Strona 57 z 68

PostNapisane: 20 lip 2019, 23:32
przez Fajfek
Suchoparek napisał(a):Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).


Immobilizer Omega za 0 zł, koło dojazdowe za 300 zł, dywaniki gumowe – rzutem na taśmę – 0 zł.

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 21 lip 2019, 11:21
przez Rabus
Cześć :)

Przeglądam forum od dłuższego czasu i wreszcie padło na 3-kę w hatchbacku z nowym silnikiem w Polymetal gray (chociaż jeszcze trochę myślę czy jednak nie soul crystal red)

Czy komuś się udało coś ugrać? Zastanawiam się na co / ile można liczyć, jutro planuje rozesłać konfiguracje do reszty dilerów w kraju i zobaczyć czy uda się dostać lepszą ofertę.

PostNapisane: 22 lip 2019, 08:01
przez Mati_WZL
Rabus napisał(a):Cześć :)

Przeglądam forum od dłuższego czasu i wreszcie padło na 3-kę w hatchbacku z nowym silnikiem w Polymetal gray (chociaż jeszcze trochę myślę czy jednak nie soul crystal red)

Czy komuś się udało coś ugrać? Zastanawiam się na co / ile można liczyć, jutro planuje rozesłać konfiguracje do reszty dilerów w kraju i zobaczyć czy uda się dostać lepszą ofertę.

Rozsyłanie ofert jest totalnie bez sensu, zawsze przysyłają standardowe oferty z cennika. Podjedź do salonu, zagraj w otwarte karty że chcesz 2% i dywaniki i się spokojnie dogadasz <spoko>

PostNapisane: 22 lip 2019, 10:43
przez nemi
Artukuł, o którym wspominał Piwo:
https://www.auto-swiat.pl/testy/porowna ... 33#slajd-2

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 22 lip 2019, 11:59
przez lelo28
nemi napisał(a):Artukuł, o którym wspominał Piwo:
https://www.auto-swiat.pl/testy/porowna ... 33#slajd-2

Najważniejsze żeby zawsze kierować się własnym rozumem, a nie wierzyć ślepo w to co mówią/piszą inni.

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 22 lip 2019, 13:20
przez kamil_franiu
W nowym Auto Świat chwalą nowy silnik skyactiv X który jest o 17 % oszczedniejszy w porównaniu z skyactiv G :P

PostNapisane: 22 lip 2019, 14:17
przez corky1
kamil_franiu napisał(a):W nowym Auto Świat chwalą nowy silnik skyactiv X który jest o 17 % oszczedniejszy w porównaniu z skyactiv G :P


Ciekawe czy te 17% bedzie istotnie zauwazalne w codziennej jezdzie. Biorac pod uwage roznice w cenie to pewnie tak szybko sie nie zwroci, chyba ze osiagi w realu beda wyraznie lepsze (choc w G nie jest zle, wbrew temu co twierdza niektorzy, lub mozna wyczytac z oficjalnych danych).

PostNapisane: 22 lip 2019, 14:42
przez piwo
122 konie a 180 jest spora różnica. Oczywiście by to odczuć potrzeba zakręcić silnik od 4000 do 6000 bo do 4000 moment a więc i moc jest praktycznie ta sama. Więc jest i oszczędniej i szybciej ale tylko dla tych co potrafią wciskać gaz. Jak ktoś liczy że przy 1500 wciskając gaz poczuje różnice to się grubo zawiedzie.

PostNapisane: 22 lip 2019, 15:18
przez corky1
piwo napisał(a):122 konie a 180 jest spora różnica. Oczywiście by to odczuć potrzeba zakręcić silnik od 4000 do 6000 bo do 4000 moment a więc i moc jest praktycznie ta sama. Więc jest i oszczędniej i szybciej ale tylko dla tych co potrafią wciskać gaz. Jak ktoś liczy że przy 1500 wciskając gaz poczuje różnice to się grubo zawiedzie.

Czy na pewno jest roznica tylko powyzej 4000? Gdyby tak bylo, to odblokowane G dawaloby podobne rezultaty. Pozostaje tez kwestia zestopniowania skrzyni. Jest tak samo w G i X?

PostNapisane: 22 lip 2019, 15:28
przez piwo
Masz sky g
122km przy 6000
I 213nm przy 4000
( Przypuszczenie koło 200 przy 3000)
Sky x
180km 6000 (45% więcej niuta przy 6000obrotach)
I 224nm przy 3000 ( przypuszczalnie koło 10% więcej niuta przy 3000obrotach)
Z filmu penryn wspomina że skrzynia z sky x jest dłuższa
Sky g 1500obr przy 60km/h na 6stce
Sky y 1500obr przy 80km/h na 6stce
Czyli 25% dłuższe biegi i tyle samo mniej na kołach niutonometrow dla tego samego biegu i obrotów. Stąd może jego stwierdzenie że w odróżnieniu od sky g w sky x przy 1500 nic się nie dzieje.

PostNapisane: 22 lip 2019, 17:39
przez szczepciki
No ciekawy jestem tego silnika zwłaszcza że swoją cx 3 przejechałem w 2 lata 115 tyś km, głównie autostrady. Jeżeli nawet zaoszczedze 17 proc to i tak będzie spoko. Ciekawy jestem czy ten sam silnik o tej samej mocy będzie w cx 5 i 6...wie ktoś może? I który silnik zastąpi 2.0 165 czy 2.5?

PostNapisane: 22 lip 2019, 19:59
przez Zbych88
Co do tego testu w auto śwait.
JAnusze na youtbe ze mazda zwariowala z cenam ia cena mazdy po doposażeniu jest 11 % tansza od focusa bo w kabinie plastik fantastik gorsza elastycznosc na 4 i 6 biegu i slabsze hamulce,
Co do spalania to dziwne.....
Poprzednai mazda 2.0 120 ps w tescei auto swait 2 lata temu miala spalanie o 1 litr mniejszy od innych a tu im wyszlo najwiecej – chyba coś ci z auto bilda niemieciego krecili wysoko mazde bo ta to lubi i dlatego wynik 7.2.

PostNapisane: 22 lip 2019, 20:06
przez kamil_franiu
szczepciki napisał(a):No ciekawy jestem tego silnika zwłaszcza że swoją cx 3 przejechałem w 2 lata 115 tyś km, głównie autostrady. Jeżeli nawet zaoszczedze 17 proc to i tak będzie spoko. Ciekawy jestem czy ten sam silnik o tej samej mocy będzie w cx 5 i 6...wie ktoś może? I który silnik zastąpi 2.0 165 czy 2.5?


Poltki głoszą że mazda 6 będzie mieć 6 cylindrowy silnik i odmianę hybrydowa i może otrzyma tylny napęd A pod koniec tego roku będzie suv z silnikiem wankla z elekrykiem ;P

PostNapisane: 22 lip 2019, 20:29
przez RobertPi
Zbych88 napisał(a):Co do tego testu w auto śwait.
JAnusze na youtbe ze mazda zwariowala z cenam ia cena mazdy po doposażeniu jest 11 % tansza od focusa bo w kabinie plastik fantastik gorsza elastycznosc na 4 i 6 biegu i slabsze hamulce,
Co do spalania to dziwne.....
Poprzednai mazda 2.0 120 ps w tescei auto swait 2 lata temu miala spalanie o 1 litr mniejszy od innych a tu im wyszlo najwiecej – chyba coś ci z auto bilda niemieciego krecili wysoko mazde bo ta to lubi i dlatego wynik 7.2.


Jeśli ci dziennikarze jeżdżą tak jak Pertyn, głównie na 4 biegu to nie dziwie się, że uzyskali takie spalanie. Przecież to zawodowcy. Oni lepiej wiedzą jak się jeździ.
RP

PostNapisane: 22 lip 2019, 20:41
przez Zbych88
Ta pertyn ma fajne testy ale jak on testuje 185 ps nie przegraczając 4 tys obr. mazda 2.0 120 ps przy takich obr ma podobna moc.
Jesli nowy i nie mozna na dotarciu przekraczac x obr. bo silnik nówka to lepiej nie testowac wcale.

PostNapisane: 23 lip 2019, 20:49
przez fux
RobertPi napisał(a):
Zbych88 napisał(a):Co do tego testu w auto śwait.
JAnusze na youtbe ze mazda zwariowala z cenam ia cena mazdy po doposażeniu jest 11 % tansza od focusa bo w kabinie plastik fantastik gorsza elastycznosc na 4 i 6 biegu i slabsze hamulce,
Co do spalania to dziwne.....
Poprzednai mazda 2.0 120 ps w tescei auto swait 2 lata temu miala spalanie o 1 litr mniejszy od innych a tu im wyszlo najwiecej – chyba coś ci z auto bilda niemieciego krecili wysoko mazde bo ta to lubi i dlatego wynik 7.2.


Jeśli ci dziennikarze jeżdżą tak jak Pertyn, głównie na 4 biegu to nie dziwie się, że uzyskali takie spalanie. Przecież to zawodowcy. Oni lepiej wiedzą jak się jeździ.
RP

Znam takich miszczów kierownicy, co na II biegu jadą 70 km/h
Dobrze, że mam automat i on wie kiedy zmieniać biegi w zależności od mojego stylu jazdy.
:P :D

PostNapisane: 23 lip 2019, 21:02
przez RobertPi
fux napisał(a):Znam takich miszczów kierownicy, co na II biegu jadą 70 km/h
Dobrze, że mam automat i on wie kiedy zmieniać biegi w zależności od mojego stylu jazdy.
:P :D


Ale Ty przynajmniej nie udajesz zawodowca :D. A oni tak i to zaczyna być groźne <płacze> .

RP

PostNapisane: 23 lip 2019, 21:26
przez darrecki
kamil_franiu napisał(a):Poltki głoszą że mazda 6 będzie mieć 6 cylindrowy silnik i odmianę hybrydowa i może otrzyma tylny napęd A pod koniec tego roku będzie suv z silnikiem wankla z elekrykiem ;P


A inne (a może i te same) plotki głoszą, że ze względu na te śmieszne normy EU nie będzie u nas dostępna. Przecież już teraz ten nowy super SkyX produkuje coś koło 150g (czy jaka tam jest jednostka) CO2, dorzuć 2 cylindry i robi się 225. A czekająca na wprowadzenie norma EUb przewiduje 99g – różnicę musi zapłacić albo producent albo klient. To już nawet nie jest śmieszne, to jest tragedia.

PostNapisane: 24 lip 2019, 07:57
przez kamil_franiu
darrecki napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Poltki głoszą że mazda 6 będzie mieć 6 cylindrowy silnik i odmianę hybrydowa i może otrzyma tylny napęd A pod koniec tego roku będzie suv z silnikiem wankla z elekrykiem ;P


A inne (a może i te same) plotki głoszą, że ze względu na te śmieszne normy EU nie będzie u nas dostępna. Przecież już teraz ten nowy super SkyX produkuje coś koło 150g (czy jaka tam jest jednostka) CO2, dorzuć 2 cylindry i robi się 225. A czekająca na wprowadzenie norma EUb przewiduje 99g – różnicę musi zapłacić albo producent albo klient. To już nawet nie jest śmieszne, to jest tragedia.[/quote

Z tego co udało mi się wyczytać to że mazdy będą droższe o 20% ale chyba nie wszystkie modele

Dopisano 24 lip 2019, 08:57:

kamil_franiu napisał(a):
darrecki napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):Poltki głoszą że mazda 6 będzie mieć 6 cylindrowy silnik i odmianę hybrydowa i może otrzyma tylny napęd A pod koniec tego roku będzie suv z silnikiem wankla z elekrykiem ;P


A inne (a może i te same) plotki głoszą, że ze względu na te śmieszne normy EU nie będzie u nas dostępna. Przecież już teraz ten nowy super SkyX produkuje coś koło 150g (czy jaka tam jest jednostka) CO2, dorzuć 2 cylindry i robi się 225. A czekająca na wprowadzenie norma EUb przewiduje 99g – różnicę musi zapłacić albo producent albo klient. To już nawet nie jest śmieszne, to jest tragedia.[/quote

Z tego co udało mi się wyczytać to że mazdy będą droższe jeszcze w tym roku o 20% ale chyba nie wszystkie modele

Re: Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

PostNapisane: 24 lip 2019, 08:40
przez krabdul
Teraz dopiero zauważyłem, że zmniejszyli kompresję Skyactive-G z 14 na 13 (czyli taka sama jak była w BM za oceanem)
A jeśli chodzi o Xa to prezentuje osiągi identyczne co odblokowany i dopieszczony G, także jak tylko ta blokada zostanie przeskoczona to wybór wydaje się być tylko jeden przy takiej różnicy w cenie. Dodatkowo X waży +50kg co mu wigoru i wyważenia nie poprawia.

Szkoda, że AWD brakło w sedanie. Padło tu, że ono poprawia przyspieszenie w autach powyżej 200KM, ale ja się z tym nie mogę zgodzić. To jest może i słuszna teza, ale dla równego i czystego asfaltu. Praktyka na zapylonych drogach jest taka, że na fabrycznych 18tkach jak i teraz na Goodyearach 235/40R18 nawet z lotnego startu mam praktycznie zawsze migająca trakcję. Zysk w zimie z AWD jest pewnie i przy 50KM.