Kompakt na dekadę użytkowania: Mazda3, Volkswagen Golf VII, Volvo V40?
Ja stawiałabym np na Leona. Niby to Golf w przebraniu, ale.... jakiś ładniejszy i ciekawsze stylistycznie.
V40 bym skreśił, ale tylko z jednogo powodu ciasnego wnętrza.
Proponowany już tu Civic IX nie jest złym wyborem, zwłaszcza jesli chodzi o przestrzeń. Jednak jes on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma. Mechanicznie jest bardzo OK.
A może nudna do bólu Octavia?
V40 bym skreśił, ale tylko z jednogo powodu ciasnego wnętrza.
Proponowany już tu Civic IX nie jest złym wyborem, zwłaszcza jesli chodzi o przestrzeń. Jednak jes on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma. Mechanicznie jest bardzo OK.
A może nudna do bólu Octavia?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Nie uważam aby V40 był ciasny w środku. Jest kompaktowy . Mały nie jestem, mieszcze się.
Mam fakt 5 cylindorwego klekota, użytkuje już 4 rok i nie narzekam.
Odpycha się zacnie, nadal swietnie wgląda. Ale ogólnie, jest to dość stara konstrukcja już.
Miesiac temu kupiłem Focusa MK3, fakt nowego, ale też mogę z chęcią polecić.
Byłby znacznie tańszy od V40, łatwiej dostępny a prowadzic się bedzie a prawde sensownie.
Mam fakt 5 cylindorwego klekota, użytkuje już 4 rok i nie narzekam.
Odpycha się zacnie, nadal swietnie wgląda. Ale ogólnie, jest to dość stara konstrukcja już.
Miesiac temu kupiłem Focusa MK3, fakt nowego, ale też mogę z chęcią polecić.
Byłby znacznie tańszy od V40, łatwiej dostępny a prowadzic się bedzie a prawde sensownie.
..::Born To Rise Hell::..
Civic IX nie jest złym wyborem,
jest on doć nisko zawieszony i częste haczenie podwozie to tutaj norma
Polemizowałbym z tym haczeniem, miałem puga 407, teraz civic VIII w sedanie.. Jeśli civic IX nie jest niższy od Civa VIII, to nie jest to niski samochód.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Mysiak takowego posiada więc wie co pisze. Jak już wspominałem, mój brat posiada takowego tyle że w kombi i rzeczywiście prześwit nie jest jakiś duży i przy mocnym zaladunku można przytrzec ale to też zależy od okoliczności. Mam Civica 8 i prześwity porównywalne tak na oko.
z ciekawości porównałem suche dane z prześwitu,
Civic-140mm,
Leon-144mm,
więc różnica niewielka.
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... acelifting
o ile dobrze pamiętam nowa M6-165mm
Civic-140mm,
Leon-144mm,
więc różnica niewielka.
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... acelifting
o ile dobrze pamiętam nowa M6-165mm
Ale co niby wynika z tego zestawienia?
Istotny jest tutaj rozstaw osi. Może być tak, że Leon i Civic nie przytrą, a M6 zwiśnie pomimo teoretycznie większego prześwitu.
Istotny jest tutaj rozstaw osi. Może być tak, że Leon i Civic nie przytrą, a M6 zwiśnie pomimo teoretycznie większego prześwitu.
Grzyby, z powyższego porównania wynika też że Loen ma większy rozstaw osi niż Civic, jeśli porównujemy te 2 auta.
M6 wrzuciłem jako ciekawostkę, poza tym Mazda ma jeden z większych prześwitów w swoim segmencie, ale nie o tym temat.
M6 wrzuciłem jako ciekawostkę, poza tym Mazda ma jeden z większych prześwitów w swoim segmencie, ale nie o tym temat.
M3 BM ma 145 i po obniżeniu w moim przypadku ok 120 i na normalnych drogach i spowalniaczach nie ma większego problemu. Jedynie na bezdrożach robię czasem za płóg Przy prześwicie 140 nie ma się totalnie czego obawiać.
Skąd wziąłeś 145? Tutaj (https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... iii/sedan/) jest 155. Oczywiście jest to fajny prześwit, ale zdarzało mi się przeszurać o próg zwalniający. To jest bardzo subiektywne – zależy, przez jakie progi ktoś przejeżdża (a ich wysokość i profil potrafią się dramatycznie różnić) i z jaką prędkością. Bo przy zatrzymaniu przed progiem to prawie każdym samochodem przejedziesz, nawet sportowym – tyle, że nie każdy chce się zatrzymywać albo bardzo zwalniać.
Mój błąd. 155 czyli mam 125-130
Seryjny prześwit fajny, ale w nadkolach już niefajny
Swoją drogą obniżenie też utwardza, więc paradoksalnie przy progach czy zjeżdżaniu z krawężnika auto się mniej ugina przez co te manewry jak dla mnie nie są utrudnione.
GG miała mały prześwit i miękki zawias i tu było już gorzej a u kolegi przy podjeździe do garażu zawisnąłem na progu
Seryjny prześwit fajny, ale w nadkolach już niefajny
Swoją drogą obniżenie też utwardza, więc paradoksalnie przy progach czy zjeżdżaniu z krawężnika auto się mniej ugina przez co te manewry jak dla mnie nie są utrudnione.
GG miała mały prześwit i miękki zawias i tu było już gorzej a u kolegi przy podjeździe do garażu zawisnąłem na progu
wiemy już więc jak to z tymi prześwitami jest.. co do auta na dekadę użytkowania, to hmm.. może jednak honda?..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
child napisał(a):tyle, że nie każdy chce się zatrzymywać albo bardzo zwalniać.
No taka jest ogólnie funkcja progów zwalniających – wypada przed nimi zwolnić. Równie dobrze można się nie stosować do znaków drogowych...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja codziennie jadę ulicą gdzie jest 6 progów na odcinku może 200m. Przed każdym trzeba zwolnić bardzo mocno (dwójka bez gazu). I generalnie nie widzę żeby tam kierowcy klęli. Ja też nie potrzebuję.
Dołączam do osób sugerujących zapoznać się bliżej z Civiciem IX gen. Auto totalnie bezpłciowe ale... jeździ przyzwoicie, ma ciekawe i praktyczne wnętrze i stosunkowo duży bagażnik. Silnik mułowaty ale za to totalnie bezawaryjny i łykający LPG tak chętnie i z radością że każdy kilometr przejechany na noPb to grzech (i to ciężki). Ogólna niezawodność, LPG i praktyczność czynią z niego naprawdę przyjemny samochód do "wszystkiego" o BARDZO niskich kosztach eksploatacji. O dziwo, po prawie 7 latach blachy nadal trzymają się w stanie fabrycznym a wizyty u blacharza nie ma w planach w najbliższych latach.
Dwójka bez gazu to nie jest bardzo mocne zwolnienie. Zresztą chyba bez sensu ta dyskusja – skoro ktoś uważa, że relaksuje go jazda w żółwim tempie albo żabka (szybko – wolno – szybko – wolno), to kim ja jestem, żeby to oceniać?
Bez ściemy napiszę że rozpocząłem poszukiwania od Golfa. Na początek rozglądam się w Polsce. Po rozmowie z dwoma ludźmi którzy są znani ze sprowadzania aut na zamówienie szczególnie jeden próbował mnie utwierdzić w przekonaniu iż moja konfiguracja jest nie do zdobycia w całej Europie. Drugi Pan stwierdził że 1.6 TDI w HB z pakietem R-line widział może z 2-3 sztuki w ostatnich kilku latach. Dzisiaj praktycznie po ponad tygodniu przerwy w przeglądaniu ogłoszeń myślę siądę na 2 godzinki, szukam oglądam patrzę i jest... w Polsce. Nie wiem natomiast czy auto jest warte chociaż jakiegoś zainteresowania. Czy macie może kogoś w Volkswagenie kto mógłby po nr VIN sprawdzić go w systemie?
Co wiesz o tym silniki 1.6 TDI ?
Słyszałem nie od jednej osoby – bardzo dobry silnik. Czy lepszy od diesla 1.6 od PSA? Nie wiem. Pali jeszcze mniej od francuza.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości