Strona 1 z 1

CR-V 4x4 – porażka i wstyd dla Hondy

PostNapisane: 2 kwi 2019, 19:53
przez kalios
Wziąłem moją CR-V na rolki i wstydu się najadłem. Dacia Duster wyszła z rolek na przodzie bez problemu


https://www.youtube.com/watch?v=grheAmy3vQo

PostNapisane: 4 kwi 2019, 23:12
przez Paweł
Może to marne pocieszenie, ale Audi z quattro uber alles podobnie "niewyjeżdża" (LOL):



A tutaj inny filmik z CR-V:


Re: CR-V 4x4 – porażka i wstyd dla Hondy

PostNapisane: 5 kwi 2019, 15:46
przez Neonixos666
rozumiem jak auto nie wyjeżdża bez kontroli trakcji z rolkami po jednej stronie, ale nie rozumiem dlaczego auto nie wyjeżdża z rolkami na przodzie jak by centralny dyfer nie miał żadnej możliwości spięcia napędu i daje moc gdzie ma lżej a to przecież bez sensu.

PostNapisane: 5 kwi 2019, 16:04
przez Paweł
W przypadku Hondy winny jest program, który zabezpiecza układ przed przekazaniem 100% momentu na delikatne tylny dyfer i półosie (a kiedy przednie koła nie mają podparcia właśnie to nastąpi). Natomiast Audi w takiej sytuacji nie ruszy z miejsca, bo Torsen do działania potrzebuje chociaż minimalnego oporu na obydwu końcach. Jeśli z jednej strony go zabraknie, wtedy działa jak otwarty dyfer.

Więcej o przypadku CR-V: https://www.carthrottle.com/post/attent ... after-all/

PostNapisane: 5 kwi 2019, 16:39
przez Neonixos666
Paweł napisał(a):W przypadku Hondy winny jest program, który zabezpiecza układ przed przekazaniem 100% momentu na delikatne tylny dyfer i półosie


ale przecież nie musi 100% tylko np 25% i już by wyjechał

PostNapisane: 5 kwi 2019, 16:45
przez Paweł
Nie można przekazać 25% momentu na tył, kiedy przednie koła nie mają żadnej przyczepności. Gdzie miałoby trafić pozostałe 75 procent?

Inna sprawa, że być może innym rozwiązaniem, skoro tylny dyfer i półosie są takie słabe, byłoby ograniczenie momentu na silniku po wykryciu poślizgu przednich kół i wtedy dopięcie tyłu, ale widać z jakiegoś powodu tego nie zrobili.

Re: CR-V 4x4 – porażka i wstyd dla Hondy

PostNapisane: 5 kwi 2019, 17:11
przez Neonixos666
Trochę oszukanie klienta bo skoro konkurencja wyjeżdża to znaczy że coś jest nie tak.

PostNapisane: 9 paź 2019, 20:33
przez andrep
kalios napisał(a):Wziąłem moją CR-V na rolki i wstydu się najadłem.

A ja się nie najadłem , chociaż mało brakowało ale o tzw. stałym 2 biegu sobie przypomniałem w ostatniej chwili:)
Moje autko na rolkach na dole poniższej strony <oczko>
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&start=60
Trochę mnie rozpraszał ten płot 1,5m od samochodu przy takim gazowaniu...

PostNapisane: 10 paź 2019, 07:25
przez Kubus88
Tylko weźcie pod uwagę, że rolki to nie droga a w życiu są inne sytuacje gdzie te napędy są pomocne.

Te rolki są tyle warte tak samo jak ncap gdzie duże znaczenie mają systemy i kontrolki.