Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 24 lip 2019, 09:37

Tak tylko AWD ma też wady. Większa masa przez co gorsze prowadzenie na zakrętach, gorsze przyspieszenie, hamowanie, większe spalanie, większą cena i miej miejsca na bagaż. Dochodzą też dodatkowe koszty utrzymania. Ok AWD w słabych autach sporo daje zima i na śliskim do 50km/h ale dobra kontrola trakcji te małe niedogodności jest w stanie zniwelować. AWD ok w autach 400 konnych gdy na tyle jest rozdział momentu tzn większy na zewnetrzne koło by autu pomagać skręcać jak w focusie rs czy a45amg 2020rocznik. Wtedy to ma sens. W pozostałych przypadkach to zabawka typu poduszki powietrzne która ma poprawiać samopoczucie nieumijacego jeździć kierowcy że coś nad nim czuwa jakby co.
Honda Civic type r ek8 ma 320 koni ponad 400 niutow i napęd na przednia oś i leje sporo wyczynowych aut na torze jak np alfa 4c o Subaru imprezie czy Evo nie wspominajac
http://www.zeperfs.com/match6700-1720.htm
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3899 (110/99)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez krabdul » 24 lip 2019, 09:59

Znowu patrzysz przez pryzmat rajdowca. Nie chodzi o samo prowadzenie, ale o czystą fizykę.
Ja jestem grzybiarz, wędkarz, kajakarz, ptasiarz i pcham się zazwyczaj tam gdzie nie trzeba ;) Kiedyś jeździłem starym Foresterem 125KM i wtedy bardzo doceniłem AWD. Prześwit nie był potrzebny, ale 2 ośki bardzo. Wiem, że to stały itp...
W mieście gdzie codziennie rozpoczynam trasę od lewoskrętu do ruchliwej drogi i ten zysk do 50km/h mi starczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez piwo » 24 lip 2019, 10:09

No ale to kontrola trakcji w pełni wystarcza. Jak nie zależy na ściganiu to na śniegu deszczu czy szutrze to z kontrola trakcji traci się do 50km/h bardzo niewiele. Sekundę może dwie. Co to jest jak się nie ścigamy w codziennym użytkowaniu. Nowoczesne kontrolę trakcji naprawdę dają radę co pokazuje Jacek z swoja autorską racetcs. Wygrywa wszystko po kolei i są filmiki z czasami rozpędzania na deszczu z jego kontrola trakcji. Zresztą jego kontrolę trakcji używają ludzie z furami 700 konnymi ścigający się na ćwiartkę i biją swoje rekordy. O czymś to świadczy.
Taki golf GTI oprócz kontroli trakcji ma elektroniczna szpere co jest tak na prawdę tylko paroma dodatkowymi linijkami algorytmu w kontroli trakcji we współpracy z absem i jak to świetnie śmiga na mokrym po łukach. To wszystko tylko przy napędzaniu tak na prawdę jednego koła bo różnicowa luźna. Da sie? Da się. Fwd nie jest taki zły jak się niektórym wydaje. To świetny sportowy napęd co pokazuje Megane rs czy ek8 type r ktory bije na głowę nie jedno tylnonapędowe Porsche.

A to że troszkę podbije przednimi kołami przy prędkości bliskiej zeru przy ruszaniu? Myślę że to nie jest aż raka niedogodność.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3899 (110/99)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez kamil_franiu » 24 lip 2019, 11:12

Czy w swoich nowych 3 też nie macie lewarka ??? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 108 (5/3)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez lelo28 » 24 lip 2019, 13:09

Nie ma zapasu to i nie ma lewarka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 156 (8/11)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez kamil_franiu » 24 lip 2019, 13:41

lelo28 napisał(a):Nie ma zapasu to i nie ma lewarka.


Kiedys był zestaw naprawczy i lewarek <nie powiem> <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 108 (5/3)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez darrecki » 24 lip 2019, 13:45

To chyba za czasów BL, bo w BM też nie było podnośnika
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2219 (36/108)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez twardy103 » 24 lip 2019, 20:24

W BLce jest zestaw + podnośnik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 576 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 DISI 2011
viewtopic.php?f=332&t=187697

Mazda 323f 1.6 2003r.
viewtopic.php?f=312&t=109737

Postprzez Fajfek » 24 lip 2019, 23:13

Po zakupie koła dojazdowego dostałem do kompletu lewarek.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2019, 20:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 2019, Kanjo, 122km, soul red crystal.

Postprzez slihoo » 29 lip 2019, 21:34

Cześć,

ja wyglądać powinno docieranie nowej trójki? co z używaniem trybu sport – co za tym idzie wchodzeniem na wysokie obroty? any clues? ;)
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2015, 20:01
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6

Postprzez Mati_WZL » 30 lip 2019, 06:43

slihoo napisał(a):Cześć,

ja wyglądać powinno docieranie nowej trójki? co z używaniem trybu sport – co za tym idzie wchodzeniem na wysokie obroty? any clues? ;)

Jeździj po prostu normalnie – bez przesadnego wkręcania auta na obroty i bez przesadnego zamulania. Ale oczywiście jest potrzeba wyprzedzenia ciężarówki to i sport na chwilę nie zaszkodzi
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 161 (0/13)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez piwo » 30 lip 2019, 07:20

Zmień olej po 2tys km i nie czekaj do 15tys.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3899 (110/99)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez brii » 30 lip 2019, 07:42

Nie obciążaj za bardzo (gaz na nie więcej niż 3/4 głębokości) i nie przekraczaj połowy obrotomierza. Dobrze jest nie trzymać stałej prędkości – dobrze się sprawdza jazda po mieście. Potem jak pisze piwo – nowy olej i po temacie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8782 (116/248)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez fux » 30 lip 2019, 15:48

piwo napisał(a):No ale to kontrola trakcji w pełni wystarcza.

No nie wystarcza. Doświadczyłem tego w tym roku na banalnym, 10 cm dołku w górach, kiedy koła sobie smacznie mieliły po śniegu, nie mogąc wycofać auta na parkingu.
Przygodni spacerowicze pomogli.

Forester, stere generacje, też nie były przystosowane do zablokowania koła, które mieliło bez przyczepności.

A więc takie podpowiedzi, nie poparte doświadczeniem, można sobie opowiadać w gimbazie.

O pardon.

Gimbazy już nie ma.
;)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 280 (4/6)
Auto: 3 BM 2.0 120 KM, A/T, X'15 SKY PASSION Safety, Navi, sedan, snowflake white

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2019, 16:04

fux napisał(a):No nie wystarcza. Doświadczyłem tego w tym roku na banalnym, 10 cm dołku w górach, kiedy koła sobie smacznie mieliły po śniegu, nie mogąc wycofać auta na parkingu.


Mim zdaniem to problem nie był po stronie auta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8236 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez piwo » 31 lip 2019, 08:40

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3899 (110/99)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez krabdul » 1 sie 2019, 09:02

Na jednym z filmików X w manualu robi 0-150km/h w takim samym czasie jak BM po zdjęciu blokady 0-160km/h
X ma te same parametry co oddławiony i dopieszczony G, ale te 100kg różnicy robi swoje.
Ciekawe czy uda się z niego coś jeszcze wykrzesać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez fux » 3 sie 2019, 20:02

Neonixos666 napisał(a):
fux napisał(a):No nie wystarcza. Doświadczyłem tego w tym roku na banalnym, 10 cm dołku w górach, kiedy koła sobie smacznie mieliły po śniegu, nie mogąc wycofać auta na parkingu.


Mim zdaniem to problem nie był po stronie auta ;)

No szkoda, że fotki nie zrobiłem.
Uwierz, że z różnych opresji wychodziłem bez scen.
Systemy 3-ki nie zadziałały aby przyhamować koło bez przyczepności.
Pewnie jakiś informatyk zapomniał o kilku linijkach kodu.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 280 (4/6)
Auto: 3 BM 2.0 120 KM, A/T, X'15 SKY PASSION Safety, Navi, sedan, snowflake white

Postprzez krabdul » 4 sie 2019, 18:39

Nie ma co udowadniać. Jaka by nie była trakcja to 2 koła to 2 koła a 4 to 4 i pisanie, że dobra trakcja i 1 ośka da taką przyczepność jak 4 buty to nic innego jak przeczenie prawom fizyki, dlatego wyłączyłem się z tej dyskusji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 620 (2/27)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 120+ MT
SD SkyPassion '15/16

Postprzez child » 4 sie 2019, 20:53

A ja widziałem test, w którym ośka miała lepszą przyczepność niż 4 łapy...

Był to test zimowy na śniegu – ośka miała zimówki, a 4 łapy – letnie hahaha

A tak serio – bardzo fajny test. Pokazywał, że poleganie na AWD jako swego rodzaju zastępniku zimowych opon kompletnie nie ma sensu. Ośka jechała, a AWD momentami walczyło, żeby ruszyć z miejsca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1121 (32/64)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 "120"KM
NB '00 1.8
była: EC '97 1.8 V6
była: BK '07 sedan 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Rabus i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto