Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Moim zdaniem trochę ludzie mają dziwne podejście do tego silnika. Spodziewają się 180 KM które będzie palić 3 litry i spełniać wyśrubowane normy emisji spalin. Obecne silniki benzynowe naprawdę nie spalają dużo i zbicie tego spalania np o 1 litr w mieszanym to moim zdaniem bardzo dobry wynik. Piszą o spalaniu 4,5 L/100 w trasie do 100, które inne doładowane 2.0 z mocą 180 KM może się tym pochwalić? Oczekują niemożliwego a potem piszą głupoty.
piwo napisał(a):Przełom będzie jak disi tune odblokuje ten silnik.
Btw.
W najnowszym auto świecie test nowej 3 z benzynowcem 122 konnym w porównaniu z fordem focusem 1,0 turbo 125 loni, skoda scala 1,0 turbo 115 kobi, VW golfem 1,0 turbo 115 koni. I mazda do 130km/h najszybsza. Spalanie 5,8 skoda, VW 6,2 , ford 6,6 i mazda 7,2 czyli realne patrząc na to ile pali mi a nie jakieś brednie coniektorych że pali 4 litry ( śmiechu warte). No i dostała najwięcej punktów za jakość wykończenia i najmniej za ilość miejsca z tyłu. Dodatkowo odziwo (dla mnie) najwięcej za układ kierowniczy i prowadzenie. Ogólnie zajęła ostatnie miejsce choć do pierwszego na prawdę niewiele straciła, gliwnie przez mało miejsca z tyłu .
Niech zgadnę, pierwsze miejsce zdobył Golf, a drugie Scala, albo na odwrót?
Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).
- Od: 30 lip 2017, 14:38
- Posty: 13
corky1 napisał(a):piwo napisał(a):Przełom będzie jak disi tune odblokuje ten silnik.
Btw.
W najnowszym auto świecie test nowej 3 z benzynowcem 122 konnym w porównaniu z fordem focusem 1,0 turbo 125 loni, skoda scala 1,0 turbo 115 kobi, VW golfem 1,0 turbo 115 koni. I mazda do 130km/h najszybsza. Spalanie 5,8 skoda, VW 6,2 , ford 6,6 i mazda 7,2 czyli realne patrząc na to ile pali mi a nie jakieś brednie coniektorych że pali 4 litry ( śmiechu warte). No i dostała najwięcej punktów za jakość wykończenia i najmniej za ilość miejsca z tyłu. Dodatkowo odziwo (dla mnie) najwięcej za układ kierowniczy i prowadzenie. Ogólnie zajęła ostatnie miejsce choć do pierwszego na prawdę niewiele straciła, gliwnie przez mało miejsca z tyłu .
Niech zgadnę, pierwsze miejsce zdobył Golf, a drugie Scala, albo na odwrót?
Zdziwię cię.
Wygral angielski ford. Dzięki 5 letniej gwarancji.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):Zdziwię cię.
Wygral angielski ford. Dzięki 5 letniej gwarancji.
Ford jest amerykański, ale produkowany w Niemczech, więc nie liczy się. Przed zakupem 3 rozważałem zakup Focusa, ale odpadł z uwagi na 3-cylindrowe silniki i raczej przeciętne materiały.
Suchoparek napisał(a):Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).
Mi udało się wynegocjować rabat troche ponad 2% i bezplatny pierwszy przeglad, jesli skorzystam z finansowania. Oferowali tez Omege cos za 1200, ale nie wzialem.
Do tematu spalania.
A mnie najbardziej śmieszy jak ktoś próbuje mi wcisnąć kit
Podaje średnia spalanie z komputera: pierwszy tysiąc 5,8 l. drugi tysiąc 5,6 l. trzeci tysiąc 5,3 l. oraz 600 km z czwartego tysiąca 5,2l. Pójdźmy dalej, technika jazdy: obroty silnika min. 2 tys. obr. jazda przez miasto na 3 przy 2 tys. obr. 50km/h, poza miastem jednak częściej 5 bieg i prędkość do 85 km/h ze względu na jakość drogi, 6 bieg z minimalną prędkością 93 km/h wtedy mam 2 tys. obr. Wyprzedzanie trzeci , czwarty bieg – bez 140 km/h. na liczniku się nie obejdzie, krótko mówiąc normalna jazda.
7 l. na setkę oczywiście że można, trzymając go ciągle w granicach 3,5 – 4 tys. obr. jeżeli kogoś to rajcuje to nie ma sprawy, natomiast niech również dopisze w jaki sposób jeździ.
4 l. również jest możliwe ( najniżej miałem na 4,3 l. na odcinku 35 km w tym wyjazd z miasta plus dwie wioski po drodze, prędkość 83 km/h piąty bieg, włączony tempomat, brak możliwości wyprzedzania, dobrej jakości droga)
A mnie najbardziej śmieszy jak ktoś próbuje mi wcisnąć kit
Podaje średnia spalanie z komputera: pierwszy tysiąc 5,8 l. drugi tysiąc 5,6 l. trzeci tysiąc 5,3 l. oraz 600 km z czwartego tysiąca 5,2l. Pójdźmy dalej, technika jazdy: obroty silnika min. 2 tys. obr. jazda przez miasto na 3 przy 2 tys. obr. 50km/h, poza miastem jednak częściej 5 bieg i prędkość do 85 km/h ze względu na jakość drogi, 6 bieg z minimalną prędkością 93 km/h wtedy mam 2 tys. obr. Wyprzedzanie trzeci , czwarty bieg – bez 140 km/h. na liczniku się nie obejdzie, krótko mówiąc normalna jazda.
7 l. na setkę oczywiście że można, trzymając go ciągle w granicach 3,5 – 4 tys. obr. jeżeli kogoś to rajcuje to nie ma sprawy, natomiast niech również dopisze w jaki sposób jeździ.
4 l. również jest możliwe ( najniżej miałem na 4,3 l. na odcinku 35 km w tym wyjazd z miasta plus dwie wioski po drodze, prędkość 83 km/h piąty bieg, włączony tempomat, brak możliwości wyprzedzania, dobrej jakości droga)
lelo28 napisał(a):Do tematu spalania.
A mnie najbardziej śmieszy jak ktoś próbuje mi wcisnąć kit
Podaje średnia spalanie z komputera: pierwszy tysiąc 5,8 l. drugi tysiąc 5,6 l. trzeci tysiąc 5,3 l. oraz 600 km z czwartego tysiąca 5,2l. Pójdźmy dalej, technika jazdy: obroty silnika min. 2 tys. obr. jazda przez miasto na 3 przy 2 tys. obr. 50km/h, poza miastem jednak częściej 5 bieg i prędkość do 85 km/h ze względu na jakość drogi, 6 bieg z minimalną prędkością 93 km/h wtedy mam 2 tys. obr. Wyprzedzanie trzeci , czwarty bieg – bez 140 km/h. na liczniku się nie obejdzie, krótko mówiąc normalna jazda.
7 l. na setkę oczywiście że można, trzymając go ciągle w granicach 3,5 – 4 tys. obr. jeżeli kogoś to rajcuje to nie ma sprawy, natomiast niech również dopisze w jaki sposób jeździ.
4 l. również jest możliwe ( najniżej miałem na 4,3 l. na odcinku 35 km w tym wyjazd z miasta plus dwie wioski po drodze, prędkość 83 km/h piąty bieg, włączony tempomat, brak możliwości wyprzedzania, dobrej jakości droga)
Potwierdzam. Za malo jeszcze jezdzilem po miescie, ale ostatnia trasa 300 km w jedna strone, tempomat na 120 km/h, spalanie 5,7 l. Drogi krajowe tempomat na 95 km/h spalanie 4,5 l. Przebieg ponizej 1000 km, po kolejnych tysiacach powinno spasc.
Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd...
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd...
Mati_WZL napisał(a):Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd...
W zeszłym tygodniu zgarnąłem 100 za wyprzedzanie, a konkretnie za prędkość przy wyprzedzaniu. Wież mi że wolałbym ją wydać w inny sposób tym bardziej że jutro sobota i kończą się moje trzytygodniowe dojazdy.
Mati_WZL napisał(a):Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd...
Taka trasa jechalem, że bylo to akurat możliwe, ale na większości tras to pewnie proszenie się o kłopotu...
Poza tym, czytałem na jednych z forów, że jazda na tempomacie zwiększa spalanie. Prawda to, czy jedna z bajek o leśnym mchu?
corky1 napisał(a):Mati_WZL napisał(a):Zupełnie poważnie – zazdroszczę wam że potraficie jeździć z tempomatem na 95km/h
Ja bym oszalał, słyszał jak mi włosy rosną, zajął się w międzyczasie hodowlą jedwabników itd...
Taka trasa jechalem, że bylo to akurat możliwe, ale na większości tras to pewnie proszenie się o kłopotu...
Poza tym, czytałem na jednych z forów, że jazda na tempomacie zwiększa spalanie. Prawda to, czy jedna z bajek o leśnym mchu?
to zależy, jeśli droga jest równa to nie podnosi ale jeśli dużo wzniesień to trochę podniesie bo komp będzie za wszelką cenę utrzymywał zadaną prędkość pod górkę – to z moich obserwacji
corky1 napisał(a):Taka trasa jechalem, że bylo to akurat możliwe, ale na większości tras to pewnie proszenie się o kłopotu...
Poza tym, czytałem na jednych z forów, że jazda na tempomacie zwiększa spalanie. Prawda to, czy jedna z bajek o leśnym mchu?
I tak i nie, wszystko zależy od ruchu na trasie, ukształtowania drogi itd. Zadaniem tempomatu jest utrzymanie stałej prędkości ( oczywiście jeżeli nikt nie jedzie przed tobą ) za wszelką cenę. Przed wzniesieniem nie bujnie Ci auta żebyś gładko wjechał, tylko będzie cisnął pod górkę na dużym obciążeniu i w tym przypadku rzeczywiście spalanie będzie większe. Jeżeli mamy dobra prosta drogę ( niewielkie wzniesienie, dobre zakręty) to spalanie jest niższe, dlatego właśnie na pewnych odcinkach jadę na tempomacie.
sevecc – właśnie pisaliśmy to samo ubiegłeś mnie o 3 minuty
Ja w swoim aucie obserwuję ok. +0,5 do spalania na tempomacie. Na całkowicie płaskim pewnie nie ma to znaczenia, ale choćby lekkie pofałdowanie terenu sprawia, że spalanie rośnie. Ale nie ma się czemu dziwić – tempomat nie korzysta z ukształtowania terenu – osobiście bym chociażby wykorzystał, że praktycznie za darmo mogę nabrać prędkości z górki, żeby łatwiej się wtoczyć na wzniesienie lekko odpuszczając gaz i wracając do prędkości poprzedniej .
lelo28 napisał(a):I tak i nie, wszystko zależy od ruchu na trasie, ukształtowania drogi itd. Zadaniem tempomatu jest utrzymanie stałej prędkości ( oczywiście jeżeli nikt nie jedzie przed tobą ) za wszelką cenę.
Zależy od tempomatu i samochodu. Tempomat aktywny trochę inaczej działa. Dla przykładu w moim samochodzie spalanie na tempomacie jest mniejsze i nie jestem w stanie uzyskać takiego pod nogą
Ja z moją ołowianą stopą nawet nie śmiem rywalizować z tempomatem w GJ'ce.
Zresztą tak jak loockas wspomniał, efekt finalny (spalanie) oprócz temperamentu kierowcy zależy od szeregu innych czynników, w tym rodzaju tempomatu i tego jak wydajnie korzysta z innych układów i rozwiązań dostępnych w danym pojeździe (np. czujników w ABS). Tempomat tempomatowi nie równy. Zaawansowany aktywny tempomat zamontowany w pojeździe z automatyczną przekładnią, który współgra z żyroskopem skutecznie potrafi zniwelować ułomność o której wyżej wspominacie.
Zresztą tak jak loockas wspomniał, efekt finalny (spalanie) oprócz temperamentu kierowcy zależy od szeregu innych czynników, w tym rodzaju tempomatu i tego jak wydajnie korzysta z innych układów i rozwiązań dostępnych w danym pojeździe (np. czujników w ABS). Tempomat tempomatowi nie równy. Zaawansowany aktywny tempomat zamontowany w pojeździe z automatyczną przekładnią, który współgra z żyroskopem skutecznie potrafi zniwelować ułomność o której wyżej wspominacie.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Suchoparek napisał(a):Pytanie do tych którzy kupili nową trójkę. Jak wyglądały negocjacje? Dalej nic się nie zmieniło i nie chcą dawać żadnych rabatów? Czy może coś Wam się udało utargować (w kasie? akcesoriach?).
Utargowac mi się udało trochę gratisów gdyż w katalogu mazdy był błąd do tego walizki z programu more&może oraz za 800 zł immobilajzer OMEGA
Ja ostatecznie wstrzymuje się z kupnem tej 3 w wersji Hikari + Lux, bo to zbyt duża kasa, żeby sobie wydać, a potem "żałować", a no z tego powodu, że jestem ciekaw tego CX-30 w realu, chodz raczej nastawiam się na 3 .
W nowych cennikach 3 i CX-30 pojawiła się opcja Pakiet powłok ochronnych GTECHNIQ PLATINUM, ktoś coś może wypowiedzieć się na ten temat ?
W nowych cennikach 3 i CX-30 pojawiła się opcja Pakiet powłok ochronnych GTECHNIQ PLATINUM, ktoś coś może wypowiedzieć się na ten temat ?
- Od: 27 maja 2019, 21:35
- Posty: 21
No i jest test CX-30 i przy okazji test 3 z skyactiv ×
https://youtu.be/n2Q__9XjAF4
https://youtu.be/n2Q__9XjAF4
Powiem że jestem pozytywnie zaskoczony. Zjeżdżając z autostrady miał 6,2 spalanie więc pewnie jeżdżąc miasto autostrada będzie szło utrzymać się poniżej 7 litrów co przy tej mocy jest bardzo zachęcające. Brawo mazda. Znów poszli swoją drogą i znów dali radę.
Ciekawe czy z ttm brakiem doładowania to prawda czy po prostu człowiek nie wie o czym mówi. Samo to że mówi że ma dawać więcej powietrza co jest doładowaniem a on że to nie doładowanie. Może auto ma niskie doładowanie 0,2 bara w którym silnik jest w wysokim afrze koło 15-17 zamiast zwyczajowego 12,5 w celu niskiego zużycia a nie generowania wysokich mocy. Zobaczymy co na to tłoki a przede wszystkim układ dolotowy i zawory. Wiadomo że benzyna pięknie rozpuszcza nagaru i już w wtrysku bezpośrednim na zawodach zbierał się nagar. Jak jeszcze zubożyło mieszankę to węgiel może się zbierać w większym stopniu na zaworach przepustnicy itd. zobaczymy czy nie będzie z tym problemu.
Ciekawe czy z ttm brakiem doładowania to prawda czy po prostu człowiek nie wie o czym mówi. Samo to że mówi że ma dawać więcej powietrza co jest doładowaniem a on że to nie doładowanie. Może auto ma niskie doładowanie 0,2 bara w którym silnik jest w wysokim afrze koło 15-17 zamiast zwyczajowego 12,5 w celu niskiego zużycia a nie generowania wysokich mocy. Zobaczymy co na to tłoki a przede wszystkim układ dolotowy i zawory. Wiadomo że benzyna pięknie rozpuszcza nagaru i już w wtrysku bezpośrednim na zawodach zbierał się nagar. Jak jeszcze zubożyło mieszankę to węgiel może się zbierać w większym stopniu na zaworach przepustnicy itd. zobaczymy czy nie będzie z tym problemu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości