Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Kritik » 5 sie 2019, 09:57

ja mialem Audi A4 / Ford Focus / Opel Astra / Renault Megane (3 i 4 gen.) / Mazda 3

Każde Auto ma swoje plusy i minusy.

Audi – fajne, komfortowe, ale drogę w utrzymaniu i za ta sama cenę będzie najstarsze i z największy przebiegiem
Focus – super auto, miałem 1.6 TDCI, super oszczędne, miałem Titanium – super komfortowe i wyposażone. To auto bardzo polecam!
Astra – faje auto, ceny jak Focus+/–, generalnie bylem zadowolony, tylko ze padła skrzynia M32
Megane 3 – nie spodobało mi się, nie psuło się, dużo przejechałem, ale auto bez wrażeń z jazdy
Megane 4 – super auto. mega komfortowe, bardzo duże, super ciche, tylko ze silnik 1.2 nie daje rady....
Mazda 3 – mam teraz. Faje auto. Najlepiej się zbiera ze wszystkich poprzednich. Prowadzi się jak Focus +/–, tylko ze słabo z komfortem i wyciszeniem...

kolega ma Golfa 7, 1.4 TSI z DSG, jest bardzo zadowolony, pali mniej niż Mazda, jest lepiej wyciszony, wymiarowo +/– to samo co Mazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2019, 17:05

talk_about85 napisał(a):Słyszałem nie od jednej osoby – bardzo dobry silnik. Czy lepszy od diesla 1.6 od PSA? Nie wiem. Pali jeszcze mniej od francuza.


No fajnie, mało pali no i ma aż 105 KM , szał :|

Taki silnik powinien mieć te 120-130 KM wtedy jakieś tam osiągi by to miało. O ile na pusto to pewnie fajnie jeździ ale zapakuj komplet osób i robi się problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez brii » 5 sie 2019, 17:32

Nie znasz się – w dieslach się jeździ momentem nie mocą :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2019, 19:17

brii napisał(a):Nie znasz się – w dieslach się jeździ momentem nie mocą :P ;)


jeśli przy tych 105KM ma 400 Nm od 1800 to nie ma sprawy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez brii » 6 sie 2019, 07:33

Neonixos666 napisał(a):jeśli przy tych 105KM ma 400 Nm od 1800 to nie ma sprawy

I trzydziestodwu biegowa skrzynia do tego :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Neonixos666 » 6 sie 2019, 17:12

Niekoniecznie, ja mam 320 Nm przy 1750 i wystarczą 6 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez brii » 7 sie 2019, 08:42

Więcej niuta przy tych samych obrotach i tej samej mocy = węższy użyteczny zakres obrotów ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Neonixos666 » 7 sie 2019, 14:34

brii napisał(a):Więcej niuta przy tych samych obrotach i tej samej mocy = węższy użyteczny zakres obrotów ;)


Teraz mam fajne porównanie jedno auto 1.9 150 i 320 Nm drugie 1.6 130 i 320 Nm ciągnąc do tych 2 tyś nie powinno być różnicy ale jest bo 1.9 ciągnie od samego początku wykresu ze swojej pojemności 1.6 musi czekać na sprężarkę i dół ma koszmarny a potem szybko nadrabia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez talk_about85 » 9 sie 2019, 06:53

Kritik po zapoznaniu się z tym co napisałeś zacząłem przyglądać się Megane 4. Pomijając silnik to z zewnątrz mogłoby być to auto dla mnie jednak środek... no nie zmęczę jego wyglądu. Nie wiem może na żywo to wnętrze mogłoby mnie czymś przekonać ale tak to nie ma szans.
Ostatnio pojawiła mi się na horyzoncie Astra IV ale dość wiekowa w stosunku do zakładanego rocznika bo 2010 r. za kwotę bodaj 33 tys. zł. Silnik 1.4T 120 albo 140 KM już nie pamiętam. 9-cio letnia Astra za takie pieniądze... trochę słabo delikatnie pisząc.
Ford Focus – pewnie byłby to wybór rozsądku ale mam taką prywatną awersje do tego auta że odpada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1074 (0/15)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez nemi » 9 sie 2019, 07:00

talk_about85 napisał(a):Pomijając silnik to z zewnątrz mogłoby być to auto dla mnie jednak środek... no nie zmęczę jego wyglądu.

Ja mam 1.3 i uważam, że szarpie budę bardzo dobrze, zapewnia naprawdę spoko jazdę w niższym zakresie obrotów (puchnie dosyć szybko, TSI nie jest tak dobre "na dole", ale ciągnie do końca za to).
Natomiast wnętrze na zdjęciach prezentuje się strasznie i też mnie odstraszało, ale na żywo wrażenie jest znacznie lepsze.
Meg4 jest jednak moim prywatnym zdaniem znacznie gorszy niż Golf7, a jak już pisałem jestem właścicielem jednego i drugiego :)
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez JohnnyB » 9 sie 2019, 07:29

talk_about85 napisał(a):Ford Focus – pewnie byłby to wybór rozsądku ale mam taką prywatną awersje do tego auta że odpada.


Też miałem :), budżet jednak mocno zweryfikował moje możliwości i 6 tygodnii jestem właścicielem MK3 1.5 TDCi 120KM. Tyle tylko że ja kupiłem nowe auto. Przez 2 lata byłem właścicielem 2 Golfów 7 1.4 TSi z DSG, oba w HL, nówki z salonu.....Jakość środka bez porównania. Ale cena aut w obu przypadkach była w sumie 2xMK3.....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2469 (61/80)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Volvo V40 '14 D3
Ford Focus 1,5 TDCI '18

Postprzez loockas » 9 sie 2019, 07:30

talk_about85 napisał(a):Ford Focus – pewnie byłby to wybór rozsądku ale mam taką prywatną awersje do tego auta że odpada


Przejedź sie Megane, a potem Focusem i Ci awersje znikną :) Wg mnie prowadzenie tych aut to dwa światy. Cywilne Reno (nie sport/RS) którymi jeździłem prowadziły się "gumowo". Focus jest sztywny, zwarty (MK2-MK3, MK4 jeszcze nie miałem okazji jechać). Reno bardziej nastawione na komfort, ale może się to komuś podobać. Jak pojeździłem chwilę Meg4 RS, a po czasie wsiadłem do Meg4 "zwykłej" to zrozumiałem skąd różnica 2x w cenie i nie mam na myśli tylko osiągów :) Nie mniej, Meg4 to w tej cenie bardzo ładne auto.

Problem Focusa jest tylko taki, że zawsze będzie odstawał wizualnie od konkurencji, bo mimo podobnych roczników generacyjnie będzie starszy (uroki klepania jednej generacji przez 10 lat..)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10144 (325/628)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez JohnnyB » 9 sie 2019, 07:45

Jeździłem poprzednim Megane, nie byłem wybitnie zachwycony zwłaszcza z układu kierowniczego. Nie wiem jak w tym nowszym, tylko się przymierzyłem w salonie.
Co do prowadzenia Focusa, to fakt, prowadzi się bardzo dobrze, układ kierowniczy jest dość sztywny.
Niestety muszę powiedzieć ze prowadzi się lepiej niż V40 :), niewiele lepiej ale lepiej :). Raczej w moim przypadku dlatego że na przedniej osi w V40 mam 5 cylindrowego diesla. Spora masa na przedniej osi.

Jeśli chodzi o MK4, to przede wszystkim inny wygląd, ale w przypadku środka nie ma jak dla mnie dużej różnicy. Deska nieco nowsza, ale różnica znaczna jest dopiero w sporo wyższych wersjach.
W moim przypadku dopłata do MK4 z słabszym dieslem wynosiła 12 tyś PL brutto. Nie widziałem sensu. Active była niestety poza zasięgiem finansowym, a ta wyglada zewnętrznie swietnie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2469 (61/80)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Volvo V40 '14 D3
Ford Focus 1,5 TDCI '18

Postprzez nemi » 9 sie 2019, 08:11

JohnnyB napisał(a):Jeździłem poprzednim Megane, nie byłem wybitnie zachwycony zwłaszcza z układu kierowniczego. Nie wiem jak w tym nowszym

Jednym słowem: KOSZMAR. Zero responsywności, zero informacji zwrotnej, brak oporu na kierownicy. Zawieszenie uważam jest naprawdę spoko, można szybko pokonywać zakręty bez przechyłów i z poczuciem, że auto naprawdę trzyma się drogi jak należy. Ale nie chce się tego robić, bo bardzo trudno zrobić to precyzyjnie, żeby niechcący nie zacieśnić albo rozluźnić łuku przez brak oporu na kierownicy.

Meg4 to moje i żony auto miejskie, fajnie wygląda – pasuje do żony ;), jestem zadowolony ogólnie, ale gdyby to było moje główne auto, to bym się chciał z tego jak najszybciej wymiksować. To co mi nie przeszkadza w 30-50 minutowych przejazdach po Warszawie, byłoby irytujące gdyby jeździć takim autem na dłuższe wycieczki (ale też jeżdżę od czasu do czasu).

No i przede wszystkim to zależy od indywidualnych preferencji: ktoś może mieć gdzies układ kierowniczy, czy jakieś ergonomiczne niedociągnięcia. Megane 4 to nie jest moim zdaniem auto, które trzeba natychmiast skreślić. Tym bardziej, że nówkę sztukę można kupić tanio i z praktycznie darmowym kredytem, a 5 lat gwarancji i serwisu ma bardzo rozsądną cenę.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez piwo » 9 sie 2019, 08:19

Ciekawe czy wszystkie meganki mają tą samą przekładnie kierownicza. 1,3, GT i rs chyba mają zupełnie inne?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3839 (108/92)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez loockas » 9 sie 2019, 08:29

nemi napisał(a):Megane 4 to nie jest moim zdaniem auto, które trzeba natychmiast skreślić.


Dokładnie. Nawet uważam, że nie należy tego robić. Na pewno wielu ludzi ma gdzieś to o czym tu wyżej pisaliśmy i może im się to auto po prostu podobać. A cena cywilnych wersji jest całkiem spoko. Z resztą widać to już na ulicach, bo całkiem sporo ich jeździ.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10144 (325/628)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 08:33

to mój poprzedni Megane, który miałem przed Mazda, który niestety zginął w wypadku.... <oczy>

Bylem zadowolony na 90%, wyposażenie, wygląd, pojemność, komfort, bajery, sam parkował, i t.d.
ale tych 10% na "–" to silnik i jak to auto jedzie.... i bardzo słabo rozpędza się.... w porównaniu do Mazdy to popaść.... z odczuć to Mazda rozpędza się co najmniej 2 razy szybciej <lol>

ale kto nie lubi szybkiej jazdy, nie wlatuje w zakręty na maks prędkości która trzymają opony i t.d. a ceni sobie komfort, to jest super auto

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez tomeq83 » 9 sie 2019, 08:40

Kritik nie siedziałem w Megane ale M3 sporo mniejsza? Nie przeszkadza ci to? (Chodzi mi o odczucie przejścia z większego do mniejszego auta) Ja teraz to odczułem -dziecko i wyjazd na wakacje- że M3 to małe auto. Może dla 1-2 os OK ale powyżej już nie tak komfortowo no i dynamika zauważalnie spada.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 316 (4/15)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez nemi » 9 sie 2019, 08:52

Ja mam 1.3 115 KM, ale hatchback, więc i masa mniejsza. Naprawdę nie narzekam na osiągi w ruchu miejskim i w takim normalnym zakresie dla silnika uturbionego do "cywilnej jazdy" – byle miał 1.800 obrotów i już jedzie. Jak chcę przyspieszyć na maksa – pod czerwone pole, to rzeczywiście odczuwam brak liniowości oddawania mocy i momentu.
Nie jeździłem 1.4 TCe (już go nie ma chyba nawet), ale wg. sprzedawcy 1.2 to było za mało, a ten 1.3 nowy daje odczucia jak 1.4 stary. Może i tak jest ;)

@Kritik, miałeś w tym Megane jakieś separatory w bagażniku, haczyki do mocowania bagażu, wygodne haki na powieszenie toreb? Mnie strasznie wkurza, że cokolwiek włożę do bagażnika, to fruwa :|

Megane jest chyba najładniejszym kompaktowym kombi na rynku, Golf przy nim wygląda jak z lat '80 XX w <rotfl>. Całe szczęście, że siedzę w środku :D
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7282 (161/366)
Skąd: Warszawa

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 08:55

tomeq83 napisał(a):Kritik nie siedziałem w Megane ale M3 sporo mniejsza? Nie przeszkadza ci to? (Chodzi mi o odczucie przejścia z większego do mniejszego auta) Ja teraz to odczułem -dziecko i wyjazd na wakacje- że M3 to małe auto. Może dla 1-2 os OK ale powyżej już nie tak komfortowo no i dynamika zauważalnie spada.


M3 jest dużo mniejsza.... tym bardziej w porównaniu z Megane w Kombi
bo nawet Megane Kombi ma dużo więcej miejsca w środku niz HB
HB ma rozstaw osi 2669mm
Kombi ma rozstaw osi 2717mm
+5cm daje chyba jeszcze więcej miejsca w środku....
no i bagażnik... tez mam z tym problem w M3, wyjazd na urlop do Albanii w 3 dorosłe osoby, to już był problem i część rzeczy już była na tylnym siedzeniu.

Strach pomyśleć jak by trzeba było do bagażnika wsadzić wózek dla dziecka, który zajmie 50+/–% bagażnika........ <oczy>

Dopisano 9 sie 2019, 09:03:

nemi napisał(a):Ja mam 1.3 115 KM, ale hatchback, więc i masa mniejsza. Naprawdę nie narzekam na osiągi w ruchu miejskim i w takim normalnym zakresie dla silnika uturbionego do "cywilnej jazdy" – byle miał 1.800 obrotów i już jedzie. Jak chcę przyspieszyć na maksa – pod czerwone pole, to rzeczywiście odczuwam brak liniowości oddawania mocy i momentu.
Nie jeździłem 1.4 TCe (już go nie ma chyba nawet), ale wg. sprzedawcy 1.2 to było za mało, a ten 1.3 nowy daje odczucia jak 1.4 stary. Może i tak jest ;)

@Kritik, miałeś w tym Megane jakieś separatory w bagażniku, haczyki do mocowania bagażu, wygodne haki na powieszenie toreb? Mnie strasznie wkurza, że cokolwiek włożę do bagażnika, to fruwa :|

Megane jest chyba najładniejszym kompaktowym kombi na rynku, Golf przy nim wygląda jak z lat '80 XX w <rotfl>. Całe szczęście, że siedzę w środku :D


tak miałem takie otwierane klapki z podłogi bagażnika, którymi można było podzielić przestrzeń....
ale generalnie już nie pamiętam co tam jeszcze było w tym bagażniku, bo miałem to auto tylko 800km i 2 tygodnie.... taki nie fart..... <płacze>

ale dobrze mówisz, ze ideał jest gdzieś po środku
Megane – duży, pojemny, cichy i komfortowy, wyposażony, bajery, elektronika, ale słabe silniki, jak dla mnie to bardzo słabe... dla mnie po prostu nie wystarczający.... a za 160hp i GT line trzeba już wydać około 100tys+/–, co w porównaniu z nowa M3 i tak nie jest dużo.....
M3 jest super szybka, w porównaniu z Megane, super się prowadzi... ale w sumie z takich bajerów to ma tylko monitoring martwego pola i czujniki parkowania... i tyle.... ale brak wyciszenia i dużo mniej miejsca, robi to auto dużo mniej komfortowym....

za to M3 dobrze trzyma cenę
jak zobaczysz 5 letnie M3 to ceny 45-50 tys, za utrzymany egzemplarz
a Megane 5 letni już 30-35 +/– tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 465 (36/25)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto