Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tomeq83 » 5 lip 2019, 18:28

Widzę, że nowa generacja odziedziczyła wywalanie systemów bezpieczeństwa po poprzedniej generacji. Zobaczycie jakie cuda będą się działy w zimie, mgle, ulewnym deszczu :/
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez kamil_franiu » 5 lip 2019, 19:35

tomeq83 napisał(a):Widzę, że nowa generacja odziedziczyła wywalanie systemów bezpieczeństwa po poprzedniej generacji. Zobaczycie jakie cuda będą się działy w zimie, mgle, ulewnym deszczu :/[/quote
tomeq83 napisał(a):Widzę, że nowa generacja odziedziczyła wywalanie systemów bezpieczeństwa po poprzedniej generacji. Zobaczycie jakie cuda będą się działy w zimie, mgle, ulewnym deszczu :/


W książęce serwisowej jest napisane że złe warunki mogą zburzyć działania systemów bezpieczeństwa tak jak koło dojazdowe itp osobiście 1300 km brak problemów z systemami bezpieczeństwa ale tylna kamera nie lubi brudu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 178 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez Carpasja » 5 lip 2019, 19:44

na nowoczesne systemy, szczególnie te asystujące lub wspomagające kierowce trzeba uważać.
Mnie aktywny tempomat prawie zabił w Galaxy, bo w lekkim zakręcie gdzie prawym pasem jechał TIR radar wyczuł go jako przeszkode i zaliczyłem awaryjne (automatyczne!!!) hamowanie.
Innym razem w BMW F10 aktywny tempomat przestał działać w zimę bo radar jest nisko w zderzaku i łąpał cały brud z drogi. Musiałem go co 200km czyścić inaczej wariowały kontrolki na desce a navi automatycznie przestawiała punkt docelowy na najbliższe aso BMW. Komedia. Lane assist też bardzo zgubny na naszych drogach kiedy co chwila nie ma lub są słabo widoczne białe paski oddzielające pasy ruchu.
Nic nie zastąpi oczu i koncentracji kierowcy, pamiętajcie o tym!.
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
http://www.carpasja.pl
bartek@carpasja.pl

+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 21:25
Posty: 83 (1/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez lelo28 » 5 lip 2019, 19:45

W drodze powrotnej tempomat już się dało włączyć. Czyli wynika z tego że mocny deszcz uniemożliwi jazdę na tempomacie. Myślę że jest to świadomie ustawione w oprogramowaniu, aby w trudnych warunkach atmosferycznych to kierowca panował nad pojazdem a nie odwrotnie.

Carpasja – w pełni się z tym zgadzam. <spoko> <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez kamil_franiu » 5 lip 2019, 20:08

piotear napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):
piotear napisał(a):Przy spalaniu w granicy 6.5l w trasie, nie widze sensu doplacania do diesla


Piszesz głupoty 29.000 rocznie i nie ma sensu kupować disela <co?> <co?> <co?> bo benzyna spala 6.5 <lol> <lol> <lol> o czym ty piszesz hahaha Co prawda kolega tym czasowo tyle dojeżdża do pracy Ale przy takim przebiegu rocznym to tylko disel albo gaz :)


Doplata do diesla to średnio 10-15 tys. zł. Roznica w spalaniu to 1.5l, roznica w cenie litra paliwa to ok 10 groszy. Co daje nam 8 zl na 100 km taniej w przypadku diesla. Liczac dalej, wychodzi, ze diesel ZWROCI się dopiero po ponad 150 tys. km. Jak kupujesz auto na 15 lat, to ci sie oplaci :)

A biorac pod uwage sytuacje jak kilka miesiecy temu, ze diesel byl drozszy od benzyny o 20 groszy, to ten czas sie znaczaco wydluzy :)


I znowu się z Tobą nie zgodzę :P mogę kupić Np mazd 6 150 AT skyenergy za 151 tyś A ktoś może sobie kupić mazde 6 2.5 skypassion AT za 153 tyś i kto ma lepsze auto <co?> jak ktoś dużo jeździ to ten co wybrał disela <jupi> jak ktoś kto robi średnio 15 tyś rocznie to ten kto wybrał 2.5 <lol> i pisanie że zakup disela nie ma sensu bo benzyna pali trochę więcej jest bez sensu Ps.juz nie będę pisał że disel ma więcej Nm itp a serwis nie jest dużo droższy!!! <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 178 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez czarmi » 5 lip 2019, 20:57

kamil_franiu, ... a co to ma wspólnego z tematem wątku :| Skończ Waść te swoje dywagacje o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1333 (33/35)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez Zbych88 » 5 lip 2019, 20:59

Problem ze mazda 6 2,5 skapypasson to 155 a diezel 170.
Z 2,5 czy 2.0 nie ma problemów a z dieslami na forum ciągle jakieś problemy.
Największy to wypalanie co 200 km filtra pdf, gdzie auto ma muła i pali 30% więcej przy tym.
Kolega ma diezla starszego 175 a ja mam m6 2,5 – średnie roczne spalanie z kompa mam 0,8l więcej od jego diezla.
Do tego ten klekot i ciągle jakieś problemy, niedawno coś czuścił bo miał jakiś nagar i dławiło przy pewnych obrotach.
Więcej tu., tylko 123 strony.... z 2.0 czy 2,5 nie ma wcale takich wątków na forum.

https://[...].pl/viewtopic.php?f=65&t=2222

Co do spalania to się zgadza , Srednię spalanie ludzi 2.5 jest koło litra większe od diezla 175 ps.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/iii/

To samo w cx 5.
między 2,5 192 a diezlem 175 to koło litra.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/cx-5/i/

Co innefo np mondeo forda gdzie ecobust 2.0 pb spala 3,5 litra wiecej od diezla 180 sp.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 51 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez kamil_franiu » 6 lip 2019, 07:27

czarmi napisał(a):kamil_franiu, ... a co to ma wspólnego z tematem wątku :| Skończ Waść te swoje dywagacje o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia...


co miałem napisać napisałem po to jest chyba forum <co?>
A moje wypociny dotyczą trochę wątku wystarczy się cofnąć i poczytać ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 178 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez piwo » 6 lip 2019, 09:08

kamil_franiu napisał(a): Ps.juz nie będę pisał że disel ma więcej Nm itp a serwis nie jest dużo droższy!!! <lol>


Niestety co z tego że niuton większy skoro odcinka 5000 zamiast 7000 przez co biegi muszą być o 1/3 dłuższe a więc moment na kołach trzeba pomnożyć razy dwie trzecie w stosunku do benzyny. Dodatkowo masa plus 150kg powoduje dużo gorsze skręcanie i hamowanie i radość z jazdy podobna jak benzyna z teściem i teściowa na tylnej kanapie. Przez dodatkowa wagę zużywają się szybciej też heble, półosie , opony, sworznie itd. dochodzi smród rakotwórczego diesla co ranek i klekot który odbiera jakąkolwiek chęć jazdy takim autem. Diesel jest ok, ale w traktorze.
Ostatnio edytowano 6 lip 2019, 09:46 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4130 (127/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez lelo28 » 6 lip 2019, 09:33

piwo napisał(a):Diesel jest ok, ale w traktorze.
Narobiłeś sobie wrogów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piwo » 6 lip 2019, 09:40

Prawda się sama obroni.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4130 (127/101)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,8s

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez child » 6 lip 2019, 10:41

Carpasja napisał(a):na nowoczesne systemy, szczególnie te asystujące lub wspomagające kierowce trzeba uważać.
[...]
Nic nie zastąpi oczu i koncentracji kierowcy, pamiętajcie o tym!.


No właśnie, mnie też wkurza ta tendencja do ładowania różnego dziadostwa o delikatnie mówiąc średniej przydatności. Mój Peugeot 5008 różnymi dźwiękami reaguje na otwarcie drzwi kierowcy – od delikatnego odgłosu po wściekłe piszczenie. Muszę jeszcze spróbować otworzyć w trakcie jazdy – spodziewam się trąby <glupek2>

Do tego dochodzą głupoty takie jak zmuszanie do odpoczynku po 2 godzinach jazdy. Jadę sobie autostradą z prędkością lekko powyżej 100 (więcej się nie dało), a ten cymbał uznaje, że jestem zmęczony... Chyba chodziło mu o to, że taka monotonna jazda sprzyja przysypianiu hahaha

Co do aktywnych tempomatów, awaryjnego hamowania itd – pewnie miałoby to jakiś sens, gdyby działało niezawodnie. A jak z tym, to właśnie opisujecie. Jedyna pociecha, że to nie przypadłość wyłącznie Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1459 (44/87)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 6 lip 2019, 14:06

piwo napisał(a):Niestety co z tego że niuton większy skoro odcinka 5000 zamiast 7000 przez co biegi muszą być o 1/3 dłuższe a więc moment na kołach trzeba pomnożyć razy dwie trzecie w stosunku do benzyny. Dodatkowo masa plus 150kg powoduje dużo gorsze skręcanie i hamowanie i radość z jazdy podobna jak benzyna z teściem i teściowa na tylnej kanapie. Przez dodatkowa wagę zużywają się szybciej też heble, półosie , opony, sworznie itd. dochodzi smród rakotwórczego diesla co ranek i klekot który odbiera jakąkolwiek chęć jazdy takim autem. Diesel jest ok, ale w traktorze.


Zapomniałeś jeszcze że padają wtryski, DPF, turbo, koło 2M, trzeba specjalny olej silnikowy, akumulator pada w zimę i paliwo zamarza hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8685 (34/183)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nemi » 6 lip 2019, 18:24

Diesel jest najlepszy, bo się sam otrzepuje ze śniegu po odpaleniu w zimie ;)
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7347 (92/241)
Skąd: Warszawa

Postprzez RobertPi » 6 lip 2019, 20:04

Pod warunkiem, że w ogóle odpali hahaha .
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 579 (2/9)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b Active'06-była-256kkm
Hyundai i10 1,2b Comfort'09
Mazda 3 1,5b SkyMotion'13

Postprzez kamil_franiu » 6 lip 2019, 20:23

piwo napisał(a):
kamil_franiu napisał(a): Ps.juz nie będę pisał że disel ma więcej Nm itp a serwis nie jest dużo droższy!!! <lol>


Niestety co z tego że niuton większy skoro odcinka 5000 zamiast 7000 przez co biegi muszą być o 1/3 dłuższe a więc moment na kołach trzeba pomnożyć razy dwie trzecie w stosunku do benzyny. Dodatkowo masa plus 150kg powoduje dużo gorsze skręcanie i hamowanie i radość z jazdy podobna jak benzyna z teściem i teściowa na tylnej kanapie. Przez dodatkowa wagę zużywają się szybciej też heble, półosie , opony, sworznie itd. dochodzi smród rakotwórczego diesla co ranek i klekot który odbiera jakąkolwiek chęć jazdy takim autem. Diesel jest ok, ale w traktorze.


W swoim 2.2 nigdy nie miałem problemu z brakiem mocy 7 lat (120 tys km ) i wymieniłem tylko klocki przód i akumulator jak ktoś ma problem z dpf to nie potrafi jeździć dieslem itp A kupiłem benzynę gdyż do pracy mam teraz 8 km więc szkoda mi było kątowac ten samochód z tego co wiem nowy właściciel jest bardzo zadowolony :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 178 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez Fajfek » 8 lip 2019, 07:03

Witam wszystkich. W czwartek, tj 4 czerwca, wyjechałem z salonu nową Mazda 3 sedan. Pozdrawiam wszystkich właścicieli nowej 3-ki.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2019, 20:50
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 2019, Kanjo, 122km, soul red crystal.

Postprzez sevecc » 8 lip 2019, 07:34

Fajfek napisał(a):Witam wszystkich. W czwartek, tj 4 czerwca, wyjechałem z salonu nową Mazda 3 sedan. Pozdrawiam wszystkich właścicieli nowej 3-ki.


tylko tych nowej? a starszej już nie? ;P

gratulacje zakupu i szerokości!

miło by było jak byś popełnił jakiś post z pierwszymi wrażeniami; dlaczego akurat 3? czy były jakieś inne opcje i co zdecydowało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 346 (54/14)
Auto: Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety

Postprzez lelo28 » 8 lip 2019, 08:33

W jednym z wcześniejszych wpisów, ktoś wspomniał że na zagranicznym forum stwierdzono, że jadąc na tempomacie nie działa dezaktywacja cylindrów. Niestety działa <spoko>
Inną sprawą jest to że nie udało mi się zaobserwować podczas zwalniania na tempomacie, ładowania baterii, nawet w momentach w których wyraźnie czuć hamowanie (mam na myśli wskaźnik który jest obok prędkościomierza)

Spalanie rzeczywiste vs. komputer. Komputer pokazuje 5,3 l. natomiast rzeczywiste wyniosło 5,215 l. Można uznać że jest bardzo dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 264 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 8 lip 2019, 08:48

lelo28 napisał(a):W jednym z wcześniejszych wpisów, ktoś wspomniał że na zagranicznym forum stwierdzono, że jadąc na tempomacie nie działa dezaktywacja cylindrów. Niestety działa <spoko>
Inną sprawą jest to że nie udało mi się zaobserwować podczas zwalniania na tempomacie, ładowania baterii, nawet w momentach w których wyraźnie czuć hamowanie (mam na myśli wskaźnik który jest obok prędkościomierza)

Spalanie rzeczywiste vs. komputer. Komputer pokazuje 5,3 l. natomiast rzeczywiste wyniosło 5,215 l. Można uznać że jest bardzo dobrze


Przyznaje się, to ja pisałem i odwołuję to. W zeszły weekend jechałem w krótką trasę na tempomacie i wyłączenie cylindrów działa niezauważalnie (przynajmniej dla mnie). Średnie spalanie z 200 km po drogach krajowych na tempomacie 90 km/h oraz 60 km/h przejeżdżając przez wsie, 4,7 litra. Wynik bardzo dobry biorąc po uwagę całkowity przebieg 300 km – pewnie spadnie po kilku tysiącach.

Zauważyłem, że system utrzymania pasa jest b. czuły, kilka razy kazał mi skorygować kierunek, choć wydawało mi się, że trzymam się w linii. Można w ustawieniach zmniejszyć jego czułość?

Nie odczytuje też nazw kontaktów z telefonu (srajfon 8), zresetowałem bluetooth i zobaczę, czy coś to da. Natomiast wybieranie głosowe działa bardzo dobrze, trzeba tylko nauczyć się komend :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: stachan i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto