Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Może być jeszcze tak, że ten nowy model 122KM ma rzeczywiście tyle koni i stąd wynik >10s. Natomiast poprzedniczka 120KM miała w rzeczywistości 138KM, więc musiała być szybsza. Swoją drogą stary Civic UFO miał 142KM i katalogowo 8.9 do setki.
Biorąc to wszystko pod uwagę, jak Mazda zamierza konkurować np. z takim Kia ProCeed GT 204 KM? Auto, nad którym zastanawiam się poważnie, choć początkowo rozważałem Mazdę.
Zobaczcie test Petryna.
https://www.youtube.com/watch?v=YU2W42i641g
Zobaczcie test Petryna.
https://www.youtube.com/watch?v=YU2W42i641g
Miałem kupić 3 BM wyszła Ceed GT i jestem mega zadowolony
O zawieszeniu i napędzie:
Wydaje mi się, że znalazłem wytłumaczenie tych 10,4s do setki. Cały szkopuł tkwi w przełożeniu 1 biegu.
Przełożenia z III gen:
I 3.7 (13.39)
II 1.947 (7.05)
III 1.3 (4.7)
IV 1.029 (3.72)
V 0.837 (3.03)
VI 0.68 (2.46)
Przełożenia IV gen (z katalogu na witrynie nl):
I 3.363
II 1.947
III 1.3
IV 1.029
V 0.837
VI 0.68
Auto po prostu będzie wolniej się zbierać na 1szym biegu, na wyższych różnica powinna być na korzyść IV gen z racji minimalnie większego momentu obrotowego.
Przełożenia z III gen:
I 3.7 (13.39)
II 1.947 (7.05)
III 1.3 (4.7)
IV 1.029 (3.72)
V 0.837 (3.03)
VI 0.68 (2.46)
Przełożenia IV gen (z katalogu na witrynie nl):
I 3.363
II 1.947
III 1.3
IV 1.029
V 0.837
VI 0.68
Auto po prostu będzie wolniej się zbierać na 1szym biegu, na wyższych różnica powinna być na korzyść IV gen z racji minimalnie większego momentu obrotowego.
- Od: 15 sty 2019, 21:34
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm
A mi się wydaje, że do testów spalania i osiągów podstawili celowo zmulone auto, żeby spalanie wyszło jak najkorzystniej, a już normalne auta będą żwawsze. Pierwsze egzemplarze mają być na koniec lutego to trzeba będzie się przejechać do salonu i sprawdzić.
Ciekawe że w USA mamy 2,5 litra w trojce. Ale ciekawe zdanie padło że 2,0 182 dostępne będzie dopiero w 2020. Po filmach zmieniłem zdanie na temat stylistyki 5drzwiowki. Nie jest taka zła i im więcej na nią patrzę tym bardziej mi podchodzi. Prawie jak z ndekiem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Nową trójkę zamówiłem pod koniec grudnia. Dzisiaj jak zobaczyłem dane katalogowe na stronie to zbladłem. 10,4 do setki to jakieś nieporozumienie. Pierwotnie podejrzewałem że może to być w granicach 9 s. tym bardziej że teoretycznie silnik został dopracowany. Natomiast nigdzie więcej nie udało mi się znaleźć tych informacji, więc też wydaje mi się to podejrzane. Na dodatek na stronie autoexpress jest test mazdy a poniżej kilka danych. Ciekawostką jest to że zarówno przyspieszenie jaki i emisja CO2 mocno odbiegają od tego co podaje mazda na stronie. A to link https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/1 ... 019-review
Ja kupiłem 2 nowe trójki: BK i BM – tylko w BM siedziałem, żadną nie jeździłem
Przy BK wydawało mi się oczywiste, że taki samochód musi dobrze jeździć (była to pierwsza Mazda, z jaką miałem kontakt ). Przy BM wydawało mi się oczywiste, że skoro BK jeździła fajnie, to BM może tylko jeździć lepiej.
Z obu samochodów jestem/byłem bardzo zadowolony, ale teraz jednak bym się już przejechał
Przy BK wydawało mi się oczywiste, że taki samochód musi dobrze jeździć (była to pierwsza Mazda, z jaką miałem kontakt ). Przy BM wydawało mi się oczywiste, że skoro BK jeździła fajnie, to BM może tylko jeździć lepiej.
Z obu samochodów jestem/byłem bardzo zadowolony, ale teraz jednak bym się już przejechał
Prawdopodobieństwo że nie będzie mi pasować jest bliskie zero. Wg. mnie bardzo dobrze się prezentuje, środek doskonale wykonany. Jazdy próbne czy oględziny nic by nie zmieniły. Auto ma się podobać.
