Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez przemek24p584 » 14 maja 2019, 07:52

corky1 napisał(a):9,6 do setki to katastrofa? A ile ma poprzedni 120 KM, bo z tego co kojarze, to 8,9 w katalogu, a w realu? 165 KM to nic innego jak odblokowany 120 KM, a 122 KM tez podobno mozna odblokowac, wiec az do takich kategorycznych opinii bym sie nie skłaniał.
ja mam wersję 165Km i 8.2do setki więc względem 9,6 to jest dla mnie katastrofa
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 67 (10/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez sevecc » 14 maja 2019, 08:17

przemek24p584 napisał(a):
corky1 napisał(a):9,6 do setki to katastrofa? A ile ma poprzedni 120 KM, bo z tego co kojarze, to 8,9 w katalogu, a w realu? 165 KM to nic innego jak odblokowany 120 KM, a 122 KM tez podobno mozna odblokowac, wiec az do takich kategorycznych opinii bym sie nie skłaniał.
ja mam wersję 165Km i 8.2do setki więc względem 9,6 to jest dla mnie katastrofa


1,5 sekundy to sporo ale, że z tego jednego powodu wybrałeś 2018 zamiast 2019 to kompletnie nie rozumiem... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 323 (57/13)
Auto: Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety

Postprzez czarmi » 14 maja 2019, 08:37

kamil_franiu napisał(a):CZARMI a co powiesz o fotelach ??

Miałem do testu wersję Hikari (póki co najbogatsza), posiadającą czarne skórzane fotele z elektrycznie regulowanym ustawieniem (dół-góra, przód-tył, nachylenie siedziska, nachylenie oparcia oraz regulacja odcinka lędźwiowego). Fotele bardzo wygodne i nawet moja małżonka, nie gustująca w skórzanej tapicerce stwierdziła, że fotel jest baaardzo wygodny <spoko> . Dla mnie także są OK, (mam 176cm wzrostu)
Wyżej pisałem o tragicznych błędach w konfiguratorze nowej M3, bo podają, że skóra w wersji Hikari jast w standardzie, ale to g...no prawda :|
Ostatnio edytowano 14 maja 2019, 08:40 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1272 (30/38)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez lelo28 » 14 maja 2019, 08:40

przemek24p584 napisał(a):ja mam wersję 165Km i 8.2do setki więc względem 9,6 to jest dla mnie katastrofa

Rozumiem że przejechałeś choć kilka kilometrów mówiąc/pisząc ze jest to katastrofa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 104 (7/9)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piwo » 14 maja 2019, 09:24

a 122 KM tez podobno mozna odblokowac, wiec az do takich kategorycznych opinii bym sie nie skłaniał.

juz potwierdzone info?
super informacja.
na ile ida?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3812 (107/90)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez corky1 » 14 maja 2019, 09:42

Niestety, nikt sie jeszcze nie zdecydowal, ale podobno mozna, bo 122 KM tez jest zdlawiony. Ktos musi byc pierwszy...
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 284 (12/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez przemek24p584 » 14 maja 2019, 10:57

sevecc napisał(a):
przemek24p584 napisał(a):
corky1 napisał(a):9,6 do setki to katastrofa? A ile ma poprzedni 120 KM, bo z tego co kojarze, to 8,9 w katalogu, a w realu? 165 KM to nic innego jak odblokowany 120 KM, a 122 KM tez podobno mozna odblokowac, wiec az do takich kategorycznych opinii bym sie nie skłaniał.
ja mam wersję 165Km i 8.2do setki więc względem 9,6 to jest dla mnie katastrofa


1,5 sekundy to sporo ale, że z tego jednego powodu wybrałeś 2018 zamiast 2019 to kompletnie nie rozumiem... :|
nowa była o 2 tys euro droższa ale to nie o to chodzi. Wygląd kompletnie mi nie przypadł do gustu a osiągi to przypieczetowaly.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 67 (10/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez lelo28 » 14 maja 2019, 12:36

Trochę poza tematem. Honda również zamierza odchudzić liczbę wariantów, opcji i wyposażenia swoich aut. I znów będzie narzekanie że ceny za wysokie tak jak u mazdy. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ie/6qec58k
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 104 (7/9)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 14 maja 2019, 12:56

Moim skromnym zdaniem, pierwsza rzecz jaka powinna zrobic Honda, to zmienic projektantow. Ostatnie modele sa tak brzydkie, ze oczy bola, a szkoda, bo to zawsze fajne samochody byly.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 284 (12/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez czarmi » 14 maja 2019, 13:53

Nie wiem, czy ten cennik Mazdy był już na forum. Są tutaj ceny oraz moc wersji silnikowej Skyactiv-X, nie podawane jeszcze na oficjalnej stronie Mazdy.

https://www.mazda-press.com/pl/aktualno ... e-i-ceny-/

Tutaj jeszcze trochę więcej o tym silniku.
Będzie mieć dwa litry pojemności skokowej, jego moc sięgnie 181 KM. Maksymalny moment obrotowy sięgnie wartości 222 Nm. Te wyniki są na poziomie niższym, ale zbliżonym do wartości osiąganych przez motor Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra. Charakterystyka jednostki Skyactiv-X ma być jednak bardziej korzystna.
Silnik Skyactiv-X wykorzystuje połączenie zalet jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Bardzo obrazowo można nazwać go właśnie "benzynowym dieslem", bo dochodzi tam do zapłonu samoczynnego, choć sterowanego iskrowo. Mazda nazwała to SCCI – Spark Controlled Compression Ignition.
Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne, zasada działania silnika Syactiv-X jest podobna jak w silnikach Diesla. Mieszanka paliwowo-powietrzna ma być zapalana samoczynnie, dzięki dużej kompresji – jak w dieslach.
Czy oznacza to pozbycie się świec zapłonowych? Nie do końca. Te będą wykorzystywane do zapłonu w określonych warunkach – dużym obciążeniu jednostki czy przy zimnym silniku.
Jednostki Skyactiv-X mają potrzebować nawet o 30 proc. mniej paliwa, niż oferowane obecnie – i tak już oszczędne – silniki benzynowe Skyactiv-G. Spalanie ma być na poziomie obecnych diesli – Skyactiv-D.
Zastosowanie sprężarki mechanicznej podniesie dodatkowo maksymalny moment obrotowy, który wzrośnie od 10 do nawet 30 proc.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1272 (30/38)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez piwo » 14 maja 2019, 14:31

Wiadomo jaki boost będzie? Patrząc na moment to ta sprężarka chyba dmucha maksymalnie 0,3 bara. Wiadomo co to za sprężarka?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3812 (107/90)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez corky1 » 14 maja 2019, 15:21

Roznica w cenie to 18 tysi (14 tysi w przypadku Hikari), wiec jak dla mnie musialaby byc wyrazna roznica w osiagach (np. 7-7,5 do setki), aby warto byloby rozwazyc zakup. Na roznice w spalaniu nie patrze, bo w 122 KM juz jest ok.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 284 (12/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez krabdul » 14 maja 2019, 16:45

No to trzeba faktycznie liczyć na lepszą charakterystykę Xa albo jakiś gratis od producenta, bo moja po odblokowaniu i dostrojeniu na 95 miała 179.5KM i 225Nm a na dostrojeniu pod 98 ma 185KM i 230Nm.
Dzisiaj mijała mnie nowa 3ka i tyle co się obejrzałem to wrażenie pozytywne. Osadzili ją do gleby (przynajmniej wizualnie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 612 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez KrzyzakMitsu » 14 maja 2019, 17:04

corky1 napisał(a):pierwsza rzecz jaka powinna zrobic Honda, to zmienic projektantow. Ostatnie modele sa tak brzydkie, ze oczy bola,

ostatnie to tak jakoś od 2000 r – czyli zaprezentowania civic 7 generacji, który wygląda jak wanna a nie samochód... <lol>
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 363 (12/9)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez corky1 » 14 maja 2019, 17:07

Zgadzam sie, 7 byla okropna, ale potem UFO bylo fajne, a pozniej coraz gorzej, wszystkie modele
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 284 (12/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez kamil_franiu » 14 maja 2019, 18:11

Jak rozmawiałem z dilerem o nowej Mazdzie 3 zadałem pytanie dlaczego w ofercie oprócz skyactiv x jest tylko jeden silnik skyactiv g 122 !! :P odpowiedź była zaskakująco szczera a mianowicie żeby nie było konkurencji dla silnika X ponieważ będzie on dużo droższy a spalanie na bardzo podobnym poziomie jak w skyactiv G ( tylko X ma być bardziej zrywny) wniosek jest taki że jak by było w ofercie jakieś 160 KM w G to silnik X nie miałby racji bytu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 84 (4/3)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez przemek24p584 » 14 maja 2019, 18:13

lelo28 napisał(a):
przemek24p584 napisał(a):ja mam wersję 165Km i 8.2do setki więc względem 9,6 to jest dla mnie katastrofa

Rozumiem że przejechałeś choć kilka kilometrów mówiąc/pisząc ze jest to katastrofa.
tak. Miałem to auto przez 3 h. Zrobiłem ok 80kilometrow.

Dopisano 14 maja 2019, 18:14:

przemek24p584 napisał(a):
lelo28 napisał(a):
przemek24p584 napisał(a):ja mam wersję 165Km i 8.2do setki więc względem 9,6 to jest dla mnie katastrofa

Rozumiem że przejechałeś choć kilka kilometrów mówiąc/pisząc ze jest to katastrofa.
tak. Miałem to auto przez 3 h. Zrobiłem ok 80kilometrow.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 67 (10/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez piwo » 14 maja 2019, 18:19

krabdul napisał(a):No to trzeba faktycznie liczyć na lepszą charakterystykę Xa albo jakiś gratis od producenta, bo moja po odblokowaniu i dostrojeniu na 95 miała 179.5KM i 225Nm a na dostrojeniu pod 98 ma 185KM i 230Nm.
Dzisiaj mijała mnie nowa 3ka i tyle co się obejrzałem to wrażenie pozytywne. Osadzili ją do gleby (przynajmniej wizualnie)

Optymistyczna miałeś hamownie :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3812 (107/90)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez krabdul » 14 maja 2019, 18:33

piwo napisał(a):
krabdul napisał(a):No to trzeba faktycznie liczyć na lepszą charakterystykę Xa albo jakiś gratis od producenta, bo moja po odblokowaniu i dostrojeniu na 95 miała 179.5KM i 225Nm a na dostrojeniu pod 98 ma 185KM i 230Nm.
Dzisiaj mijała mnie nowa 3ka i tyle co się obejrzałem to wrażenie pozytywne. Osadzili ją do gleby (przynajmniej wizualnie)

Optymistyczna miałeś hamownie :)

Tę samą co większość odblokowujących.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 612 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez piwo » 14 maja 2019, 18:52

To co tam zmieniłeś że wyszło 15 koni więcej niż innym? I do tego tak wysoki niuton nierealny dla aut niedoladowanych przynajmniej tych bez itb.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3812 (107/90)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kamil_franiu, Mati_WZL i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto