Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 9 sie 2019, 09:05

Kritik napisał(a):ale brak wyciszenia

Takie samo wrażenie miałem jak jeździłem 3 – tam nie ma gorszego wyciszania – w porównaniu z Megane to w 3 nie ma wyciszenia. W Megane panuje wręcz grobowa cisza przy prędkościach rzędu 110km/h porównując z Mazdą :|
Warto się przejechać, bo tego na fotografiach czy w salonie się nie zauważy ;)
No i żeby było ciekawiej to patrząc na cenniki to wychodzi na to, że za cenę dopasionej 3 można mieć Megane które nie ma żadnej z opisywanych wad a silnik ma taki jakiego w Mazdach trudno szukać...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 09:14

brii napisał(a):
Kritik napisał(a):ale brak wyciszenia

Takie samo wrażenie miałem jak jeździłem 3 – tam nie ma gorszego wyciszania – w porównaniu z Megane to w 3 nie ma wyciszenia. W Megane panuje wręcz grobowa cisza przy prędkościach rzędu 110km/h porównując z Mazdą :|
Warto się przejechać, bo tego na fotografiach czy w salonie się nie zauważy ;)


zgadzam sie
za tych 800km co miałem Megane 4, zdarzyłem zrobić krotki wypad w Tatry, to byliśmy mega zaskoczeni wyciszeniem i komfortem
najbardziej komfortowe, ciche, i wyciszone auto z wszystkich, które miałem (Audi A4 B7/Focus MK3 Titanium/Megane 3/Astra H GTC/Megane 4/Mazda 3)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez mrd » 9 sie 2019, 09:50

Jeśli to ma być na dekadę, to nawet samo wspominanie o 1.4 tsi jest wysoce nie na miejscu...
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 09:56

mrd napisał(a):Jeśli to ma być na dekadę, to nawet samo wspominanie o 1.4 tsi jest wysoce nie na miejscu...

kolega ma Octavie z tych pierwszych z 1.4 TSI, z 2010+/– roku
Jeździ do tego czasu i jest zadowolony
jeździłem tym autem, pomimo tego ze ma 122hp w porównaniu z 130hp w Megane
Jedzie ta Octavia nie gorzej niż Mazda 3
nie ma się co bać TSI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez nemi » 9 sie 2019, 10:07

Bo? Pomijając wadliwe serie z pierwszych lat silniki na pasku robią 300.000+ km, chociaż – jak to w turbo – trzeba po prostu dbać o olej i skrócić interwał wymiany do 15.000 km. Będąc zwykłym zjadaczem chleba robiącym np. 15.000 km rocznie nawet nie widzę potrzeby, żeby auto musiało być w stanie przejechać więcej.
Oczywiście, że można trafić na tą złą czekoladkę w pudełku, ale to jak w każdej marce. Mi Mazda przy 160.000 km tak żarła olej, że się jeździć nie dało, a przecież taki trwały i niewysiliony silnik :P – wystarczy poczytać podforum Mazdy5, żeby się przekonać jak powszechne to jest :)


A jak już porównujemy TCe do TSI, to TSI ma mniejszą moc, ciągnie większą budę, a mniej pali i szybciej przyspiesza i ma wyższą V-max :)
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez mrd » 9 sie 2019, 10:20

Bo? A bo pacjent w najbliższej rodzinie.
Konkretnie auto ojca.
Najpierw problemy z elektroniką, później ze sprzęgłem kompresora, kolektorem dolotowym, klapkami sterujacymi, a na koniec pęknięty tłok.
Łącznie pasmo udręk i nieszczęść w kilkuletnim aucie.
Stały gość serwisu.
Trwałość na poziomie poloneza, a temat jest o użytkowaniu auta przez DEKADĘ...
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez brii » 9 sie 2019, 10:22

nemi napisał(a):można trafić na tą złą czekoladkę w pudełku, ale to jak w każdej marce
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez mrd » 9 sie 2019, 12:21

Owszem.
Tyle że w przypadku 1.4 tsi to pudełko czekoladek marki krzak w dodatku sprzedawane przez cygana – oszusta...
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez nemi » 9 sie 2019, 14:26

W pełni rozumiem Twoje podejście po takim egzemplarzu. Ale wydaje mi się, że przy skali samochodów jeżdżących po ulicach gdyby każdy tak się psuł, to mechanicy musieliby układać te auta w stosy na placach.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez mrd » 9 sie 2019, 15:07

Cóż... W mojej okolicy większość aut stojących po warsztatach to te słynące z niemieckiej jakości – Volkswageny, Audi, BMW...
Przypadek?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez Neonixos666 » 9 sie 2019, 19:41

mrd napisał(a):Cóż... W mojej okolicy większość aut stojących po warsztatach to te słynące z niemieckiej jakości – Volkswageny, Audi, BMW...
Przypadek?


a uwzględniłeś to że tych aut jest po postu najwięcej dlatego ich widzisz najwięcej na warsztatach, logiczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez mrd » 10 sie 2019, 07:42

Napisałem że w mojej okolicy, a tu wcale nie jest ich najwięcej.
Najwięcej to jest aut japońskich i francuskich – yarisów czy pugów 107 i jego odmian.
A ich jakoś mało stoi po warsztatach.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 25 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Suzuki Baleno Sport 1,6

Postprzez zadra » 10 sie 2019, 23:29

Ja może inaczej,
Jeśli VW byłby funkiel nówka salonowa, to może byłbym i się skusił, bo gwarancja cośtam obejmuje i najwyżej na gwarancji będą naprawiali, ale kupując liczę się z wydatkiem powyżej 80 000zł co dla mnie jest przesadą (kolega ostatnio kupił z placu skodę rapid 1,0 115kM – wyprzedaż rocznika w kwocie wyjściowej coś koło 75..78 tys zł).
Za takie kwoty wolałbym kupić inne auto.
Jak wcześniej pisałem TIPO 2..3-letnie z przebiegiem 15 000 można nabyć za połowę tej kwoty, a i gaz założysz, i obsługa tańsza; honda kilkuletnia kosztowałaby pewnie z 50 000zł, ale masz pewny samochód ze znanym, dobrym i mocnym silnikiem, nie wiem jak inne – kia, hundaie, ale mam kolegę, który 5dni temu wyjechał z salonu Peugeotem 308 SW w 1,5 diesel a ostatnią dekadę objeżdżał na jego poprzedniku (307 sw 1,6HDi 90kM) i sobie chwalił, może i dobrze zrobił, a na pewno w swoim zestawieniu nie zbliżył się cenowo do kwot za które mógłby kupić podobnego Gulfa...

Mnie nie stać na nowe auto, więc staram się patrzeć przez pryzmat rozsądku i szacunku dla własnego pieniądza. Ty zrobisz tak jak uważasz, ale liczę na to,że napiszesz po zakupie nowego auta jakie są jego pozytywne i negatywne strony,żebyśmy wszyscy wiedzieli trochę więcej i z "pierwszej" ręki o nowym nabytku...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1407 (3/37)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 na etylinie
Stoczterdzieścikuniów ciągnących sedana :-P

Postprzez nemi » 11 sie 2019, 06:57

W 2016 nie udało mi się znaleźć 308 SW tańszego od Golfa w jakiejkolwiek wersji :). Nawet demówki z salonów były strasznie drogie.

No i ten silnik 1.2 – chyba jeszcze się nie udało im wyprodukować niewadliwego. Kolega z pracy kupił nowego i niestety już na gwarancji coś się działo. Silnik tracił moc w najmniej oczekiwanym momencie.

A czy różnica wersji bieda jest duża? Pierwsze lepsze wyniki z otomoto. Tak, wiem – diabeł tkwi w szczegółach, auta różnią się wyposażeniem chociażby, może gwarancją, pakietami serwisowymi – nie wiem. Ale akurat Pug jest dość drogi ;)
Załączniki
Screenshot_20190811-080009_Chrome.jpg
Screenshot_20190811-075922_Chrome.jpg
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez zadra » 11 sie 2019, 22:57

Ciekawe porównanie, ale może źle czytałem, bo wydaje mi się, że chodziło o mocniejszy silnik (była mowa o 1,4); kumpel od peugeota wziął diesla..

Liter w gulfie.. Hmmm.. :–? :–? :'( :'( :'(

Nie zamierzam się spierać "o wyższości Świąt.. " wyraziłem tylko swoje przemyślenia; jeśli ktoś chce to niech kupuje :–)
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1407 (3/37)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 na etylinie
Stoczterdzieścikuniów ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 12 sie 2019, 09:20

zadra napisał(a):Ja może inaczej,
Jeśli VW byłby funkiel nówka salonowa, to może byłbym i się skusił, bo gwarancja cośtam obejmuje i najwyżej na gwarancji będą naprawiali, ale kupując liczę się z wydatkiem powyżej 80 000zł co dla mnie jest przesadą (kolega ostatnio kupił z placu skodę rapid 1,0 115kM – wyprzedaż rocznika w kwocie wyjściowej coś koło 75..78 tys zł).
Za takie kwoty wolałbym kupić inne auto.
Jak wcześniej pisałem TIPO 2..3-letnie z przebiegiem 15 000 można nabyć za połowę tej kwoty, a i gaz założysz, i obsługa tańsza; honda kilkuletnia kosztowałaby pewnie z 50 000zł, ale masz pewny samochód ze znanym, dobrym i mocnym silnikiem, nie wiem jak inne – kia, hundaie, ale mam kolegę, który 5dni temu wyjechał z salonu Peugeotem 308 SW w 1,5 diesel a ostatnią dekadę objeżdżał na jego poprzedniku (307 sw 1,6HDi 90kM) i sobie chwalił, może i dobrze zrobił, a na pewno w swoim zestawieniu nie zbliżył się cenowo do kwot za które mógłby kupić podobnego Gulfa...

Mnie nie stać na nowe auto, więc staram się patrzeć przez pryzmat rozsądku i szacunku dla własnego pieniądza. Ty zrobisz tak jak uważasz, ale liczę na to,że napiszesz po zakupie nowego auta jakie są jego pozytywne i negatywne strony,żebyśmy wszyscy wiedzieli trochę więcej i z "pierwszej" ręki o nowym nabytku...


miałem prawie nowe TIPO(4000km) przez prawie 3000km i 2 miesięcy, jak o zastępcze od TU kiedy rozwaliłem Megane
gorszym autem nie jeździłem w życiu....
ile by to auto nie kosztowało, nie kupiłem by go, nigdy....

Dopisano 12 sie 2019, 09:25:

nemi napisał(a):W 2016 nie udało mi się znaleźć 308 SW tańszego od Golfa w jakiejkolwiek wersji . Nawet demówki z salonów były strasznie drogie.

No i ten silnik 1.2 – chyba jeszcze się nie udało im wyprodukować niewadliwego. Kolega z pracy kupił nowego i niestety już na gwarancji coś się działo. Silnik tracił moc w najmniej oczekiwanym momencie.

A czy różnica wersji bieda jest duża? Pierwsze lepsze wyniki z otomoto. Tak, wiem – diabeł tkwi w szczegółach, auta różnią się wyposażeniem chociażby, może gwarancją, pakietami serwisowymi – nie wiem. Ale akurat Pug jest dość drogi

tutaj akurat 1.2 od PSA liczy się jak o jeden z najlepszych małych silników... i nie słyszałem o nim złych opinij, ale różnie się zdarza... ECOBOOST w ogóle jest najlepszym, a i tak jest wiele przypadków, kiedy ten silnik rozpada się.... jak trafisz, i dla tego jest gwarancja...

a co do porównania najtańszego Golfa i 308
to trzeba pamiętać ze w VAGu trzeba płacić za każdy przycisk osobno, i ten Golf za 65tys, będzie na stalówkach, bez klimy automatycznej, moze nawet bez elektrycznych szyb i t.d. a to wszystko już będzie w podstawowej wersji 308.

Trzeba napisać sobie listę co 100% musi być w aucie, i wtedy porównywać auta w podobnym wyposażeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez nemi » 12 sie 2019, 10:55

Co do najbiedniejszej wersji, to taką właśnie posiadam, możesz obejrzeć listę wyposażenia na rok 2016:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=200272

Kritik napisał(a):to trzeba pamiętać ze w VAGu trzeba płacić za każdy przycisk osobno

To jest powtarzany od zawsze mit, ale nie do końca prawdziwy. Ogólnie w grupie VW można większość rzeczy kupić pojedynczo, co w przypadku jednej lub dwóch rzeczy jest spoko, ale VW ma zawsze jakiś pakiet, który warto dokupić za nieduże pieniądze (typu 3.000 zł i już się robi w aucie OK) i z reguły auta z placu to mają, bo dealerzy wiedzą co schodzi + są pakiety, które grupują wyposażenie i są dużo bardziej korzystne.
W 2016 xenony chyba wymagały 400 zł dopłaty, podstawowe alusy to też były jakieś grosze.

Kritik napisał(a):tutaj akurat 1.2 od PSA liczy się jak o jeden z najlepszych małych silników... i nie słyszałem o nim złych opinij

To chyba ich nie szukałeś :). Nie są to usterki typu "korba wychodzi bokiem", ale też mają swoje bolączki, rozmaite w różnym czasie produkcji. Oczywiście to kolejny silnik, którego bym w ogóle nie skreślał z listy, ale trzeba poszperać co trapi konkretną serię/rocznik, ile kosztuje naprawa i czy była akcja serwisowa. W przypadku kolegi (niestety nie pamiętam rocznika auta – 2015 chyba) była akcja serwisowa, a jak było za późno, to wymieniano cały silnik, bo akurat dochodziło do jakieś poważnej usterki na skutek błędów sterowania silnikiem.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez Mati_WZL » 12 sie 2019, 11:34

1.2 Pure tech pięknie zjada pasek rozrządu – potrafi go zerwać nawet po 30kkm... :| <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 128 (0/11)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez nemi » 12 sie 2019, 11:36

Tam nie jest przypadkiem ten mokry, który jest w oleju i się strzępi zasyfiając silnik?
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez Kritik » 12 sie 2019, 12:34

nemi napisał(a):Tam nie jest przypadkiem ten mokry, który jest w oleju i się strzępi zasyfiając silnik?

to ECOBOOST ma takie <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto