Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Panczo » 31 maja 2019, 20:19

Manual w tej mazdzie jest bardzo fajny, króciutkie skoki. Jeżdżąc różnymi VW myślałem, że to oni robią najlepsze skrzynie, ale mazda mnie mega zaskoczyła . Jak na jezdzie próbnej (narazie :D ), robiłem z 3 na 4 to miałem wrażenie, jakby nie było pozycji neutral między biegami, takie fajne skoki ma ta skrzynia.


Takie pytanie do tych co mają Hikari z Luxury wersja, jak tam sprawy mają się z tą skórą, da się przeżyć w słoneczku ?
Bo też minusem tej mazdy 3 jest, że elektrycznie sterowany fotel kierowcy można mieć tylko w najwyższej wersji i jeśli zakupisz ten pakiet Luxury, trochę lipa .
Początkujący
 
Od: 27 maja 2019, 21:35
Posty: 21

Postprzez kamil_franiu » 31 maja 2019, 21:42

Ja po jeździe testowej i teraz swoją z salonu do domu to powiem tak:
Silnik super ( trzy tygodnie do pracy dojeżdżałem poldkiem) więc teraz to rakieta ;P A tak na serio to przesiadłem z mazdy 6 GH 2.2 165km na 3 2.0 122km i nie narzekam <spoko> skrzynia jest super jak w mx5 podobnie się siedzi bardzo sportowo ;P nie mam bosse ale głośniki grają super :D A wady tak na szybko to nauka auta (systemów) na nowo i ten plastik jak ktoś jest pedantem to auto nie dla niego już 10 razy dziś wycierałem kurz <płacze> ;P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez Mati_WZL » 4 cze 2019, 15:22

Kilka wrażeń po pierwszych 300km.
Minusy:
– bez sensowne podwójne pokazywanie stanu paliwa – raz w formie wyświetlacza, raz wskazówka – i co najlepsze pokazują dwa różne poziomy <lol> <oczy>
– pożałowali czujników do otwierania tylnych drzwi – po podejściu do auta trzeba włożyć dłoń w przednią klamkę aby system bezkluczykowy otworzył auto i dopiero możemy otworzyć tylne drzwi
– przewrażliwiony line assist nawet przy obniżonej na maxa czułości

Plusy:
– wyciszenie
– wygoda foteli (bez skóry)
– skrzynia automatyczna działa świetnie
– klima działa bardzo sprawnie nawet przy +32 (nie wiem skąd to narzekanie wcześniejszych testerów)
– dzięki 18" prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie nawet przy sprawnych manewrach
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez lelo28 » 5 cze 2019, 06:48

Mati_WZL napisał(a):– bez sensowne podwójne pokazywanie stanu paliwa – raz w formie wyświetlacza, raz wskazówka – i co najlepsze pokazują dwa różne poziomy <lol> <oczy>

Nie do końca tak jest. Wskaźnik cyfrowy pokazuje teoretyczny zasięg w km. na tym co pozostało w zbiorniku i jest ściśle powiązany z aktualnym spalaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Mati_WZL » 5 cze 2019, 10:13

lelo28 napisał(a):
Mati_WZL napisał(a):– bez sensowne podwójne pokazywanie stanu paliwa – raz w formie wyświetlacza, raz wskazówka – i co najlepsze pokazują dwa różne poziomy <lol> <oczy>

Nie do końca tak jest. Wskaźnik cyfrowy pokazuje teoretyczny zasięg w km. na tym co pozostało w zbiorniku i jest ściśle powiązany z aktualnym spalaniem.

tak też to rozumiem, ale zauważ jaka to jest niekonsekwencja – skoro jeden wskaźnik pokazuje pół baku, a drugi 3/4 to któremu mam ufać ? ile faktycznie mam tego paliwa w baku ? moim zdaniem wystarczyłoby aby zamiast elektronicznego słupka z zasięgiem był po prostu sam zasięg i tyle :) wiem, że to można przełączyć i wybrać "typ 2" wyświetleń ale wtedy tracę ten lepszy lewy słupek ze średnim i chwilowym spalaniem... <oczy> :| <oczko>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez lelo28 » 5 cze 2019, 11:43

Lakier po ceramice
Załączniki
_MG_1548.jpg
_MG_1549.jpg
_MG_1553.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Mati_WZL » 5 cze 2019, 11:57

Bardzo ładnie wgląda ten kolor z tą felgą :) <spoko>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez twardy103 » 5 cze 2019, 13:25

Mati_WZL napisał(a):
lelo28 napisał(a):
Mati_WZL napisał(a):– bez sensowne podwójne pokazywanie stanu paliwa – raz w formie wyświetlacza, raz wskazówka – i co najlepsze pokazują dwa różne poziomy <lol> <oczy>

Nie do końca tak jest. Wskaźnik cyfrowy pokazuje teoretyczny zasięg w km. na tym co pozostało w zbiorniku i jest ściśle powiązany z aktualnym spalaniem.

tak też to rozumiem, ale zauważ jaka to jest niekonsekwencja – skoro jeden wskaźnik pokazuje pół baku, a drugi 3/4 to któremu mam ufać ? ile faktycznie mam tego paliwa w baku ? moim zdaniem wystarczyłoby aby zamiast elektronicznego słupka z zasięgiem był po prostu sam zasięg i tyle :) wiem, że to można przełączyć i wybrać "typ 2" wyświetleń ale wtedy tracę ten lepszy lewy słupek ze średnim i chwilowym spalaniem... <oczy> :| <oczko>

Generalnie powinny wskazywać teoretyczny zasięg bazując na ilości paliwa w zbiorniku i średniego spalania ze zbiornika – jedno wskazanie. Ja tak mam np. w BLce i komputer pokazuje (co ciekawe) zawsze około 0,1 l większe spalanie niż rzeczywiste.
Natomiast bzdurą dla mnie jest kalibracja, bo po dojściu na komputerze do zasięgu "0 km" mam jeszcze około 8l w baku... trochę za dużo wg mnie. W nowej 3 też tak dużo jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez stachan » 5 cze 2019, 14:21

Może Was zaciekawi taka informacja :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 17:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2019, 14:35

Stopień sprężania 16,3:1 a ja w dci mam 15,4:1 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mati_WZL » 5 cze 2019, 14:41

stachan napisał(a):Może Was zaciekawi taka informacja :)

najciekawiej wygląda spalanie, jeśli do starego testu NDEC zwyczajowo można było dodać 1-1,5 litra to ten X wygląda bardzo ciekawie. Szkoda że tak mało Nm pokazują...
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez corky1 » 5 cze 2019, 14:57

Musze przyznac, ze spodziewałem się więcej. Porównujac SkyactivG z SkyactivX wg normy WTLP różnica w spalaniu jest jedynie 0,3-0,5 litra na korzyść tego drugiego, poza predkościa niska – tu jest aż 1,4 litra. Porównywałem wyniki dla sedana na felgach 18 cali.

No i ciekawe czemu nie podaja przyspieszenia 0-100...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Mati_WZL » 5 cze 2019, 15:01

corky1 napisał(a):Musze przyznac, ze spodziewałem się więcej. Porównujac SkyactivG z SkyactivX wg normy WTLP różnica w spalaniu jest jedynie 0,3-0,5 litra na korzyść tego drugiego, poza predkościa niska – tu jest aż 1,4 litra. Porównywałem wyniki dla sedana na felgach 18 cali.

No i ciekawe czemu nie podaja przyspieszenia 0-100...

czyli fakt że mocniejszy silnik pali mniej niż słabszy jest dla Ciebie mało satysfakjonujący ?
Zadzwoniłem do swojego handlowca i mówi że 0-100 będą znali pod koniec miesiąca bo jeszcze nie przeszedł testów homologacyjnych dlatego nie mogą podać
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez corky1 » 5 cze 2019, 15:29

Nie o to chodzi. Z tego co pamietam, spalanie mialo byc srednio mniejsze o 20%, a wg WTLP roznica to mniej niz 10%, poza niska predkoscia. Jak dla mnie, argument doplacenia 14-18 tysi za X tylko z uwagi na spalanie raczej odpada, bo roznice sa marginalne, dlatego ciekawy jestem danych o przyspieszeniu, bo roznica w Nm na papierze tez nie jest wyrazna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Kritik » 5 cze 2019, 15:55

corky1 napisał(a):Nie o to chodzi. Z tego co pamietam, spalanie mialo byc srednio mniejsze o 20%, a wg WTLP roznica to mniej niz 10%, poza niska predkoscia. Jak dla mnie, argument doplacenia 14-18 tysi za X tylko z uwagi na spalanie raczej odpada, bo roznice sa marginalne, dlatego ciekawy jestem danych o przyspieszeniu, bo roznica w Nm na papierze tez nie jest wyrazna...

roznicy w Nm miedzy 120hp BN i 165hp BN tez nie ma
a w przyspieszeniu jednak jest

jezeli X bedzie mniej palic i przy tym szybciej jechac, to bedzie <spoko>

ale dalej uwazam ze to jest za drogie auto <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Mati_WZL » 5 cze 2019, 16:01

corky1 napisał(a):Nie o to chodzi. Z tego co pamietam, spalanie mialo byc srednio mniejsze o 20%, a wg WTLP roznica to mniej niz 10%, poza niska predkoscia. Jak dla mnie, argument doplacenia 14-18 tysi za X tylko z uwagi na spalanie raczej odpada, bo roznice sa marginalne, dlatego ciekawy jestem danych o przyspieszeniu, bo roznica w Nm na papierze tez nie jest wyrazna...

miało być 20% w stosunku do standardowego silnika o takiej mocy, a nie od 122KM... Pokaż mi silnik konkurencji w pojemności około 2.0 o mocy powyżej 160KM który choćby według NDEC pali piątkę po mieście :) Jeździłem ostatnio po Poznaniu Traficarem czyli kilkoma Cliówkami z 0.9 TCe – żadna nie pokazywała mniej niż 8,5 <lol>

Dopisano 5 cze 2019, 15:02:

Kritik napisał(a):
corky1 napisał(a):Nie o to chodzi. Z tego co pamietam, spalanie mialo byc srednio mniejsze o 20%, a wg WTLP roznica to mniej niz 10%, poza niska predkoscia. Jak dla mnie, argument doplacenia 14-18 tysi za X tylko z uwagi na spalanie raczej odpada, bo roznice sa marginalne, dlatego ciekawy jestem danych o przyspieszeniu, bo roznica w Nm na papierze tez nie jest wyrazna...

roznicy w Nm miedzy 120hp BN i 165hp BN tez nie ma
a w przyspieszeniu jednak jest

jezeli X bedzie mniej palic i przy tym szybciej jechac, to bedzie <spoko>

ale dalej uwazam ze to jest za drogie auto <rotfl>

tak ale tam jeszcze w 165KM dochodzi różnica w skrzyni stąd różnice w przyspieszeniu. Trzeba poczekać i potestować ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2019, 16:08

Ja bardziej czekam na wykres wtedy będzie można coś wywnioskować bo takie suche max wartości to nic nie mówią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lelo28 » 5 cze 2019, 16:29

Dla mnie istotny jest moment który teoretyczne leży o 1500 obrotów niżej niż w SKYACTIVE G co w połączeniu z wyższa mocą powinno przełożyć się na dobry efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piotrekkk1985 » 5 cze 2019, 16:30

Dokladnie tak. Max moment prawie jak w dieslu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez piwo » 5 cze 2019, 19:59

stachan napisał(a):Może Was zaciekawi taka informacja :)

Ciekawe jak możliwa jest wyższa moc przy niższym spalaniu. W taki bełkot uwierzą tylko naiwni i ci co boją się dotykać gaz i jeżdżą autem nie dla przyjemności a z oszczędności czyli nieudacznicy od jazdy o kropelce. Pewnie rzeczywiste spalanie będzie krążyć wokół 8-9 litrów.
Szkoda że nie podali przyspieszeń.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Moto