Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez gaffel » 30 lis 2018, 22:56

<dupa> Nie urywa, ale może jakby wrzucić większe felgi, eibachy -30mm, do tego pakiet oryginalnego ospojlerowania jak w BM/BN, jakiś ulterek i może jakoś będzie to wyglądać <glupek2> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 20:11
Posty: 245
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez child » 30 lis 2018, 23:43

corky1 napisał(a):
Pozwolę się nie zgodzić. Hatchback w BK moim zdaniem był ohydny, z tyłu wyglądał jak robak, a sedan to był jeden z najładniejszych w tamtym czasie (wiem, bo sam miałem :P )


O to, to <spoko> Też miałem sedana i moim zdaniem miał jakieś takie fajne proporcje – jak resorak :) Za hatchbackiem BK jechałem właśnie dzisiaj i "podziwiałem" to przysadziste <dupa> sko... Są takie samochody, które mają któryś profil wyjątkowo nieudany – dla hatchbacka BK jest to właśnie prosto z tyłu, dla sedana BM – prosto z przodu (gdzie praktycznie z każdego innego kąta samochód wygląda zarąbiście).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez schumi83 » 1 gru 2018, 00:08

chyba dawno koledzy nie jechali za lub przed fiatem multipla :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2018, 19:11
Posty: 29 (0/7)
Auto: Mazda 3 BN Sedan 2017 2.0 120KM SoulRed

Postprzez motospace.pl » 1 gru 2018, 00:12

child napisał(a):Są takie samochody, które mają któryś profil wyjątkowo nieudany – dla hatchbacka BK jest to właśnie prosto z tyłu, dla sedana BM – prosto z przodu (gdzie praktycznie z każdego innego kąta samochód wygląda zarąbiście).


...jedni wolą sedany, inni HB, a dla mnie najbardziej estetycznym elementem w schodzącej z tynku "trójce" jest kokpit. Wszystko na swoim miejscu, estetycznie, jedyne co ergonomicznie nieco mi wadziło to malutki elektroniczny obrotomierz.

Natomiast z tego co teraz pokazali w LA akurat wolę HB :) Jest na swój sposób dziwny, ale zastosowano w nim tyle ciekawych trików stylistycznych żeby oszukać oczy obserwatora, że projektanci mają mój duży szacunek. Na przykład górna linia okien, opadająca mocno ku tyłowi – gdyby tak poprowadzono dach, nie dało by się tam siedzieć – a dach "odkleja" się od tej linii i prowadzony jest znacznie wyżej.

Bardzo fajny patent. A sedan ma jak dla mnie za mocno opadający ku tyłowi dach, nie wiem czy dorosły człowiek w ogóle będzie w stanie tam wsiąść – to już jak dla mnie stylistyczna nowomowa, bez racjonalnego i ergonomicznego uzasadnienia, czyli kult tych co kupują oczami :) W efekcie mamy na rynku sporo fajnych samochodów, w których z tyłu głowy podpierają sufit, "żeby wyglądało jak coupe".

Oczywiście to tylko moje prywatne zdanie. Znajomi zwykle mówią, że przesadzam.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2018, 17:27
Posty: 11 (8/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Kiedyś:
626 GC 2.0i 90 KM '87
626 GE 2.0 115 KM '92
626 GD 1.6 82 KM '91
Obecnie:
M6 GG 2.0 MPI '02 automat

Postprzez piwo » 1 gru 2018, 09:36

W sedanie tylna kanapa jest pod większym kątem więc do dachu jest sporo miejsca. Ja 183 z tyłu głową sufitu w sedanie nie dotykam. Jak będzie w nowym modelu zobaczymy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez child » 1 gru 2018, 23:24

motospace.pl napisał(a):...jedni wolą sedany, inni HB, a dla mnie najbardziej estetycznym elementem w schodzącej z tynku "trójce" jest kokpit. Wszystko na swoim miejscu, estetycznie, jedyne co ergonomicznie nieco mi wadziło to malutki elektroniczny obrotomierz.


Jest jeszcze jedna naprawdę drobna rzecz, która mnie osobiście wkurza – jest to przełącznik obiegu powietrza. Składa się z dwóch przycisków – jeden otwiera obieg, drugi go zamyka. Pierwszy raz coś takiego widzę, jeden przycisk jest zupełnie niepotrzebny, a dodatkowo mamy zawsze jedną świecącą żółtą diodę na ogólnie białym (w sensie wyświetlania) panelu.

Natomiast z tego co teraz pokazali w LA akurat wolę HB :) Jest na swój sposób dziwny, ale zastosowano w nim tyle ciekawych trików stylistycznych żeby oszukać oczy obserwatora, że projektanci mają mój duży szacunek. Na przykład górna linia okien, opadająca mocno ku tyłowi – gdyby tak poprowadzono dach, nie dało by się tam siedzieć – a dach "odkleja" się od tej linii i prowadzony jest znacznie wyżej.


Mi się akurat górna linia okien i ogólny trend do ich zmniejszania bardzo nie podoba. Co do tricków stylistycznych – w moim drugim samochodzie (Peugeot 5008) jest też coś takiego. Ogólnie jest to duży i pudełkowaty samochód, ale dzięki poprowadzonej chromowanej linii na skos nad oknami tył nabiera nieco bardziej dynamicznego charakteru ;) Ale tak czy owak to są tylko takie oszustwa wizualne, które z jakiegoś powodu kiedyś nie były potrzebne...

Bardzo fajny patent. A sedan ma jak dla mnie za mocno opadający ku tyłowi dach, nie wiem czy dorosły człowiek w ogóle będzie w stanie tam wsiąść – to już jak dla mnie stylistyczna nowomowa, bez racjonalnego i ergonomicznego uzasadnienia, czyli kult tych co kupują oczami :) W efekcie mamy na rynku sporo fajnych samochodów, w których z tyłu głowy podpierają sufit, "żeby wyglądało jak coupe".


Zgadzam się, że wkurzające jest przekładanie efektu wizualnego nad użyteczność w takim stopniu, ale zgadzam się też z rozmówcą, że trzeba zobaczyć, jak będzie, bo "na oko" to różne rzeczy się mogą wydawać, a rzeczywistość może być inna. A nisko opadająca linia dachu to problem pojawiający się od przynajmniej kilkunastu lat, i to u wielu producentów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 2 gru 2018, 10:58

z drugiej strony brak zawieszenia wielowahaczowego z tylu daje rozne mozliwosci poprowadzenia kanapy. moze byc tak ze dzieki temu patentowi kanapa jest nizej i nad glowami jest duzo wiecej miejsca.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 2 gru 2018, 11:15

Tylko że pod kanapa jest zbiornik paliwa a jego przesunięcie na tyłu nie wpłynęło by pozytywnie na prowadzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 2 gru 2018, 18:37

Dlaczego? Miałbyś mniej obciążony przód zamiast 69% np 67% masy na przodzie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez lelo28 » 10 gru 2018, 21:20

W zeszłum tygodniu wysłałem meila z prośbą o przedstawienie oferty finansowania mazdy 3 dla firmy. Dzisiaj otrzymałem telefon od dealera z Bydgoszczy z pytaniem jaki model mnie interesuje. Jak usłuszał że chodzi mi o 3 z numerem vin BN to odpowiedział że one były produkowane do września i już nie będą dostępne, ze względu na nowe normy emisji spalin. Powiedział także że cennik nowej 3 będzie dostępny od 14 grudnia, jednak nie potrafil odpowiedzieć czy będzie dostępny na stronie mazdy.
Czy ktoś z zainteresowanych może potwierdzić że jest tak rzeczywiście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez flamevinci » 11 gru 2018, 10:28

W listopadzie były ostatnie sztuki trójki, teraz już nic nie da rady dostać. A co do cenników nowej trójki to powiedzieli mi to samo. Jeśli nie będzie na stronie, to będzie pewnie informacja prasowa i będzie można znaleźć na portalach branżowych.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2018, 10:25
Posty: 5

Postprzez corky1 » 11 gru 2018, 11:41

A czy to bedzie pełny cennik z nowym silnikiem SkyActiv-X, ktory podobno ma dołaczyć później w w 2019 roku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lelo28 » 11 gru 2018, 19:05

corky1 napisał(a):A czy to bedzie pełny cennik z nowym silnikiem SkyActiv-X, ktory podobno ma dołaczyć później w w 2019 roku?

W chwili obecnej nie wiem, czekam do czternastego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 11 gru 2018, 20:34

W Belgii dealerzy juz wiedza, ceny od 18 do 31k euro Coś czuję, że za topowa wersję ze Skyactiv-x trzeba bedzie zaplacic co najmniej 115 tysi albo i więcej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez flamevinci » 14 gru 2018, 11:53

Podobno ceny startują od 95000 do 150000.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2018, 10:25
Posty: 5

Postprzez dudek_t » 14 gru 2018, 12:06

To jaki jest sens zakupu względem 6?
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 15:17
Posty: 26 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez flamevinci » 14 gru 2018, 12:24

Też mnie to zastanawia. Pewnie bogate wyposażenie na start.


Niedawno myślałem ze 80k za Ceeda doposażonego to w miarę dużo, ale porównując do tych informacji i Civica, to jednak ceed to taniocha :)
Początkujący
 
Od: 11 gru 2018, 10:25
Posty: 5

Postprzez stachan » 14 gru 2018, 12:30

Zapraszam do zapoznania się ze specyfiką wyposażenia oraz cenami poszczególnych modeli nowej Mazdy3 na naszej stronie głównej <spoko>

PS: Zaraz dodam zdjęcia, tylko dociągnę pliki do końca :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez flamevinci » 14 gru 2018, 12:46

Huh, ale żeby za 95000 klimy automatycznej nie było?

Myślałem, że będę jednym z pierwszych, którzy złożą zamówienie na nową trójkę, ale wygląda na to, że nie. :(
Początkujący
 
Od: 11 gru 2018, 10:25
Posty: 5

Postprzez darrecki » 14 gru 2018, 12:57

Szybkie wnioski:
1. Drogo
2. Wersja podstawowa ma większość bajerów, wyższe to tak jakby na siłę są zrobione.
3. Ręczne sterowanie klimą w Kai? Do reszty wyposażenia nawet nie przystoi...
2. Ten SkyX nie będzie rewolucyjny jeśli chodzi o osiągi z prostego powodu: Nie ma wersji SkyG 165...
3. Mogli by dać jakiś normalny rozmiar opon... te 225 zamiast 215 by im różnicy nie zrobiło.
4. Myślałem o zmianie, ale za tą kasę to wolę 6 2.5pb albo 2.2d...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości

Moderator

Moderatorzy Moto