Doprecyzuję: przesiadam się z Clio I
Doprecyzuję: przesiadam się z Clio I
Wnętrze to zdecydowanie najmocniejszy punkt nowej 3ki.
Wyglada po prostu świetnie.
Gdyby zaplikować tył z BM/BN do nowego hatcha pewnie bym zmieniał! A tak to niestety. Tył i pojemność bagażnika nie do zaakceptowania.
Wyglada po prostu świetnie.
Gdyby zaplikować tył z BM/BN do nowego hatcha pewnie bym zmieniał! A tak to niestety. Tył i pojemność bagażnika nie do zaakceptowania.
dla mnie najbardziej nie do zaakceptowania to jest cena
jak bym miał kasę na M3 w drugim wyposażeniu z klima automatyczna, to bym już lepiej dołożył kilka tysiak i kupił M6, za taka sama kasę tam już będzie i dużo więcej auta i lepsze wyposażenie.
a jeżeli jest potrzeba w kompakcie, to jest Focus ST line, i za taka kasę jak M3 daje 122koni, Focus już będzie miał 182....
a jeżeli wyciszenie będzie na tym samym poziomie co w BN, to w ogóle porażka
jak bym miał kasę na M3 w drugim wyposażeniu z klima automatyczna, to bym już lepiej dołożył kilka tysiak i kupił M6, za taka sama kasę tam już będzie i dużo więcej auta i lepsze wyposażenie.
a jeżeli jest potrzeba w kompakcie, to jest Focus ST line, i za taka kasę jak M3 daje 122koni, Focus już będzie miał 182....
a jeżeli wyciszenie będzie na tym samym poziomie co w BN, to w ogóle porażka
Na mazda.de jest możliwość konfiguracji. Po pobraniu .pdf dostajemy dane katalogowe. Tam też jest 10,4 do setki. Tak jak napisał Luxferrus że może to wynikać z przełożenia I biegu. Będzie to najwolniejsza mazda w sprincie z obecnie dostępnych. Natomiast różnica w spalaniu jest duża. Niemcy podają średnie na poziomie 5,1 – 5,2 natomiast u nas 6,2 – 6,3
Wyzej masz pierwsze testy. Dwoch redaktorow pisze ze jest zdecydowanie ciszej. Jeden mowi ze opony ma wielosezonowe. Wiec jakies ciche letnie opony i moze byc jeszcze lepiej. Ale poczekajmy na polskie testy.
Do Kritik
Właśnie skończyłem konfigurację proponowanego Focusa ST line. Odnoszę to do wersji która zamówiłem czyli Hikari, manual, Polymetal Gray. Zaznaczałem tylko dodaki takie które wiem że mazda posiada. Cena 113 960 zł. Silnik litrowy Eco Boost. Z marszu brakuje: matrycowych Led, kamery 360 i jeszcze więcej z systemów bezpieczeństwa.
Wersja zamówiona przeze mnie 111 900 zł.
Temat aut ryłem przez ponad pół roku i za każdym razem to samo: cena przed konfiguracją i po to dwa różne światy.
Właśnie skończyłem konfigurację proponowanego Focusa ST line. Odnoszę to do wersji która zamówiłem czyli Hikari, manual, Polymetal Gray. Zaznaczałem tylko dodaki takie które wiem że mazda posiada. Cena 113 960 zł. Silnik litrowy Eco Boost. Z marszu brakuje: matrycowych Led, kamery 360 i jeszcze więcej z systemów bezpieczeństwa.
Wersja zamówiona przeze mnie 111 900 zł.
Temat aut ryłem przez ponad pół roku i za każdym razem to samo: cena przed konfiguracją i po to dwa różne światy.
Za taką cenę można kupić M6 GL 2017 2.5L SkyPassion z symbolicznym przebiegiem.
Jest to używka i rozumiem dlaczego ktoś może chcieć wyłącznie nowe auto z salonu. Niemniej jednak różnica w klasie, wyposażeniu i silniku jest tak duża, że jak dla mnie nie ma o czym w ogóle dyskutować.
Jest to używka i rozumiem dlaczego ktoś może chcieć wyłącznie nowe auto z salonu. Niemniej jednak różnica w klasie, wyposażeniu i silniku jest tak duża, że jak dla mnie nie ma o czym w ogóle dyskutować.
lelo28 napisał(a):Temat aut ryłem przez ponad pół roku i za każdym razem to samo: cena przed konfiguracją i po to dwa różne światy.
Zapominasz o jednym – jak pójdziesz do salonu, to ze 113.960 zrobi się cena znacznie bardziej atrakcyjna. Pewnie wyjdzie ~100k.
Taki kamyczek dorzucę:
Kia Optima
światła w technologii LED
podgrzewana kierownica oraz fotele
czujniki parkowania z przodu i z tyłu
tapicerka skórzano-materiałowa
Kia Navi System
kamera cofania z dynamicznymi liniami
klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
Do tego silnik benzynowy 180 KM + 7 biegowy automat dwusprzęgłowy (o ile pamiętam)
Cena wstępna 111.000 zł
Nie chce mi się porównywać wyposażenia, nie siedziałem ani w Mazdzie, ani w Kii, więc nie mam porównania wykonania etc. Wiem tylko, że kilka tysiaków rabatu można urwać w Kii, więc przypuszczam, że te 111.000 zł może wyjść z jakimiś dodatkami ostatecznie . Te same pieniądze, klasa wyżej i do tego oferuje jakieś tam osiągi
Ciekaw jestem tylko tego, czy Kia tak samo jak Mazda nie montuje wyciszenia w samochodach.
Ceed GT za 105.000 zł ma ponad 200 kucy i też automat.
lelo28 napisał(a):Do Kritik
Właśnie skończyłem konfigurację proponowanego Focusa ST line. Odnoszę to do wersji która zamówiłem czyli Hikari, manual, Polymetal Gray. Zaznaczałem tylko dodaki takie które wiem że mazda posiada. Cena 113 960 zł. Silnik litrowy Eco Boost. Z marszu brakuje: matrycowych Led, kamery 360 i jeszcze więcej z systemów bezpieczeństwa.
Wersja zamówiona przeze mnie 111 900 zł.
Temat aut ryłem przez ponad pół roku i za każdym razem to samo: cena przed konfiguracją i po to dwa różne światy.
tylko zapomniałeś o dwóch tematach
1. na FORD dostaniesz zniżkę i będzie to około 10k zl, za takie auto
2. W konfiguratorze masz podstawowe ceny, a na Focus teraz jest promocja, i 1.0 Ecoboost ST-line kosztuje 79 000 a nie 86800 jak w koniguratorze
a za 86000 już masz 1.5 EcoBoost – 182 KM
Wiec twoja konfiguracja to będzie bazowa wersja 79000 + 27160 = 106 160 – rabat = poniżej 100k za tych samych 125KM
A za 86000 + 27160 = 113160 zl – rabat = 105k zl+/– będziesz miał 1.5 EcoBoost – 182 KM i 8.3sek do 100
I myślę że wyjdzie jeszcze taniej, jak zamawiać wyposażenie pakietami a nie ptaszkami każdy punkt osobno
Jeżeli tak jak mówisz ze ryłeś temat auta pół roku czasu, to wydaje mi się ze słabo ryłeś, jak takich rzeczy nie wiesz)
Wszystkie salony oprócz Japońskich, mają super rabaty, i ja przed Mazda miałem nowego Megane IV GT Line, z full wyposażeniem, który sam parkował i t.d.... który katalogowo kosztował 95 000 zl, a ja go kupiłem za 78 000 zl, i to nie była żadna wyprzedaż rocznika, kupowałem w Lipcu
Ja swoja Mazde Sky Energy kupiłem jak o jedna z ostatnich w Polsce i z pakietem LED i kolorem Red Soul wyszła mi 84 400 zl
Jak bym miał teraz kupować, to bum już nigdy nie kupił Mazde 3....... za taka cenę....
Dopisano 29 sty 2019, 13:43:
nemi
przed zakupem Mazdy bylem w salonie KIA i testowałem nowy Sportage
Wersja M 85490 + pakiet Smart 3000 + kolor 2800 = 91 290 zl
A po jeździe testowej już mi zaoferowali cenę 84000 zl
Sami, ja jeszcze nawet nie probowałem nic negocjować, a już od wejścia dostałem 7290zl rabat.
i jak by nie ten bardzo słaby silnik 1.6GDI który po prostu nie jedzie..... to bym kupił Sportage...
a na 1.6 T-GDI nie miałem już kasy(prawie 10 000zl wiecej), no i spalanie 11L mi totalnie nie pasowało....
ale tak jak mowie, w innych producentów da się urwać około 10% rabatu od wejścia.... a czasem jak w moim przypadku z Meganem, nawet 17%
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości