Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 22 maja 2021, 16:11

Jeśli dolna linia okien bocznych i tylnej jest pociągnięta nisko to tak, ale zazwyczaj szybki są malutkie bo jest ładnie z zewnątrz i i tak g.wno widać. I dodatkowo w mazdach jest gigantyczna średnica zawracania.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Oski78 » 22 maja 2021, 16:34

piwo napisał(a):Jeśli dolna linia okien bocznych i tylnej jest pociągnięta nisko to tak, ale zazwyczaj szybki są malutkie bo jest ładnie z zewnątrz i i tak g.wno widać. I dodatkowo w mazdach jest gigantyczna średnica zawracania.


to fakt, choć jak czytam o średnicach zawracania nowoczesnych aut to Focus ma taką samą co 3, Golf i i30 ciut lepsze.

Odnoszę wrażenie, że jednak cx30 to bardziej pragmatycznych wybór. Crossover, więc w teorii bezpieczniej przejechać polną drogą, łatwiej sprzedać etc. Gust i oko podpowiada 3 hatchback.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2021, 22:42
Posty: 5

Postprzez piwo » 22 maja 2021, 19:15

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... 8&c2=32698

Tu fajne porównanie e sky x z sky x

0-160
Sky x. 22,1s
E sky x 21,03s

0-100
Sky x. 9s
E sky x 8,8s

80-120 z redukcja 2 na 3
Sky x. 6,1s
E sky x 5,7s

80-120 na 4
Sky x. 9,2s
E sky x 8,2s
Czyli od razu widać że największą różnicą jest na elastyczności i reakcji na gaz. Mogę się założyć że jakby zrobili porównanie 100-140 na 6stce to wyszłoby parę sekund różnicy choć na papierze przecież moment obrotowy jest niewiele większy.

A tu jeszcze tylko dodam porównanie do 150 konnej 3 sky g
Oczywiście mazda 3 jest na starcie szybsza od cx30 bo jest niższa i lżejsza
https://www.youtube.com/watch?v=sNljzW-C_V8
80-120 z redukcja 2 na 3
Sky g 6,1s

0-100
Sky g 8,5s

0-160
Sky g 22,7s
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez gutek_wrb » 24 maja 2021, 07:48

Oski78 napisał(a):Cześć

Planuje kupić Mazde 3 150 km wersja 2021. Zastanawiam się między wersjami hikari a kanjo + pakiet sport. Czy wg. was jest sens dopłacać do Hikari? Jedyne różnice to bose + dodatkowe kamery.

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o parkowanie tym autem/martwe pole/widoczność? Czy jest serio tak źle? Powiem szczerze, byłem na jeździe testowej sedanem i widoczność wydawała się bardzo spoko, ale nie jeździłem jeszcze hatchbackiem, a ostatecznie zdecyduje się chyba na ten typ nadwozia.

Pozdrawiam


Nie do końca tylko kamery , ja mam Hikari i w nocy wierz mi nawet Lexusy nie maja takich świateł jak wersja Hirari i Enso !!!!!!!!!!!!!!1 <faja>

P.s W piątek przy okazji bycia w serwisie z kolegą miałem okazję co prawda z tyłu jechać E-Skaytakiem X
Powiem wam ze aromacik fajnie hulał i było czuć Moc <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1254 (23/13)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CX-30

Postprzez Oski78 » 24 maja 2021, 18:30

gutek_wrb napisał(a):
Oski78 napisał(a):Cześć

Planuje kupić Mazde 3 150 km wersja 2021. Zastanawiam się między wersjami hikari a kanjo + pakiet sport. Czy wg. was jest sens dopłacać do Hikari? Jedyne różnice to bose + dodatkowe kamery.

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o parkowanie tym autem/martwe pole/widoczność? Czy jest serio tak źle? Powiem szczerze, byłem na jeździe testowej sedanem i widoczność wydawała się bardzo spoko, ale nie jeździłem jeszcze hatchbackiem, a ostatecznie zdecyduje się chyba na ten typ nadwozia.

Pozdrawiam


Nie do końca tylko kamery , ja mam Hikari i w nocy wierz mi nawet Lexusy nie maja takich świateł jak wersja Hirari i Enso !!!!!!!!!!!!!!1 <faja>

P.s W piątek przy okazji bycia w serwisie z kolegą miałem okazję co prawda z tyłu jechać E-Skaytakiem X
Powiem wam ze aromacik fajnie hulał i było czuć Moc <oczy>



jak wybierze sie wersje Kanjo to można tez mieć takie światła z pakietem sport :)
Początkujący
 
Od: 21 maja 2021, 22:42
Posty: 5

Postprzez michecinski » 7 cze 2021, 10:15

Oski78 napisał(a):Planuje kupić Mazde 3 150 km wersja 2021. Zastanawiam się między wersjami hikari a kanjo + pakiet sport. Czy wg. was jest sens dopłacać do Hikari? Jedyne różnice to bose + dodatkowe kamery.


Na jaką wersję się zdecydowałeś ostatecznie?
Początkujący
 
Od: 20 maja 2021, 12:22
Posty: 10 (8/0)

Postprzez marti78nez » 27 cze 2021, 14:32

Cześć,
myślę o wersji BP w sedanie, a obecnie jeżdżę poprzednim modelem.Czy oprócz bagażnika , który gołym okiem jest większy, są inne miejsca w aucie, że da się odczuć te 4 660 metra? jak to wygląda z tyłu i przodu (miejsca na nogi). Sprawdzał ktoś przed zakupem, macie może jakieś pomiary własne lub z artykułów? Często w prasie motoryzacyjnej piszą właśnie, że urósł bagażnik, a miejsca na nogi tyle samo. Siedząc w salonie miałem wrażenie, że i z tyłu troszkę więcej miejsca....wydawało mi się? może ktoś przesiadł się też poprzedniego modelu i chce się podzielić opinią? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 33 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez piwo » 30 cze 2021, 04:51

bmka ma niewiele mniej wiec nie liczylbym na wieksza ilosc miejsca w srodku zwlaszcza ze rozstaw osi wzrosl tylko o 2,5cm.
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4374 (150/102)
Auto: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto