Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Nie ma i30 w USA/Kanada: https://driving.ca/hyundai/veloster/aut ... -cant-have
Ciekawostka – konfigurator na mazda.pl pokazuje, że skórzana tapicerka jest elementem standardowym w wersji Hikari. Albo się walnęli przy tworzeniu konfiguratora, albo zawartość wersji wyposażenia uległa zmianie.
- Od: 15 sty 2019, 21:34
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm
Ten konfigurator zawiera błędy. Gdyby wersja Hikari zawierała skórzaną tapicerkę, to nie sądzę aby ktoś był chętny zapłacić 6 tys. za elektrykę fotela kierowcy. Jak się zrobi porównanie wersji Kai z Hikari to dostajemy informację że tańsza zawiera matryce ledowe a droższa nie.
sevecc napisał(a):Od 7 minuty
https://youtu.be/Gv0rLLENF4E?t=427
Wnętrze w tej wersji po prostu powala... wow!
ale petarda
czyli "Xy" już jeżdżą skoro jest to wnętrze. Słyszałem, że u nas dopiero na jesień będą...
Mati_WZL napisał(a):sevecc napisał(a):Od 7 minuty
https://youtu.be/Gv0rLLENF4E?t=427
Wnętrze w tej wersji po prostu powala... wow!
ale petarda
czyli "Xy" już jeżdżą skoro jest to wnętrze. Słyszałem, że u nas dopiero na jesień będą...
Niee, to jeszcze nie X, to 2,5 l G
Miałem okazję dzisiaj popatrzeć w salonie na nową 3. Popatrzeć, posiedzieć i dotknąć. Wersja HB od strony wizualnej mnie nie powala, kupując rok temu 3, wybrałem sedana. Rzecz jasna to czy się podoba czy nie to rzecz gustu, ale jak patrzyłem na tę bryłę to miałem wrażenie, że to taki FL – mniejszy z przodu, większy z tyłu (brzydki). Prawdziwe zmiany za to zaszły w środku – podobają mi się nowe zegary, tablet – jego wielkość i umiejscowienie. Ciężko mi porównać z moją starszą wersją bo tutaj wszystko było w skórach, a to jak wiadomo robi wrażenie. Gdybym ja miał całą wersję w skórze pewno już bym nie patrzył z aż takim zachwytem. Niemniej wygląda to fajnie, ale czy na poziomie premium lepszym od BMW, Audi to ciężko mi ocenić – takie komentarze są na testach na youtube. Ciekawe, że tylna kanapa to taki sam szmelc jak ta w wersji wcześniejszej – szału tutaj nie ma. Podobnie podłoga w bagażniku – za przeproszeniem jakiś materiał przyklejony do "tektury falistej" – również jak we wcześniejszej wersji, No skoro się tak "premiują" to każdy szczegół powinien być dopracowany. Jeśli chodzi o cenę to miałbym dylemat czy kupić – prezentowana wersja (nie wiem jak się nazywała) kosztowała około 108 000 zł manual. Dopłata za automat to prawie 8000, co już daje kwotę 116 000 zł czyli o 23 000 więcej niż ja dałem za swoją Sky energy plus pakiet led plus czujniki przód plus lakier plus automat. Pomijając małą przydatność niektórych systemów, które są w standardzie w nowej 3 – np czytanie znaków, to różnica na kasie jest spora. Takie bajery jak head-up są dla mnie zbyteczne, za to ciekawi mnie jak działa tempomat adaptacyjny i utrzymywanie w pasie ruchu.
Pewnym zaskoczeniem dla mnie był test robiony przez "Pretyn ględzi" na youtube, gdzie kilkukrotnie bez żadnego wyraźnego powodu włączał się jeden z systemów awaryjnego hamowania – kilka razy ostrzegł a raz chyba się aktywował – dziwna sprawa, bo nie jest to normalne a wręcz niebezpieczne.
W podsumowaniu, wersja HB mnie nie urzekła urodą z zewnątrz. Wewnątrz na pewno wygląda to fajnie. Ciekawi mnie jak faktycznie jak jest z wygłuszeniem w nowej 3 – w starej powtórzę to jeszcze raz – istny dramat jak dla mnie, zwłaszcza na zimowych oponach, które dostałem w prezencie od Mazdy.
Patrząc, ze jednostka napędowa jest praktycznie ta sama, skrzynia czy manual czy automat ta sama. Jakieś niuanse typu alternator-rozrusznik w jednym, czy odzyskiwanie energii to bajery, bez których samochód by dalej jeździł – więc krótko, to nie jest ten przełom tak bardzo podkreślany przez Mazdę. Czekamy zatem na nową generację silników – to może być ciekawe i wersję Sedan, która podoba mi się o wiele bardziej niż HB.
Pewnym zaskoczeniem dla mnie był test robiony przez "Pretyn ględzi" na youtube, gdzie kilkukrotnie bez żadnego wyraźnego powodu włączał się jeden z systemów awaryjnego hamowania – kilka razy ostrzegł a raz chyba się aktywował – dziwna sprawa, bo nie jest to normalne a wręcz niebezpieczne.
W podsumowaniu, wersja HB mnie nie urzekła urodą z zewnątrz. Wewnątrz na pewno wygląda to fajnie. Ciekawi mnie jak faktycznie jak jest z wygłuszeniem w nowej 3 – w starej powtórzę to jeszcze raz – istny dramat jak dla mnie, zwłaszcza na zimowych oponach, które dostałem w prezencie od Mazdy.
Patrząc, ze jednostka napędowa jest praktycznie ta sama, skrzynia czy manual czy automat ta sama. Jakieś niuanse typu alternator-rozrusznik w jednym, czy odzyskiwanie energii to bajery, bez których samochód by dalej jeździł – więc krótko, to nie jest ten przełom tak bardzo podkreślany przez Mazdę. Czekamy zatem na nową generację silników – to może być ciekawe i wersję Sedan, która podoba mi się o wiele bardziej niż HB.
to czerwone wnętrze jest paskudne
nie ma nic ładniejszego niż czarna, cielęca skóra
nie ma nic ładniejszego niż czarna, cielęca skóra
Test wersji AWD: https://www.youtube.com/watch?v=uM9bSydiwcc
Ciekawe jak będzie się mieć europejski silnik X do 2.5l na USA???
Ciekawe jak będzie się mieć europejski silnik X do 2.5l na USA???
KrzyzakMitsu napisał(a):to czerwone wnętrze jest paskudne
nie ma nic ładniejszego niż czarna, cielęca skóra
to czerwone wnętrze jest zarąbiste
nie ma nic smutniejszego niż czarna skóra
To nie jest czerwony tylko burgundowy
Obcowałem teraz kilka dni z nową 6tką i musze przyznać, że tam wnętrze jest kosa. Więc jeśli tu jest lepiej to za 2 lata zmieniam bn. Jadę dziś oddać 6tke i oglądne sobie ją, bo w rzeszowie już mają 1 sztuke.
Zbych88 napisał(a):Tylko jasna skóra w kabinie – teraz tak mam i coś pieknego zero problemów z plamami juz 2 rok.
Jeansy tez nie farbuja? Zaimpregnowales czyms na poczatku? Jakich uzywasz komsetykow do biezacej konserwacji? Pytam, bo tez rozwazam biala skore, ale troche sie obawiam.
Dzisiaj jeździłem najnowszą trójką. Wersja Hikari ze skrzynią w automacie, bo w manualu jeszcze nie mieli. Na razie dostępne tylko hatchback'i. Szczególnie wewnątrz, to jest zupelnie inne, nowe auto. Dla mnie auto rewelacyjne, szczególnie pod kątem wyposażenia, wykonania i wyciszenia (brak wreszcie EUS).
W dwu pierwszych wersjach światła ledowe z przodu niestety tylko mijania, a do jazdy dziennej ... żaróweczki Poza tym nie ma do czego się przyczepić. Chciano mi na ten weekend je udostępnić na dwa dni do testów, jednak poprosiłem o manualną skrzynię w sedanie, na które troszkę trzeba poczekać. Wtedy zadzwonią i użyczą na weekend. Cena jednak ...
W dwu pierwszych wersjach światła ledowe z przodu niestety tylko mijania, a do jazdy dziennej ... żaróweczki Poza tym nie ma do czego się przyczepić. Chciano mi na ten weekend je udostępnić na dwa dni do testów, jednak poprosiłem o manualną skrzynię w sedanie, na które troszkę trzeba poczekać. Wtedy zadzwonią i użyczą na weekend. Cena jednak ...
Hikari były z tapicerką materiałową oraz ze skórzaną (to jest opcjonalne). Jeździłem z tapicerką materiałową. Bardzo wygodne fotele (nie trzeba było sie mościć, żeby wygodnie usiąść), jednak siedzisko mogłoby być trochę dłuższe. Ja mam skrzynię manualną, a ta była z automatem, który sam w sobie troszkę spowalnia auto. Nie oszukujmy się, nie są to silniki o dużej mocy i momentu obrotowego, a moja aktualna na papierze ma od 0 do100km/h – 8,8 sek, natomiast ta 10,8. Nie jestem znawcą skrzyń automatycznych (nigdy ich nie miałem), natomiast jeździło się nią bradzo OK. W ogóle nie czuć kiedy zmienia biegi.
Test mazdy 3 skyactiv-g 2.0 122km 6AT i tak dane producenta 10.8 A w teście 10.3 podejrzewam że manual też będzie szybszy jak na papierku
Manual Skyactive-G 2.0 122KM. mniej więcej 9 -9,2 sekundy do setki
https://www.youtube.com/watch?v=2qn5_Sm7g-I&t=1084s
moment na filmie 17:30
Mazda się " wstydzi" tych 9 sekund i woli podawać 10,4
https://www.youtube.com/watch?v=2qn5_Sm7g-I&t=1084s
moment na filmie 17:30
Mazda się " wstydzi" tych 9 sekund i woli podawać 10,4
czarmi napisał(a): Ja mam skrzynię manualną, a ta była z automatem, który sam w sobie troszkę spowalnia auto. Nie oszukujmy się, nie są to silniki o dużej mocy i momentu obrotowego, a moja aktualna na papierze ma od 0 do100km/h – 8,8 sek, natomiast ta 10,8. Nie jestem znawcą skrzyń automatycznych (nigdy ich nie miałem), natomiast jeździło się nią bradzo OK. W ogóle nie czuć kiedy zmienia biegi.
Porownujac z manualem, ktory teraz masz, automat byl wyraznie wolniejszy? Uzywales lopatek i trybu recznego?
lelo28 napisał(a):Manual Skyactive-G 2.0 122KM. mniej więcej 9 -9,2 sekundy do setki
https://www.youtube.com/watch?v=2qn5_Sm7g-I&t=1084s
moment na filmie 17:30
Mazda się " wstydzi" tych 9 sekund i woli podawać 10,4
Dzieki za linka. Roznica rzeczywiscie wyrazna. Pewnie to teoria spiskowa, ale moze Mazda soecjalnie zawyza w katalogu, aby lepiej wygladalo ze znacznie drozszym sky-active x
Dopisano 29 mar 2019 15:04:
kamil_franiu napisał(a):Test mazdy 3 skyactiv-g 2.0 122km 6AT i tak dane producenta 10.8 A w teście 10.3 podejrzewam że manual też będzie szybszy jak na papierku
Masz moze linka do tego testu?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości