery z dziesięciu najbardziej toksycznych firm mają swoje główne elektrownie węglowe w Niemczech: RWE, EPH, Uniper i Steag.[...]


I czczą jest gadanina o większej gospodarce oraz zmniejszemiu emisji w ostatnich latach. Nie bronię w tym miejscu Polski oraz jakiegolwiek innego kraju, lecz z całą mocą pragnę uświadomić, że szwaby trują nas na potęgę, będąc na 6. miejscu pod względem poziomu rocznej emisji dwutlenku węgla ze spalania paliw kopalnych.

Wszelkie rozważania o zaletach elektromobilności będą miały większy sens, gdy wszystkie kraje osiągną stopień emisji na poziomie powiedzmy Czech.

Poza tym spróbujmy spojrzeć również na problem wylesiania ogromnych obszarów. Warto wspomnieć, że kilka lat temu udało się uratować polskie Lasy Państwowe, które chciano sprzedać w prywatne ręce za psi grosz...

W mojej ocenie w przyszłości należy postawić na rozwój reaktorów fuzyjnych i/lub powielających. Tylko co zrobić z armią ryli i całą infrastrukturą, w którą obudowane są kopalnie? Czy znajdzie się ktoś, kto będzie miał jaja i rozpędzi na cztery wiatry towarzystwo najciężej pracujących na świecie? Tu jest prawdziwy problem elektromobilności – wszechobecna poprawność polityczna. I dodatkowo najgorszy ustrój, czyli demokracja (tfu!).
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5332 (314/431)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez mysiak » 3 lis 2019, 18:09

zostawiając na boku zroważania o tym, skąd ten prąd pochodzi, to technologia sama w sobie coraz bardziej pozwala mysleć o elektryku jako aucie na codzień.Pozostaje jeszcze kwestia dalszych wojaży.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 964 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez Neonixos666 » 3 lis 2019, 20:34

Dla mnie elektryki to kolejne po prostu zasilanie obok diesla, benzyny czy LPG/cng nie widzę w tym jakiegoś szału i wielkiej przyszłości bo nie jest to rozwiązanie idealne ale świetnie uzupełnia ofertę i niejako wypełnia lukę w motoryzacji i jest na to miejsce tak samo jak dla hybryd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 12 lis 2019, 18:29

https://www.rolandgumpert.com/en/

https://www.motorsport-total.com/auto/n ... l-18071002

Kolejny ciekawy pomysł czyli ogniwo na etanol plus silniki elektryczne. Szybkie tankowanie i zasięg ponad 600km. To mi się podoba.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 12 lis 2019, 23:43

w woli ścisłości alkohol wykorzystywany do napędu to Metanol. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 13 lis 2019, 06:02

no tak. by nie marnowac bez sensu tego co dobre i potrzebne. moglyby sie pojawic dylematy pic czy jechac a tak mozna pic i jechac. <rotfl>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4072 (125/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2019, 08:32

piwo napisał(a):no tak. by nie marnowac bez sensu tego co dobre i potrzebne. moglyby sie pojawic dylematy pic czy jechac a tak mozna pic i jechac. <rotfl>


To mogło by być dla niektórych zabójcza technologia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8553 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto