Strona 18 z 84

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 11 lut 2019, 12:08
przez sevecc
KrzyzakMitsu napisał(a):ale ludzie wolą te silniki z turbo bo jako tako jadą – u mnie właśnie mazda przez to odpadła, bo ciężko przesiąść się z 170KM w V6 na 120KM R4
dopóki jest gwarancja to nie martwią się, że coś padnie – po to się kupuje nowe aby mieć ten backup
co innego używany, wtedy się szuka właśnie silnika w starej technologii a i tego mazda nie zapewnia, bo to bezpośredni wtrysk, więc ani sensowne LPG ani osiągi...


2.0 120km Mazdy w fotel nie wciska ale osiągi naprawdę nie są złe. Szczególnie po odblokowaniu <faja>

Ja do swojej 3 przesiadłem się z Insigni 2.0 T 220Km (której przy okazji nie polecam) i na początku brakowało mi tego kopa z turbosprężarki ale po prostu musiałem na nowo nauczyć się jeździć wolnossakiem. Jak się chce dynamicznie jeździć z tym silnikiem to trzeba go trzymać na odpowiednich obrotach i tyle.
Ja osobiście w normalnej, codziennej jeździe, nie odczuwam braku mocy czy to w mieście czy na autostradzie.

Aha, ale żeby nie tak całkiem OT – bardzo jestem ciekaw tego silnika skyactiv-X.
Z testów na YT wynika, że ma więcej momentu w dolnym zakresie obrotów – i to jest to, na co ewentualnie można ponarzekać w skyactiv-G.
Obawiam się tylko jego ceny...

PostNapisane: 11 lut 2019, 12:26
przez piwo
Z testów na YT wynika, że ma więcej momentu w dolnym zakresie obrotów

to kompresor (ciekawe jakiej marki i jaki typ, z pierwszych info chyba roots) wiec ma moment wyzszy w kazdym zakresie obrotow.
pytanie czy sterownik bedzie programowalbny i czy dtune to ogarnie bo pewnie najtanszy mod to bedzie zmienic koleczko pasowe na mniejsze coby dmuchalo wiecej i wtedy moce rzedu 250koni powinny stac otworem. pytanie kolejne co z skrzyniami biegow ktore maja problem z seryjnym momentem...
co do z20ner to co ci w tym silniku nie pasowalo?

PostNapisane: 11 lut 2019, 12:37
przez kamil_franiu
Dopisano 11 lut 2019, 14:15:

KrzyzakMitsu napisał(a):ale ludzie wolą te silniki z turbo bo jako tako jadą – u mnie właśnie mazda przez to odpadła, bo ciężko przesiąść się z 170KM w V6 na 120KM R4
dopóki jest gwarancja to nie martwią się, że coś padnie – po to się kupuje nowe aby mieć ten backup
co innego używany, wtedy się szuka właśnie silnika w starej technologii a i tego mazda nie zapewnia, bo to bezpośredni wtrysk, więc ani sensowne LPG ani osiągi...

Ja się boję tych silników znajomy miał już problemy przy 120 tyś km a po drugie idę na logikę teraz mam 6 i 163km w diselku idzie ładnie ale co z tego jak 80% trasy pokonuje jadac 90-110 km/h ( duże natężenie ruchu ) A wciskanie się na trzeciego nie wchodzi w grę bo mam dla kogo żyć więc kupując auto żeby raz w roku gdzieś na autostradzie poczuć to turbo jest bez sensu i dla tego wolę wolnosacy mazdy

kamil_franiu

20 sty 2011, 11:0121 (2/0)Domaszowiceobecnie mazda 6 wcześniej mazda 3 / premacy

PostNapisane: 11 lut 2019, 14:50
przez Neonixos666
piwo napisał(a):co do z20ner to co ci w tym silniku nie pasowalo?


tam jest chyba a20nht na bezpośrednim wtrysku.

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 11 lut 2019, 15:12
przez Mati_WZL
Ostatnio na otomoto takie cudo znalazłem, także chyba nie musimy się martwić o nasze silniki ;)

PostNapisane: 11 lut 2019, 17:29
przez sevecc
Neonixos666 napisał(a):
piwo napisał(a):co do z20ner to co ci w tym silniku nie pasowalo?


tam jest chyba a20nht na bezpośrednim wtrysku.


Dokładnie tak.

Turbina była wymieniana w serwisie 2 razy do przebiegu 130 tys km, a przy 150 tys pękł łańcuch rozrządu (niestety nie główny a ten pomocniczy, który kręci m.in. pompę wody) co skończyło się kapitalnym remontem silnika w serwisie :|
Oprócz tego spalanie na poziomie 14l w mieście – no ale tego akurat się spodziewałem wcześniej.

PostNapisane: 11 lut 2019, 17:35
przez Kritik
sevecc napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):
piwo napisał(a):co do z20ner to co ci w tym silniku nie pasowalo?


tam jest chyba a20nht na bezpośrednim wtrysku.


Dokładnie tak.

Turbina była wymieniana w serwisie 2 razy do przebiegu 130 tys km, a przy 150 tys pękł łańcuch rozrządu (niestety nie główny a ten pomocniczy, który kręci m.in. pompę wody) co skończyło się kapitalnym remontem silnika w serwisie :|
Oprócz tego spalanie na poziomie 14l w mieście – no ale tego akurat się spodziewałem wcześniej.


Insignia super auto, ale ma bardzo nieudane silniki...
Diesel — zaciera się
Benzyna — w ogóle awaryjna z każdej strony.

jak by nie to, to bym tez kupił Insignie... ale miałem już dość spędzania czasu w serwisach.

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 11 lut 2019, 20:07
przez Neonixos666
jak bym brał insignię to tylko starego 1.6 T bo łyka LPG a co do diesla to raczej nie ma złych opinii to rozwinięcie Z19DTH z małymi zmianami a odmiana A20DTR robi robotę na dwóch sprężarkach.

PostNapisane: 11 lut 2019, 22:21
przez child
KrzyzakMitsu napisał(a):ale ludzie wolą te silniki z turbo bo jako tako jadą – u mnie właśnie mazda przez to odpadła, bo ciężko przesiąść się z 170KM w V6 na 120KM R4


Dramatyzujesz jak zwykle – twój cudowny 170KM V6 ma dokładnie takie samo przyspieszenie do setki jak Mazda 3 120 KM (przynajmniej w katalogu).

dopóki jest gwarancja to nie martwią się, że coś padnie – po to się kupuje nowe aby mieć ten backup
co innego używany, wtedy się szuka właśnie silnika w starej technologii a i tego mazda nie zapewnia, bo to bezpośredni wtrysk, więc ani sensowne LPG ani osiągi...


Po co się szuka silnika w starej technologii? SkyActive-G ma bardzo przyzwoity stosunek spalania do osiągów, a niezawodność – jak na razie – sprawia wrażenie mocno ponadprzeciętnej (zwłaszcza na tle innych "cudownych" współczesnych jednostek napędowych).

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 11 lut 2019, 22:57
przez Neonixos666
Maździe kończą się asy w rękawie by utrzymać normy emisji spalin i ilość co2 przy wolnossaku dlatego kombinują z SkyActive- x i kompresorem, czy im to wyjdzie to się dowiemy w przyszłości. Reszta świata poszła na łatwiznę, Mazda idzie inną drogą ale czy nie będzie to ślepy zaułek?

PostNapisane: 11 lut 2019, 23:05
przez child
Ja właśnie za to Mazdę lubię – że od zawsze idą pod prąd.

PostNapisane: 11 lut 2019, 23:15
przez Neonixos666
child napisał(a):Ja właśnie za to Mazdę lubię – że od zawsze idą pod prąd.


Nie zawsze się to im opłaciło, jak i w innych markach. VW tak twardo był przy pompowtryskach i zarzucił to na rzecz CR. Mazda miała wankla i również nie zapowiada się na powrót. Ja liczę na rozwinięcie SkyActive-x bo wydaje mi się to dobrym kierunkiem ale ciekawe czy słusznym.

PostNapisane: 12 lut 2019, 00:51
przez child
Zgadza się, nie zawsze im się opłaciło – i tym bardziej ich lubię, że pomimo to próbują :)

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 12 lut 2019, 08:44
przez kamil_franiu

PostNapisane: 12 lut 2019, 09:16
przez piwo
Coś im się pomerdalo
Cena Od 55 040 (z CVT od 60 240) zł

PostNapisane: 12 lut 2019, 10:04
przez child
Ceny ewidentnie od innego samochodu :)

PostNapisane: 12 lut 2019, 10:31
przez Mati_WZL
child napisał(a):Mazda miała wankla i również nie zapowiada się na powrót.


Niedawno zarejestrowali w urzędzie patentowym układ napędu elektrycznego z RXem (Range Extenderem) w postaci silnika wankla – także jeszcze nie powiedzieli ostatniego słowa :>

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 12 lut 2019, 13:52
przez marcin255
Tak czytam i sam jeździłem BK 2.0 miała 165 KM , jeździłem nową BM 165 KM i różnica żadna , wsiadłem do 1.6T i dla mnie to jest to , lekki mod 225 KM i 330 Nm a spalanie jak w stopce :D .
Nie zamieniłbym na 2.0 n/a no chyba że coś V8 :)

PostNapisane: 12 lut 2019, 14:03
przez sevecc
marcin255 napisał(a):Tak czytam i sam jeździłem BK 2.0 miała 165 KM , jeździłem nową BM 165 KM i różnica żadna , wsiadłem do 1.6T i dla mnie to jest to , lekki mod 225 KM i 330 Nm a spalanie jak w stopce :D .
Nie zamieniłbym na 2.0 n/a no chyba że coś V8 :)


No i super, że jesteś zadowolony <spoko>

Mnie się kijanka nie podoba więc nawet gdyby miała 300 kuca to bym jej nie chciał :D
Ale z gustami jak z pupą, każdy ma swoją ;)

PostNapisane: 12 lut 2019, 15:58
przez KrzyzakMitsu
child napisał(a):Dramatyzujesz jak zwykle – twój cudowny 170KM V6 ma dokładnie takie samo przyspieszenie do setki jak Mazda 3 120 KM (przynajmniej w katalogu).

8.2 sek.? – poka poka...
naprawdę nie ośmieszaj się bo przyjechałem do salonu V6-tką i wsiadłem do M3 i... dramat

child napisał(a):Po co się szuka silnika w starej technologii?
wg mnie dla niezawodności i aby tanio jeździć montując LPG bo to paliwo jak każde, tylko tańsze
za to spalanie nowych silników z turbo może zaskoczyć – w Leonie mam średnio 5.5 co jak na 150KM jest przyzwoitą wartością