Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Neonixos666 » 27 maja 2020, 16:59

moim zdaniem jeszcze trochę potrwa zanim ktoś będzie modził x
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez corky1 » 4 cze 2020, 08:03

Pojawiły się informacje, że w roku modelowym 2021 3-ka ma otrzymać silnik turbo. Na razie w USA, ale kto wie?

https://jalopnik.com/the-2021-mazda-3-will-finally-get-a-turbo-1843884157
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez darrecki » 4 cze 2020, 10:19

Nie ma szans na turbo w EU. Jednoczenie widać, że "X" to wynalazek jedynie na Europę, który "wyprzedza" konkurencję o tak niewiele, że na rynkach gdzie nie ma chorych norm zwyczajnie nikt go nie chce...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafik85 » 9 cze 2020, 19:56

Ja czekam na statek z 3ką 2.5 :) 192KM bez turbiny w zupełności wystarczy. 2.5t mogą wszczepić z cx9 tc ale chyba nie bo po co? Jeśli już to zrobią to na Europę nie będzie bo normy spalin za wysokie :)
X powstał tylko po to żeby sprzedawać Mazdy w EU
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Neonixos666 » 9 cze 2020, 20:17

czegoś tu nie rozumiem inni producencie sprzedają auta uturbione i spełniają normy a Mazda nie może?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafik85 » 10 cze 2020, 06:12

Pierwszy uturbiony silnik od wielu lat to 2.5t. Poprzednik 2.3t jak wiemy to kiszka. Producent ma na uwadze dobro marki więc nie ryzykuje z kaszlakami jak np. TFSi. Silniki te z pierwszych lat produkcji to porażka i np. na marce VW się to odbiło. Więc po co kombinować? Nie po to Mazda walczyła z wizerunkiem zardzewiucha żeby się ładować w kaszlaki. Tak mi się wydaje.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez malina323c » 10 cze 2020, 15:19

rafik85 napisał(a):Nie po to Mazda walczyła z wizerunkiem zardzewiucha żeby się ładować w kaszlaki. Tak mi się wydaje.
Tyle że mazda nadal robi rdzewiejące auta, co mi się nie mieści w głowie że moja mazda 26 lat i ślady niewielkiej korozji a np. taka 3-ka lub 6-tka ma więcej rdzy niż moja wiekowa, te auta lecą na potęgę, a powinno być na odwrót. Dopóki mazda nie będzie porządnie konserwować od spodu swoich aut to nadal będą mówić że mazda rdzewieje.
malina323c
 

Postprzez rafik85 » 10 cze 2020, 20:08

To coś masz słabe info lub z marginesu. Jeżdżę Mazdami wiele lat i od 2008r nie walczę już z rudą
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Neonixos666 » 10 cze 2020, 20:26

rafik85 napisał(a):Jeżdżę Mazdami wiele lat i od 2008r nie walczę już z rudą


czyli sprzedajesz szybko :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malina323c » 10 cze 2020, 20:51

Jakoś mi trudno w to uwierzyć, jak zobaczę zdjęcie podłogi to może uwierzę, samo słowo jest dla mnie nie wiele warte, w trójce i szóstce rdzewieje wszystko, biodegradowalne auta, wątpię by te nowe mazdy co najmniej 20 lat jeździły po drogach, korozja je zje, przeżuje i wypluje. Ja nawet mazdy 3 1gen. za 6 tysięcy bym nie wzięła ze strachu,
malina323c
 

Postprzez rafik85 » 11 cze 2020, 19:39

Naszej Ziemi pewnie też na żywo nie widziałaś a zapewne twierdzisz że jest okrągła :)
Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze. Robię tak od 12 lat i z niczym nie walczę :D Np. sprzedałem świeżą cx3 bo to kicha jak nic i już płynie m3 2019 2.5 <jupi>
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2020, 19:50

rafik85 napisał(a):Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze.


czyli tak jak pisałem, nie zdąży ruda się rozwinąć. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piolsm » 11 cze 2020, 20:05

Każda kolejna generacja zdecydowanie lepiej radzi sobie z korozją na przykładzie M6.
Miałem GH przez 3 lata oczywiście zabezpieczona antykorozyjnie korozji nie było.
W GJ przez 4 lata jedynie tylne zaciski skorodowały ale tu zdecydowanie lepiej rozwiązano ochronę podwozia przez osłony wszystko dokładnie zasłaniają. Oczywiście również była zabezpieczona.
W najnowszym modelu zamiast plastikowych osłon zastosowano materiał jaki jest w nadkolach pod całym autem zapewne ma to związek z wyciszeniem auta ale czy lepiej wpływa na ochronę spodu ciężko powiedzieć.
Myślę ze występowanie korozji ma związek z dobrze wykonanym zabezpieczeniem spodu w młodym aucie ( niestety we własnym zakresie) po tym zabiegu mamy spokój z rudą na lata jak ktoś na początku o to nie zadbał to po 10 latach na naszych drogach jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 00:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez malina323c » 11 cze 2020, 22:24

Rafik. A chwalisz się czy żapisz? Hehe <rotfl> Piolsm masz rację Mazda jako jeden z czołowych producentów musiała w końcu coś zrobić z blachą. Bo to nie dopuszczalne by tak dobre auta, zwłaszcza silniki dopracowane a blacha jak z papieru. Ile razy ludzie pisali do polskiego oddziału mazdy w sprawie korozji. Nowe mazdy piękne są ale wada to wodne lakiery. Bo ekologia. Strach dotknąć auto by zaraz lakier nie odszedł. Druga sprawa to kwestia dbania. Jak ktoś dobrze zabezpieczy auto od spodu i zleci to tym co się znają a nie mietkowi z garażu bo taniej to konserwa będzie na lata.
malina323c
 

Postprzez child » 12 cze 2020, 20:06

rafik85 napisał(a):Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze.


Co tam kto lubi, ale jak ja miałbym co roku przechodzić przez zabawę ze sprzedawaniem starego i kupowaniem nowego (używanego) samochodu, to by mnie chyba coś trafiło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2020, 20:37

cała sprawa z Mazdą i zabezpieczeniem już dawno jest rozwiązana, Mazda nie ocynkowuje blach a stosuje cynk w podkładzie czyli natryskowo a do tego lakier jest tak cienki że niektórzy producenci mają grubsze same podkłady. Wystarczy że ten cieniutki lakierek odpryśnie jak to zwykle bywa w nowych Mazdach z przodu i rdzawe plamki murowane bo blacha bez zabezpieczenia lakieru rdzewieje. Był tu na forum właściciel nowej Mazdy który przejechał z salonu do domu i już pytał o zaprawki bo już miał odpryski. W autach które blachy są cynkowane ogniowo lub galwanicznie to nawet jak odpadnie kawał lakieru to zabezpieczenie dalej działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malina323c » 12 cze 2020, 21:03

Właśnie gdyby stosowała cynkowane blachy to na pewno byłoby lepiej. Zamiast mazdy z bose wolałabym mieć dobrą blachę. Hehe to ja wiem teraz czemu sąsiad boi się jeździć nową cx5 Chyba boi się o lakier. Wiecznie pod blokiem stoi.Jest tak porąbany na jej punkcie że jak stoi dwa miejsca parkingowe dalej to wiecznie w oknie siedzi i obserwuje maździoche. A jak się pod jego oknem zwolni miejsce zaraz leci na dół i przeparkowuje <glupek2> Fakt te nowe lakiery to o kant <dupa> roztrzasnąć. Od samego patrzenia są odpryski. Ta niby dbałość o ekologie coraz bardziej się odbija na motoryzacji.
malina323c
 

Postprzez Neonixos666 » 12 cze 2020, 21:12

jeśli chodzi o lakiery to bardzo dobrze było to widać na 323F BJ, przedlifty rdzewiały w sensownym tempie a polifty niestety utylizowały się dość sprawnie bo w tych latach zmieniła się technologia lakierowania, to samo spotkało pierwszy wypust M3 i M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zbych88 » 14 cze 2020, 18:01

Mazda podała silniki do cx5 2022 ale nie wiadomo co będzie w Europie.

SkyActiv-G 2.5 48V M Hybrid with 190 PS and 270 Nm
– SkyActiv-D 2.2 with 190 PS and 450 Nm
– SkyActiv-G 2.5T with 230 PS and 420 Nm
– SkyActiv-D 3.3 with 285 PS and 600 Nm
– SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid with 285 PS and 340 Nm
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez piwo » 14 cze 2020, 20:21

Ten ostatni silniczek wygląda zacnie. W nowej 6stce zrobi łby robote
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4732 (214/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto