Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez MM4zda » 6 mar 2021, 20:12

Mnie przy hamowaniu z prędkości autostradowych wibrowała kierownica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2019, 14:00
Posty: 305 (3/25)
Auto: Mazda 3 BP Hikari + Luxury Black 2019

Postprzez child » 6 mar 2021, 21:24

Więc tak – niezawodność nowych Mazd co do pierdół jest niewątpliwie gorsza od tych 2 generacje wcześniejszych. W BK przez 6 lat z drobnych usterek miałem tylko trzeszczący schowek, z którym ASO sobie poradziło za pierwszym podejściem. W BM już się tego trochę nazbierało – ale i tak zdecydowanie mniej, niż piszą koledzy o BP. Nie zmienia to faktu, że są to jednak ciągle w większości pierdoły, a nie np. pękające paski rozrządu (pewnie dlatego, że Mazda – jako jeden z nielicznych producentów – nie zapomniała trudnej sztuki robienia łańcuchów rozrządu tak, żeby się nie rozciągały).

Co do innych producentów – ujmę to tak: jak mnie wkurzają Mazdy, to idę czytać fora innych marek :) I się okazuje, że źle założone uszczelki w drzwiach albo beznadziejny mechanizm składania lusterek to jednak szczegół przy elektronice nagle odmawiającej współpracy, jednorazowych silnikach i innych wesołych wynalazkach. I nawet te wkurzające ASO okazują się być w miarę ogarnięte na tle debili i bezczelnych oszustów, z którymi muszą się borykać właściciele Skód czy Kii...

Nie znaczy to, że Mazda jest jakimś niesamowitym wyjątkiem na tle innych producentów. Ale trzyma jaki taki poziom, a że ten generalnie spada... :| Mogę od razu powiedzieć – jak zmienisz samochód, to nie będziesz miał takiej niezawodności, jak w swoim obecnym (no ewentualnie może jeśli wybrałbyś Lexusa). Komplikowanie samochodów poprzez coraz to nowe systemy "bezpieczeństwa" i ładowanie coraz większej ilości komputerów nie ułatwia zapewnienia odpowiedniej jakości.

Co do hamulców – jest to znany problem od dobrych kilku generacji. Słyszałem o tym już w czasach BK (chociaż sam nie miałem takiego problemu wtedy), a w BM udało mi się to rozwiązać dopiero swapując całe hamulce na pochodzące z Mazdy 6. Być może w BP też się da. Jeśli w GH tego nie miałeś – gratulacje, ale raczej była to kwestia szczęścia (chociaż fakt, akurat o GH w tym kontekście nie słyszałem).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez filip78 » 17 kwi 2021, 15:06

Rozaptrauję zakup dwuletnie Mazdy 3 sedan (120 koni) i mam dwie wątpliwości:
– czy w sedanie zmieszczę normalnej wielkości rower górski (po odpięciu przedniego koła)?
– jakie prędkości na ekspresówkach są wciąż komfortowe przy tych 120 koniach?

Dzięki za wszelkie wskazówki ;)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2021, 15:02
Posty: 2

Postprzez Dmb_T » 17 kwi 2021, 18:53

Realnie tych koni jest więcej, jakieś 130-135. A prędkości? Spokojnie polecisz 130-140 z zachowaniem komfortu. Choć kilku tutejszych kolegów na pewno powie, że "jest za głośno":)))
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez child » 18 kwi 2021, 21:52

filip78 napisał(a):Rozaptrauję zakup dwuletnie Mazdy 3 sedan (120 koni) i mam dwie wątpliwości:
– czy w sedanie zmieszczę normalnej wielkości rower górski (po odpięciu przedniego koła)?


Nie wystarczy odpięcie koła, będziesz musiał jeszcze położyć kierownicę w linii ramy. A w ogóle to nie ma czegoś takiego jak "normalnej wielkość rower górski", bo tu są dość duże różnice z punktu widzenia przewożenia w samochodzie (chociażby szerokość kierownicy, wielkość kół itd).

– jakie prędkości na ekspresówkach są wciąż komfortowe przy tych 120 koniach?


A tego pytania nie rozumiem. Co mają konie do komfortu? Jeśli chodzi ci o komfortowe rozpędzanie się do danej prędkości, to standardowe "120KM" dla mnie idzie w miarę spoko do tych okolic 200km/h. Odblokowane "120KM" idzie zdecydowanie fajniej powyżej 150km/h.

