Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
moim zdaniem jeszcze trochę potrwa zanim ktoś będzie modził x
Nie ma szans na turbo w EU. Jednoczenie widać, że "X" to wynalazek jedynie na Europę, który "wyprzedza" konkurencję o tak niewiele, że na rynkach gdzie nie ma chorych norm zwyczajnie nikt go nie chce...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja czekam na statek z 3ką 2.5 192KM bez turbiny w zupełności wystarczy. 2.5t mogą wszczepić z cx9 tc ale chyba nie bo po co? Jeśli już to zrobią to na Europę nie będzie bo normy spalin za wysokie
X powstał tylko po to żeby sprzedawać Mazdy w EU
X powstał tylko po to żeby sprzedawać Mazdy w EU
531-640-670
czegoś tu nie rozumiem inni producencie sprzedają auta uturbione i spełniają normy a Mazda nie może?
Pierwszy uturbiony silnik od wielu lat to 2.5t. Poprzednik 2.3t jak wiemy to kiszka. Producent ma na uwadze dobro marki więc nie ryzykuje z kaszlakami jak np. TFSi. Silniki te z pierwszych lat produkcji to porażka i np. na marce VW się to odbiło. Więc po co kombinować? Nie po to Mazda walczyła z wizerunkiem zardzewiucha żeby się ładować w kaszlaki. Tak mi się wydaje.
531-640-670
Tyle że mazda nadal robi rdzewiejące auta, co mi się nie mieści w głowie że moja mazda 26 lat i ślady niewielkiej korozji a np. taka 3-ka lub 6-tka ma więcej rdzy niż moja wiekowa, te auta lecą na potęgę, a powinno być na odwrót. Dopóki mazda nie będzie porządnie konserwować od spodu swoich aut to nadal będą mówić że mazda rdzewieje.rafik85 napisał(a):Nie po to Mazda walczyła z wizerunkiem zardzewiucha żeby się ładować w kaszlaki. Tak mi się wydaje.
-
malina323c
rafik85 napisał(a):Jeżdżę Mazdami wiele lat i od 2008r nie walczę już z rudą
czyli sprzedajesz szybko
Jakoś mi trudno w to uwierzyć, jak zobaczę zdjęcie podłogi to może uwierzę, samo słowo jest dla mnie nie wiele warte, w trójce i szóstce rdzewieje wszystko, biodegradowalne auta, wątpię by te nowe mazdy co najmniej 20 lat jeździły po drogach, korozja je zje, przeżuje i wypluje. Ja nawet mazdy 3 1gen. za 6 tysięcy bym nie wzięła ze strachu,
-
malina323c
Naszej Ziemi pewnie też na żywo nie widziałaś a zapewne twierdzisz że jest okrągła
Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze. Robię tak od 12 lat i z niczym nie walczę Np. sprzedałem świeżą cx3 bo to kicha jak nic i już płynie m3 2019 2.5
Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze. Robię tak od 12 lat i z niczym nie walczę Np. sprzedałem świeżą cx3 bo to kicha jak nic i już płynie m3 2019 2.5
531-640-670
rafik85 napisał(a):Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze.
czyli tak jak pisałem, nie zdąży ruda się rozwinąć.
Każda kolejna generacja zdecydowanie lepiej radzi sobie z korozją na przykładzie M6.
Miałem GH przez 3 lata oczywiście zabezpieczona antykorozyjnie korozji nie było.
W GJ przez 4 lata jedynie tylne zaciski skorodowały ale tu zdecydowanie lepiej rozwiązano ochronę podwozia przez osłony wszystko dokładnie zasłaniają. Oczywiście również była zabezpieczona.
W najnowszym modelu zamiast plastikowych osłon zastosowano materiał jaki jest w nadkolach pod całym autem zapewne ma to związek z wyciszeniem auta ale czy lepiej wpływa na ochronę spodu ciężko powiedzieć.
Myślę ze występowanie korozji ma związek z dobrze wykonanym zabezpieczeniem spodu w młodym aucie ( niestety we własnym zakresie) po tym zabiegu mamy spokój z rudą na lata jak ktoś na początku o to nie zadbał to po 10 latach na naszych drogach jest problem.
Miałem GH przez 3 lata oczywiście zabezpieczona antykorozyjnie korozji nie było.
W GJ przez 4 lata jedynie tylne zaciski skorodowały ale tu zdecydowanie lepiej rozwiązano ochronę podwozia przez osłony wszystko dokładnie zasłaniają. Oczywiście również była zabezpieczona.
W najnowszym modelu zamiast plastikowych osłon zastosowano materiał jaki jest w nadkolach pod całym autem zapewne ma to związek z wyciszeniem auta ale czy lepiej wpływa na ochronę spodu ciężko powiedzieć.
Myślę ze występowanie korozji ma związek z dobrze wykonanym zabezpieczeniem spodu w młodym aucie ( niestety we własnym zakresie) po tym zabiegu mamy spokój z rudą na lata jak ktoś na początku o to nie zadbał to po 10 latach na naszych drogach jest problem.
Rafik. A chwalisz się czy żapisz? Hehe Piolsm masz rację Mazda jako jeden z czołowych producentów musiała w końcu coś zrobić z blachą. Bo to nie dopuszczalne by tak dobre auta, zwłaszcza silniki dopracowane a blacha jak z papieru. Ile razy ludzie pisali do polskiego oddziału mazdy w sprawie korozji. Nowe mazdy piękne są ale wada to wodne lakiery. Bo ekologia. Strach dotknąć auto by zaraz lakier nie odszedł. Druga sprawa to kwestia dbania. Jak ktoś dobrze zabezpieczy auto od spodu i zleci to tym co się znają a nie mietkowi z garażu bo taniej to konserwa będzie na lata.
-
malina323c
rafik85 napisał(a):Ja kupuję auto max 2-3letni jeżdżę 1-1.5r i kupuję nowsze.
Co tam kto lubi, ale jak ja miałbym co roku przechodzić przez zabawę ze sprzedawaniem starego i kupowaniem nowego (używanego) samochodu, to by mnie chyba coś trafiło.
cała sprawa z Mazdą i zabezpieczeniem już dawno jest rozwiązana, Mazda nie ocynkowuje blach a stosuje cynk w podkładzie czyli natryskowo a do tego lakier jest tak cienki że niektórzy producenci mają grubsze same podkłady. Wystarczy że ten cieniutki lakierek odpryśnie jak to zwykle bywa w nowych Mazdach z przodu i rdzawe plamki murowane bo blacha bez zabezpieczenia lakieru rdzewieje. Był tu na forum właściciel nowej Mazdy który przejechał z salonu do domu i już pytał o zaprawki bo już miał odpryski. W autach które blachy są cynkowane ogniowo lub galwanicznie to nawet jak odpadnie kawał lakieru to zabezpieczenie dalej działa.
Właśnie gdyby stosowała cynkowane blachy to na pewno byłoby lepiej. Zamiast mazdy z bose wolałabym mieć dobrą blachę. Hehe to ja wiem teraz czemu sąsiad boi się jeździć nową cx5 Chyba boi się o lakier. Wiecznie pod blokiem stoi.Jest tak porąbany na jej punkcie że jak stoi dwa miejsca parkingowe dalej to wiecznie w oknie siedzi i obserwuje maździoche. A jak się pod jego oknem zwolni miejsce zaraz leci na dół i przeparkowuje Fakt te nowe lakiery to o kant roztrzasnąć. Od samego patrzenia są odpryski. Ta niby dbałość o ekologie coraz bardziej się odbija na motoryzacji.
-
malina323c
jeśli chodzi o lakiery to bardzo dobrze było to widać na 323F BJ, przedlifty rdzewiały w sensownym tempie a polifty niestety utylizowały się dość sprawnie bo w tych latach zmieniła się technologia lakierowania, to samo spotkało pierwszy wypust M3 i M6.
Mazda podała silniki do cx5 2022 ale nie wiadomo co będzie w Europie.
SkyActiv-G 2.5 48V M Hybrid with 190 PS and 270 Nm
– SkyActiv-D 2.2 with 190 PS and 450 Nm
– SkyActiv-G 2.5T with 230 PS and 420 Nm
– SkyActiv-D 3.3 with 285 PS and 600 Nm
– SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid with 285 PS and 340 Nm
SkyActiv-G 2.5 48V M Hybrid with 190 PS and 270 Nm
– SkyActiv-D 2.2 with 190 PS and 450 Nm
– SkyActiv-G 2.5T with 230 PS and 420 Nm
– SkyActiv-D 3.3 with 285 PS and 600 Nm
– SkyActiv-X 3.0 48V M Hybrid with 285 PS and 340 Nm
Ten ostatni silniczek wygląda zacnie. W nowej 6stce zrobi łby robote
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości