Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez reg » 28 lis 2018, 20:51

Pierwszy raz w historii modelu sedan będzie znacznie ładniejszy niż hatchback. Już po pokazaniu konceptu Kai obawiałem się, że ten garb w HB pozostanie w modelu produkcyjnym i niestety tak się stało. Tylna część od boku strasznie brzydka. Jak nie Mazda. Dobrze, że chociaż sedan prezentuje się bardzo ładnie. Połączenie elegancji z zadziornością. Aż jestem w szoku, że udało im się zrobić idealne proporcje sedana, bo w poprzednich generacjach było z tym różnie :) Wnętrze wygląda bardzo przyjemnie. Zapowiada się spory krok do przodu pod tym względem. Ekran centralny przypomina ten z Lexusa, a nie chińską zabawkę doklejoną w ostatniej chwili jaką można znaleźć w wielu modelach z lat 18-19 innych marek. Grill trochę za duży, ale niestety teraz chyba w każdej Maździe tak będzie. Zresztą generalnie w motoryzacji nastała moda na wielkie, nieproporcjonalne grille, które w niektórych modelach powodują, że cały przód wygląda karykaturalnie. W Mazdach i tak jest jeszcze znośnie porównując z innymi markami.

Teraz pozostaje czekać na cennik. Patrząc na wnętrze i ogólnie kierunek w którym idzie Mazda boję się, że cena najlepiej wyposażonego modelu z mocnym silnikiem będzie znacznie wyższa niż w obecnej generacji. Jeśli tak to oby chociaż jakość była adekwatna.

Ciekawe czy będzie w Polsce AWD i silnik 2.5L. Obawiam się, że nie.

Nie mogę się doczekać pierwszych testów i wrażeń z jazdy SkyActiv-X.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 23:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez piotrekkk1985 » 28 lis 2018, 21:12

darrecki napisał(a):W UK nie będzie już 2.2D, a SkyX tylko w najwyższej wersji wyposażenia. Reszta to "nowe stare" 1.5 i 2.0 SkyG i 1.8 SkyD. Także szumnie zapowiadany nowy silnik będzie w może 10% sprzedanych modeli.
I chyba jestem jedyny jak do tej pory, któremu bardziej podoba się garbate HB. Przynajmniej jest inny, bo sedan to jest w zasadzie to samo co było tyle, że ze "zmrużonymi" światłami i innym zderzakiem/grillem
darrecki napisał(a):W UK nie będzie już 2.2D, a SkyX tylko w najwyższej wersji wyposażenia. Reszta to "nowe stare" 1.5 i 2.0 SkyG i 1.8 SkyD. Także szumnie zapowiadany nowy silnik będzie w może 10% sprzedanych modeli.
I chyba jestem jedyny jak do tej pory, któremu bardziej podoba się garbate HB. Przynajmniej jest inny, bo sedan to jest w zasadzie to samo co było tyle, że ze "zmrużonymi" światłami i innym zderzakiem/grillem

Skad to info na temat silnikow w UK?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez czarmi » 28 lis 2018, 21:34

W nowym sedanie podoba mi się to, że wreszcie uwidocznili ten podwójny wydech. Z kolei dlaczego znowu umieścili przednią tablicę rejestracyjną w tym samym miejscu, a nie tak jak w szóstce :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez darrecki » 28 lis 2018, 21:38

piotrekkk1985 napisał(a):Skad to info na temat silnikow w UK?


https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/105340/new-2019-mazda-3-has-the-vw-golf-and-ford-focus-in-sight
Bieda straszna <płacze>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez motospace.pl » 28 lis 2018, 21:48

Witam wszystkich,

jedno co można na pewno powiedzieć, to że Mazda nie jest mistrzem od redagowania informacji prasowych – podobnie jak w przypadku niedawnego liftingu CX-3 w prasówce nowej Mazdy 3 prawie nic nie ma :) W danych technicznych o silniku napisane jest że auto ma silnik i to nie jest żart. Zero informacji technicznych.

Ale ponieważ coś tam udało mi się ustalić i zebrać trochę zdjęć (a przy okazji je rozjaśnić bo z jakiegoś powodu Mazda zrobiła bardzo ciemne foty), to się pochwalę i życzę miłej lektury materiału stworzonego w myśl idei "jak zrobić coś z niczego" :)

http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... co-diesel/

Jak się czegoś więcej dowiem, będę uzupełniał.

Pozdrawiam serdecznie :)
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 17:27
Posty: 11 (8/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Kiedyś:
626 GC 2.0i 90 KM '87
626 GE 2.0 115 KM '92
626 GD 1.6 82 KM '91
Obecnie:
M6 GG 2.0 MPI '02 automat

Postprzez corky1 » 28 lis 2018, 22:02

motospace.pl napisał(a):Witam wszystkich,

jedno co można na pewno powiedzieć, to że Mazda nie jest mistrzem od redagowania informacji prasowych – podobnie jak w przypadku niedawnego liftingu CX-3 w prasówce nowej Mazdy 3 prawie nic nie ma :) W danych technicznych o silniku napisane jest że auto ma silnik i to nie jest żart. Zero informacji technicznych.

Ale ponieważ coś tam udało mi się ustalić i zebrać trochę zdjęć (a przy okazji je rozjaśnić bo z jakiegoś powodu Mazda zrobiła bardzo ciemne foty), to się pochwalę i życzę miłej lektury materiału stworzonego w myśl idei "jak zrobić coś z niczego" :)

http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... co-diesel/

Jak się czegoś więcej dowiem, będę uzupełniał.

Pozdrawiam serdecznie :)


Ciekawy artykuł, przyjemnie się czyta. Czekam na dalszy ciąg <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez child » 28 lis 2018, 22:06

piwo napisał(a):jak silnik nowy fajny zrobili (2.0 kompresor) tak reszte sp..lili. nie podoba mi sie to w ktora strone to zmierza. mam nadzieje ze r9 tak nie spitola.
zaleta tej sytuacji taka ze uzywki starszego modelu nie poleca z cena bo wiekszosc bedzie wolala starszy model od nowszego.


Druga zaleta to pewnie prosty swap SkyActive-X do starej budy :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez reg » 28 lis 2018, 23:09

Pojawiło się więcej zdjęć wnętrza, na których już sporo widać, np. tutaj: https://www.motor1.com/photos/642971/20 ... auto-show/
-Zegary bardzo podobne do aktualnej 6, tylko obrotomierz ładniejszy.
-Kierownica bardzo mi się podoba. Ciekawe czy te wstawki to prawdziwy metal
-Fajny, duży podłokietnik
-Będzie HUD na szybie
-Nie do końca przekonuje mnie ten mocno nachylony i położony nisko pas z nawiewami, ale poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić

Patrząc po samych zdjęciach bliżej temu wnętrzu do klasy premium niż do większości kompaktów konkurencji. Zobaczymy czy faktycznie jakość będzie tak dobra jak strona wizualna.

Sedan ma mieć 4662mm długości. To niecałe 3cm mniej niż szóstka pierwszej generacji. Do tego większy rozstaw osi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 23:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2018, 00:00

Jak bym brał to chyba padło by na sedana bo ładny jest HB to jakieś nieporozumienie, tak bardzo skupili się na przodzie że na szybko tył uklepali i tyle – bez żadnego pomysłu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 29 lis 2018, 00:18

– Zegary rzeczywiście ładne – obrotomierz w porównaniu z poprzednią 3 byłby ładniejszy nawet wtedy, gdyby go wcale nie było ;)
– ja tam się cieszę, że tablica będzie na grillu – jest on tak wielki, że bez tablicy wygląda jak wielka, pusta przestrzeń i tablica przynajmniej zapełni to miejsce
– z tym premium to bym powiedział tak – zamiast wyglądu wnętrza bardziej by o tym świadczył brak rdzy i innych upierdliwych drobnych usterek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 29 lis 2018, 00:31

Oj tam w nowej M3 rdzy na pewno nie ma a przynajmniej tak twierdzi producent :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez stachan » 29 lis 2018, 12:14

Dla zainteresowanych polecam artykuł na naszej stronie klubowej <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez motospace.pl » 29 lis 2018, 14:18

reg napisał(a):Sedan ma mieć 4662mm długości. To niecałe 3cm mniej niż szóstka pierwszej generacji. Do tego większy rozstaw osi.


... no ja się właśnie najbardziej obawiam o miejsce nad głowami pasażerów tylnej kanapy, szczególnie w sedanie, bo dach bardzo mocno tam opada. Nie rozumiem tego zupełnie, a to w wielu markach ma miejsce, że linię dachu dyktują styliści i marketing, a nie ergonomia – tam gdzie miejsca nad głową powinno być najwięcej, dach dziś musi opadać bo tak jest modnie.

Co do rozstawu osi, to ten parametr bardzo łatwo zmarnować, co pokazują liczne przykłady samochodów produkcji francuskiej. Duże koła, duże nadkola, plus grube wygłuszenie i z 2,7 m robi się znacznie mniej w kabinie. Wydaje się, że z miejscem nad głowami z tyłu w hatchbacku będzie lepiej niż w sedanie – zrobiono bardzo fajny zabieg, podnosząc dach ponad linię okien – co jest jakby trochę bez sensu :)

Dopisano 29 lis 2018, 13:23:

reg napisał(a):Nie do końca przekonuje mnie ten mocno nachylony i położony nisko pas z nawiewami, ale poza tym ciężko się do czegokolwiek przyczepić.


No właśnie, te małe nawiewy – raz że lewy jest daleko od kierowcy, a dwa w obecnej M6 też zrobili takie miniaturowe dysze i efekt jest taki, że nawet przy niskim biegu dmuchawy uzyskuje się dużą prędkość przepływu powietrza i wrażenie ruchu powietrza w kabinie, a nie każdemu to odpowiada.

W M2 też zrobili dyszę-wynalazek, która nie daje się za bardzo ustawić.

Z pewnościom natomiast niemieckim dziennikarzom będzie się podobał wysoko umieszczony panel klimatyzacji, bo mają na tym punkcie lekkiego bzika :)

PS. Popatrzcie na Toyotę C-HR z boku, szczególnie na tylne drzwi boczne i tylny słupek. Czy to nie jest podobne do nowej M3 HTB?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 17:27
Posty: 11 (8/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Kiedyś:
626 GC 2.0i 90 KM '87
626 GE 2.0 115 KM '92
626 GD 1.6 82 KM '91
Obecnie:
M6 GG 2.0 MPI '02 automat

Postprzez Norreca » 30 lis 2018, 00:38

tracę powoli cala sympatie do tej marki....

https://jalopnik.com/dont-expect-a-new- ... tTfTMSeKsA
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez piwo » 30 lis 2018, 07:18

bo to takie dziecinne miec mpsa :)
masakra. szkoda. zastanawiam sie po co im wogole w ofercie rx9. z takim podejsciem powinni skupic sie tylko na dupowozach dla dziaduszkow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez motomike6 » 30 lis 2018, 09:59

Może powinni zmienić zarząd bo z takim podejściem to na pewno tracą dożo potencjalnych klientów.

Pogrzebałem trochę i na przykładzie i30N wygląda to tak:

"The carmaker sold a total of 907 units in September, further raising the sales performance of the vehicle, which debuted last year. The figure takes the total for this year to 4,678, surpassing its annual goal of 2,800

Of all i30 vehicles sold in Europe, 15 percent were the high performance version of the hatchback, it added. The company is expected to set a higher sales goal of i30 N next year, considering the growing popularity of the vehicle."

Można, można i nie uważam ze jest to dziecinny HH !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez KrzyzakMitsu » 30 lis 2018, 12:03

brii napisał(a):Zmień sobie ksywkę na KrzyzakLeon

rozważę :P – a sarkazm zupełnie niepotrzebny...

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 30 lis 2018, 19:44 przez KrzyzakMitsu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez corky1 » 30 lis 2018, 12:09

reg napisał(a):Pierwszy raz w historii modelu sedan będzie znacznie ładniejszy niż hatchback.



Pozwolę się nie zgodzić. Hatchback w BK moim zdaniem był ohydny, z tyłu wyglądał jak robak, a sedan to był jeden z najładniejszych w tamtym czasie (wiem, bo sam miałem :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez sevecc » 30 lis 2018, 12:35

KrzyzakMitsu napisał(a):
brii napisał(a):Zmień sobie ksywkę na KrzyzakLeon

rozważę :P – a sarkazm zupełnie nie potrzbny...

Obrazek

Obrazek


W sumie...
to co? lepiej brać leona? tańszy, nie rdzewieje a i wersję Cupra się znajdzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez KrzyzakMitsu » 30 lis 2018, 19:52

sevecc napisał(a): tańszy, nie rdzewieje a i wersję Cupra się znajdzie

pierwsze się nie zgadza – 3-ka w najbogatszej wersji jest dużo tańsza od leona fr/experience w najbogatszej wersji, jakieś 20% lub 20-kilka
chyba że masz na myśli wersję ze zdjęcia, czyli leon 1 to będzie na pewno tańsza a i z rdzą faktycznie nie ma problemu
jak zobaczyłem nową 3-kę to skojarzenie samo przyszło, są naprawdę bardzo podobne
i przyznam rację przedmówcy – obecna wersja hatch przypomina jakiegoś robala, ten tył jak u dżdżownicy ;) sedan ładniejszy i to chyba taki ogólny standard...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto