Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 14 maja 2019, 18:59

Od kiedy Sky-Active X będzie rzeczywiście dostępne?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8766 (115/244)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Multiplex

Postprzez Neonixos666 » 14 maja 2019, 19:30

brii napisał(a):Od kiedy Sky-Active X będzie rzeczywiście dostępne?

zbudowali marketing w koło tego silnika a nie dali go do oferty od premiery. dziwne to trochę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8158 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez jaro93 » 14 maja 2019, 20:16

Miałem okazję w sobotę sprawdzić przyspieszenie na drodze nowej M3 z moją 120KM nieodblokowaną – szły łeb w łeb, także nie przesadzajcie o tragicznym przyspieszeniu w nowej M3.

Faktycznie niżej osadzona, ale dzięki temu wygląda bardziej sportowo, nisko się trzyma, do tego pięknie wyprofilowane nadkola, które optycznie poszerzają samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 87 (1/6)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 120KM 2018

Postprzez krabdul » 14 maja 2019, 23:30

piwo napisał(a):To co tam zmieniłeś że wyszło 15 koni więcej niż innym? I do tego tak wysoki niuton nierealny dla aut niedoladowanych przynajmniej tych bez itb.

Nic. Większość po odblokowaniu i dostrojeniu (niektórzy zdejmują samą blokadę bez dopieszczania mapy) ma ok 175KM na 95 także mi wyszło ok 5 a nie 15 kucy więcej. Dodatkowe 5 dało strojenie pod 98. Ja za każdym razem na strojenie jechałem prosto po zmianie oleju, bo tak mi logistycznie pasowało.Wymieniam też co ok 10-15kkm filtr powietrza i zawsze na manna. Może tyle starczy, a może wylosowałem dobry egzemplarz. Swoją drogą te dodatkowe 5KM na 98 to nie jest wiele, ale warto zauważyć, że spadek mocy i momentu na wykresie jest ok 500rpm później niż na 95.

Wracając do wątku mam 2 pytania.
Czy ktoś może podać prędkości przy np 3000rpm dla nowego manuala na różnych biegach?
Czy nowy tablet ogarnia MMSy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 612 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez darrecki » 15 maja 2019, 06:39

Nie należy zapominać, że rynek dla Mazdy to nie tylko Europa ale i może przede wszystkim Ameryka północna. A ta ma obecnie w ofercie 2.5l 186koni AWD. I teraz albo w Europie Skyactiv X będzie nienaturalnie przycięty aby spełniać te wszystkie jakże kochane przez nas normy, albo w USA nie będzie miał racji bytu, bo kto kupi słabszą a droższą opcję? Nawet w którymś z wywiadów jeszcze w 2018 roku jakaś (zapewne ważna) osobistość stwierdziła, że oferta Sky X może się różnić na poszczególnych rynkach.
Także jest nikła nadzieja, że ten szumnie zapowiadany X nada się do czegoś więcej jak kosiarek...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2098 (33/94)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piwo » 15 maja 2019, 09:29

poczekajmy co da sie zrobic z tego silnika programem. zobaczymy czy da rade zwiekszyc cisnienie doladowania na jakies wieksze zakresy. wtedy moze sie okazac ze to zacny silniczek z ktoregoi da rade programem zrobic grubo ponad 200 konikow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3812 (107/90)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez darrecki » 15 maja 2019, 09:42

Podnoszenie mocy to dopiero kilka lat po debiucie i to przy sprzyjających wiatrach. Na początku jak w każdej Maździe ECU będzie trudny do rozgryzienia, a że X będzie produktem niszowym (bo najdroższym) i czymś nowym w technologii, będzie kolejnym argumentem opóźniającym i tak trudne zadanie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2098 (33/94)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mati_WZL » 15 maja 2019, 11:10

Podobno X ma być na jesieni, a nie ma go jeszcze w ofercie bo czeka na testy WLTP. Jak wiadomo sam VW ma do przerobienia setki konfiguracji więc zanim dojdą do Mazdy to trochę czasu ma prawo minąć. A ze względu na kontrolowanie spalania iskrą jestem ciekaw czy wogóle będzie się dało go podkręcać – muszę pogadać z moim znajomym silnikowcem :)
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 118 (0/8)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez kamil_franiu » 15 maja 2019, 11:16

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 82 (4/3)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez child » 15 maja 2019, 11:21

darrecki napisał(a):Podnoszenie mocy to dopiero kilka lat po debiucie i to przy sprzyjających wiatrach. Na początku jak w każdej Maździe ECU będzie trudny do rozgryzienia,


Przecież BM już w 2014 był tuningowany (chociaż nie wszystkie ECU).

a że X będzie produktem niszowym (bo najdroższym) i czymś nowym w technologii, będzie kolejnym argumentem opóźniającym i tak trudne zadanie.


Nie jestem przekonany, że będzie niszowy – w BM/BN najpopularniejszy był zdecydowanie SkyPassion, czyli najdroższa wersja. Tak, wiem, że w BP Mazda przesunęła skalę do góry ;)

Dopisano 15 maja 2019, 12:23:

piwo napisał(a):To co tam zmieniłeś że wyszło 15 koni więcej niż innym? I do tego tak wysoki niuton nierealny dla aut niedoladowanych przynajmniej tych bez itb.


Jakie 15 więcej niż innym? Ja mam 183KM/227Nm bez strojenia pod 98.

Co to znaczy "wysoki niuton nierealny"? Przecież to jest niewiele więcej niż seria...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1031 (29/61)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Postprzez piwo » 15 maja 2019, 12:50

nierealny tzn duzo wyzszy niz 100Nm z litra pojemnosci. duzo powyzej tej wartosci osiagaja tylko auta z mocno zmodyfikowanym dolotem tzn z przepustnciami na kazdym cylindrze osobno i z trabkami w ukladzie ssacym.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3812 (107/90)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez krabdul » 15 maja 2019, 17:29

Czyli 115Nm z litra.
2.0GDI Hyundaia ma bez moda i przy kompresji 12 a nie 14 jak mazdy 107Nm z litra.
100Nm/l to było dużo ale dla pośredniego wtrysku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 612 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez piotrekkk1985 » 15 maja 2019, 18:00

A co w 2.0GDI chcesz modzic?
Ostatnio edytowano 15 maja 2019, 20:35 przez piotrekkk1985, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 813 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez kuman1987r » 15 maja 2019, 19:31

w sieci jest artykuł ze mazda pracuje nad rzędowym szesciocylindrowym silnikiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 12:20
Posty: 479 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez piotrekkk1985 » 15 maja 2019, 20:35

Zarówno skyactive X oraz D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 813 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez daaf » 16 maja 2019, 11:14

kuman1987r napisał(a):w sieci jest artykuł ze mazda pracuje nad rzędowym szesciocylindrowym silnikiem

Apropo, rozmawiałem z handlowcem w salonie jakieś dwa tygodnie temu i faktycznie mówił o pracach nad nowym sześciocylindrowym 3l silniku ale w układzie V. W każdym razie fajnie, że w końcu szykują coś mocniejszego :)
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 11:55
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GL, 2.5
była:
Mazda 6 GG, 2.0

Postprzez Mati_WZL » 16 maja 2019, 11:56

daaf napisał(a):
kuman1987r napisał(a):w sieci jest artykuł ze mazda pracuje nad rzędowym szesciocylindrowym silnikiem

Apropo, rozmawiałem z handlowcem w salonie jakieś dwa tygodnie temu i faktycznie mówił o pracach nad nowym sześciocylindrowym 3l silniku ale w układzie V. W każdym razie fajnie, że w końcu szykują coś mocniejszego :)

Powstrzymałbym zachwyty bo patrząc na obecne normy emisji to marne szanse aby wszedł do europy ;P <oczy>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 118 (0/8)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez darrecki » 16 maja 2019, 12:05

Tak samo myślę, benzyny raczej w EU nie będzie. No chyba, że ten cały X będzie rewelacyjny i będzie spełniał podobne normy co obecne G. Ale zastanawia diesel, bo w stanach 2.2D wprowadzają od 7 lat i jakoś ciągle go tam nie ma. To dla rynku amerykańskiego nie opłaca im się go robić, europa nie jest największym rynkiem ale może go dostanie. A ceny to już będą zdecydowanie premium...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2098 (33/94)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez daaf » 16 maja 2019, 12:49

Mając te same wątpliwości o to też zapytałem. Usłyszałem, że to całkiem nowa konstrukcja i ma spełniać normy europejskie.
Biorąc pod uwagę, że obecne 2.5l jest dopuszczone bez GPF to nawet gdyby ten filtr miał się pojawić to wciąż jest spora szansa, że silnik trafi do Europy.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 11:55
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GL, 2.5
była:
Mazda 6 GG, 2.0

Postprzez Mati_WZL » 16 maja 2019, 14:40

daaf napisał(a):Mając te same wątpliwości o to też zapytałem. Usłyszałem, że to całkiem nowa konstrukcja i ma spełniać normy europejskie.
Biorąc pod uwagę, że obecne 2.5l jest dopuszczone bez GPF to nawet gdyby ten filtr miał się pojawić to wciąż jest spora szansa, że silnik trafi do Europy.

Nie chodzi o to czy silnik sam w sobie spełni normę, a o to co wchodzi w życie w przyszłym roku – średnia emisja gram CO2/km dla całej gamy silnikowej
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 118 (0/8)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kamil_franiu i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto