Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Osiągi powiedział bym normalne dla takiego auta okolice 10s do normalnej jazdy wystarczy
Jaki sens ma określenie "z 2-litrową benzyną", skoro jest to jeden z (albo w ogóle ostatni) niedobitków bez turbo? Do czego chcesz to porównywać pod względem litrażu?
Co nie zmienia faktu, że 10s do setki to jakaś żałość
Co nie zmienia faktu, że 10s do setki to jakaś żałość
Nie wiem czy temat był już poruszany ale bardzo jestem ciekaw czy te jednostki będą tak samo podatne na mod jak 120KM z BM/BN.
Jeśli tak to jeszcze byłoby to do przeżycia
Jeśli tak to jeszcze byłoby to do przeżycia
Dziwne bo jak skoda Octavia 1.0 tsi też przyspiesza w 10 s do 100 km/h to jest ok nawet według dziennikarza tygodnika Motor A jeśli mazda z podstawowym silnikiem też tak przyspiesza to dramat
kamil_franiu napisał(a):Dziwne bo jak skoda Octavia 1.0 tsi też przyspiesza w 10 s do 100 km/h to jest ok nawet według dziennikarza tygodnika Motor A jeśli mazda z podstawowym silnikiem też tak przyspiesza to dramat
bo skoda ma 1.0
a Mazda 2.0
i Skoda z 1.0 kosztuje o wiele taniej niz Mazda
a tak generalnie
ty wydaje mi sie ze Mercedes A z rabatem bedzie kosztowal jak Mazda 3.... ktora nie daje rabatow
Kritik napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Dziwne bo jak skoda Octavia 1.0 tsi też przyspiesza w 10 s do 100 km/h to jest ok nawet według dziennikarza tygodnika Motor A jeśli mazda z podstawowym silnikiem też tak przyspiesza to dramat
bo skoda ma 1.0
a Mazda 2.0
i Skoda z 1.0 kosztuje o wiele taniej niz Mazda
a tak generalnie
ty wydaje mi sie ze Mercedes A z rabatem bedzie kosztowal jak Mazda 3.... ktora nie daje rabatow
1.0 turbo zapomniałeś dodać taki drobny szczegół
Mercedes A w tej cenie to pewnie na kołpakach i z reflektorami halogenowymi? Czy coś się zmieniło? Przed zakupem swojej 3 konfigurowałem klasę A i w tych pieniądzach wyposażenie tak jak piszę
edit – z ciekawości sprawdziłem na szybko – za 98 tyś dostajesz totalnego golasa na kołpakach i z halogenami, z motorem o mocy 109KM
Ostatnio edytowano 3 kwi 2019, 10:08 przez sevecc, łącznie edytowano 1 raz
mishaaq napisał(a):No tak, w nowej trzeba zmienić bieg na 3, żeby osiągnąć setkę i to wyjaśnia dużo słabszy sprint w porównaniu do starej 120KM.
Właśnie że nie wyjaśnia, bo przełożenia wyglądają jak w BM/BN 165 koni. A tam było poniżej 9s...
No i fakt, że maksymalna moc jest osiągana przy 6000 rpm całkowicie eliminuje możliwość odblokowania (bo nie ma sztucznej blokady od 4500 rpm)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ten test potwierdza moje odczucia z jazdy testowej, ze od startu do ok. 50-60 jedzie calkiem zwawo, ale potem juz jest troche zdlawiony. W wersji z manualem lepiej sie zbiera i do 50 i tez potem, ale do 100 na dwojce tez chyba nie dociagnie. Wazniejszy jest paramett 80-120 i tu faktycznie nie ma szału. Ktos kiedys napisal, ze automaty w mazdzie to tylko z mocniejszymi silnikami (np. 2,5 w CX-5 i 6).
Ostatnio edytowano 3 kwi 2019, 10:22 przez corky1, łącznie edytowano 1 raz
Nie wiem po co tyle szumu wokół tej jednostki. Najwidoczniej założenia były takie a nie inne. Jak na bazowy silnik jest moim zdaniem wszystko ok. Szału nie ma, bo nikt w Maździe od czasu zejścia ze sceny jednostki L3-VDT nie kładzie na to specjalnego nacisku.
Być może – o czym była mowa wcześniej – to co otrzymujemy pod maską gryzie się to wizerunkowo ze słowem premium, gdzie zwykle w połączeniu z wyposażeniem i wykończeniem idzie silnik na miarę premium. Tutaj Mazda znowu poszła swoją drogą.
Patrząc z tych testów pod względem mułowatości pozycjonowałbym to na równi z Toyotowskim 1.6 Valvematic 132KM.
Być może – o czym była mowa wcześniej – to co otrzymujemy pod maską gryzie się to wizerunkowo ze słowem premium, gdzie zwykle w połączeniu z wyposażeniem i wykończeniem idzie silnik na miarę premium. Tutaj Mazda znowu poszła swoją drogą.
child napisał(a):Do czego chcesz to porównywać pod względem litrażu?
Patrząc z tych testów pod względem mułowatości pozycjonowałbym to na równi z Toyotowskim 1.6 Valvematic 132KM.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
użytkownik Kritik
Za tą skodę 1.0 turbo trzeba zapłacić 94.000 zł tylko że ten silnik nigdy nie wytrzyma tyle co 2.0 mazdy Sto razy bardziej wolę mazde
Za tą skodę 1.0 turbo trzeba zapłacić 94.000 zł tylko że ten silnik nigdy nie wytrzyma tyle co 2.0 mazdy Sto razy bardziej wolę mazde
Kritik napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Dziwne bo jak skoda Octavia 1.0 tsi też przyspiesza w 10 s do 100 km/h to jest ok nawet według dziennikarza tygodnika Motor A jeśli mazda z podstawowym silnikiem też tak przyspiesza to dramat
bo skoda ma 1.0
a Mazda 2.0
i Skoda z 1.0 kosztuje o wiele taniej niz Mazda
a tak generalnie
ty wydaje mi sie ze Mercedes A z rabatem bedzie kosztowal jak Mazda 3.... ktora nie daje rabatow
i będzie miał plastikową kierownicę i stalufelgi
sevecc napisał(a):Kritik napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Dziwne bo jak skoda Octavia 1.0 tsi też przyspiesza w 10 s do 100 km/h to jest ok nawet według dziennikarza tygodnika Motor A jeśli mazda z podstawowym silnikiem też tak przyspiesza to dramat
bo skoda ma 1.0
a Mazda 2.0
i Skoda z 1.0 kosztuje o wiele taniej niz Mazda
a tak generalnie
ty wydaje mi sie ze Mercedes A z rabatem bedzie kosztowal jak Mazda 3.... ktora nie daje rabatow
1.0 turbo zapomniałeś dodać taki drobny szczegół
Mercedes A w tej cenie to pewnie na kołpakach i z reflektorami halogenowymi? Czy coś się zmieniło? Przed zakupem swojej 3 konfigurowałem klasę A i w tych pieniądzach wyposażenie tak jak piszę
edit – z ciekawości sprawdziłem na szybko – za 98 tyś dostajesz totalnego golasa na kołpakach i z halogenami, z motorem o mocy 109KM
no tak, kiedys to bylo
tylko ze nowa Mazda jest o kilka dziesiec tysiecy drozsza...
a na Mersa mozna dostac rabat 15%
wiec mozna kupic A klase ktora katalogowo bedzie 135tys, za 115 tys, i myszle ze A klasa za 135 tys bedzie miala wszystko co jest potrzebne +/– jak i Mazda za taka cene
kamil_franiu napisał(a):użytkownik Kritik
Za tą skodę 1.0 turbo trzeba zapłacić 94.000 zł tylko że ten silnik nigdy nie wytrzyma tyle co 2.0 mazdy Sto razy bardziej wolę mazde
o czym ty mowisz
przed zakupem M3 bylem w Skoda Luzar w Krk, i dostalem cene na Octavia 1.5 TSI z 150koni, Ambition + dodatki, ktora miala prawie wszystko co potrzebuje za 78tys
jak by nie uparta zona, co nienawidzi Skode, to bym kupil
jakie 94 tys za 1.0
gdze takie ceny
o czym ty mowisz
przed zakupem M3 bylem w Skoda Luzar w Krk, i dostalem cene na Octavia 1.5 TSI z 150koni, Ambition + dodatki, ktora miala prawie wszystko co potrzebuje za 78tys
jak by nie uparta zona, co nienawidzi Skode, to bym kupil " title="ok" style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline; border: 0px none; max-width: 669px;">
jakie 94 tys za 1.0 " title="głupek" style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline; border: 0px none; max-width: 669px;">
gdze takie ceny
W widziałeś zdjęcie które wrzuciłem
7 wrz 2018, 15:10338 (25/17)KrakówMazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED
przed zakupem M3 bylem w Skoda Luzar w Krk, i dostalem cene na Octavia 1.5 TSI z 150koni, Ambition + dodatki, ktora miala prawie wszystko co potrzebuje za 78tys
jak by nie uparta zona, co nienawidzi Skode, to bym kupil " title="ok" style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline; border: 0px none; max-width: 669px;">
jakie 94 tys za 1.0 " title="głupek" style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline; border: 0px none; max-width: 669px;">
gdze takie ceny
W widziałeś zdjęcie które wrzuciłem
7 wrz 2018, 15:10338 (25/17)KrakówMazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED
Kritik napisał(a): ktora miala prawie wszystko co potrzebuje za 78tys
może dla innego to prawie jest warte 20 tys.
Kritik napisał(a):jak by nie uparta zona, co nienawidzi Skode, to bym kupil
zawsze jest na kogo zwalić ale nie pokazuj jej tego wpisu
kamil_franiu napisał(a):o czym ty mowisz
przed zakupem M3 bylem w Skoda Luzar w Krk, i dostalem cene na Octavia 1.5 TSI z 150koni, Ambition + dodatki, ktora miala prawie wszystko co potrzebuje za 78tys
jak by nie uparta zona, co nienawidzi Skode, to bym kupil " title="ok" style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline; border: 0px none; max-width: 669px;">
jakie 94 tys za 1.0 " title="głupek" style="margin: 0px; padding: 0px; display: inline; border: 0px none; max-width: 669px;">
gdze takie ceny
W widziałeś zdjęcie które wrzuciłem
7 wrz 2018, 15:10338 (25/17)KrakówMazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED
tak, taka cena jest przez DSG i to cena katalogowa, bez rabatow ktore napewno dostaniesz
Dopisano 3 kwi 2019, 11:35:
lelo28 napisał(a):Kritik napisał(a): ktora miala prawie wszystko co potrzebuje za 78tys
może dla innego to prawie jest warte 20 tys.Kritik napisał(a):jak by nie uparta zona, co nienawidzi Skode, to bym kupil
zawsze jest na kogo zwalić ale nie pokazuj jej tego wpisu
zona o tym doskonale wie
child napisał(a):Jaki sens ma określenie "z 2-litrową benzyną", skoro jest to jeden z (albo w ogóle ostatni) niedobitków bez turbo? Do czego chcesz to porównywać pod względem litrażu?
Co nie zmienia faktu, że 10s do setki to jakaś żałość
Do 1.6 z polo 3... Co z tego, że jest to jeden z ostatnich 2l bez turbo, jak jest tak mułowaty, ze nijak się ma do jakiejkolwiek innej 2l benzyny w takiej malej budzie.
Dla mnie to jest nieporozumienie. Kia ma 1.6 tgdi, a mazda wypuszcza jeszcze słabsze silniki..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości