Strona 5 z 12

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 22 lip 2019, 07:04
przez mysiak
Ja stawiałabym np na Leona. Niby to Golf w przebraniu, ale.... jakiś ładniejszy i ciekawsze stylistycznie.
V40 bym skreśił, ale tylko z jednogo powodu ciasnego wnętrza.
Proponowany już tu Civic IX nie jest złym wyborem, zwłaszcza jesli chodzi o przestrzeń. Jednak jes on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma. Mechanicznie jest bardzo OK.
A może nudna do bólu Octavia?

PostNapisane: 23 lip 2019, 21:49
przez JohnnyB
Nie uważam aby V40 był ciasny w środku. Jest kompaktowy :). Mały nie jestem, mieszcze się.
Mam fakt 5 cylindorwego klekota, użytkuje już 4 rok i nie narzekam.
Odpycha się zacnie, nadal swietnie wgląda. Ale ogólnie, jest to dość stara konstrukcja już.
Miesiac temu kupiłem Focusa MK3, fakt nowego, ale też mogę z chęcią polecić.
Byłby znacznie tańszy od V40, łatwiej dostępny a prowadzic się bedzie a prawde sensownie.

PostNapisane: 24 lip 2019, 21:05
przez zadra
Civic IX nie jest złym wyborem,

jest on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma


Polemizowałbym z tym haczeniem, miałem puga 407, teraz civic VIII w sedanie.. Jeśli civic IX nie jest niższy od Civa VIII, to nie jest to niski samochód.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 25 lip 2019, 12:41
przez Dominator
Mysiak takowego posiada więc wie co pisze. Jak już wspominałem, mój brat posiada takowego tyle że w kombi i rzeczywiście prześwit nie jest jakiś duży i przy mocnym zaladunku można przytrzec ale to też zależy od okoliczności. Mam Civica 8 i prześwity porównywalne tak na oko.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 25 lip 2019, 13:01
przez PBBP
z ciekawości porównałem suche dane z prześwitu,
Civic-140mm,
Leon-144mm,
więc różnica niewielka.

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... acelifting

o ile dobrze pamiętam nowa M6-165mm

PostNapisane: 25 lip 2019, 13:46
przez Grzyby
Ale co niby wynika z tego zestawienia?
Istotny jest tutaj rozstaw osi. Może być tak, że Leon i Civic nie przytrą, a M6 zwiśnie pomimo teoretycznie większego prześwitu.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 25 lip 2019, 14:07
przez PBBP
Grzyby, z powyższego porównania wynika też że Loen ma większy rozstaw osi niż Civic, jeśli porównujemy te 2 auta.
M6 wrzuciłem jako ciekawostkę, poza tym Mazda ma jeden z większych prześwitów w swoim segmencie, ale nie o tym temat.

PostNapisane: 25 lip 2019, 14:17
przez Grzyby
Czyli może być tak że Leon przytrze a Cif nie.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 25 lip 2019, 14:40
przez krabdul
M3 BM ma 145 i po obniżeniu w moim przypadku ok 120 i na normalnych drogach i spowalniaczach nie ma większego problemu. Jedynie na bezdrożach robię czasem za płóg :] Przy prześwicie 140 nie ma się totalnie czego obawiać.

PostNapisane: 25 lip 2019, 20:05
przez child
Skąd wziąłeś 145? Tutaj (https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... iii/sedan/) jest 155. Oczywiście jest to fajny prześwit, ale zdarzało mi się przeszurać o próg zwalniający. To jest bardzo subiektywne – zależy, przez jakie progi ktoś przejeżdża (a ich wysokość i profil potrafią się dramatycznie różnić) i z jaką prędkością. Bo przy zatrzymaniu przed progiem to prawie każdym samochodem przejedziesz, nawet sportowym – tyle, że nie każdy chce się zatrzymywać albo bardzo zwalniać.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 25 lip 2019, 21:37
przez krabdul
Mój błąd. 155 czyli mam 125-130
Seryjny prześwit fajny, ale w nadkolach już niefajny ;)
Swoją drogą obniżenie też utwardza, więc paradoksalnie przy progach czy zjeżdżaniu z krawężnika auto się mniej ugina przez co te manewry jak dla mnie nie są utrudnione.
GG miała mały prześwit i miękki zawias i tu było już gorzej a u kolegi przy podjeździe do garażu zawisnąłem na progu :]

PostNapisane: 26 lip 2019, 12:25
przez zadra
wiemy już więc jak to z tymi prześwitami jest.. co do auta na dekadę użytkowania, to hmm.. może jednak honda?.. ;)

PostNapisane: 29 lip 2019, 15:49
przez brii
child napisał(a):tyle, że nie każdy chce się zatrzymywać albo bardzo zwalniać.

No taka jest ogólnie funkcja progów zwalniających – wypada przed nimi zwolnić. Równie dobrze można się nie stosować do znaków drogowych...

PostNapisane: 31 lip 2019, 01:16
przez child
Być może nie zauważyłeś słowa "bardzo". Ja rozumiem sens progów, ale nie takich, które są co 50m i trzeba na nich zwolnić do 10km/h. Bo na trzecim kolejnym zaczynam kląć.

PostNapisane: 31 lip 2019, 10:17
przez Grzyby
Ja codziennie jadę ulicą gdzie jest 6 progów na odcinku może 200m. Przed każdym trzeba zwolnić bardzo mocno (dwójka bez gazu). I generalnie nie widzę żeby tam kierowcy klęli. Ja też nie potrzebuję.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 31 lip 2019, 10:53
przez dudek_t
Dołączam do osób sugerujących zapoznać się bliżej z Civiciem IX gen. Auto totalnie bezpłciowe ale... jeździ przyzwoicie, ma ciekawe i praktyczne wnętrze i stosunkowo duży bagażnik. Silnik mułowaty ale za to totalnie bezawaryjny i łykający LPG tak chętnie i z radością że każdy kilometr przejechany na noPb to grzech (i to ciężki). Ogólna niezawodność, LPG i praktyczność czynią z niego naprawdę przyjemny samochód do "wszystkiego" o BARDZO niskich kosztach eksploatacji. O dziwo, po prawie 7 latach blachy nadal trzymają się w stanie fabrycznym a wizyty u blacharza nie ma w planach w najbliższych latach.

PostNapisane: 31 lip 2019, 21:32
przez child
Dwójka bez gazu to nie jest bardzo mocne zwolnienie. Zresztą chyba bez sensu ta dyskusja – skoro ktoś uważa, że relaksuje go jazda w żółwim tempie albo żabka (szybko – wolno – szybko – wolno), to kim ja jestem, żeby to oceniać?

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 4 sie 2019, 20:13
przez talk_about85
Bez ściemy napiszę że rozpocząłem poszukiwania od Golfa. Na początek rozglądam się w Polsce. Po rozmowie z dwoma ludźmi którzy są znani ze sprowadzania aut na zamówienie szczególnie jeden próbował mnie utwierdzić w przekonaniu iż moja konfiguracja jest nie do zdobycia w całej Europie. Drugi Pan stwierdził że 1.6 TDI w HB z pakietem R-line widział może z 2-3 sztuki w ostatnich kilku latach. Dzisiaj praktycznie po ponad tygodniu przerwy w przeglądaniu ogłoszeń myślę siądę na 2 godzinki, szukam oglądam patrzę i jest... w Polsce. Nie wiem natomiast czy auto jest warte chociaż jakiegoś zainteresowania. Czy macie może kogoś w Volkswagenie kto mógłby po nr VIN sprawdzić go w systemie?

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 4 sie 2019, 22:38
przez Neonixos666
Co wiesz o tym silniki 1.6 TDI ?

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 4 sie 2019, 23:17
przez talk_about85
Słyszałem nie od jednej osoby – bardzo dobry silnik. Czy lepszy od diesla 1.6 od PSA? Nie wiem. Pali jeszcze mniej od francuza.