Jeśli zaś chodzi ci o komfort akustyczny, to jest to zdecydowanie bardziej subiektywne. Mazda 3 nie należy do dobrze wygłuszonych samochodów, ale ja osobiście nie narzekam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 19 kwi 2021, 04:52

ogolnie przy 200 licznikowych nie ma tragedi. jest komfortowo rzeklbym. jedzie sie rpzyjemnie i plynnie. zadnego myszkowania w miare cicho, obroty silnika tez nie sa jakies wysokie.
co do rozpedzania do 200 to ja mam odblokowane 120 do 170 (do 4000obr/min moc i moment jest praktycznie bez zmian) i jak nie zmienisz biegu z 6 na 3 czyli nie zaczniesz rozpedzac od 100 w gore zaczynajac od 3 potem zmieniajac na 4 to przyspieszennie praktycznie jest zadne i na 5 i na 6. na 6stce z 100 auto praktycznie nie zmienia wogole predkosic. na 5tce jest ciut lepiej ale to jest zmiana predkosci jak w maluchu. dopiero po redukcji przy 100 na 3jke czuc ze auto ma chec sie napedzac.
"
Mazda 3 2.0 benzyna 150km manual (czyli mniej wiecej to czym jeżdżę)
czas
0-100 8,87s
60-100/4bieg 9,14s
80-120/5bieg 13,40s
100-140/6bieg 20,28s
100-140/3bieg 7,67s


porownujac to do niby slabej toyoty camry z ecvt ktora kazdy ocenia ze wyje i wogole nie przyspiesza to wyglada to mega slabo bo camry ma takie wyniki zawsze po wcisnieniu gazu (bo nie martwisz sie o bieg)
0-100 8,27s
60-100 4,86s
80-120 5,76s
100-140 6,90s

ogolnie mazda 3 to przyjemne autko o pieknej lini. co do bagaznika najwiekszym problemem w sedanie jest bardzo maly wlaz do bagaznika.ogolnie mi bardzo ciezko sie wklada za kazdym razem wozek do srodka. bez skladania na dosc plasko to nie ma wogole szans na wlozenie. bagaznik jest dlugi i dosc niski. ale glowny problem to i tak otwor bagazowy ktory jest maly,
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez child » 19 kwi 2021, 07:31

To ja jeszcze dopowiem do tego, co dopowiedział piwo.

Rozmowa o elastyczności tego silnika to jest kopanie leżącego. Ja tam jestem przeciwny w ogóle umieszczaniu jakichś zestawień przyspieszeń na poszczególnych biegach – lepiej od razu założyć, że jak chcesz przyspieszać, to wrzucasz trójkę, na której można brykać do naprawdę dużych prędkości <serduszka> . Brak przyspieszenia na 6. biegu to dla mnie akurat zaleta – to ma być bieg do utrzymywania prędkości i niskiego zużycia paliwa.

Głupio się tłumaczyć, ale dopiero zauważyłem, że wątek jest o BP, a nie BM/BN :) Tam z rozpędzaniem jest jednak trochę gorzej, ale taki niestety urok samochodów z mniej więcej 2 ostatnich lat...

Bagażnik – piwo trafił w sedno, problemem jest mały otwór załadunkowy, bo w środku rower się oczywiście zmieści. Natomiast akurat góral jest wyjątkowo trudny do zmieszczenia ze względu na szeroką kierę (szosówka by pewnie wlazła po zdjęciu samego koła).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 19 kwi 2021, 08:40

no niestety waga ponad 1300kg plus 200Nm to troche slabe wyniki. napisalem do 4000 ze roznicy nie ma po tunie. nawet wiecej bo do 4400. wiec jak ktos chce cos pojechac to obroty musza byc miedzy 5000 a 6500, by poczuc ronizce po chipie. jak ktos takich obrotow nie uzywa na codzien to chip totalnie nie ma zadnego sensu.
Obrazek
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 12 maja 2021, 20:04

Fajny opis sky x. Okazuje się że nowa odmiana sky x to nie tylko nowy soft ale i inne tłoki i dużo niższy stopień sprezania
https://moto.pl/Testy/7,113466,27073595 ... ziala.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez child » 13 maja 2021, 21:19

piwo napisał(a):obroty musza byc miedzy 5000 a 6500, by poczuc ronizce po chipie. jak ktos takich obrotow nie uzywa na codzien to chip totalnie nie ma zadnego sensu.


Oczywiście, że ma, bo samochód np. znacznie lepiej przyspiesza w zakręcie prędkości autostradowych. Jak trzeba znowu przywrócić prędkość przelotową po zajechaniu drogi przez TIRa na autostradzie, to mocno się docenia te dodatkowe konie :) – nawet jeśli rzadko się to wykorzystuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 14 maja 2021, 20:43

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 18 maja 2021, 19:12

i jeszcze to
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... zda-3.html
oj wysypalo sie tych testow.
ogolnie mega podobnno poprawa i duzo lepiej to teraz wyglada.
Załączniki
KURk9kuTURBXy9iNmU2MjU2MC04NmY4LTQ2YjEtOTk3NC0wYmU2NTM4YjRhYmUuanBlZ5KVAs0DFADCw5UCAM0C-MLDgaEwBQ (1).png
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez piwo » 19 maja 2021, 19:13

i pertyn

8,6s do setki przy zmianach biegow na 5800obr/min. musze powiedziec ze wyglada to mega fajnie teraz. ci co kupili pierwsze wersje sky x musza byc wkurzeni.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez paweł_TBU » 20 maja 2021, 19:27

piwo napisał(a):i pertyn

8,6s do setki przy zmianach biegow na 5800obr/min. musze powiedziec ze wyglada to mega fajnie teraz. ci co kupili pierwsze wersje sky x musza byc wkurzeni.


Podobnie jak ci co kupili wersję 122KM a potem weszła 150. Tyle że x był max drogi i tylko potwierdziło się że nie wart swojej ceny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez piwo » 20 maja 2021, 20:17

No nie do końca bo każde skyactive g czy 120 czy 140 czy 150 czy 165 robi się chipem za tysiąc zloty czy dwa na 170km i nie ma tutaj żadnego problemu czy ograniczenia bo to te same silniki.
https://disi-tune.pl/
Tutaj mamy e sky x który ma inne tłoki a więc jest to zupełnie inny silnik zbudowany od nowa na innej koncepcji ( wyższe doładowanie przy mniejszym stopniu sprężania). Jednym słowem nabywcy którzy kupili sky x zostają z ręką w nocniku i mogą pomarzyć o nowym sofcie silnika który dawałby im lepsza reakcje na gaz.

A raczej disi tune nic tu nie wymyśli i chipa na ten silnik szybko nie bedzie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Oski78 » 21 maja 2021, 23:06

Cześć

Planuje kupić Mazde 3 150 km wersja 2021. Zastanawiam się między wersjami hikari a kanjo + pakiet sport. Czy wg. was jest sens dopłacać do Hikari? Jedyne różnice to bose + dodatkowe kamery.

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o parkowanie tym autem/martwe pole/widoczność? Czy jest serio tak źle? Powiem szczerze, byłem na jeździe testowej sedanem i widoczność wydawała się bardzo spoko, ale nie jeździłem jeszcze hatchbackiem, a ostatecznie zdecyduje się chyba na ten typ nadwozia.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 maja 2021, 22:42
Posty: 5

Postprzez piwo » 22 maja 2021, 05:33

Do tyłu jest bardzo słabo. Bez czujników ciężko zaparkować tyłem.
Ostatnio edytowano 22 maja 2021, 12:13 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Oski78 » 22 maja 2021, 09:28

CX30 pod względem widoczności wypada chyba lepiej? Rozważam w sumie też ten model bo cenowo wychodzi podobnie.
Auta nie będę uzywać dużo w korku (zdalna praca), ale chce coś czym można jeździć po mieście, pojechać w trasę, wygoda przede wszystkim.

Wizualnie Mazda 3 hatchback robi pioronujące wrażenie, ale CX30 wydaje się trochę praktyczniejszy.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2021, 22:42
Posty: 5

Postprzez piwo » 22 maja 2021, 12:13

Co jest praktyczniejsze w wysokim nadwoziu? Wyższy środek ciężkości i większe opory powietrza i hałasy przy wyższych prędkościach? Suvy to moda i tylko tyle. Nic z praktycznością nie mają doczynienia. Mają wyglądać jak czołg i dawać złudne poczucie wyższości i bezpieczeństwa.
W dobrej cenie w sumie teraz jest mazda 6 kombi czy sedan. Tylko niecała dyszka drożej od trójki i cx30. Masz szersze wnętrze i szerszy rozstaw osi co da stabilność na zakretach. No chyba że ma być koniecznie e sky x to wtedy 6stka odpada
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Oski78 » 22 maja 2021, 15:55

piwo napisał(a):Co jest praktyczniejsze w wysokim nadwoziu? Wyższy środek ciężkości i większe opory powietrza i hałasy przy wyższych prędkościach? Suvy to moda i tylko tyle. Nic z praktycznością nie mają doczynienia. Mają wyglądać jak czołg i dawać złudne poczucie wyższości i bezpieczeństwa.
W dobrej cenie w sumie teraz jest mazda 6 kombi czy sedan. Tylko niecała dyszka drożej od trójki i cx30. Masz szersze wnętrze i szerszy rozstaw osi co da stabilność na zakretach. No chyba że ma być koniecznie e sky x to wtedy 6stka odpada


a nie jest tak, że w takiej cx30 parkowanie jest o wiele łatwiejsze?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2021, 22:42
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto