Nowa Mazda3 – oficjalna premiera 28 listopada...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez fux » 12 lip 2019, 15:38

CX5 to fotelowa porażka. Wygodne to nie jest wcale w porównaniu z moją trójką.
Ojciec niech na S60 CC popatrzy. Fajne auto. Można to wyrwać za ca 200-250 z bogatszym wyposażeniem.
Prześwit ponad 20 cm i to prawdziwych.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 281 (4/6)
Auto: 3 BM 2.0 120 KM, A/T, X'15 SKY PASSION Safety, Navi, sedan, snowflake white

Postprzez kamil_franiu » 13 lip 2019, 09:54

corky1 napisał(a):Czy ktoś z nowych posiadaczy dostał pakiet powitalny? U mnie ani widu, ani słychu. Co tym razem oferują?

U mnie też tak było ale napisałem maila i zadzwonił do mnie Pan z mazdy czy "wyrażam zgodę na wysłanie pakietu " I za dwa dni dotarł :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 127 (5/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez corky1 » 14 lip 2019, 08:55

kamil_franiu napisał(a):
corky1 napisał(a):Czy ktoś z nowych posiadaczy dostał pakiet powitalny? U mnie ani widu, ani słychu. Co tym razem oferują?

U mnie też tak było ale napisałem maila i zadzwonił do mnie Pan z mazdy czy "wyrażam zgodę na wysłanie pakietu " I za dwa dni dotarł :P

No to chyba będę musiał skorzystać z tej opcji. Dzięki za wskazówkę!
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 315 (13/5)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez Klez » 16 lip 2019, 08:08

Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 10:57
Posty: 1
Auto: Mazda 323F BA 98'

Postprzez corky1 » 16 lip 2019, 10:56

Klez napisał(a):Mazda 3 skyactive-x https://www.youtube.com/watch?v=f1cASvquXNY

Ciekawe podsumowanie: "It doesn't feel revolutionary on the road" <płacze>

Czyli w kwestii osiągów nie ma przełomu, ciekawe jak będzie ze spalaniem w realnych warunkach w porównaniu z G.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 315 (13/5)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122 KM 2019

Postprzez Sebb751 » 16 lip 2019, 11:48

corky1 napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):
corky1 napisał(a):Czy ktoś z nowych posiadaczy dostał pakiet powitalny? U mnie ani widu, ani słychu. Co tym razem oferują?

U mnie też tak było ale napisałem maila i zadzwonił do mnie Pan z mazdy czy "wyrażam zgodę na wysłanie pakietu " I za dwa dni dotarł :P

No to chyba będę musiał skorzystać z tej opcji. Dzięki za wskazówkę!

U mnie parę dni po odebraniu samochodu zadzwonił Pan by potwierdzić dane i pakiet został wysłany

Czy wie ktoś jak właczyć na wyświetlaczu obraz "Energy flow monitor" by było widać czy aktualnie wyłącza 2 cylindry?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2019, 09:54
Posty: 5

Postprzez lelo28 » 16 lip 2019, 12:01

Sebb751 napisał(a):Czy wie ktoś jak właczyć na wyświetlaczu obraz "Energy flow monitor" by było widać czy aktualnie wyłącza 2 cylindry?

Informacje =>Historia zużycia paliwa. Wciśnij MENU i będzie MONITOR PRZEPŁYWU ENERGI ( piszę z pamięci wiec nazewnictwo może się różnić).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 188 (11/13)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Mati_WZL » 16 lip 2019, 12:16

corky1 napisał(a):
Klez napisał(a):Mazda 3 skyactive-x https://www.youtube.com/watch?v=f1cASvquXNY

Ciekawe podsumowanie: "It doesn't feel revolutionary on the road" <płacze>

Czyli w kwestii osiągów nie ma przełomu, ciekawe jak będzie ze spalaniem w realnych warunkach w porównaniu z G.

Kwestia osiągów była już przecież podana więc raczej zero zaskoczenia <oczko>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 171 (0/14)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez darrecki » 16 lip 2019, 16:42

Patrząc na zdjęcia, to ten silnik jest ogromny – większy i bardziej skomplikowany niż 2.2D, a osiągi lekko mówiąc rozczarowują. Coś mi się wydaje, że furory to on nie zrobi...
Załączniki
skyactivx-3-8d50cf1c97b06a87bb0f,0,750,0,0.jpg
skyactivx-4-ce6a3ef6b4634a65336c,0,750,0,0.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2246 (37/110)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mati_WZL » 16 lip 2019, 17:15

darrecki napisał(a):Patrząc na zdjęcia, to ten silnik jest ogromny – większy i bardziej skomplikowany niż 2.2D, a osiągi lekko mówiąc rozczarowują. Coś mi się wydaje, że furory to on nie zrobi...

Pod jakim względem bardziej skomplikowany od 2.2 ? Rozwiń myśl
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 171 (0/14)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez darrecki » 16 lip 2019, 17:22

No nie wiem, np. 2 korki od płynu chłodniczego, czyli 2 oddzielne obiegi wody?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2246 (37/110)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piwo » 16 lip 2019, 20:42

Tak dwa. Jeden do chłodzenia silnika drugi do chłodzenia powietrza doładowanego. Większość lepszych silników doładowanych ma intercoolery wodne s nie powietrzne bo woda odbiera ciepło 30 razy lepiej niż powietrze. Było o tym już wcześniej. I faktycznie to komplikuje cały uklad., Zabiera miejsce i dodaje wagi ale za to jest bezpieczniejsze dla silnika gdy działa.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3925 (112/100)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2019, 21:00

Nie wiem jak wygląda serwisowanie w tym silniku ale podejrzewam że żeby coś zrobić pod deklem to trzeba rozebrać cały przód łącznie z kompresorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8294 (27/172)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez darrecki » 16 lip 2019, 21:19

piwo napisał(a):Tak dwa. Jeden do chłodzenia silnika drugi do chłodzenia powietrza doładowanego.


Tylko ten obieg chłodzenia powietrza doładowanego wygląda jakby był gdzieś schowany pomiędzy kolektorem a blokiem silnika. Ja rozumiem, że woda lepiej odprowadza ciepło, ale jak on jest tak wciśnięty to jak ta woda ma się ochłodzić? Jak oni pod spodem upchali jeszcze jakiś wodny intercooler to już normalnie szacun dla nich. Ale niestety dostać się do czegokolwiek to będzie sztuka sama w sobie. W przyszłości będzie to najbardziej znienawidzona jednostka przez mechaników – będzie można o tym przeczytać zarówno w onecie jak i na wp hahaha
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2246 (37/110)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez piwo » 16 lip 2019, 21:27

Myślę że masz rację. Już widać że żeby nawet swiece wymienić będzie trzeba trochę się naodkrecac. A już pasek wieloklinowy?
Ostatnio edytowano 16 lip 2019, 21:41 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3925 (112/100)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2019, 21:40

Ciaśniutko tam jest ale w obecnych silnikach przy podstawowym serwisie trzeba rozkręcać skoro, ja w Scenicu muszę podszybie zdejmować żeby filtr powietrza wymienić a do wymiany filtra paliwa trzeba nadkole zdejmować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8294 (27/172)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez darrecki » 16 lip 2019, 23:25

Tyle, że do tej pory mam same pozytywne doświadczenia jeśli chodzi o serwisowanie i naprawę Mazd. Największy problem miałem z ukręcającymi się śrubami. Każda Mazda, będąca oryginalną konstrukcją z japońskim silnikiem to łatwe w rozłożeniu auto. A tutaj to chyba sztuka dla sztuki – może skończyć jak Wankel.
I dalej gdybiąc – te ich plany silników R6. Gdzieś oni to zmieszczą jak 4 cylindrowiec ledwo się mieści. Do 6 pewnie nie wejdzie, będą musieli jeszcze większą limuzynę zrobić.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2246 (37/110)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mati_WZL » 17 lip 2019, 09:32

A czyli to takie gdybanie, myślałem że masz jakieś konkretniejsze informacje.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 171 (0/14)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez sevecc » 18 lip 2019, 10:29

corky1 napisał(a):
Klez napisał(a):Mazda 3 skyactive-x https://www.youtube.com/watch?v=f1cASvquXNY

Ciekawe podsumowanie: "It doesn't feel revolutionary on the road" <płacze>

Czyli w kwestii osiągów nie ma przełomu, ciekawe jak będzie ze spalaniem w realnych warunkach w porównaniu z G.


Hmmm obejrzałem filmik i strasznie imo spłaszczyłeś opinię o skyactive-X oraz wyrwałeś ją z kontekstu.

Ogólnie mój odbiór oceny w tej recenzji jest pozytywny.
"X" ma zapewniać podobną dynamikę jak 2,5 G przy zużyciu paliwa podobnym lub niższym jak w 2.0 G (plus znacznie cichsza praca silnika).

Przełom i rewolucja w osiągach w 3 to będzie (o ile będzie) 2,5 T <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 341 (58/14)
Auto: Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety

Postprzez piwo » 18 lip 2019, 13:00

Przełom będzie jak disi tune odblokuje ten silnik.
Btw.
W najnowszym auto świecie test nowej 3 z benzynowcem 122 konnym w porównaniu z fordem focusem 1,0 turbo 125 loni, skoda scala 1,0 turbo 115 kobi, VW golfem 1,0 turbo 115 koni. I mazda do 130km/h najszybsza. Spalanie 5,8 skoda, VW 6,2 , ford 6,6 i mazda 7,2 czyli realne patrząc na to ile pali mi a nie jakieś brednie coniektorych że pali 4 litry ( śmiechu warte). No i dostała najwięcej punktów za jakość wykończenia i najmniej za ilość miejsca z tyłu. Dodatkowo odziwo (dla mnie) najwięcej za układ kierowniczy i prowadzenie. Ogólnie zajęła ostatnie miejsce choć do pierwszego na prawdę niewiele straciła, gliwnie przez mało miejsca z tyłu .
Patrząc jeszcze na opony w teście mazda miała najlepsze dużo lepsze od konkurencji dzięki temu miała najkrótsza drogę hamowania i najlepszy start do 50. Pewnie dzięki temu też wygrała w zachowaniu na drodze. Nie wiem czy w Polsce też montują pilot sport 4 choć nie sądzę.
Ostatnio edytowano 18 lip 2019, 21:54 przez piwo, łącznie edytowano 3 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3925 (112/100)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto