Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
corky1 napisał(a):
Pozwolę się nie zgodzić. Hatchback w BK moim zdaniem był ohydny, z tyłu wyglądał jak robak, a sedan to był jeden z najładniejszych w tamtym czasie (wiem, bo sam miałem )
O to, to Też miałem sedana i moim zdaniem miał jakieś takie fajne proporcje – jak resorak Za hatchbackiem BK jechałem właśnie dzisiaj i "podziwiałem" to przysadziste sko... Są takie samochody, które mają któryś profil wyjątkowo nieudany – dla hatchbacka BK jest to właśnie prosto z tyłu, dla sedana BM – prosto z przodu (gdzie praktycznie z każdego innego kąta samochód wygląda zarąbiście).
child napisał(a):Są takie samochody, które mają któryś profil wyjątkowo nieudany – dla hatchbacka BK jest to właśnie prosto z tyłu, dla sedana BM – prosto z przodu (gdzie praktycznie z każdego innego kąta samochód wygląda zarąbiście).
...jedni wolą sedany, inni HB, a dla mnie najbardziej estetycznym elementem w schodzącej z tynku "trójce" jest kokpit. Wszystko na swoim miejscu, estetycznie, jedyne co ergonomicznie nieco mi wadziło to malutki elektroniczny obrotomierz.
Natomiast z tego co teraz pokazali w LA akurat wolę HB Jest na swój sposób dziwny, ale zastosowano w nim tyle ciekawych trików stylistycznych żeby oszukać oczy obserwatora, że projektanci mają mój duży szacunek. Na przykład górna linia okien, opadająca mocno ku tyłowi – gdyby tak poprowadzono dach, nie dało by się tam siedzieć – a dach "odkleja" się od tej linii i prowadzony jest znacznie wyżej.
Bardzo fajny patent. A sedan ma jak dla mnie za mocno opadający ku tyłowi dach, nie wiem czy dorosły człowiek w ogóle będzie w stanie tam wsiąść – to już jak dla mnie stylistyczna nowomowa, bez racjonalnego i ergonomicznego uzasadnienia, czyli kult tych co kupują oczami W efekcie mamy na rynku sporo fajnych samochodów, w których z tyłu głowy podpierają sufit, "żeby wyglądało jak coupe".
Oczywiście to tylko moje prywatne zdanie. Znajomi zwykle mówią, że przesadzam.
W sedanie tylna kanapa jest pod większym kątem więc do dachu jest sporo miejsca. Ja 183 z tyłu głową sufitu w sedanie nie dotykam. Jak będzie w nowym modelu zobaczymy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
motospace.pl napisał(a):...jedni wolą sedany, inni HB, a dla mnie najbardziej estetycznym elementem w schodzącej z tynku "trójce" jest kokpit. Wszystko na swoim miejscu, estetycznie, jedyne co ergonomicznie nieco mi wadziło to malutki elektroniczny obrotomierz.
Jest jeszcze jedna naprawdę drobna rzecz, która mnie osobiście wkurza – jest to przełącznik obiegu powietrza. Składa się z dwóch przycisków – jeden otwiera obieg, drugi go zamyka. Pierwszy raz coś takiego widzę, jeden przycisk jest zupełnie niepotrzebny, a dodatkowo mamy zawsze jedną świecącą żółtą diodę na ogólnie białym (w sensie wyświetlania) panelu.
Natomiast z tego co teraz pokazali w LA akurat wolę HB Jest na swój sposób dziwny, ale zastosowano w nim tyle ciekawych trików stylistycznych żeby oszukać oczy obserwatora, że projektanci mają mój duży szacunek. Na przykład górna linia okien, opadająca mocno ku tyłowi – gdyby tak poprowadzono dach, nie dało by się tam siedzieć – a dach "odkleja" się od tej linii i prowadzony jest znacznie wyżej.
Mi się akurat górna linia okien i ogólny trend do ich zmniejszania bardzo nie podoba. Co do tricków stylistycznych – w moim drugim samochodzie (Peugeot 5008) jest też coś takiego. Ogólnie jest to duży i pudełkowaty samochód, ale dzięki poprowadzonej chromowanej linii na skos nad oknami tył nabiera nieco bardziej dynamicznego charakteru Ale tak czy owak to są tylko takie oszustwa wizualne, które z jakiegoś powodu kiedyś nie były potrzebne...
Bardzo fajny patent. A sedan ma jak dla mnie za mocno opadający ku tyłowi dach, nie wiem czy dorosły człowiek w ogóle będzie w stanie tam wsiąść – to już jak dla mnie stylistyczna nowomowa, bez racjonalnego i ergonomicznego uzasadnienia, czyli kult tych co kupują oczami W efekcie mamy na rynku sporo fajnych samochodów, w których z tyłu głowy podpierają sufit, "żeby wyglądało jak coupe".
Zgadzam się, że wkurzające jest przekładanie efektu wizualnego nad użyteczność w takim stopniu, ale zgadzam się też z rozmówcą, że trzeba zobaczyć, jak będzie, bo "na oko" to różne rzeczy się mogą wydawać, a rzeczywistość może być inna. A nisko opadająca linia dachu to problem pojawiający się od przynajmniej kilkunastu lat, i to u wielu producentów.
z drugiej strony brak zawieszenia wielowahaczowego z tylu daje rozne mozliwosci poprowadzenia kanapy. moze byc tak ze dzieki temu patentowi kanapa jest nizej i nad glowami jest duzo wiecej miejsca.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Tylko że pod kanapa jest zbiornik paliwa a jego przesunięcie na tyłu nie wpłynęło by pozytywnie na prowadzenie.
Dlaczego? Miałbyś mniej obciążony przód zamiast 69% np 67% masy na przodzie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
W zeszłum tygodniu wysłałem meila z prośbą o przedstawienie oferty finansowania mazdy 3 dla firmy. Dzisiaj otrzymałem telefon od dealera z Bydgoszczy z pytaniem jaki model mnie interesuje. Jak usłuszał że chodzi mi o 3 z numerem vin BN to odpowiedział że one były produkowane do września i już nie będą dostępne, ze względu na nowe normy emisji spalin. Powiedział także że cennik nowej 3 będzie dostępny od 14 grudnia, jednak nie potrafil odpowiedzieć czy będzie dostępny na stronie mazdy.
Czy ktoś z zainteresowanych może potwierdzić że jest tak rzeczywiście?
Czy ktoś z zainteresowanych może potwierdzić że jest tak rzeczywiście?
W listopadzie były ostatnie sztuki trójki, teraz już nic nie da rady dostać. A co do cenników nowej trójki to powiedzieli mi to samo. Jeśli nie będzie na stronie, to będzie pewnie informacja prasowa i będzie można znaleźć na portalach branżowych.
- Od: 11 gru 2018, 10:25
- Posty: 5
corky1 napisał(a):A czy to bedzie pełny cennik z nowym silnikiem SkyActiv-X, ktory podobno ma dołaczyć później w w 2019 roku?
W chwili obecnej nie wiem, czekam do czternastego.
Też mnie to zastanawia. Pewnie bogate wyposażenie na start.
Niedawno myślałem ze 80k za Ceeda doposażonego to w miarę dużo, ale porównując do tych informacji i Civica, to jednak ceed to taniocha
Niedawno myślałem ze 80k za Ceeda doposażonego to w miarę dużo, ale porównując do tych informacji i Civica, to jednak ceed to taniocha
- Od: 11 gru 2018, 10:25
- Posty: 5
Zapraszam do zapoznania się ze specyfiką wyposażenia oraz cenami poszczególnych modeli nowej Mazdy3 na naszej stronie głównej
PS: Zaraz dodam zdjęcia, tylko dociągnę pliki do końca
PS: Zaraz dodam zdjęcia, tylko dociągnę pliki do końca
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5603 (328/453)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
Huh, ale żeby za 95000 klimy automatycznej nie było?
Myślałem, że będę jednym z pierwszych, którzy złożą zamówienie na nową trójkę, ale wygląda na to, że nie.
Myślałem, że będę jednym z pierwszych, którzy złożą zamówienie na nową trójkę, ale wygląda na to, że nie.
- Od: 11 gru 2018, 10:25
- Posty: 5
Szybkie wnioski:
1. Drogo
2. Wersja podstawowa ma większość bajerów, wyższe to tak jakby na siłę są zrobione.
3. Ręczne sterowanie klimą w Kai? Do reszty wyposażenia nawet nie przystoi...
2. Ten SkyX nie będzie rewolucyjny jeśli chodzi o osiągi z prostego powodu: Nie ma wersji SkyG 165...
3. Mogli by dać jakiś normalny rozmiar opon... te 225 zamiast 215 by im różnicy nie zrobiło.
4. Myślałem o zmianie, ale za tą kasę to wolę 6 2.5pb albo 2.2d...
1. Drogo
2. Wersja podstawowa ma większość bajerów, wyższe to tak jakby na siłę są zrobione.
3. Ręczne sterowanie klimą w Kai? Do reszty wyposażenia nawet nie przystoi...
2. Ten SkyX nie będzie rewolucyjny jeśli chodzi o osiągi z prostego powodu: Nie ma wersji SkyG 165...
3. Mogli by dać jakiś normalny rozmiar opon... te 225 zamiast 215 by im różnicy nie zrobiło.
4. Myślałem o zmianie, ale za tą kasę to wolę 6 2.5pb albo 2.2d...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości