Auto do 30 tysięcy – Mazda / Honda / Renault / Fiat / Mitsubishi

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ZdzichuZ » 8 gru 2018, 00:07

Siema.

Temat auta do 30 tysięcy gdzieś w czeluściach forum istnieje, ale... no właśnie, w związku z dylematem odnośnie wyboru tego co szukać zakładam nowy.

To od początku. 5 ostatnich lat jeździłem 626. Jazda ok, ale wiadomo – auto się znudziło, zaczęło rdzewieć, mocy zaczęło brakować, a dodatkowo nie jeździłem zbyt dużo, więc z zamiarem podróżowania komunikacją publiczną sprzedałem auto. Po 2 miesiącach takiego podróżowania do pracy i nie tylko stwierdzam, że mam jednak dość użerania się z rozkładami jazdy i nie tylko. Czas więc poszukać nowego auta.

Jak wyselekcjonowałem pojazdy tj. co jest do czego potrzebne:

1. dojazd do pracy 8 km w jedną stronę 3 x w tygodniu – ale w godzinach gdzie nie ma korków, z racji planowanego remontu mostu w Toruniu od marca trasa będzie 2 x dłuższa.
2. trasy w delegację – raz w m-cu 300 km w jedną stronę – ale to jeden m-c może być, jeden nie.
3. trasy do rodziny – 120 km w dwie strony raz w tygodniu
4. jakieś wyjazdy w plener ze sprzętem astro / rowerami (mogą być w bagażniku) – ale to może z raz w m-cu i połączone z wyjazdami do rodziny.

Miesięcznie wychodzi więc około 900 – 1200 km.

Starym autem zazwyczaj jeździłem ja + z 30 % czasu 2-3 osoby dorosłe, czasami dość ciężkie (i to już mocy 115 KM z włączoną klimą było nieco za mało).

Więc co przede wszystkim mi potrzebne (lub mi się wydaje, że potrzebne):

1. moc więcej niż 115 KM
2. benzyna / benzyna z gazem
3. 4/5 drzwi
4. Cena do 30 tys., jeżeli będzie w tym pakiet wymian na start to super

Autem mam kolejny raz zamiar z 4 – 5 lat jeździć.

Co biorę pod uwagę (kolejność nieprzypadkowa)

1. Fiat Bravo 1.4 t-jet

na+: mała podatność na korozję, za 30 tys. można kupić auto z 2011 – 2012 roku z PL salonu z przebiegiem realnym około 100 – 160 tys. km, tanie części, dość ładny w środku, ładny na zewnątrz (ale na małej feldze sporo traci i ma nieco długi zwis przedni, ale całościowo jest ok), niskie koszty AC

na- utrata wartości, wiele aut z PL salonów ma słabe wyposażenie, podobno: słabo wyprofilowane fotele, słabe prowadzenie, w słabszych wersjach wyposażenia auto wygląda w środku dość tandetnie, słaba skrzynia w przedlifcie – nie wiem, czy problem z FL rozwiazany

W Bravo kusi mnie kupić diesla 2.0 – są najlepiej wyposażone i najszybsze – ale z racji ilości km raczej się nie skuszę.

2. Renault Megane 1.4 tCE

na+: ponownie dobre blachy, w miarę młody rocznik w tej cenie, lepsze niż w Fiacie wyposażenie, znów wiele aut z salonów PL, źle nie wygląda, części – nie sprawdzałem cen, ale tragedii się nie spodziewam, wnętrze chyba nawet lepsze jakościowo niże Fiacie, wygląda proporcjonalniej niż Bravo

na-: problemy z pękającą przednią szybą, mityczne problemy z elektryką, nie wiem jak z prowadzeniem

Tu od razu przyznam się, że kusi mnie wersja 3d, najlepiej w białej perle i z silnikiem 2.0 180 KM :)

3. Mitsubishi Lance 1.8

na+ wygląd, bezawaryjność, wiele aut na rynku z PL salonów, niektóre mają fabryczną instalację LPG, realna cena niższa niż 30 tysięcy,

na- mała podaż, problemy z korozją, drogie części, słaby lakier, smutne wnętrze, małe i słabo wykończone bagażniki, prowadzenie – są również podzielone opinie

4. Mazda 3 BL 1.6 / 2.0

na+ wygląd, prowadzenie, bezawaryjne silniki, dobrze pracująca skrzynia biegów, mała utrata wartości

na- wysokie AC, możliwe problemy z korozją, części droższe niż we Fiacie i Reno, za 30 tys. może być problem ze znalezieniem 2.0 dobrego, bardziej realnie 1.6, mimo przedstawicielstwa Mazdy w PL wiele aut sprowadzanych przez handlarzy i z niepewną historią, bagażniki małe

5. Mazda 6 GH 2.0

na+ wygląd (ale najbardziej kombi, może jeszcze sedan – ale ma malutki otwór bagażnika, hb ma problem większości aut tego typi – zbyt spompowany tył), dobry silnik, dobra skrzynia, dobrze pracujące zawieszenie (wiem, że twarde, ale chyba takie wolę), w miarę dużo miesca

na- korozja, wysokie AC, nadal sporo aut sprowadzanych

6. Honda Accord VII 2.0 / 2.4 sedan

na+ wygląd, dobrze skrojone wnętrze, bardzo dobry silnik 2.4, w miarę bezawaryjne, niska utrata wartości

na- korozja, wysokie AC, najstarsze auto rocznikowo i konstrukcyjnie w zestawieniu, sporo sprowadzanych aut w wątpliwym stanie, ograniczenia przewozowe sedana

7. Renault Laguna III 2.0t

na+ młodszy niż w Maździe i Accordzie rocznik, auto dobrze wyposażone i nowoczesne, dobre blachy, silniki mają już swój staż rynkowy i z tego co wiem problemów nie generują, ładnie wygląda w taki... nieagresywny sposób, podobno komfortowe trasie z powodu dobrego wyciszenia, spodziewam się niskiego AC

na- podobno nie najlepsze spasowanie wnętrza, nie wiem jak z prowadzeniem

Gdzieś tam jeszcze majaczą:

Civic UFO 1.8 – wysoka cena jak za rocznik, ale patenty magic seats i wygląd mi się podobają
Focus II FL 1.8 / 2.0 – ładny, dobrze się prowadzi, ale korozja i tandeta we wnętrzu nie są mu obce, dodatkowo w tej cenie można powoli szukać Mk3, kupując Mk2 można sporo z kwoty 30 tys. urwać, ale mamy konstrukcyjnie auto dość wiekowe

O innych autach nie myślałem na razie.
ZdzichuZ
 

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2018, 00:27

Saab 9-3 Aero 2.0T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rav 75 » 8 gru 2018, 05:41

Focus mk2 skorodowany- przeszłość powypadkowa albo 0.5 bańki nalatane.
Lancer 1.8 z fabrycznym gazem? Z reguły kładli BRC ale tylko do wersji przystosowanych do gazu,gniazda zaworowe wypalają się trochę wolniej,nie trwałe łańcuchy rozrządu,obracające się panewki.
rav 75
 

Postprzez ZdzichuZ » 8 gru 2018, 15:58

O, a uważałem Lancera 1.8 za dość porządne pod względem silnika auto. Dodając do tego ceny części i słaby bagażnik mogę skreślić to auto z mojej listy.

Focus Mk2 mam na myśli progi z przodu w przedliftach (ciekawe jak po 2008 roku to wygląda), drzwi (z którymi był problem w Mondeo i Foce Mk1) oraz podwozie – w sensie śruby, mocowania itp. Bo samo auto zwłaszcza po liftingu dość spoko wygląda i ogólnie dobre wrażenie na mnie robi. Tylko założony budżet to już blisko dobrego Mk3 z 1.6 125 KM.
ZdzichuZ
 

Postprzez KrzyzakMitsu » 8 gru 2018, 20:38

Pewnie będziesz zaskoczony, ale z tej wyliczanki – jako fan Mitsubishi – polecę Fiata. Ostatnie ich produkcje są naprawdę udane i bardzo przyzwoite. A części będą do niego ogólnodostępne i w miarę tanie.
Lancer jest ładnych autem, nietuzinkowym, części wbrew pozorom nie są drogie, ale jak pisałeś – rdza... Jest znacznie lepiej niż Mitsu sprzed 10-20 lat, ale wciąż daleko w tej materii do Fiata... Jest za to bardzo niezawodny.
Na francuzach się zawiodłem, miałem jak w Lidlu – co tydzień coś nowego.
Mazda ma u mnie kiepską opinię – mój model jest potwornie kiepsko wykończony, wszędzie trzeszczy i stuka, oszczędności na każdym kroku.
O reszcie się nie wypowiem, bo nie mam doświadczenia.
Jeśli nie zależy ci na wyglądzie, to spróbuj może Aurisa.
Tak dla porównania również bym sprawdził coś z konkurencji poniemieckiej ;) – np. kupiłem w tym roku nowego Leona i wygrał on ze wszystkimi konkurentami, jakimi jeździłem, próbowałem, konfigurowałem itd. – a było tego z 10 różnych marek... przez 3 miesiące chodziłem po salonach i przeprowadzałem jazdy próbne.. mazda 3 też była i okrutnie się na niej zawiodłem. Próbowałem jeszcze i30, kaszan, asx, grandland, karoq, duster, sandero, vitara, tipo i sam już nie pamiętam co. Leon wygrał świetnym wyglądem, mocnym silnikiem, cichym wnętrzem, doskonałym wyposażeniem i łatwością obsługi – wszystko na swoim miejscu, klasyczne zegary a nie jakieś wyświetlacze itd.

Jeśli masz dylemat to umów się ze sprzedawcami i pojeździj każdym z nich – będzie łatwiej wybrać jak sprawdzisz każde z nich po kolei.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez twardy103 » 8 gru 2018, 21:48

Jako wady wyliczasz w Maździe np. wysokie AC. Zakładasz, że zawsze będziesz kupował AC do samochodu, który obecnie jest warty 30 tys. zł ale będzie taniał? Może to nie jest jakiś kluczowy czynnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez ZdzichuZ » 8 gru 2018, 22:39

Zakładam, że chciałbym mieć ubezpieczenie kradzieżowe przez cały okres posiadania samochodu. Cena ubezpieczenia decydująca nie jest, najbardziej mi zależy na ogólnej bezproblemowości korzystania z samochodu.


Poczytałem forum Bravo i okazuje się, że też ma swoje wady. Skrzynia, problemy z automatyczną klimatyzacją, pękające sprężyny z przodu, korozja maski i klapy bagażnika, pękające kolektory w 1.4 t-jet. Do tego słabe wyciszenie i widoczność, słabo wyprofilowane fotele i niezbyt wydajne światła oraz głośne (stukające) zawieszenie. Dużo tego.
ZdzichuZ
 

Postprzez Bo_Lo » 8 gru 2018, 22:40

No to ja polecę z czystym sumieniem ...Fiata sedici czyli suzuki sx4.
Od dwòch lat jezdze takim codziennie i naprawde auto daje rade.silnik 1,6 bodajze 120hp,zrywny,mało pali,cichy i kompletnie bezobsługowy.Dodam tylko ze to jest auto znajomego ktory jest mega katem motoryzacyjnym.Dla niego normalne jest ze wsiada,odpala i ogień na tłoki,bez wzgledu na to czy jest lato czy zima i -20*c-na silniku nie robi to najmniejszego wrażenia.Auto ma nalatane z takim traktowaniem ponad 60kkm i chodzi jak nowe.Zero oznak zużycia czegokolwiek,czy mechanicznie czy wewnątrz.W środku wykonane solidnie,nic nie trzeszczy,materialy całkiem spoko.Napęd 4x4 dołączany automatycznie,nie sprawia żadnych problemów.Miejsca wewnątrz wystarczająco.Wersja z dieslem fiata ma równie dobre opinie.O tych 4 lat vo je ma robil tylko klocki i przednie tarcze (choc jeszcze by jedną zmiane klocków ogarnęły).
Moim zdaniem jest to jeden z ostatnich przedstawicieli starej dobrej japonskiej szkoly robienia trwałych aut,bez zdaje sie ich wad czyli korozji(nie zgłębiałem tematu ale nie slyszalem by mialy z tym problem) Sam coraz bardziej mysle o takim hako następvy premacy kiedy już nievede potrzebowal duzego bagaznika.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez ZdzichuZ » 8 gru 2018, 23:22

Kolega ma takiego Fiata i z miejsca pasażera robi dobre wrażenie. Jednak szukam czegoś nieco większego. Widzę, że dosyć dużą popularnością cieszy się tu na forum Laguna III. Kombi do mnie nawet swoją praktycznością przemawia, ma dodatkowo atrakcyjną cenę. Jednak jakiej wersji szukać? 2.0 wolnossący jest porównywalnie bezawaryjny do np. 2.0 Mazdy? Czy może lepiej szukać mocniejszego 2.0 turbo 170 lub 204 KM? Chyba muszę forum Reno odwiedzić.
ZdzichuZ
 

Postprzez Dominator » 9 gru 2018, 02:01

Zarówno wolnossący jak i turbo to solidne konstrukcje. Z tym że turbo droższe w zakupie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez ZdzichuZ » 9 gru 2018, 09:58

No, cena rzeczywiście wyższa. Ale takie 170 lub 204 KM GT ciekawie już pod względem mocy i wyposażenia wyglądają. Tylko mało egzemplarzy, a większość sprowadzona z Niemiec lub Szwajcarii.
ZdzichuZ
 

Postprzez mad_man » 9 gru 2018, 18:32

Za 30K będzie Ci ciężko kupić LIII@2.0T 204KM. Wersję 170km z automatem prędzej i nie ma się co bać. Jest to trwała skrzynia ale ospała i niestety wpływa na spalanie. Samo 2.0T oszczędne nie jest ale to F4RT czyli gaz ładujesz i zapominasz jeżeli nie masz nic przeciwko. Inaczej sprawa ma się z 2.0@140KM to już silnik Nissana. Typowy Japończyk którego trzeba cisnąć. Kod silnika M4R, sprzedało się ich dużo więcej niż 2.0T stąd i niższa cena. Regulacja luzów przez szklanki i jest dość kłopotliwa. Miękkie gniazda ale ludzie zakładają gaz. Silnik cieszy się gorszą opinią niż F4RT ale ten drugi był projektowany w '98.

Sam samochód jest ok, bolączki elektryczne nie są problemem i o ile wystąpią, naprawisz sam na parkingu kupując oryginalny element za grosze :) Tak samo jest w przypadku Megane. Tutaj należy wspomnieć, że Laguna jest gorzej spasowana niż Megane ale da się to łatwo naprawić we własnym zakresie. Rdzy nie ma o ile samochód nie był bity konkretnie. Niestety pomimo segmentu D, jest to małe auto. Jeżeli jednak się zdecydujesz, polecam szukać modelu z 4control (coś jak 4ws w Mazdzie tylko działa zawsze!).

Szukaj modeli z biksenonami i systemem HandsFree (wolne ręce). Resztę bez problemu sobie dołożysz :)

Jak masz jakieś pytania, to pisz PW, możemy się nawet zdzwonić to Ci opowiem co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez nemi » 9 gru 2018, 18:45

Mondeo? ;)
Zafira?

Ogólnie widzę dość duży kłopot kupić coś w tym budżecie. Parę lat temu było łatwiej.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez mad_man » 9 gru 2018, 18:51

@nemi kłopot jest jeżeli to ma być benzyna. Te poszły do góry, a jak jeszcze "jest silnik pod LPG" to już w ogóle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez ZdzichuZ » 9 gru 2018, 20:44

@mad_man – rozumiem, że silnik 2.0t z Laguny to ten sam co w Megane III, np. wersja 180 KM, tylko różnice pewnie w oprogramowaniu / turbinie? Wiesz może, czy w przypadku Megane warto zainteresować się 1.4 turbo? Co do ulepszenia Laguny własnymi siłami widziałem fajny kanał na YT gdzie są pokazane patenty jak np. zlikwidować trzeszczenie podszybia, nasmarować mechanizm lusterek itp. Do zadbanej wersji 204 KM mógłbym te kilka tys. dołożyć, pytanie tylko czy warto w stosunku do 170 KM to robić? Automatem nigdy nie jeździłem, ale może warto spróbować. Biksenony i 4control w 170 KM też występowały?

@nemi – Mondeo tak z 2.0 145 KM w liftbacku, Zafira – dziękuję :D Z 2 – 3 lata temu ktoś z firmy obok przyjeżdżał białym Mondeo po lifcie, właśnie w liftbacku. Pięknie się to auto prezentowało, ale nie wiem jaki silnik i wersja. Na pewno jakaś wyższa, bo i felgi 18 i listwa na klapie. Jak mi się kiedyś Mondeo z tej generacji nie podobało, tak teraz takim liftbackiem bym nie pogardził. Pytanie tylko – czy będzie przewyższał Lagunę III wyciszeniem, wykonaniem wnętrza, osiągami?

Faktycznie, w tej cenie problem jest z wyborem benzyny. Diesle niestety realnie parząc będą w wieku 8 – 10 lat miały większe przebiegi i obawiam się nieco awarii związanych z tą realną 4 czy 5 z przodu na liczniku.
ZdzichuZ
 

Postprzez nemi » 9 gru 2018, 21:11

Wątpię, czy będzie przewyższać lagunę. Myślę, że auta są zbliżone, mondeo jest większe, bardziej przestronne. Ale mając dodatkowe auto na liście zawsze prościej kupić :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Bigbluee » 9 gru 2018, 22:34

mad_man napisał(a):@nemi kłopot jest jeżeli to ma być benzyna. Te poszły do góry, a jak jeszcze "jest silnik pod LPG" to już w ogóle.

I tak i nie.
Hydrauliczna regulacja luzów zaworowych to plus. Regulacja szklankami jest kłopotliwa ale wykonuje sie ją w ostateczności jak już luzy są poza normami. Kontrola luzów co 30k km nie jest problemem. Nie skupiałbym sie jednak na tym za bardzo bo wg mnie 9/10 usterek silników z LPG tych z hydraulika i bez, to wina użytkownika na spółkę z druciarzem monterem i luzy zaworowe nie zdążą nawet wyjść za skale.
Jesteśmy na forum mazdy, gdzie kazdy ma regulacje szklankami. Ford ma ten sam silnik a szklanki pasują do odbydwu. Wg mnie nie powinno istnieć takie pojęcie jak "silnik do gazu" ponieważ to nie silnik decyduje o tym jak jest eksploatowany. Natomiast świetnie brzmi to marketingowo jako argument sprzedającego uzasadniając wysoką cenę auta.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez mad_man » 9 gru 2018, 23:39

@Bigbluee i tak i nie. Akurat M4R potrafi mieć swoje różne kaprysy gdzie F4RT są one mniej dokuczliwie, dobrze poznane.
@ZdzichuZ to są te same silniki 2.0T@170KM po programie robisz pod 200KM i skrzynia to wytrzymuje bo była również wsadzana do v6 :) Problem to jest znaleźć dobre 2.0T :D
Natomiast wersja 170KM z automatem występowała z biksenonami, raczej bez problemu. Gorzej z 4control, tych jest bardzo mało, od biedy da się to dołożyć ale jest z tym trochę pracy.
Sam automat natomiast jest trochę mułowaty, raczej do spokojnej jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez KrzyzakMitsu » 10 gru 2018, 12:42

Bigbluee napisał(a):wg mnie 9/10 usterek silników z LPG tych z hydraulika i bez, to wina użytkownika na spółkę z druciarzem monterem i luzy zaworowe nie zdążą nawet wyjść za skale

tak było dawniej – teraz niestety już nie tylko same płytki są problemem (w kwestii ceny a nie technologii), lecz fakt, że gniazda zaworów robi się z "gównolitu", "prasowanego ryżu" itp. :)
do fabrycznego LPG firmy montują obecnie tzw. wzmacniane gniazda – czytaj że dawniej były to normalne...
jeśli się chce jeździć tanio i pewnie, to polecam np. zestaw jaki ujeżdżam, czyli 20 letni Galant V6, który LPG znosi idealnie, wyposażony jest tak, że większość wymienianych tu aut może mu pozazdrościć i jest kompletnie bezawaryjny – jedyny problem to rdza
ale nie chcę odbiegać od tematu więc myślę, że ford to też fajna opcja, modeo są ładne i bardzo solidne, to zupełnie inne auta niż 10-15 i więcej lat temu
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez mysiak » 20 gru 2018, 16:26

mimo wysokiej ceny brnąłbym w UFO. Bagażnik nardzo mile zaskakuje, a magic seatsy to każdy kto widział w akcji pocichu ma ochotę przełożyć do siebie. A może Jazz?
Co do Mazdy 3 BL – tutaj moim zdaniem jedynym słusznym wyborem bedzie 2.0 bez start-stopu.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Moto