Strona 79 z 84

PostNapisane: 8 paź 2020, 10:11
przez nemi
brii napisał(a): Często nawet mają mechanikę z popularnych samochodów innych producentów

Ale co Ty chcesz od Renault <lol>?

PostNapisane: 8 paź 2020, 10:24
przez Kritik
Uncle Drew napisał(a):Hybrydy zdecydowanie nie chce. W rodzinie mamy i mam wiedzę jak to działa...

stereotyp.... jak o rdzewiajacych Mazdach i psujących się Alfach
Nie masz najnowszej hybrydy, a nic nie stoi w miejscu, to co masz i to co stoi teraz w salonie – rożne samochody...
nowa Corolla, z 2.0 + hybryda = najlepsze auto hybrydowe na rynku, i szybkie, i ekonomiczne, i nie ma nic wspólnego z hybrydami które byli wcześniej...

Uncle Drew napisał(a):Nie mam już 18 lat, żeby się ścigać od świateł do świateł.

no ja tez nie mam, a już prawie 30, ale i w 50 będę chciał mieć mocne auto, i jak będę chciał to żeby ono było pierwsze na światłach, a jak nie to nie... lepiej mieć niż nie mieć... <oczy>
już raz kupiłem Megane 4 z 1.2 TCE i niby 130joni, ale przyspieszenie 10-11-12 sek, już nie pamiętam, i nigdy więcej nie popełnię tego błędu :)

Uncle Drew napisał(a):To co zdiagnozowałem na minus w Maździe to bagażnik w którym musi się zmieścić walizka i wózek dziecięcy oraz tylna kanapa gdzie dwa foteliki wozimy. Drzwi wąskie , ciasno i ciemno.

no Mazda ma bagażnik, jak większość innych w tej klasie, wiec albo już D klasa, albo C ale kombi, i wracamy do Corolly/Focusa i t.d.

Uncle Drew napisał(a):.Obawiam się również o żywotność silnika (chociaż jeśli decydowałbym się na Mazdę to wziąłbym sky-g)

kupujesz sky-G i masz spokój na 500 tys km :)

Uncle Drew napisał(a):oraz odpryski/korozja

odpryski – raz inwestujesz w folie, i masz spokój
powiem ci ze teraz to problem nie tylko Mazdy, każde nowe auto ma slaby lakier...
co do korozji – to jak już pisałem, to już bardziej stereotyp niż rzeczywistość

Uncle Drew napisał(a):Niestety w wydłużonej gwarancji nie dają akurat na to a malować samemu 2 letnie auto to żal tych wydanych pieniędzy na starcie.

mam 2 letnie auto, mam może 2 odpryski na masce, i mam to gdzieś, to jest samochód, a nie jajko faberge
przed zima podmaluje to zestawem naprawczym od Mazdy za 50zl i spokój

Uncle Drew napisał(a):Na pewno manual bo testowałem oba i zdecydowanie lepszy jest manual.

ja bym już raczej szedł w automat <ok>

Uncle Drew napisał(a):Nic z grupy VW nie chce (psujące się silniki) , Forda z 3 cylindrami również

tyle stereotypów w jednym wpisie to już dawno nie widziałem <rotfl>
TSI już chyba z 2014 nie psuja się...
jak będziesz wymieniać olej co 10tys a nie 30 jak zaleca VAG, to ten TSI przejedzie prawie tyle samo co SKY-G, tylko ze o wiele szybciej <rotfl>
to samo z DSG, teraz w nowych autach, to już jest chyba 100500 facelift i poprawka tej skrzyni, i jak wymieniać olej co 60 tys w tym DSG, a nie myśleć ze olej jest na cale życie auta, to również przejedziesz na nią dużo set tys km... ni moze raz, na 150-200 tys km, zmienisz sprzeglo, jak i w innych autach cie to czeka... no może będzie 2x drożej ten zabieg, ale tyle ile ci DSG zaoszczędzi paliwa i prawej reki, to ja bym jej to podarował <ok>

to samo i z Fordami, EcoBoost, jeden z najlepszych silników, nowych
i wiele razy był silnikiem roku, i t.d..

no i przestańcie już wieżyc w te mity, i bzdurzy, i te cale internety....
jednej osobie się zepsuje silnik, napisze to kilku portalach, i już poszła fama na pol światu...
człowiek jest taki, ze jak mu się nic nie psuje to on nic nie pisze, a jak cos się stanie, to odrazy polewa gównem, i im więcej tym lepiej...

Ford produkuje setki tysięcy tych silników rocznie, jak nie miliony... i psuje się z nich, kilka sztuk... co jest całkiem normalne... poziom awaryjności tych silników to jakieś 0,0001% i akurat ten 0,0001% musi o tym napisać na każdym forum...

uwierz mi ze i TDI od VW, i nawet SKY-G, ma awaryjność ta tym samym poziomie... tym bardziej teraz, kiedy 99% możliwych usterek już zostało poprawione w TSI i EcoBoost.

Uncle Drew napisał(a):Zostaje jeszcze coś w stylu Koreańczyka (xceed się nawet mojej podoba ), ale to wciąż tylko Koreańczyk a cena stoi na poziomie dwóch pierwszych.

aha
ładnie wygląda, i podoba się kobietom, i tyle...
tez prawie poszedłem w KIA, ale jak zobaczyłem ranking TUV i ze Sportage jest na przedostatnim miejscu, kolo Logana i Pandy... to sorry... a to już nie plotki, a ranking ile samochodów nie przęsło przeglądu z poważnych powodów.. sorry, ale jak 15% 3 letnich samochodów które kosztują 100+ tys nie przechodzi przegląd... to jest masakra... i to już nie jest plotka z forum :)

Dopisano 8 paź 2020, 09:28:

nemi napisał(a):
brii napisał(a): Często nawet mają mechanikę z popularnych samochodów innych producentów

Ale co Ty chcesz od Renault <lol>?

tak jest, bo każdy szuka oszczędności...
po co budować cały centrum R&D i robić swój nowy nie wiadomo czy udany silnik, jak można kupić u kogoś sprawdzony, i będzie to dużo taniej

wy nam silnik, a my wam poprawimy jakość na liniach produkcyjnych... i jest biznes...

a jak ktoś jednak zainwestuje w R&D i uda się mu zrobić fajny silnik, to będzie go eksploatować przez 15 lat, prawie ze bez zmian, tylko dodawać kolejne turbiny, jak to robi BMW ze swoim 4.4 :)

PostNapisane: 12 lis 2020, 01:13
przez Dmb_T
child napisał(a):
Kritik napisał(a):
child napisał(a):Gdyby Mazda miała niezawodność Alfy Romeo? Ja myślę, że o połowę mniej niż teraz hahaha

ja w to nie wierze... i w rodzinie mieliśmy i 147 i 156 alfe, i nic się nie działo



Mam mazdę 3 i absolutnie na nic nie narzekam, auto ma już prawie trzy lata.
Mam też alfe 159 i także, absolutnie na nic nie narzekam, auto ma już ponad 9 lat, u mnie od 2.

PostNapisane: 12 lis 2020, 19:13
przez Rabus
Skyactiv-x dostaje darmową aktualizacje dającą +10km i +16nm :)
https://www.gqjapan.jp/cars/article/202 ... skyactiv-x

PostNapisane: 20 lis 2020, 19:44
przez Preston
Rabus napisał(a):Skyactiv-x dostaje darmową aktualizacje dającą +10km i +16nm :)
https://www.gqjapan.jp/cars/article/202 ... skyactiv-x


ha, super news! Kurczę, byłem praktycznie pewien, że to zrobią, tzn. będą ciągle optymalizowali proces (spalania)...przy takiej kompresji, niewykluczone, że dojdą nawet lekko ponad 200...

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 21 lis 2020, 01:03
przez Rabus
Jeśli dojdą to jakiekolwiek buyer remorse jakie miałem automatycznie zniknie. Myśle, że tez jest szansa, że wartość auta pójdzie trochę w górę, bo to nie będzie czip, a zmiana na gwarancji.

PostNapisane: 21 lis 2020, 12:11
przez sevecc
Super! Oby aktualni użytkownicy również otrzymali update! <faja>

PostNapisane: 22 lis 2020, 09:36
przez child
Bardzo bym się zdziwił. Ale oczywiście można sobie samemu zainstalować.

PostNapisane: 22 lis 2020, 15:23
przez Rabus
child napisał(a):Bardzo bym się zdziwił. Ale oczywiście można sobie samemu zainstalować.


Mazda twierdzi że w Q1 2021 przyjdzie do wszystkich ASO jako darmowa aktualizacja.

PostNapisane: 22 lis 2020, 16:25
przez sevecc
Rabus napisał(a):
child napisał(a):Bardzo bym się zdziwił. Ale oczywiście można sobie samemu zainstalować.


Mazda twierdzi że w Q1 2021 przyjdzie do wszystkich ASO jako darmowa aktualizacja.


Masz jakieś źródło?

Z poniższego artykułu rozumiem, że poprawa osiągów wynika z innego zestrojenia X-a z automatem.
Ciekawe czy manuale wobec tego w ogóle otrzymają aktualizację...

https://www.carsguide.com.au/car-news/n ... and-theres

PostNapisane: 22 lis 2020, 20:39
przez Rabus
Faktycznie, wszędzie wspominają o AT. No ja mam AT, więc MT nie jest w zasięgu mojego zainteresowania :)

PostNapisane: 22 lis 2020, 20:51
przez sevecc
Rabus napisał(a):Faktycznie, wszędzie wspominają o AT. No ja mam AT, więc MT nie jest w zasięgu mojego zainteresowania :)


Za to mojego właśnie tak <oczy>

Edit: rozmawiałem dzisiaj ze sprzedawcą, gdzie brałem ostatnio CX-30, na razie nic nie wiedzą na temat aktualizacji i cytuję: „ pewnie to tylko dla USA”

Nie pasuje mi to wcale bo w USA ten motor praktycznie nie istnieje... głównie Europa + ewentualnie Australia. Nie wiem czy ściema czy jeszcze nic nie wiedzą rzeczywiście.

Mam nadzieję, że Mazda Polska ogarnie temat.

PostNapisane: 24 lis 2020, 01:10
przez Rabus
Z mojego osobistego doświadczenia przedstawiciele nie wiedza nic. O aktualizacjach, o nowych mapach. Zawsze jak przyjeżdżam to jest zdziwienie "Jest nowa aktualizacja? Na pewno nie ma".

Nikt sie nie interesuje niczym poza tym co dostają z centrali – a, jak w artykule, info o aktualizacjach pójdzie w Q1 2021

PostNapisane: 24 lis 2020, 10:46
przez darrecki
sevecc napisał(a):rozmawiałem dzisiaj ze sprzedawcą, gdzie brałem ostatnio CX-30, na razie nic nie wiedzą na temat aktualizacji i cytuję: „ pewnie to tylko dla USA”

Nie pasuje mi to wcale bo w USA ten motor praktycznie nie istnieje... głównie Europa + ewentualnie Australia. Nie wiem czy ściema czy jeszcze nic nie wiedzą rzeczywiście.

Mam nadzieję, że Mazda Polska ogarnie temat.


Przecież na "normalnych" rynkach mają "normalne" silniki. 2.0G, 2.5G, niedługo 2.5T. Tam im wynalazek zwany X nie jest do szczęścia potrzebny. Ten tylko w EU...

PostNapisane: 24 lis 2020, 15:52
przez Rabus
Jest tego więcej!

Other changes include retuned springs and dampers to smoothen out suspension motion, reducing vibration and improving both ride and handling.

As for safety, the Cruising & Traffic Support (CTS) Level 2 semi-autonomous driving function now works at highway speeds, up from the piffling 55 km/h limit of before. The adaptive cruise control also responds more smoothly to mimic a human driver better.


https://paultan.org/2020/11/23/2021-maz ... tiv-g-2-0/

PostNapisane: 5 gru 2020, 11:22
przez marin
Rabus napisał(a):Skyactiv-x dostaje darmową aktualizacje dającą +10km i +16nm :)
https://www.gqjapan.jp/cars/article/202 ... skyactiv-x


Jeśli ma to mieć miejsce w EU to ciekawe co wtedy z homologacją.

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 5 gru 2020, 18:16
przez Rabus
Z tego co sie orientowałem możesz na jednej homologacji zwiększać moc silnika do 20% bez konieczności ponownej homologacji.

PostNapisane: 6 gru 2020, 14:09
przez marin
Jak wyszła konfiguracja M3 150KM z ciekawości zapytałem się importera czy będą oferować usługę podniesienia mocy wersji 122KM. Otrzymałem odpowiedź, że nie ma takiej opcji z powodu homologacji. A 120KM + 20% to 146KM więc niewielka różnica.

Re: Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

PostNapisane: 6 gru 2020, 22:15
przez corky1
Na rynku belgjskim pojawił się już w ofercie zmodyfikowany X – 186 KM, 240 Nm przy 4000 rpm.

PostNapisane: 7 gru 2020, 17:00
przez piwo
To czekamy na pierwsze testy czy coś poprawiło się w dynamice auta. Tak wogole ktoś na świecie shamowal może sky xa czy trzyma silnik chociaż serie?