Neonixos666 napisał(a):Wystarczy spojrzeć na temp silnika, jak rozgrzany to można ,,przycisnąć mu". Panewka raczej obraca się przez brak smarowania spowodowany zatkaniem kanału olejowego albo problem z ciśnieniem (jak w przypadku zapchanego smoka w RF5C) nie monitoruj skutków tylko likwiduj przyczyny. Wymiana podkładek + czyszczenie smoka z odpowiednimi interwałami wymiany oleju a nie trzeba montować dodatkowych urządzeń. Jak już będzie miska ściągnięta to odkręcić podporę wału i zobaczyć jak się mają panewki i wał.
Z całym szacunkiem, ale raczej się nie zgodzę z tą opinią. Woda ze względu na wiele czynników, nagrzewa się o wiele szybciej niż olej. Aktualnie, jeśli na desce mam tylko temp. wody, to jak wskazówka pokaże środek, to pojeżdżę jeszcze co najmniej 5km, zanim mocniej przycisnę. Swoją drogą, jako ciekawostkę powiem, że wskazówka temp. wody jest sterowana przez komputer i nie ma skali. Z własnych "badań" wyszło, że wskazówka zaczyna się podnosić od około 40 stopni, a środek osiąga już przy 60 stopniach!!! Jest to ważne, bo jeśli woda ma dopiero 60 stopni, to ile musi mieć olej? 20? 30? Nie istotne. Mało!
Środek utrzymuje się od 60 do około 102 stopni, potem zaczyna szybko rosnąć, żeby czerwone pole osiągać przy mniej więcej 112-115 stopniach.
Dlatego to, że wskazówka wskoczy na środek wcale nie oznacza, że silnik jest rozgrzany.
Co do smoka i podkładek – podkładki wymienione na poprawne, a dwa lata temu smok sprawdzany profilaktycznie i był czyściutki. Natomiast jakbym montował ten adapter, to dałbym jeszcze czujnik ciśnienia oleju. Jeśli z biegiem czasu wartości ciśnienia by stopniowo malały, to jest to znak, że smok się zapycha i zamiast co wymianę oleju płacić za zdjęcie miski i kontrolę, można to diagnozować na bieżąco samemu

Chyba jednak zdecyduję się na zamontowanie tego wynalazku. Wydaje się być przydatny, zwłaszcza zimą.