piwo napisał(a):child napisał(a):
Nie jestem pewny, czy rozumiem, co sugerujesz – twoim zdaniem 18" są tańsze od 16"?
Często tak. Popatrz jakie opony ciebie interesują i ile kosztują w 16 a ile w 18 calach i czy wogole w 16 tłach interesujące ciebie opony występują.
Szukałem i inne modele występują dla 16", inne dla 18", te dla 16" są ogólnie tańsze – ale ciężko to porównać, bo to inne modele. Dokładne przyjrzenie się zagadnieniu wymaga znacznie więcej czasu, niż jestem skłonny poświęcić w tej chwili...
16stki są malopopularne, a 18stki to obecnie standard w bardzo wielu autach.
... bo poświęcam go na sprawdzenie innych "radykalnych" tez, jak ta powyżej.
Fakty:
* moje ostatnie 4 samochody miały 16" (ale oczywiście to może być mój przypadek), dopiero najnowszy SUV ma 18" (z oczywistych przyczyn)
* sprawdziłem cenniki różnych marek:
* Ford Mondeo: 3 wersje mają 16, jedna 17, jedna 18
* Kia Optima: 1 – 16, 1 – 17, 2 – 18
* Kia Ceed: 3 – 16, 1 – 18
* Volkswagen Golf: 3 – 16
* Volkswagen Passat: 1 – 16, 1 – 17
Powyższe modele nie są dobrane tendencyjnie, uczciwie sprawdziłem kilka tych, które mi przyszły do głowy i wszystkie wymieniłem powyżej. Wniosek – felgi 18" są znacznie mniej popularne niż 16", które są zdecydowanie najbardziej rozpowszechnione.
Moim zdaniem w maździe problemem jest źle dobrane siły amortyzatorów. U mnie i na zimówkach 16stkach i na 18 letnich jest niekomfortowo i po prostu twarde. Może kiedyś wymienię amory na jakieś koni i zobaczymy czy zawieszenie zacznie lepiej pracować czyli bardziej miękko na wybojach i lepiej na zakrętach.
Ja dalej próbuję zrozumieć, o co ci chodzi z tą twardością zawieszenia. Moje doświadczenia są takie:
* jest dużo lepiej niż w BK, która była twardsza i jakaś taka bardziej "skoczna" na nierównościach
* Mondeo MK2 i MK3 były bardziej komfortowe, ale jednak miększe, co się czuło przy ostrych zakrętach
* jak porównam z Peugeotem 5008 (SUV) to już w ogóle jest przepaść na korzyść BM, ale wiadomo – zupełnie inny samochód
* znajomi wieśwagenowcy i skodziarze (po 1 sztuce
) zwrócili uwagę na komfort zawieszenia przy okazji przejażdżki BM
* no lecę tą moją "równą inaczej" drogą czasami mocno powyżej 150km/h i kręgosłup mi nie odpadł, więc chyba nie może być twardo