Czy nadwozia Skyactiv rdzewieją?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Płomień » 28 lis 2018, 19:45

Kiedyś wydawało mi się, że ludzie kupują salonowe auta żeby mieć spokój z eksploatacją i naprawami, tylko tankować i wymieniać olej z filtrami. A jak czytam ten dział, to okazuje się że z starym xedosem mam mniej problemów i stresu niż posiadacze tegorocznych Mazd.
Chociaż nie, też mi też lusterka się nie składają :D

@Norreca Trzeba walczyć z ekoterroryzmem. Ja na przykład nie mam kata, bo nie muszę –>92 rok.

Nie wiem dlaczego stresujecie się nalotem na oparciu foteli. Za 15 lat i 3 właścicieli będzie pordzewiałe na całej powierzchni, ale zanim to przerdzewieje do stanu niebezpiecznego, to minie kolejne 15 lat i kolejnych 8 właścicieli. 99% tych aut będzie przerobione na puszki, a kilku maniaków staroci będzie o wadzie wiedziało, i dawno to odrdzewi i zabezpieczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 765 (9/30)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Norreca » 28 lis 2018, 19:48

rav 75 napisał(a):Dobrze że nikt nie wpadł na pomysł sprawdzenia stanu tej rury pod deską rozdzielczą... Bo tam trzeba dechę demontować a na pewno też jest ruda...


zaraz ktoś to sprawdzi bo mu się nudzi w domu.... i trzeba aferę kręcić. <rotfl>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1838 (86/103)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez child » 28 lis 2018, 21:04

Norreca napisał(a):bawi mnie to troszkę bo możecie sobie płakać do woli :) i wymagać nie wiadomo czego...


Na przykład mieć takie kosmiczne wymagania, żeby elementy wnętrza samochodu nie rdzewiały po kilku miesiącach...

a jedyne co możecie to zmienić markę przy zakupie auta.


Albo zrobić raban i mieć to naprawione za darmo.

takie dyskusje są totalnie bez celu :) ale się fajnie czyta czasem.


Uczestniczenie w dyskusjach uznanych za bezcelowe to ciekawe hobby... które się nazywa trolowanie ;P Zabawa może i przednia, ale niewiele wnosząca (a nawet "odejmująca").
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1077 (30/61)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez Norreca » 28 lis 2018, 23:51

ja bym na Twoim miejscu Child, rozebrał cala deskę rozdzielcza... i sprawdził.... bo może będzie można zrobić raban i za darmo wymienić bo nie ma co naprawiać...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1838 (86/103)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez rav 75 » 29 lis 2018, 06:00

Norreca napisał(a):
zaraz ktoś to sprawdzi bo mu się nudzi w domu.... i trzeba aferę kręcić. <rotfl>


Dlatego napisałem. W każdym aucie ten element jest wykonany z wysoko gatunkowej stali (nie wiem jak w autach klasy premium),nigdzie nie lakierowany,wszędzie koroduje. Czemu? odpowiedź jest prosta – od wilgoci jaka jest w aucie.
Skupiłbym się bardziej na temacie dyskusji czyli korozji (czy może jej braku) na poszyciach zewnętrznych,podłodze,generalnie na elementach karoserii gdyż elementy zawieszenia,śruby służące do ich przytwierdzenia czy tłumiki na naszych (zimą) słonych,a latem zapiaszczonych drogach nigdy nie będą w stanie zadowalającym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 15:30
Posty: 852 (6/15)
Skąd:
Auto: focus 1.6 tdci '09,
czasem bl z6 '09
była 626 gc fe,323 bg pn,323f bj fp...

Postprzez Tubi » 29 lis 2018, 07:15

Jak dla mnie tłumaczenie ,że montowanie fabrycznie pordzewiałych elementów jest zrozumiałe i na porządku dziennym jest po prostu głupie i absurdalne. Pomijam całkowicie fakt, że nie chodzi tu o element powiązany z bezpieczeństwem. Przesuwajmy dalej granice tego co akceptujemy to niedługo będziemy odbierać auta z pordzewiałą karoserią. Już jakość aut leci na łeb, na szyje... I sorry ale nie podoba mi się fakt ,że muszę wybierać między zastanawianiem się czy nie stanę w trasie a nasłuchiwaniem czy rdza nie chrupie mi samochodu. To nie jest moja pierwsza mazda i prawdopodobnie ciężko będzie mi się przesiąść do innej mark,i bo w każdej maździe się czuję jakby była skrojona pode mnie. Co nie zmienia faktu ,że pewne rzeczy jestem w stanie zaakceptować a innych już nie. Jeżeli przy takich kwiatkach będzie się pojawiał czynny opór od strony klientów to producent będzie zmuszony podnieść jakość inaczej ich straci, co ewidentnie pokazuje zmiana stanowiska MMPOLU i naprawa zardzewiałych stelaży...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1427 (9/15)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ 2.0 MT 2012

Postprzez schumi83 » 29 lis 2018, 09:20

im starszy pojazd tym korozja mniej razi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2018, 18:11
Posty: 29 (0/7)
Auto: Mazda 3 BN Sedan 2017 2.0 120KM SoulRed

Postprzez Bigbluee » 29 lis 2018, 10:01

Tubi napisał(a):Jak dla mnie tłumaczenie ,że montowanie fabrycznie pordzewiałych elementów jest zrozumiałe i na porządku dziennym jest po prostu głupie i absurdalne. Pomijam całkowicie fakt, że nie chodzi tu o element powiązany z bezpieczeństwem. Przesuwajmy dalej granice tego co akceptujemy to niedługo będziemy odbierać auta z pordzewiałą karoserią. Już jakość aut leci na łeb, na szyje... I sorry ale nie podoba mi się fakt ,że muszę wybierać między zastanawianiem się czy nie stanę w trasie a nasłuchiwaniem czy rdza nie chrupie mi samochodu. To nie jest moja pierwsza mazda i prawdopodobnie ciężko będzie mi się przesiąść do innej mark,i bo w każdej maździe się czuję jakby była skrojona pode mnie. Co nie zmienia faktu ,że pewne rzeczy jestem w stanie zaakceptować a innych już nie. Jeżeli przy takich kwiatkach będzie się pojawiał czynny opór od strony klientów to producent będzie zmuszony podnieść jakość inaczej ich straci, co ewidentnie pokazuje zmiana stanowiska MMPOLU i naprawa zardzewiałych stelaży...

Po prostu z samochodami niebawem będzie jak z mieszkaniami, no bo czemu nie ? Samochód kosztuje 100-150k zł czyli połowę ceny średniego mieszkania. Na odbiór mieszkania w stanie deweloperskim bardzo często zabiera się jakiegoś inspektora budpwlanego ktory zna się na mieszkaniach, wie gdzie zajrzeć, co zmierzyć, w które miejsce przyłożyć poziomice.
To samo zacznie się z autami. Na odbiór będziemy przychodzić z rzeczoznawcą.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 756 (5/47)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2018, 10:19

Bigbluee napisał(a):To samo zacznie się z autami. Na odbiór będziemy przychodzić z rzeczoznawcą.


już są takie przypadki a rzeczoznawca nie pozostawił suchej nitki na jakości spasowania elementów nadwozia. Nie zdziwił bym się jeśli auta gorzej poskładane szły na rynek europy wschodniej w tym nasz a lepiej poskładane na rynek europy zachodniej. U ojca w Pulsarze musieli poprawiać spasowanie tylnych lewych drzwi bo odstawały :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8199 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez Płomień » 1 gru 2018, 19:45

Mazda chce iść w stronę segmentu premium, a użytkownicy się denerwują bo rdza. To ja Wam pokażę ciekawostkę. Wpadł mi w ręce presskit Xedosa 6 gdzie znalazłem taki wyrywek...

Xedos6 presskit.jpg


Czyli co, można było dobrze zabezpieczać auta 26 lat temu, ale teraz nie można?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 765 (9/30)
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez child » 1 gru 2018, 20:25

Ale Xedos to półka wyżej niż Mazda 3/6...

Co do zabezpieczania 26 lat temu – wtedy nie wpadali na takie pomysły, jak oczekiwany czas życia samochodu skorelowany z długością gwarancji. Czytałem już kilka razy o różnych producentach (niekoniecznie japońskich), który specjalnie osłabiają zabezpieczenia antykorozyjne, jak się zbyt trwałe okażą <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1077 (30/61)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2018, 20:49

Pierwszą marką która zaczęła liczyć kasę przy produkcji był Fiat dlatego miał taką łatkę aut które nie koniecznie były trwałe a rozwiązania w nich nie były najlepsze tylko najtańsze, potem wszyscy zaczęli też zastanawiać się jak obniżyć koszty produkcji i zaczęła się era gównolitu. Fiat zarobił na tym ogromną kasę nie spinając się ,,premium" a proponowała auta które miały dobry współczynnik ceny do jakości. Najgorzej jak ktoś aspiruje do premium a jakoś daje budżetową pod przykrywką ładnego nadwozia. Jeśli auto niczego nie udaje to i jego sprzedaż będzie odpowiednia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8199 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez rav 75 » 6 gru 2018, 19:18

Powracając do tematu zabezpieczenia blach. Powyższe zdjęcie przedstawia przeszlifowaną warstwę podkładu (katoforezy) i ocynku papierem o gradacji 400. Czy ocynku jest dużo? Tyle samo co na filmie Mazdy, problem w tym że to klapa pochodzącą z Opla Astry 4 (sedan) ktora nie jest postrzegana jak Mazda jako jeżdżące ognisko korozji. Napisałem na początku wątku,problem nie leży w warstwie galwanicznej a w lakierze którego jest mało a do tego jest niskiej jakości.
Załączniki
WP_20181206_14_45_38_Pro_LI.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 15:30
Posty: 852 (6/15)
Skąd:
Auto: focus 1.6 tdci '09,
czasem bl z6 '09
była 626 gc fe,323 bg pn,323f bj fp...

Postprzez Neonixos666 » 6 gru 2018, 19:25

Wydaje m się że nikt nie jest wstanie po samym przeszlifowaniu ocenić grubość warstwy ocynku. Fajnym testem było by wystawienie samej blachy z ocynkiem na warunki atmosferyczne, im cieńsza warstwa tym szybciej zardzewieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8199 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez rav 75 » 7 gru 2018, 07:09

Już odpowiadam,w przypadku uszkodzonych blach (np. w wyniku stłuczki) korozja występuje po 1 tygodniu od zdarzenia w warunkach letnich,zimą po 2 dniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 15:30
Posty: 852 (6/15)
Skąd:
Auto: focus 1.6 tdci '09,
czasem bl z6 '09
była 626 gc fe,323 bg pn,323f bj fp...

Postprzez Kritik » 7 gru 2018, 11:32

przed Mazda miałem Renault Megane 4 GT Line, przejechałem nim niecałe 2 tygodnie, i 800 km. Wypadek nie z mojej winy, 2 miesięcy auto stalo w ASO pod chmurka, kiedy ja walczyłem o odszkodowaniu całej wartości auta, ponieważ wypadek był poważny, i kiedy wszystko sie skończyło, i odbierałem ostatnie swoje drobiazgi z auta, przed sprzedażą, to na aucie nie było w żadnym miejscu ani kropeczki rdzy.... chociaż blacha była mocno pogięta i lakier powystrzelał na dużych powierzchniach.

Czemu Renault, takie niby gowno(ja tak nie mysle ale jest dużo takich opinii) potrafi zrobić blachę która po wypadku i 2 miesięcy pod deszczem i innymi opadami, nie rdzewieje nawet bez lakieru....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 478 (37/26)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez Krzemol » 7 gru 2018, 14:33

Żadna nowość że Renówki nie rdzewieją.
Suzuki Swift MK4 GLX 1.0 53KM '99r (05.2012 – 05.2014)
Suzuki Swift MK4 GLX 1.3 68KM '99r (05.2014 – 09.2016)
Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r (09.2016)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r (01.2018 – 08.2018)
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r (05.2018)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1480 (216/68)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 Q2 3.2 V6 240KM '04r
Mazda5 CR 2.0 143KM '06r

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2018, 14:35

Krzemol napisał(a):Żadna nowość że Renówki nie rdzewieją.


Szczególnie przednie błotniki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8199 (26/169)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 gru 2018, 14:42

Kritik napisał(a):Czemu Renault, takie niby gowno(ja tak nie mysle ale jest dużo takich opinii) potrafi zrobić blachę która po wypadku i 2 miesięcy pod deszczem i innymi opadami, nie rdzewieje nawet bez lakieru
z wrodzoną złośliwością odpowiem, że – bo nic więcej nie potrafią ;)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 386 (17/11)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Kritik » 7 gru 2018, 14:57

KrzyzakMitsu napisał(a):
Kritik napisał(a):Czemu Renault, takie niby gowno(ja tak nie mysle ale jest dużo takich opinii) potrafi zrobić blachę która po wypadku i 2 miesięcy pod deszczem i innymi opadami, nie rdzewieje nawet bez lakieru
z wrodzoną złośliwością odpowiem, że – bo nic więcej nie potrafią ;)

potrafią dużo
ich silniki 1.5 dci montują nawet na Mercedesy
nic jak widać, nie tylko z moich opinij, nie rdzewieje
wyciszenie o wiele lepsze, no może maja jakieś tam problemy z elektronika, bo nawet u mnie w nowym aucie za 2 tygodnie i 800 km, jeden raz wyskoczył błąd kilku systemów który sam sie skasował i więcej nie pojawiał sie, ale generalnie nie sa kiepskie auta....
nie kupiłem drugi raz Renówkę tylko przez to ze jak zobaczyłem ile kosztuje 5 letnia Meganka a 5 letnia Mazda 3, to nie bylo o czym myśleć...

Total Cost of Ownership (TCO) w Mazdzie jest o wiele mniejszy (co jest lepiej)

no i silnik w Mazdzie jest o wiele lepszy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 478 (37/26)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto