Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Neonixos666 » 18 lip 2019, 21:20

Moim zdaniem trochę ludzie mają dziwne podejście do tego silnika. Spodziewają się 180 KM które będzie palić 3 litry i spełniać wyśrubowane normy emisji spalin. Obecne silniki benzynowe naprawdę nie spalają dużo i zbicie tego spalania np o 1 litr w mieszanym to moim zdaniem bardzo dobry wynik. Piszą o spalaniu 4,5 L/100 w trasie do 100, które inne doładowane 2.0 z mocą 180 KM może się tym pochwalić? Oczekują niemożliwego a potem piszą głupoty. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8246 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez corky1 » 18 lip 2019, 21:45

piwo napisał(a):Przełom będzie jak disi tune odblokuje ten silnik.
Btw.
W najnowszym auto świecie test nowej 3 z benzynowcem 122 konnym w porównaniu z fordem focusem 1,0 turbo 125 loni, skoda scala 1,0 turbo 115 kobi, VW golfem 1,0 turbo 115 koni. I mazda do 130km/h najszybsza. Spalanie 5,8 skoda, VW 6,2 , ford 6,6 i mazda 7,2 czyli realne patrząc na to ile pali mi a nie jakieś brednie coniektorych że pali 4 litry ( śmiechu warte). No i dostała najwięcej punktów za jakość wykończenia i najmniej za ilość miejsca z tyłu. Dodatkowo odziwo (dla mnie) najwięcej za układ kierowniczy i prowadzenie. Ogólnie zajęła ostatnie miejsce choć do pierwszego na prawdę niewiele straciła, gliwnie przez mało miejsca z tyłu .

Niech zgadnę, pierwsze miejsce zdobył Golf, a drugie Scala, albo na odwrót? <lol>
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 307 (13/4)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez Suchoparek » 18 lip 2019, 21:51

Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 13:38
Posty: 6

Postprzez piwo » 18 lip 2019, 21:57

corky1 napisał(a):
piwo napisał(a):Przełom będzie jak disi tune odblokuje ten silnik.
Btw.
W najnowszym auto świecie test nowej 3 z benzynowcem 122 konnym w porównaniu z fordem focusem 1,0 turbo 125 loni, skoda scala 1,0 turbo 115 kobi, VW golfem 1,0 turbo 115 koni. I mazda do 130km/h najszybsza. Spalanie 5,8 skoda, VW 6,2 , ford 6,6 i mazda 7,2 czyli realne patrząc na to ile pali mi a nie jakieś brednie coniektorych że pali 4 litry ( śmiechu warte). No i dostała najwięcej punktów za jakość wykończenia i najmniej za ilość miejsca z tyłu. Dodatkowo odziwo (dla mnie) najwięcej za układ kierowniczy i prowadzenie. Ogólnie zajęła ostatnie miejsce choć do pierwszego na prawdę niewiele straciła, gliwnie przez mało miejsca z tyłu .

Niech zgadnę, pierwsze miejsce zdobył Golf, a drugie Scala, albo na odwrót? <lol>

Zdziwię cię.
Wygral angielski ford. Dzięki 5 letniej gwarancji.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3908 (111/100)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez corky1 » 19 lip 2019, 08:51

piwo napisał(a):Zdziwię cię.
Wygral angielski ford. Dzięki 5 letniej gwarancji.


Ford jest amerykański, ale produkowany w Niemczech, więc nie liczy się. Przed zakupem 3 rozważałem zakup Focusa, ale odpadł z uwagi na 3-cylindrowe silniki i raczej przeciętne materiały.

Suchoparek napisał(a):Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).


Mi udało się wynegocjować rabat troche ponad 2% i bezplatny pierwszy przeglad, jesli skorzystam z finansowania. Oferowali tez Omege cos za 1200, ale nie wzialem.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 307 (13/4)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez lelo28 » 19 lip 2019, 08:56

Do tematu spalania.

A mnie najbardziej śmieszy jak ktoś próbuje mi wcisnąć kit <rotfl>
Podaje średnia spalanie z komputera: pierwszy tysiąc 5,8 l. drugi tysiąc 5,6 l. trzeci tysiąc 5,3 l. oraz 600 km z czwartego tysiąca 5,2l. Pójdźmy dalej, technika jazdy: obroty silnika min. 2 tys. obr. jazda przez miasto na 3 przy 2 tys. obr. 50km/h, poza miastem jednak częściej 5 bieg i prędkość do 85 km/h ze względu na jakość drogi, 6 bieg z minimalną prędkością 93 km/h wtedy mam 2 tys. obr. Wyprzedzanie trzeci , czwarty bieg – bez 140 km/h. na liczniku się nie obejdzie, krótko mówiąc normalna jazda.

7 l. na setkę oczywiście że można, trzymając go ciągle w granicach 3,5 – 4 tys. obr. jeżeli kogoś to rajcuje to nie ma sprawy, natomiast niech również dopisze w jaki sposób jeździ.

4 l. również jest możliwe ( najniżej miałem na 4,3 l. na odcinku 35 km w tym wyjazd z miasta plus dwie wioski po drodze, prędkość 83 km/h piąty bieg, włączony tempomat, brak możliwości wyprzedzania, dobrej jakości droga)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 160 (9/11)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 19 lip 2019, 09:07

lelo28 napisał(a):Do tematu spalania.

A mnie najbardziej śmieszy jak ktoś próbuje mi wcisnąć kit <rotfl>
Podaje średnia spalanie z komputera: pierwszy tysiąc 5,8 l. drugi tysiąc 5,6 l. trzeci tysiąc 5,3 l. oraz 600 km z czwartego tysiąca 5,2l. Pójdźmy dalej, technika jazdy: obroty silnika min. 2 tys. obr. jazda przez miasto na 3 przy 2 tys. obr. 50km/h, poza miastem jednak częściej 5 bieg i prędkość do 85 km/h ze względu na jakość drogi, 6 bieg z minimalną prędkością 93 km/h wtedy mam 2 tys. obr. Wyprzedzanie trzeci , czwarty bieg – bez 140 km/h. na liczniku się nie obejdzie, krótko mówiąc normalna jazda.

7 l. na setkę oczywiście że można, trzymając go ciągle w granicach 3,5 – 4 tys. obr. jeżeli kogoś to rajcuje to nie ma sprawy, natomiast niech również dopisze w jaki sposób jeździ.

4 l. również jest możliwe ( najniżej miałem na 4,3 l. na odcinku 35 km w tym wyjazd z miasta plus dwie wioski po drodze, prędkość 83 km/h piąty bieg, włączony tempomat, brak możliwości wyprzedzania, dobrej jakości droga)


Potwierdzam. Za malo jeszcze jezdzilem po miescie, ale ostatnia trasa 300 km w jedna strone, tempomat na 120 km/h, spalanie 5,7 l. Drogi krajowe tempomat na 95 km/h spalanie 4,5 l. Przebieg ponizej 1000 km, po kolejnych tysiacach powinno spasc.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 307 (13/4)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez Mati_WZL » 19 lip 2019, 09:15

Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h :| :| :|
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd... <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 162 (0/13)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez lelo28 » 19 lip 2019, 09:23

Mati_WZL napisał(a):Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h :| :| :|
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd... <lol>

W zeszłym tygodniu zgarnąłem 100 za wyprzedzanie, a konkretnie za prędkość przy wyprzedzaniu. Wież mi że wolałbym ją wydać w inny sposób tym bardziej że jutro sobota :D i kończą się moje trzytygodniowe dojazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 160 (9/11)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 19 lip 2019, 09:42

Mati_WZL napisał(a):Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h :| :| :|
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd... <lol>

Taka trasa jechalem, że bylo to akurat możliwe, ale na większości tras to pewnie proszenie się o kłopotu...
Poza tym, czytałem na jednych z forów, że jazda na tempomacie zwiększa spalanie. Prawda to, czy jedna z bajek o leśnym mchu?
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 307 (13/4)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez sevecc » 19 lip 2019, 09:49

corky1 napisał(a):
Mati_WZL napisał(a):Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h :| :| :|
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd... <lol>

Taka trasa jechalem, że bylo to akurat możliwe, ale na większości tras to pewnie proszenie się o kłopotu...
Poza tym, czytałem na jednych z forów, że jazda na tempomacie zwiększa spalanie. Prawda to, czy jedna z bajek o leśnym mchu?


to zależy, jeśli droga jest równa to nie podnosi ale jeśli dużo wzniesień to trochę podniesie bo komp będzie za wszelką cenę utrzymywał zadaną prędkość pod górkę – to z moich obserwacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 339 (58/14)
Auto: Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety

Postprzez lelo28 » 19 lip 2019, 09:51

corky1 napisał(a):Taka trasa jechalem, że bylo to akurat możliwe, ale na większości tras to pewnie proszenie się o kłopotu...
Poza tym, czytałem na jednych z forów, że jazda na tempomacie zwiększa spalanie. Prawda to, czy jedna z bajek o leśnym mchu?

I tak i nie, wszystko zależy od ruchu na trasie, ukształtowania drogi itd. Zadaniem tempomatu jest utrzymanie stałej prędkości ( oczywiście jeżeli nikt nie jedzie przed tobą ) za wszelką cenę. Przed wzniesieniem nie bujnie Ci auta żebyś gładko wjechał, tylko będzie cisnął pod górkę na dużym obciążeniu i w tym przypadku rzeczywiście spalanie będzie większe. Jeżeli mamy dobra prosta drogę ( niewielkie wzniesienie, dobre zakręty) to spalanie jest niższe, dlatego właśnie na pewnych odcinkach jadę na tempomacie.

sevecc – właśnie pisaliśmy to samo <lol>ubiegłeś mnie o 3 minuty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 160 (9/11)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez nemi » 19 lip 2019, 09:59

Ja w swoim aucie obserwuję ok. +0,5 do spalania na tempomacie. Na całkowicie płaskim pewnie nie ma to znaczenia, ale choćby lekkie pofałdowanie terenu sprawia, że spalanie rośnie. Ale nie ma się czemu dziwić – tempomat nie korzysta z ukształtowania terenu – osobiście bym chociażby wykorzystał, że praktycznie za darmo mogę nabrać prędkości z górki, żeby łatwiej się wtoczyć na wzniesienie lekko odpuszczając gaz i wracając do prędkości poprzedniej :).
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7308 (161/368)
Skąd: Warszawa

Postprzez loockas » 19 lip 2019, 11:20

lelo28 napisał(a):I tak i nie, wszystko zależy od ruchu na trasie, ukształtowania drogi itd. Zadaniem tempomatu jest utrzymanie stałej prędkości ( oczywiście jeżeli nikt nie jedzie przed tobą ) za wszelką cenę.


Zależy od tempomatu i samochodu. Tempomat aktywny trochę inaczej działa. Dla przykładu w moim samochodzie spalanie na tempomacie jest mniejsze i nie jestem w stanie uzyskać takiego pod nogą :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10173 (326/637)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez macvas » 19 lip 2019, 11:58

Ja z moją ołowianą stopą nawet nie śmiem rywalizować z tempomatem w GJ'ce.

Zresztą tak jak loockas wspomniał, efekt finalny (spalanie) oprócz temperamentu kierowcy zależy od szeregu innych czynników, w tym rodzaju tempomatu i tego jak wydajnie korzysta z innych układów i rozwiązań dostępnych w danym pojeździe (np. czujników w ABS). Tempomat tempomatowi nie równy. Zaawansowany aktywny tempomat zamontowany w pojeździe z automatyczną przekładnią, który współgra z żyroskopem skutecznie potrafi zniwelować ułomność o której wyżej wspominacie.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2209 (26/113)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez kamil_franiu » 19 lip 2019, 15:11

Suchoparek napisał(a):Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).


Utargowac mi się udało trochę gratisów gdyż w katalogu mazdy był błąd do tego walizki z programu more&może oraz za 800 zł immobilajzer OMEGA :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 115 (5/3)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez Panczo » 19 lip 2019, 19:50

Ja ostatecznie wstrzymuje się z kupnem tej 3 w wersji Hikari + Lux, bo to zbyt duża kasa, żeby sobie wydać, a potem "żałować", a no z tego powodu, że jestem ciekaw tego CX-30 w realu, chodz raczej nastawiam się na 3 .
W nowych cennikach 3 i CX-30 pojawiła się opcja Pakiet powłok ochronnych GTECHNIQ PLATINUM, ktoś coś może wypowiedzieć się na ten temat ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2019, 20:35
Posty: 8

Postprzez kamil_franiu » 20 lip 2019, 07:05

No i jest test CX-30 i przy okazji test 3 z skyactiv × :)
https://youtu.be/n2Q__9XjAF4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 115 (5/3)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez piwo » 20 lip 2019, 09:20

Powiem że jestem pozytywnie zaskoczony. Zjeżdżając z autostrady miał 6,2 spalanie więc pewnie jeżdżąc miasto autostrada będzie szło utrzymać się poniżej 7 litrów co przy tej mocy jest bardzo zachęcające. Brawo mazda. Znów poszli swoją drogą i znów dali radę.
Ciekawe czy z ttm brakiem doładowania to prawda czy po prostu człowiek nie wie o czym mówi. Samo to że mówi że ma dawać więcej powietrza co jest doładowaniem a on że to nie doładowanie. Może auto ma niskie doładowanie 0,2 bara w którym silnik jest w wysokim afrze koło 15-17 zamiast zwyczajowego 12,5 w celu niskiego zużycia a nie generowania wysokich mocy. Zobaczymy co na to tłoki a przede wszystkim układ dolotowy i zawory. Wiadomo że benzyna pięknie rozpuszcza nagaru i już w wtrysku bezpośrednim na zawodach zbierał się nagar. Jak jeszcze zubożyło mieszankę to węgiel może się zbierać w większym stopniu na zaworach przepustnicy itd. zobaczymy czy nie będzie z tym problemu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3908 (111/100)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez fux » 20 lip 2019, 16:55

piwo napisał(a):będzie szło

Co to za język?

Będzie można!
<glupek2>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 280 (4/6)
Auto: 3 BM 2.0 120 KM, A/T, X'15 SKY PASSION Safety, Navi, sedan, snowflake white

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: lelo28 i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto