Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Skrzynia manualna wiadomo ze lewarek w fordach jak i mazdach w tym segmencie działa najbardziej precyzyjnie ale według testu mazda ma średnia skrzynie.
Jakość materiałów i wykończenie mazdy bije nawet merca klase A lub a3, nawet Pertyn w testach o tym wspominal ale w teście tyle samo oceniony co ford.
focus ma okropną jakośc, same twarde i niskiej jakości wnetrze- generalnie fors super się prowadzi ale wnętrze plastik fantastik i oceniony jak mazda 3 2019 – nie wiem jak mam to zrozumieć ? ręce opadają.
Te testy nie sa wiarygodne ale jak podają wyciszenie dalej raczej słabe mimo że lepsze jak w poprzedniej m3 ale hamulce najlepsze z testowanych, a mazda 3 zawsze w hamowaniu w testach była daleko za fordem czy golfem a teraz 33 metry z groszami – super wynik.
Jakość materiałów i wykończenie mazdy bije nawet merca klase A lub a3, nawet Pertyn w testach o tym wspominal ale w teście tyle samo oceniony co ford.
focus ma okropną jakośc, same twarde i niskiej jakości wnetrze- generalnie fors super się prowadzi ale wnętrze plastik fantastik i oceniony jak mazda 3 2019 – nie wiem jak mam to zrozumieć ? ręce opadają.
Te testy nie sa wiarygodne ale jak podają wyciszenie dalej raczej słabe mimo że lepsze jak w poprzedniej m3 ale hamulce najlepsze z testowanych, a mazda 3 zawsze w hamowaniu w testach była daleko za fordem czy golfem a teraz 33 metry z groszami – super wynik.
Ciekawa sprawa z tym wyciszeniem. Mazda wypadla najslabiej z Focusem, a wszedzie go chwala, ze najbardziej wyciszony w tej klasie (co potwierdzam, bo jakis czas temu go testowalem, ale odpadl z uwagi na 3 cylindry).
Zwróćcie uwagę na testujących MARCEL KUHLER i MARTIN URBANKE Ps najbardziej rozbawił mnie tekst że ( że wysoka cena trójki jest troszkę usprawiedliwiona jej bogatym wyposażeniem) A w tabelce pod wyposażenie/ceny drobnym druczkiem napisane "aby zrównać w miarę wyposażenie tych aut nowa trójka staje się najtańsza "
Zwróćcie też uwagę na pewien szczegół dzięki którym te miernoty mogą sobie dowolnie kreować zwycięzców testów – niektóre parametry są oceniane w skali od 1 do 10 a inne nawet do 50 – dzięki czemu w jednym miejscu spokojnie mogą podciągnąć kilka punktów "faworytowi" by w innym mocno zaniżyć tego którego chcemy [tiiit]. Jaka jest różnica w pojemności wnętrza pomiędzy 33 a 34 punktami ? to jest żenujące i kompletnie nie ma się co tym sugerować.
Swego czasu w auto świecie wystarczyło zobaczyć która marka ma najwięcej reklam i już nie trzeba było czytać testu – od razu było wiadomo kto wygrał
Swego czasu w auto świecie wystarczyło zobaczyć która marka ma najwięcej reklam i już nie trzeba było czytać testu – od razu było wiadomo kto wygrał
Od kuchni wiem, jak powstają niektóre testy i sytuacja, w której piszący nigdy nie siedział w testowanym samochodzie (nie mówić o jeżdżeniu), nie należy do rzadkości. Dlatego informacje o samochodach czerpię z forów internetowych. Resztę traktuję jako ciekawostkę.
Testy są niemieckie z redacji Auto Bild , potem są w pl w auto świat.
W takich testach niemcy nie mogą sobie pozwolić aby in made in Germany przegrał – zawsze tak było.
Wiadomo jak wag oszukiwał z normami spalin a kiedyś była afera w De że niemieckie testy opon w ADAC były oszukane.
Mają to w krwi.
W takich testach niemcy nie mogą sobie pozwolić aby in made in Germany przegrał – zawsze tak było.
Wiadomo jak wag oszukiwał z normami spalin a kiedyś była afera w De że niemieckie testy opon w ADAC były oszukane.
Mają to w krwi.
Jutro w południe dostaję do testów nową M3 z manualną skrzynią biegów. Będę ją mieć do poniedziałku do rana, więc co nieco się o niej dowiem. Jeździłem wcześniej króciutko (ok. godziny) z automatem i miałem właśnie przyobiecaną z manualną skrzynią. Tak więc zobaczymy ...
czarmi napisał(a):Jutro w południe dostaję do testów nową M3 z manualną skrzynią biegów. Będę ją mieć do poniedziałku do rana, więc co nieco się o niej dowiem. Jeździłem wcześniej króciutko (ok. godziny) z automatem i miałem właśnie przyobiecaną z manualną skrzynią. Tak więc zobaczymy ...
Super! No to czekamy na relację:)
Jako ciekawostka, na hiszpańskim portalu Autopista pojawił się test porównawczy ośmiu kompaktów i zagadka: kto wygrał?
Seat Leon Innych kompaktow VAG-a nie bylo, bo jakby były, to pewnie by zajęły cale podium.
3-ka została dobrze oceniona, a uwagę zwraca ich test 0-100 z manualem: 9,66 s, co znowu potwierdza, ze oficjalne dane sa zbyt ostrozne (pewnie, aby lepiej wygladal Skyactiv X).
corky1 napisał(a):3-ka została dobrze oceniona, a uwagę zwraca ich test 0-100 z manualem: 9,66 s, co znowu potwierdza, ze oficjalne dane sa zbyt ostrozne (pewnie, aby lepiej wygladal Skyactiv X).
Jak odbierałem swoją to zapytałem sprzedawcę dlaczego mazda strzela sobie w kolano, podając niewłaściwe dane i działając tym samym na swoją niekorzyść. Według niego chodzi o normy emisji spalin. Suma sumarum zawsze lepiej zostać rozczarowanym pozytywnie
Beznadziejna taktyka, bo wiele ludzie nie kupi, nawet nie pojedzie zobaczyć mazde 3 w salonie po tym jak zobaczy dane fabryczne, nie będzie pozytywnego zaskoczenie bo do tego nie dojdzie.
Gdyby mazda napisał 8,99 sec a w realu 9,6 to nikt by nie płakał ale wystarczy zobaczyć na youtobe hej że ma ponad 10 sec do 100 za tyle kasy.
Nie ma znaczenia jak to się odpycha w realu w głowach jest już magiczna liczba ponad 10 i daje do myślenia.
Moim zdaniem taka taktyka mazdy nie popłaca.
Gdyby mazda napisał 8,99 sec a w realu 9,6 to nikt by nie płakał ale wystarczy zobaczyć na youtobe hej że ma ponad 10 sec do 100 za tyle kasy.
Nie ma znaczenia jak to się odpycha w realu w głowach jest już magiczna liczba ponad 10 i daje do myślenia.
Moim zdaniem taka taktyka mazdy nie popłaca.
To porównanie odzwierciedla również moje spostrzeżenia odnośnie przyspieszenia na 6 biegu 80 – 120 km/h. Według mnie minimalna prędkość dla 6 to 100km/h i 2000 obr/min.
Natomiast coraz bardziej zaskakuje mnie spalanie, gdzie średnie wskazanie komputera z nieco ponad 900 km to 5,8l.
Natomiast coraz bardziej zaskakuje mnie spalanie, gdzie średnie wskazanie komputera z nieco ponad 900 km to 5,8l.
lelo28 napisał(a):To porównanie odzwierciedla również moje spostrzeżenia odnośnie przyspieszenia na 6 biegu 80 – 120 km/h. Według mnie minimalna prędkość dla 6 to 100km/h i 2000 obr/min
Biorac pod uwage fakt, ze 2.2 jest z turbina, to wyniki 122 KM sa dla mnie calkiem ok. Szkoda, ze nie podali 80-100 na 5 biegu, a nawet 4.
No i jestem po dwóch dniach testów Mazdy 3BP Hikari, hatchback, z manualną skrzynią biegów.
Trochę pozytywów:
Dla mnie osobiście niemalże szokiem jest jej wyciszenie w porównaniu do 3BM z 2014r. Rewelacja. Nareszcie jest tak jak być powinno. Brak jest tzw. EUS (dla niewtajemniczonych efektu uchylonej szyby) pomimo faktu, że wszystkie one były zamknięte. Cisza z okolic podwozia ... Oczywiście w tych naszych obecnych BM/BN nie jest to może jakąś tragedią, ale różnica duża. Skrzynia manualna dobrze spasowana, sztywna i biegi wchodzące bardzo precyzyjnie. Design zewnątrzny i wewnętrzny to oczywiście kwestia gustu (osobiście wolę sedana), ale środek auta jest nawet w porównaniu do naszych BM/BM bardzo nowoczesny, a materiały z których jest wykonany i ich jakość – wyśmienite. Super jest też ten nowy wyświetlacz, w którym można znaleźć szereg ustawień auta. Zupełnie inna technologia.
Negatywy:
Trochę kiepska widoczność przez tylną szybę (malutka jest ci ona), oraz zbyt małe otwory okienne drzwi przednich i tylnych (dość wysoko w drzwiach zaczyna się okno). Nie jest to dramatem, ale w mojej BM widoczność jest lepsza. Silnik auta pomimo, że to 122KM, a więc moc niemalże identyczna, to ma inną charakterystykę pracy. Silnik, ruszając spod świateł potrafi dość głośno wkręcać się w obroty (w moim aucie tego brak).
Przejechałem nim 200km i według mojej oceny spalanie jest na poziomie mojej 3BM.
Auto jest technologicznie barrrdzo nowoczesne, niemalże rozpieszczające kierowcę swoim wyposażeniem, a czy wyjdą jakieś grzechy młodości – zobaczymy. Jeśli natomiast chodzi o jego wycenę – jest o wiele droższe od poprzedniej M3, ale również posiada nieporównywalnie więcej w swoim wyposażeniu.
Można by jeszcze nadmienić o kuriozalnym konfiguratorze M3BP na stronie głównej Mazdy. Jest tam tyle błędów, że głowa boli, a na moją e-mailową uwagę na ich stronie, Pani uprzejmie podziękowała, przeprosiła za błędy oraz przyrzekła, iż zostaną one usunięte. Do tej pory nic w tej sprawie się nie dzieje ...
Trochę pozytywów:
Dla mnie osobiście niemalże szokiem jest jej wyciszenie w porównaniu do 3BM z 2014r. Rewelacja. Nareszcie jest tak jak być powinno. Brak jest tzw. EUS (dla niewtajemniczonych efektu uchylonej szyby) pomimo faktu, że wszystkie one były zamknięte. Cisza z okolic podwozia ... Oczywiście w tych naszych obecnych BM/BN nie jest to może jakąś tragedią, ale różnica duża. Skrzynia manualna dobrze spasowana, sztywna i biegi wchodzące bardzo precyzyjnie. Design zewnątrzny i wewnętrzny to oczywiście kwestia gustu (osobiście wolę sedana), ale środek auta jest nawet w porównaniu do naszych BM/BM bardzo nowoczesny, a materiały z których jest wykonany i ich jakość – wyśmienite. Super jest też ten nowy wyświetlacz, w którym można znaleźć szereg ustawień auta. Zupełnie inna technologia.
Negatywy:
Trochę kiepska widoczność przez tylną szybę (malutka jest ci ona), oraz zbyt małe otwory okienne drzwi przednich i tylnych (dość wysoko w drzwiach zaczyna się okno). Nie jest to dramatem, ale w mojej BM widoczność jest lepsza. Silnik auta pomimo, że to 122KM, a więc moc niemalże identyczna, to ma inną charakterystykę pracy. Silnik, ruszając spod świateł potrafi dość głośno wkręcać się w obroty (w moim aucie tego brak).
Przejechałem nim 200km i według mojej oceny spalanie jest na poziomie mojej 3BM.
Auto jest technologicznie barrrdzo nowoczesne, niemalże rozpieszczające kierowcę swoim wyposażeniem, a czy wyjdą jakieś grzechy młodości – zobaczymy. Jeśli natomiast chodzi o jego wycenę – jest o wiele droższe od poprzedniej M3, ale również posiada nieporównywalnie więcej w swoim wyposażeniu.
Można by jeszcze nadmienić o kuriozalnym konfiguratorze M3BP na stronie głównej Mazdy. Jest tam tyle błędów, że głowa boli, a na moją e-mailową uwagę na ich stronie, Pani uprzejmie podziękowała, przeprosiła za błędy oraz przyrzekła, iż zostaną one usunięte. Do tej pory nic w tej sprawie się nie dzieje ...
CZARMI a co powiesz o fotelach
Ostatnio edytowano 14 maja 2019, 08:54 przez kamil_franiu, łącznie edytowano 1 raz
Zbych88 napisał(a):Beznadziejna taktyka, bo wiele ludzie nie kupi, nawet nie pojedzie zobaczyć mazde 3 w salonie po tym jak zobaczy dane fabryczne, nie będzie pozytywnego zaskoczenie bo do tego nie dojdzie.
Gdyby mazda napisał 8,99 sec a w realu 9,6 to nikt by nie płakał ale wystarczy zobaczyć na youtobe hej że ma ponad 10 sec do 100 za tyle kasy.
Nie ma znaczenia jak to się odpycha w realu w głowach jest już magiczna liczba ponad 10 i daje do myślenia.
Moim zdaniem taka taktyka mazdy nie popłaca.
Ja właśnie z tego względu wybrałem mazde 3 z 2018r.zona chciała ta najnowsza. Owszem jakość materiałów jest dużo lepsza ale osiągi...... Wg mnie katastrofa
9,6 do setki to katastrofa? A ile ma poprzedni 120 KM, bo z tego co kojarze, to 8,9 w katalogu, a w realu? 165 KM to nic innego jak odblokowany 120 KM, a 122 KM tez podobno mozna odblokowac, wiec az do takich kategorycznych opinii bym sie nie skłaniał.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości