Strona 4 z 12

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 12 lip 2019, 16:30
przez talk_about85
Pisałem że biorę pod uwagę 1.4T i to raczej ten w mocniejszej odmianie czyli 140 KM. Tą pojemność bez turbiny już miałem okazję przerabiać, za darmo nie chce. Montowałbym LPG mimo maksymalnie 10 tys. km rocznego przebiegu. Szkoda że nie mam od kogo pożyczyć takiego samochodu do przejażdżki.

PostNapisane: 14 lip 2019, 21:16
przez jaro93
talk_about85 napisał(a):Pisałem że biorę pod uwagę 1.4T i to raczej ten w mocniejszej odmianie czyli 140 KM. Tą pojemność bez turbiny już miałem okazję przerabiać, za darmo nie chce. Montowałbym LPG mimo maksymalnie 10 tys. km rocznego przebiegu. Szkoda że nie mam od kogo pożyczyć takiego samochodu do przejażdżki.


Tutaj jeśli chodzi o moc to również jest to ten sam silnik zdławiony programem (rozwiązanie jak w Maździe). Masz okazję kupić taniej 120? Bierz. Za tysiaka zrobisz z niego około 170KM i 260Nm bez zbędnych przeróbek. Jest to bezpieczna granica podniesienia mocy dla tego silnika bez ingerowania w niego. Między 120KM a 140KM różnica jest tylko w prędkości maksymalnej, przyspieszenie jest takie samo – moment obrotowy ten sam. Dodatkowo fabrycznie wersja 120KM rzeczywiście ma około 140KM, a wersja 140KM ma około 150KM.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 14 lip 2019, 21:49
przez talk_about85
Dobrze wiedzieć ale tak przypuszczałem że silniki te same tylko programowo zdławione. Miałem okazję zobaczyć obok siebie Astrę IV i Golfa VII. Golf wygląda nowocześniej tak najkrócej pisząc. Posłałem do trzech firm zapytanie odnośnie sprowadzenia samochodu. Ciekawe co odpiszą.

PostNapisane: 15 lip 2019, 10:36
przez jaro93
Sam silnik jest niezawodny, osprzęt natomiast może okazać się problematyczny. Przy odpowiedniej eksploatacji nic się nie stanie, natomiast przy nieodpowiedniej (pałowanie na zimnym, wyłączanie silnika bez odczekania chwili na to, by turbina zeszła z obrotów, itd.) może dojść do pęknięcia korpusu turbiny, wysypanie się łożysk skrzyni biegów M32(po lifcie skrzynia została rzekomo poprawiona, zalecane jednak jest częściej wymieniać w niej olej niż rozpiska fabryczna). Jakbyś się skusił na Astrę J, najlepiej by była to wersja poliftowa, na dzień dobry prócz wymiany oleju silnika/filtrów dopisz do tego wymianę oleju w skrzyni biegów oraz kontrolę układu hamulcowego tylnej osi (klocki, tarcze, zacisk, ślizgi)

PostNapisane: 15 lip 2019, 13:16
przez Szymon
talk_about85 napisał(a):Auto które nie wie co to rdza. Przede wszystkim dobre wyposażenie, jak największa bezawaryjność i niskie koszty utrzymania ze względu na zarobki. Proszę o propozycje wraz z opcją silnikową.


Corolla albo Auris z 1.6 wolnossącym. Ale wrażeń i skoku adrenaliny to tam nie szukaj :D

PostNapisane: 15 lip 2019, 22:40
przez zadra
Co do skrzyni M32 wymiana oleju może nie wystarczyć.
Problemem jest błędna konstrukcja ktora powoduje niewłaściwe smarowanie łożysk 6-ego biegu.podobno po lifcie skrzynie są lepsze, ale różnie można trafić.
Warto temat skrzyni zgłębić, bo naprawa tania nie jest.
Zaleca się prócz wymiany oleju zalać skrzynię inną niż producent zaleca jego ilością.
Mogę się mylić, ale z pamięci fabrycznie powinno być to 2,4l a docelowo zaleconą przez forumowiczów ilością (co spowoduje bezpieczniejszą dla mechanizmów pracę) to 2,9l.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 15 lip 2019, 22:48
przez Neonixos666
W dieslach można podmienić M32 na F40 może i tu by się dało.

PostNapisane: 15 lip 2019, 23:02
przez zadra
dieslach można podmienić M32 na F40 może i tu by się dało.

Jeszcze nie kupione, a już naprawiamy ;)

PostNapisane: 16 lip 2019, 07:29
przez macvas
Jeżeli Japończyk/Koreańczyk/etc (i nie Mazda3, nie Ceed II) no to ja bym obstawiał Auris II lub Corollę e16. Mają swoje wady i zalety jak każde inne auto, ale z pewnością jeden czy drugi pojeździ te zakładane 10lat na niskim poziomie awaryjności i z dużym prawdopodobieństwem oprze się rudej, a przynajmniej nie naciągnie na koszta blacharskie takie jak Mazda :D

Owszem te modele na co dzień są nudne i przewidywalne do bólu, zwłaszcza jeżeli idzie o użytkowanie i serwis, ale ma to te plusy, że człowiek się zbytnio nie angażuje. Jedziesz z punktu A do B i masz czas na inne przyjemności, niż skupianie się na tym, że np. "deska rozdzielcza jest tylko uboga i praktyczna a ja chciałbym, żeby była bajerancka i cieszyła oko" albo na tym co może się zaraz zepsuć lub co trzeba poprawić po fabryce. <faja>

Sugestywnie, gdybym chciał spokoju użytkowania i zbytnio nie przykładał się do tego jak auto przetrwa na dystansie 10lat to Toyota. Niestety z wciąż nie do końca jasnych powodów wybrałem Mazdę hahaha

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 16 lip 2019, 07:48
przez Dominator
Moim kolejnym autem też będzie japończyk, chyba że finanse nie pozwolą to sięgnę po coś gorszego :P

PostNapisane: 17 lip 2019, 21:00
przez talk_about85
macvas napisał(a):no to ja bym obstawiał Auris II lub Corollę e16


Corolli nie biorę pod uwagę. Auris II mocno mnie zaciekawił. Myślałem kiedyś o nim, ale sam nie wiem czemu tak szybko go wykreśliłem. To faktycznie może być ciekawa propozycja, silnik 1.6 132KM i zaskoczyło mnie to że można LPG montować. Byłem pewien że tam jest bezpośredni wtrysk paliwa.

PostNapisane: 17 lip 2019, 21:45
przez zadra
jeśli chodzi o lpg, to zerknij jeszcze w stronę hondy.
Ja jestem zauroczony silnikiem..

PostNapisane: 19 lip 2019, 09:26
przez Grzyby
Krzemol napisał(a):No ale przesiadłeś się ze skrajności. Nie dość, że z Mazdy (której samej w sobie modele nie są uważane z reguły za zbyt dobrze wyciszone) to do tego z wysokiego minivana co też nie pomagało w tej kwestii a trzeba jeszcze do tego dodać to biedne 1.8, które na autostradzie w tej budzie wyło i błagało o litość . Lepsze wyciszenie od tej konfiguracji to raczej żaden wyczyn

Ajtam. Voyager jest wyższy, szerszy i dłuższy. A w środku cicho :P

PostNapisane: 19 lip 2019, 21:10
przez talk_about85
talk_about85 napisał(a):Posłałem do trzech firm zapytanie odnośnie sprowadzenia samochodu. Ciekawe co odpiszą.


Tutaj widzę w tej kwestii droga przez mękę. Jedni mnie totalnie olali. Druga firma dopiero po ponagleniu stwierdziła że zamiast szukać Golfa VII 1.6 TDI z R-line lepiej Audi A3 z S-line. Odpisałem że fanem czterech pierścieni nie jestem i wolę pozostać przy Golfie – kontakt się urwał. Trzecia firma po drugiej wiadomości, bo na pierwszą nie odpisali obiecali się skontaktować dnia następnego. Minęło kilka dni, ani widu ani słychu.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 20 lip 2019, 05:49
przez termit093
Do Pana Andrzeja z CarPasji pisałeś? Wielu forumowiczów go chwaliło, na pewno gdzieś tutaj znajdziesz kontakt. Sam nie korzystałem z usług, ale jest dość popularny jeśli chodzi o sprowadzanie aut na tym forum.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 20 lip 2019, 09:25
przez talk_about85
Pisałem do Carpasji tylko już nie wiem który z Panów jest który bo podobno mają też swoje imienne strony na tym portalu i tam również są wystawiane samochody a o tym dowiedziałem się przypadkiem na forum. Na FB strona Carpasja – Samochody używane to p. Bartek? Tak czy owak kontakt z jednym z tych Panów do łatwych nie należy.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 20 lip 2019, 09:45
przez jachu36
W takim razie ja napiszę o współpracy z osobami z tego forum sprowadzających auta na zamówienie.
Andrzej Carpasja-rzetelny gość,dla mnie i dla moich znajomych sprowadził już chyba 7 aut i każde trafione w 10.Polecam z czystym sumieniem.
Bartrk Carpasja-niestety jak w tamtym roku szukałem Mondeo MK5,to nie zrobił na mnie dobrego wrażenia.Co prawda wyszukał dla mnie auto które wstępnie mi się spodobało ,ale potem przez długi czas nie "był w stanie" go obejrzeć.Potem mi naściemniał że był go oglądać,a w rzeczywistości wcale tam nie był.Na koniec zwlekał kilka dni z oddaniem nie małej zaliczki (6 tys) twierdząc że jest za granicami kraju,notabene cały czas mając dostęp do internetu.
Kolejną firmą z którą miałem do czynienia to auta-a-niemiec. Na YouTube https://www.youtube.com/channel/UC-Pple ... zrVgMl5j9A mają swój kanał na którym przedstawiają filmiki z oględzin i sprawdzenie samochodu przed zakupem.Z nimi wybrałem sie do Niemiec po swoje Mondeo.Zawsze mówią co i jak,bez owijania w bawełnę,nie upiększają i nie koloryzują.Polecam z czystym sumieniem.
Co do kontaktu najlepiej jest najpierw do każdego z powyższych zadzwonić i porozmawiać.Telefon zawsze jest łatwiej odebrać niż odpisać na maila.
Z doświadczenia i po rozmowach z każdym z nich wiem że 99% maili to tylko zawracanie głowy bez żadnych konkretów,a i jakiś mail może człowiekowi z takim natłoku umknąć.
W razie gdybyś miał jakieś pytania do mnie odnośnie współpracy z powyższymi panami to pisz na priv.

Re: Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

PostNapisane: 20 lip 2019, 18:33
przez STARY1977MJ
A może coś takiego?Nie koniecznie akurat ten egzemplarz ale powiedzmy kompakt ,z dużą ilością miejsca w środku.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ve ... C6MTY.html?

PostNapisane: 20 lip 2019, 18:38
przez nemi
A czy ten samochód nie krzyczy z daleka, że właściciel ma kłopoty z prostatą? :)

PostNapisane: 20 lip 2019, 19:19
przez Szymon
Ty jesteś uprzedzony :] :P