Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez darrecki » 29 lis 2019, 09:50

gryzonn napisał(a):Chyba zamówię i napiszę jakie efekty :)


Poczytaj sobie tutaj https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=596&t=210670 zanim wdepniesz w "Premium" Mazdy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/106)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez gryzonn » 29 lis 2019, 10:15

Czytałem i nikt nie pisał o usłudze prosto z Mazdy więc nie wiem do czego pijesz
Początkujący
 
Od: 26 lis 2019, 16:00
Posty: 12
Auto: Mazda 3 Sedan 2019

Postprzez lelo28 » 29 lis 2019, 11:04

darrecki napisał(a):
gryzonn napisał(a):Chyba zamówię i napiszę jakie efekty :)


Poczytaj sobie tutaj https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=596&t=210670 zanim wdepniesz w "Premium" Mazdy.

W moim akurat nie występują żadne usterki ani wady, czy to źle?

Poza tym kolega się pyta o zabezpieczenie lakieru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez darrecki » 29 lis 2019, 11:24

Nie zauważyłem, że auto już zamówił (czy też już ma).
A piję do mniej lub bardziej upierdliwych problemów związanych z BP, które nie powinny występować.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/106)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez corky1 » 29 lis 2019, 13:10

darrecki napisał(a):Nie zauważyłem, że auto już zamówił (czy też już ma).
A piję do mniej lub bardziej upierdliwych problemów związanych z BP, które nie powinny występować.

Bez przesady z tymi problemami. Nie uważam, że jest ich jakoś dużo, biorąc pod uwage, że jest to nowy model. Jak wychodził BM problemy tez były, a nawet dzielnie trwały do końca produkcji :)

Jesli chodzi o mój model, jedyną rzeczą, która mi przeszkadza, to wibracje na dwóch cylindrach przy niskich obrotach. Poza tym wszystko działa ok, poza dwoma świerszczami, które tak naprawde sa pierdołami. Ogólna ocena tego samochodu jest jak najbardziej na plus i nie żałuje podjetej decyzji. A co do cen "premium", nowe modele konkurencji okazuje się, że też drożeją, a kolejne podwyżki (podobno) w 2020. Mazda po prostu podniosła ceny wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez piotear » 29 lis 2019, 14:27

Powiem szczerze, że wibracje po wyłączeniu 2 cylindrów to nie jest mała pierdoła. Mnie to irytowało do tego stopnia, że w automacie musiałem przełączać na półautomat i zbijać z 6 do 4 żeby nie telepać się i nie słuchać wzmożonych trzeszczeń plastików na centralnej konsoli, które trzeszczą i tak bez wibracji...
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 261 (5/10)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez corky1 » 29 lis 2019, 14:40

piotear napisał(a):Powiem szczerze, że wibracje po wyłączeniu 2 cylindrów to nie jest mała pierdoła. Mnie to irytowało do tego stopnia, że w automacie musiałem przełączać na półautomat i zbijać z 6 do 4 żeby nie telepać się i nie słuchać wzmożonych trzeszczeń plastików na centralnej konsoli, które trzeszczą i tak bez wibracji...

Ale ja to wlasnie napisalem. To nie jest dla mnie pierdoła i dlatego zglosilem to do Mazdy Polska i jestem przez nich umowiony w ASO. Nie wiem, czy cos z tym poradza i czy nie beda wmawiac TTTM, ale nie zamierzam odpuszczac. Albo niech to w ogole wylacza, albo zmienia orogramowanie, aby nie wlaczalo sie ponizej 2000 obrotow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez piotear » 29 lis 2019, 16:25

To samo z lane asisst. Nie da sie wyłączyć na tempomacie. A lecąc na ekspresówce/autostradzie, czasem człowiek przy większej prędkości chce sobie lekko ściąć pas, żeby łagodniej zakręt pokonać. Wtedy wkracza on – idiotyczny system, który przy 160 Ci ruszy kierownicą w drugą stronę... Uważam, że jest to niebezpieczne.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 261 (5/10)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez lelo28 » 29 lis 2019, 18:57

piotear napisał(a):Powiem szczerze, że wibracje po wyłączeniu 2 cylindrów to nie jest mała pierdoła. Mnie to irytowało do tego stopnia, że w automacie musiałem przełączać na półautomat i zbijać z 6 do 4 żeby nie telepać się i nie słuchać wzmożonych trzeszczeń plastików na centralnej konsoli, które trzeszczą i tak bez wibracji...

Jaką masz prędkość obrotową (ewentualnie który załącza się bieg), na prostej bez obciążania silnika przy 50km/h oraz 90 km/h ale bez SPORT?

W sumie już dawno nie obserwowałem momentów przełączenia z 4 na 2, dzisiaj obserwowałem na odcinku 25 km, przy dosyć mocno padającym deszczu i na zimówkach. Na 6 delikatnie powyżej 2 tys. W porównaniu do okresu letniego dość rzadko przełącza się na dwa cylindry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piotear » 29 lis 2019, 20:24

Nie powiem Co teraz, bo auta już nie mam :) pdzy prędkości 70-80 km/h byl 6 bieg i wibracje, to pamiętam doskonale
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 261 (5/10)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez lelo28 » 29 lis 2019, 21:11

Wcale Ci się nie dziwie że masz nerwa jeżeli przy tej prędkości załącza 6. Na manualu 70-80 jadę 4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piotear » 30 lis 2019, 09:15

Dlatego pisałem, że zbijałem na półautomacie. Ale nie zmienia to faktu, że w takiej sytuacji automat traci sens...
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 261 (5/10)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez andrep » 30 lis 2019, 23:06

Słyszeliście koledzy o akcji? , na TVN Turbo w "raporcie" też o tym mówili,oczywiście o innych autkach też :)
https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Mazda
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 1632 (42/106)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety

Postprzez darrecki » 30 lis 2019, 23:20

Takich akcji będzie coraz więcej, wszystko przez chore przepisy EU...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/106)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 30 lis 2019, 23:27

darrecki napisał(a):Takich akcji będzie coraz więcej, wszystko przez chore przepisy EU...


a jakie to chore przepisy UE powodują wypadanie zapłonu i gaśnięcie podczas jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8685 (34/183)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darrecki » 30 lis 2019, 23:47

Chęć zejścia z poziomem emisji jak najniżej się da. Problem pojawił się jak wprowadzili dezaktywację 2 cylindrów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/106)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Neonixos666 » 30 lis 2019, 23:53

darrecki napisał(a):Chęć zejścia z poziomem emisji jak najniżej się da. Problem pojawił się jak wprowadzili dezaktywację 2 cylindrów.


Jeśli dalej chcą kombinować z wolnossakiem 2.0 to muszą się sprężać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8685 (34/183)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lelo28 » 1 gru 2019, 10:25

darrecki napisał(a):Problem pojawił się jak wprowadzili dezaktywację 2 cylindrów.

Nie do końca. Jest wyraźnie napisane jaki okres produkcji obejmują ( modele: 3 BP wyprodukowanych w Japonii od 14.06. do 01.10.2019 r.) a w tym czasie już swoją jeździłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez darrecki » 1 gru 2019, 11:25

Bo równie dobrze na chwilę obecną może to dotyczyć tylko SkyX.
2.5 SkyG również miały z tym problem (6 i CX5), wg mnie to tylko kwestia czasu aż ogłoszą akcję dla 2.0 SkyG
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/106)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Rabus » 1 gru 2019, 13:15

Bo równie dobrze na chwilę obecną może to dotyczyć tylko SkyX.

W skyactiv-x nie ma deaktywacji cylindrów... Jak to mi w serwisie wytłumaczylI: nie byłoby opcji na połączenie dwóch cylindrów z ubogą mieszanką :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 64 (11/3)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto