Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Neonixos666 » 3 paź 2019, 18:39

piwo napisał(a):Który osprzęt silnika wydaje taki dzwiek


Osprzęt który jest niezbędny do pracy silnika :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8685 (34/183)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Arek_4k » 4 paź 2019, 11:10

piwo napisał(a):Który osprzęt silnika wydaje taki dzwiek


Otrzymałem odpowiedż od mazdy: jest to "dźwięk generowany przez dźwiękowy zawór zwrotny". <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 150 (11/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez kamil_franiu » 4 paź 2019, 15:37

Jest test skyactiv x
https://youtu.be/iRN841ULTOU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 178 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez Zbych88 » 4 paź 2019, 17:42

Jako ciekawostka.
Najnowszy film Zachar , na samym końcu test spalania przy 90 km, 3,7l – i 7.0 przy 140 .

Ten silnik powinien zastapić 2.0 165 ps w m6 i cx5. nie tyle moc co elastyczność i spalanie.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 51 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez piwo » 4 paź 2019, 18:14

Elastyczność na 6 biegu jest żadna bo moment na kołach jest 3 razy niższy niż na 3 biegu. Responsywnodc na pedał jest również zerowa. No niestety coś za cos. Albo niskie spalanie albo jakąkolwiek przyjemność z jazdy. Więc albo jedno albo drugie. Niby spalanie niskie ale jak tak myślę że ja praktycznie poniżej 3000 nie schodzę a spalanie koło 8 litrów więc jest różnica na plus ale nie jakaś wielka a około 0,5-1litr co nie oznacza że jest bardzo dobrze. Zobaczymy co będzie się psuć w tym silniku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4130 (127/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 4 paź 2019, 18:42

3,7 przy 90 to fajny wynik,szkoda tylko że ten silnik nie jest szerzej dostępny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8685 (34/183)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 4 paź 2019, 19:27

Fajnie jakby z mazda 2 go spięli. Jeszcze niższe spalanie a tam byłaby to niezła petarda.
Ten wynik przy 90ciu jest mega.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4130 (127/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez corky1 » 4 paź 2019, 19:57

piwo napisał(a):Ten wynik przy 90ciu jest mega.

Przy 90 to fakt, ale przy 140 to juz nie za bardzo, Skyactiv-G spala mniej.
Silnik fajny, ale nie rozumiem, dlaczego w PL jest az taka duza roznica w cenie do G, na innych rynkach jest mniejsza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez Zbych88 » 4 paź 2019, 20:22

jest wiele porównań na youtobe nowy x 185 ps spala średnio 0,5l mniej od 2.0 120 ps, wiec gdyby nowy x miał tylko 120 ps to rożnica by wynisiło 2 litry.

Dopisano 4 paź 2019, 20:28:

Z pomiarów, które Mazda przeprowadziła w realnym ruchu, wynika, że na tej samej trasie silnik Skyactiv-X o mocy 180 KM zużył 5,2 l/100 km, a Skyactiv-G (122KM) – 6,1 l/100 km. Nowa konstrukcja jest zatem oszczędniejsza o 17 proc przy większej mocy.


https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/0rr28c7

Tylko prosze bez tekstów test sponsorowany to bo testował niemeicki bild a ci nie lubią Innych jak nie są Made in Germany. :D
Ostatnio edytowano 5 paź 2019, 07:47 przez Zbych88, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 51 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez corky1 » 4 paź 2019, 20:56

Zbych88 napisał(a): Z pomiarów, które Mazda przeprowadziła w realnym ruchu, wynika, że na tej samej trasie silnik Skyactiv-X o mocy 180 KM zużył 5,2 l/100 km, a Skyactiv-G (122KM) – 6

Tylko prosze bez tekstów test sponsorowany to bo testował niemeicki bild a ci nie lubią Innych jak nie są Made in Germany.

Jedno z drugim troche się wyklucza, ale co tam :P

Oczywiście jak na moc 180 KM i wolnossący silnik spała niewiele, chodzi mi jedynie o to, że w porównaniu z G różnica w spalaniu nie jest dramatycznie duża, podobnie w osiągach (nie widziałem niestety przebiegu krzywej momentu, ale odblokowany G może mieć podobną charakterystykę). Biorąc to pod uwagę i że technologia jest jeszcze niesprawdzona, a różnica w cenie duża, osobiście bym się nie zdecydował, ale to tylko moja opinia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

PostTen post został usunięty przez Arek_4k 4 paź 2019, 22:05.

Postprzez child » 4 paź 2019, 22:24

Zbych88 napisał(a):jest wiele porównań na youtobe nowy x 185 ps spala średnio 0,5l mniej od 2.0 120 ps, wiec gdyby nowy x miał tylko 120 ps to rożnica by wynisiło 2 litry.


A skąd wiesz, że akurat 2 litry?

Z pomiarów, które Mazda przeprowadziła w realnym ruchu, wynika, że na tej samej trasie silnik Skyactiv-X o mocy 180 KM zużył 5,2 l/100 km, a Skyactiv-G (122KM) – 6,1 l/100 km. Nowa konstrukcja jest zatem oszczędniejsza o 17 proc przy większej mocy.


Jak ja kocham takie precyzyjne wyliczenia – dokładnie 17%... Akurat w tym wypadku tak wyszło, gdyby było szybciej/wolniej, mniej/bardziej dynamicznie, to różnica mogłaby już być inna.

Dopisano 4 paź 2019, 23:25:

corky1 napisał(a):
piwo napisał(a):Ten wynik przy 90ciu jest mega.

Przy 90 to fakt, ale przy 140 to juz nie za bardzo, Skyactiv-G spala mniej.


Przy 90 różnica też nie jest duża.

Dopisano 4 paź 2019, 23:28:

piwo napisał(a):Elastyczność na 6 biegu jest żadna bo moment na kołach jest 3 razy niższy niż na 3 biegu.


A po co komu elastyczność na 6. biegu? Tam jest potrzebne niskie spalanie i tyle.

Responsywnodc na pedał jest również zerowa.


Czyli naciskasz pedał, a samochód w ogóle nie przyspiesza? <glupek2>

No niestety coś za cos. Albo niskie spalanie albo jakąkolwiek przyjemność z jazdy.


Pamiętaj, że takie samochody są robione pod tzw. przeciętnego użytkownika, a nie twoje "specyficzne" wymagania i oczekiwania. Dla mnie BM zapewnia zarówno niskie spalanie, jak i przyjemność z jazdy. Wygląda na to, że SkyActive-X jest zarówno dynamiczniejszy, jak i oszczędniejszy (choć pewnie niewiele), więc oba wskaźniki idą w dobrą stronę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1459 (44/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Arek_4k » 4 paź 2019, 23:49

Jak dobrze pójdzie to już w piątek będę właścicielem X'a <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 150 (11/5)
Auto: Mazda 3 BP | Sedan | 2019 | Skyactiv-X | AT | Hikari | Machine gray |
Wcześniej Mazda 3 BM i Civic VI gen.

Postprzez piwo » 5 paź 2019, 05:53

Gratulacje.
Pochwal się w temacie trójek.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4130 (127/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Zbych88 » 5 paź 2019, 07:55

Jakie spalanie podobne ?
testowali mazde G i X 181 i 122
122 wyszło im 8,6l /140 czyli 1,6 litra wiecej od wersji 181 . przy 140 km/h. ( co z tego że wam przy 140 wersja 122 pali m,niej jak im wyszło 8,6, w takim razie wersja 181 by wam paliła 4,5l przy 140/h. – nie wiadomo na jakich drodze oni robią te pomiary , ale na pewno na tych samych odcinkach by było sprawiedliwie. )

https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... ia-paliwa/
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 51 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez Rabus » 9 paź 2019, 11:00

Jechałem dzisiaj nowym X'em (wcześniej miałem za sobą jazde próbną wersją G) w AWD i:
– Na pewno zniknęły wibracje na niskich biegach. Jak zwróciłem na to uwagę – dealer stwierdził że X nie ma deaktywacji cyilndra. Po prostu przy ubogiej mieszance jakby jeszcze dorzucili deaktywacje cylindrów to w ogóle by nie jechał :D
– Czuć różnicę między 122 a 180.
– Dźwięk Xa jest przyjemniejszy przy gazowaniu, taki basowy, mniej wyje
– Jechałem czerwoną wersją i utwierdziłem się w przekonaniu że dobrze zrobiłem biorąc wersję czarną tapicerki. Nie trafia do mnie ten wyblakły czerwony...
– Spalania nie testowałem, jechaliśmy tak krótko że to byłoby bez sensu
– Tryb spalania "SPCCI" był ze mną praktycznie przez całą jazdę – od 20km/h do 110 km/h, włącznie z momentami jak przygazowałem na 50-60. Tak na prawdę ani razu, poza startem, nie zauważyłem żeby leciał jak standardowy silnik benzynowy...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 64 (11/3)

Postprzez child » 9 paź 2019, 16:28

Rabus napisał(a):– Czuć różnicę między 122 a 180.


Jaką różnicę? Że mocniejszy to nic dziwnego, ale czy lepiej ciągnie z niskich obrotów?

– Tryb spalania "SPCCI" był ze mną praktycznie przez całą jazdę – od 20km/h do 110 km/h, włącznie z momentami jak przygazowałem na 50-60. Tak na prawdę ani razu, poza startem, nie zauważyłem żeby leciał jak standardowy silnik benzynowy...


Tak z ciekawości – jakaś kontrolka z napisem "SPCCI" się świeci wtedy? Swoją drogą nie mogli jakiejś nazwy marketingowej do tego wymyślić? SPCCI mi się nieodmiennie z odpałami klimatycznymi i globalnym ocipieniem kojarzy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1459 (44/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2019, 18:59

mogli to nazwać po prostu tryb ,,X"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8685 (34/183)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rabus » 9 paź 2019, 20:45

child napisał(a):
Rabus napisał(a):– Czuć różnicę między 122 a 180.


Jaką różnicę? Że mocniejszy to nic dziwnego, ale czy lepiej ciągnie z niskich obrotów?

– Tryb spalania "SPCCI" był ze mną praktycznie przez całą jazdę – od 20km/h do 110 km/h, włącznie z momentami jak przygazowałem na 50-60. Tak na prawdę ani razu, poza startem, nie zauważyłem żeby leciał jak standardowy silnik benzynowy...


Tak z ciekawości – jakaś kontrolka z napisem "SPCCI" się świeci wtedy? Swoją drogą nie mogli jakiejś nazwy marketingowej do tego wymyślić? SPCCI mi się nieodmiennie z odpałami klimatycznymi i globalnym ocipieniem kojarzy ;)


Wydawało mi się, że lepiej ciągnął ciut wcześniej, ale na pewno nie były to niskie obroty. Czytałem że od 3000 zamiast 4000 i tak mniej więcej to wyglądało.

To automat, więc jak chciałem przygazować to po prostu przyciskałem gaz żeby zrobić kickdown i ładnie ruszał :)

Jak się włączy odpowiedni ekran na tableciku to tak, jest informacja czy ładuje się bateria od hamowania i czy lecimy na SPCCI czy jednak na zwykłym trybie. Wygląda to tak, że taka kontrolka świeci sie na zielono – jak sie nie świeci, znaczy że cykl jest normalny. Ani razu jak jechałem nie zauważyłem żeby była na szaro.

Wszyscy też tak narzekają na tą belkę skrętną i gorsze przełożenie w wersji AWD... ale mi się jechało całkiem przyjemnie. Tyle tylko, że moje jedyne porównanie to renault z 2005 i wypożyczony tiguan z 2011, nowszymi autami (poza jazdami próbnymi) nie jeździłem :)

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 11:19
Posty: 64 (11/3)

Postprzez child » 9 paź 2019, 21:25

To właśnie wkurza w automatach w kwestii oceny przyspieszenia, że po solidnym wciśnięciu gazu od razu redukują. W moim Peugeocie 5008 skrzynia nawet w trybie M redukuje, kiedy się mocno wciśnie gaz.

Dzięki za pozostałe informacje, jeszcze pytanie – co pokazują te obrazki tłoków?

Dopisano 9 paź 2019, 22:26:

Neonixos666 napisał(a):mogli to nazwać po prostu tryb ,,X"


I wielki "X" pulsujący na szybie :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1459 (44/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto