Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez lelo28 » 9 maja 2019, 20:30

Wszystko fajnie tylko nie rozumiem po co wrzucać test mazdy z silnikiem diesla skoro w Polsce nie będzie sprzedawany. Brakowało chyba piątego do kompletu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Cantore » 9 maja 2019, 21:15

I oczywiście mazda w środku gorzej wykonana o VW. Śmiech na sali : <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Zbych88 » 9 maja 2019, 21:37

Skrzynia manualna wiadomo ze lewarek w fordach jak i mazdach w tym segmencie działa najbardziej precyzyjnie ale według testu mazda ma średnia skrzynie.
Jakość materiałów i wykończenie mazdy bije nawet merca klase A lub a3, nawet Pertyn w testach o tym wspominal ale w teście tyle samo oceniony co ford.
focus ma okropną jakośc, same twarde i niskiej jakości wnetrze- generalnie fors super się prowadzi ale wnętrze plastik fantastik i oceniony jak mazda 3 2019 – nie wiem jak mam to zrozumieć ? ręce opadają.

Te testy nie sa wiarygodne ale jak podają wyciszenie dalej raczej słabe mimo że lepsze jak w poprzedniej m3 ale hamulce najlepsze z testowanych, a mazda 3 zawsze w hamowaniu w testach była daleko za fordem czy golfem a teraz 33 metry z groszami – super wynik.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 22:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez corky1 » 9 maja 2019, 23:18

Ciekawa sprawa z tym wyciszeniem. Mazda wypadla najslabiej z Focusem, a wszedzie go chwala, ze najbardziej wyciszony w tej klasie (co potwierdzam, bo jakis czas temu go testowalem, ale odpadl z uwagi na 3 cylindry).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez kamil_franiu » 10 maja 2019, 08:12

Zwróćcie uwagę na testujących MARCEL KUHLER i MARTIN URBANKE Ps najbardziej rozbawił mnie tekst że ( że wysoka cena trójki jest troszkę usprawiedliwiona jej bogatym wyposażeniem) A w tabelce pod wyposażenie/ceny drobnym druczkiem napisane "aby zrównać w miarę wyposażenie tych aut nowa trójka staje się najtańsza " :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez sevecc » 10 maja 2019, 10:11

No niestety ale coraz bardziej żenujący poziom dziennikarstwa mamy i dotyczy to wszystkich chyba dziedzin...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Mati_WZL » 10 maja 2019, 10:17

Zwróćcie też uwagę na pewien szczegół dzięki którym te miernoty mogą sobie dowolnie kreować zwycięzców testów – niektóre parametry są oceniane w skali od 1 do 10 a inne nawet do 50 – dzięki czemu w jednym miejscu spokojnie mogą podciągnąć kilka punktów "faworytowi" by w innym mocno zaniżyć tego którego chcemy [tiiit]. Jaka jest różnica w pojemności wnętrza pomiędzy 33 a 34 punktami ? to jest żenujące i kompletnie nie ma się co tym sugerować.
Swego czasu w auto świecie wystarczyło zobaczyć która marka ma najwięcej reklam i już nie trzeba było czytać testu – od razu było wiadomo kto wygrał <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez Cantore » 10 maja 2019, 16:13

Od kuchni wiem, jak powstają niektóre testy i sytuacja, w której piszący nigdy nie siedział w testowanym samochodzie (nie mówić o jeżdżeniu), nie należy do rzadkości. Dlatego informacje o samochodach czerpię z forów internetowych. Resztę traktuję jako ciekawostkę.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Zbych88 » 10 maja 2019, 16:49

Testy są niemieckie z redacji Auto Bild , potem są w pl w auto świat.
W takich testach niemcy nie mogą sobie pozwolić aby in made in Germany przegrał – zawsze tak było.
Wiadomo jak wag oszukiwał z normami spalin a kiedyś była afera w De że niemieckie testy opon w ADAC były oszukane.
Mają to w krwi. :P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 22:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez czarmi » 10 maja 2019, 19:24

Jutro w południe dostaję do testów nową M3 z manualną skrzynią biegów. Będę ją mieć do poniedziałku do rana, więc co nieco się o niej dowiem. Jeździłem wcześniej króciutko (ok. godziny) z automatem i miałem właśnie przyobiecaną z manualną skrzynią. Tak więc zobaczymy ... <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez corky1 » 11 maja 2019, 08:18

czarmi napisał(a):Jutro w południe dostaję do testów nową M3 z manualną skrzynią biegów. Będę ją mieć do poniedziałku do rana, więc co nieco się o niej dowiem. Jeździłem wcześniej króciutko (ok. godziny) z automatem i miałem właśnie przyobiecaną z manualną skrzynią. Tak więc zobaczymy ... <co?>


Super! No to czekamy na relację:)

Jako ciekawostka, na hiszpańskim portalu Autopista pojawił się test porównawczy ośmiu kompaktów i zagadka: kto wygrał?






Seat Leon <lol> Innych kompaktow VAG-a nie bylo, bo jakby były, to pewnie by zajęły cale podium.

3-ka została dobrze oceniona, a uwagę zwraca ich test 0-100 z manualem: 9,66 s, co znowu potwierdza, ze oficjalne dane sa zbyt ostrozne (pewnie, aby lepiej wygladal Skyactiv X).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lelo28 » 11 maja 2019, 13:07

corky1 napisał(a):3-ka została dobrze oceniona, a uwagę zwraca ich test 0-100 z manualem: 9,66 s, co znowu potwierdza, ze oficjalne dane sa zbyt ostrozne (pewnie, aby lepiej wygladal Skyactiv X).

Jak odbierałem swoją to zapytałem sprzedawcę dlaczego mazda strzela sobie w kolano, podając niewłaściwe dane i działając tym samym na swoją niekorzyść. Według niego chodzi o normy emisji spalin. Suma sumarum zawsze lepiej zostać rozczarowanym pozytywnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Zbych88 » 11 maja 2019, 19:07

Beznadziejna taktyka, bo wiele ludzie nie kupi, nawet nie pojedzie zobaczyć mazde 3 w salonie po tym jak zobaczy dane fabryczne, nie będzie pozytywnego zaskoczenie bo do tego nie dojdzie.
Gdyby mazda napisał 8,99 sec a w realu 9,6 to nikt by nie płakał ale wystarczy zobaczyć na youtobe hej że ma ponad 10 sec do 100 za tyle kasy.
Nie ma znaczenia jak to się odpycha w realu w głowach jest już magiczna liczba ponad 10 i daje do myślenia.
Moim zdaniem taka taktyka mazdy nie popłaca.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 22:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez corky1 » 13 maja 2019, 13:11

Znalazlem porownanie nowego 2.0 122 KM manual z 2.2 diesel z wersji BL. Ciekawe sa dane przyspieszenia w roznych zakresach, w tym kolejne potwierdzenie, ze 0-100 to 9.6 s Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lelo28 » 13 maja 2019, 13:52

To porównanie odzwierciedla również moje spostrzeżenia odnośnie przyspieszenia na 6 biegu 80 – 120 km/h. Według mnie minimalna prędkość dla 6 to 100km/h i 2000 obr/min.
Natomiast coraz bardziej zaskakuje mnie spalanie, gdzie średnie wskazanie komputera z nieco ponad 900 km to 5,8l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 13 maja 2019, 14:26

lelo28 napisał(a):To porównanie odzwierciedla również moje spostrzeżenia odnośnie przyspieszenia na 6 biegu 80 – 120 km/h. Według mnie minimalna prędkość dla 6 to 100km/h i 2000 obr/min


Biorac pod uwage fakt, ze 2.2 jest z turbina, to wyniki 122 KM sa dla mnie calkiem ok. Szkoda, ze nie podali 80-100 na 5 biegu, a nawet 4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez czarmi » 13 maja 2019, 15:45

No i jestem po dwóch dniach testów Mazdy 3BP Hikari, hatchback, z manualną skrzynią biegów.
Trochę pozytywów:
Dla mnie osobiście niemalże szokiem jest jej wyciszenie w porównaniu do 3BM z 2014r. Rewelacja. Nareszcie jest tak jak być powinno. Brak jest tzw. EUS (dla niewtajemniczonych efektu uchylonej szyby) pomimo faktu, że wszystkie one były zamknięte. Cisza z okolic podwozia ... Oczywiście w tych naszych obecnych BM/BN nie jest to może jakąś tragedią, ale różnica duża. Skrzynia manualna dobrze spasowana, sztywna i biegi wchodzące bardzo precyzyjnie. Design zewnątrzny i wewnętrzny to oczywiście kwestia gustu (osobiście wolę sedana), ale środek auta jest nawet w porównaniu do naszych BM/BM bardzo nowoczesny, a materiały z których jest wykonany i ich jakość – wyśmienite. Super jest też ten nowy wyświetlacz, w którym można znaleźć szereg ustawień auta. Zupełnie inna technologia.
Negatywy:
Trochę kiepska widoczność przez tylną szybę (malutka jest ci ona), oraz zbyt małe otwory okienne drzwi przednich i tylnych (dość wysoko w drzwiach zaczyna się okno). Nie jest to dramatem, ale w mojej BM widoczność jest lepsza. Silnik auta pomimo, że to 122KM, a więc moc niemalże identyczna, to ma inną charakterystykę pracy. Silnik, ruszając spod świateł potrafi dość głośno wkręcać się w obroty (w moim aucie tego brak).
Przejechałem nim 200km i według mojej oceny spalanie jest na poziomie mojej 3BM.
Auto jest technologicznie barrrdzo nowoczesne, niemalże rozpieszczające kierowcę swoim wyposażeniem, a czy wyjdą jakieś grzechy młodości – zobaczymy. Jeśli natomiast chodzi o jego wycenę – jest o wiele droższe od poprzedniej M3, ale również posiada nieporównywalnie więcej w swoim wyposażeniu.
Można by jeszcze nadmienić o kuriozalnym konfiguratorze M3BP na stronie głównej Mazdy. Jest tam tyle błędów, że głowa boli, a na moją e-mailową uwagę na ich stronie, Pani uprzejmie podziękowała, przeprosiła za błędy oraz przyrzekła, iż zostaną one usunięte. Do tej pory nic w tej sprawie się nie dzieje ...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez kamil_franiu » 14 maja 2019, 06:28

CZARMI a co powiesz o fotelach ??
Ostatnio edytowano 14 maja 2019, 08:54 przez kamil_franiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez przemek24p584 » 14 maja 2019, 08:24

Zbych88 napisał(a):Beznadziejna taktyka, bo wiele ludzie nie kupi, nawet nie pojedzie zobaczyć mazde 3 w salonie po tym jak zobaczy dane fabryczne, nie będzie pozytywnego zaskoczenie bo do tego nie dojdzie.
Gdyby mazda napisał 8,99 sec a w realu 9,6 to nikt by nie płakał ale wystarczy zobaczyć na youtobe hej że ma ponad 10 sec do 100 za tyle kasy.
Nie ma znaczenia jak to się odpycha w realu w głowach jest już magiczna liczba ponad 10 i daje do myślenia.
Moim zdaniem taka taktyka mazdy nie popłaca.

Ja właśnie z tego względu wybrałem mazde 3 z 2018r.zona chciała ta najnowsza. Owszem jakość materiałów jest dużo lepsza ale osiągi...... Wg mnie katastrofa
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 22:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez corky1 » 14 maja 2019, 08:29

9,6 do setki to katastrofa? A ile ma poprzedni 120 KM, bo z tego co kojarze, to 8,9 w katalogu, a w realu? 165 KM to nic innego jak odblokowany 120 KM, a 122 KM tez podobno mozna odblokowac, wiec az do takich kategorycznych opinii bym sie nie skłaniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Moderator

Moderatorzy Moto