Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez nemi » 18 cze 2019, 19:03

Chyba niepotrzebnie się martwisz. Jak jeździłem na 18" to nie widziałem specjalnego uszczerbku na komforcie, chyba już czasy się zmieniły – zarówno drogi jak i zawieszenie.

Jedyna niedogodność jaka mnie spotykała to konieczność powolnej jazdy na gorszych drogach. Ja bym został przy ładnym wyglądzie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez piwo » 18 cze 2019, 19:46

Pomysł też o oponach. Często 16stki nie dość że są zwyczajnie drogie to dostępne są tylko budżetowe opony. Na 16 cali sport contact 6 nie kupisz a na 18 cali tak.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez child » 18 cze 2019, 20:03

nemi napisał(a):Jedyna niedogodność jaka mnie spotykała to konieczność powolnej jazdy na gorszych drogach. Ja bym został przy ładnym wyglądzie.


Dla mnie to brzmi jak dość dramatyczna niedogodność. Może jak ktoś śmiga wyłącznie po autostradach to nie problem, ale jak ktoś (tak jak ja) ma na drodze do pracy parę kilometrów drogi w kiepskim stanie... Moja BM na 16" daje super radę – nie buja i nie rąbie, nawet przy prędkościach pow. 150km/h (na tej drodze).

Dopisano 18 cze 2019, 21:04:

piwo napisał(a):Pomysł też o oponach. Często 16stki nie dość że są zwyczajnie drogie


Nie jestem pewny, czy rozumiem, co sugerujesz – twoim zdaniem 18" są tańsze od 16"?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez kamil_franiu » 18 cze 2019, 20:07

corky1 napisał(a):Dzisiaj otrzymałem informację od dilera, że w przyszłym tygodniu będzie do odbioru moja 3. Ostatnio nachodzą mnie myśli, czy jednak nie przejść z seryjnych 18 na 16, by mieć większy komfort, kosztem niestety wyglądu. Ceny alufelg w ASO powalają, a niestety felgi 16 z BM mają inne osadzenie. Czy ktoś z obecnych posiadaczy wersji z 16 nie myśli o zamianie? Jeśli fak, proszę na PW.


Witam specjanie wybrałem wersję kanjo żeby mieć 16 osobiście 18 dla mnie to przesada :| ale mimo 16 wydaje mi się że zawieszenie i tak jest twarde hahaha i wpadniecie w dziurę trochę boli więc nie wyobrażam sobie 18 :P a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez piwo » 18 cze 2019, 20:22

child napisał(a):
Dopisano 18 cze 2019, 21:04:

piwo napisał(a):Pomysł też o oponach. Często 16stki nie dość że są zwyczajnie drogie


Nie jestem pewny, czy rozumiem, co sugerujesz – twoim zdaniem 18" są tańsze od 16"?

Często tak. Popatrz jakie opony ciebie interesują i ile kosztują w 16 a ile w 18 calach i czy wogole w 16 tłach interesujące ciebie opony występują.
16stki są malopopularne, a 18stki to obecnie standard w bardzo wielu autach.
Moim zdaniem w maździe problemem jest źle dobrane siły amortyzatorów. U mnie i na zimówkach 16stkach i na 18 letnich jest niekomfortowo i po prostu twarde. Może kiedyś wymienię amory na jakieś koni i zobaczymy czy zawieszenie zacznie lepiej pracować czyli bardziej miękko na wybojach i lepiej na zakrętach.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nemi » 18 cze 2019, 20:44

Na tych mało popularnych 16" wychodzi niemal każdy europejski kompakt w pierwszych trzech poziomach wyposażenia. Pojęcia nie mam jak z oponami "wyczynowymi", ale dla zwykłego zjadacza chleba są dostępne opony premium, sam posiadam obecnie 3 komplety: Michelin, Bridgestone i Continentale. I są znacznie tańsze niż większe ;). Problem może być tylko z cudacznymi rozmiarami, które nie były stosowne w autach wielkoseryjnych...


Child, ja mówię o tym, że wolno jechać trzeba na drogach koszmarnej jakości – takie z dziurą na dziurze. Na takich normalnych, zwykłych drogach nie ma żadnego problemu, naprawdę :). Też myślałem jak Ty, ale się to nie potwierdziło, w dodatku jeździłem BMW, które jest nieco niżej zawieszone niż standardowa Mazda. Lepiej ciesz się wyglądem, bo jazda i tak będzie ok. Tam jakiś bardzo niski profil jest?


Jeździłem tak jak na zdjęciu i nie widziałem w tym problemu :)
Załączniki
IMG_20180410_170324.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez darrecki » 18 cze 2019, 20:57

nemi napisał(a): Problem może być tylko z cudacznymi rozmiarami, które nie były stosowne w autach wielkoseryjnych...


Witamy w świecie Mazdy. KAŻDY Skyactiv począwszy od 2 przez 3,6,CX5 (nie wiem jak w CX3) ma niepopularny rozmiar. Piszę tu o wyższych wersjach wyposażenia, bo jest marna szansa, że w niższych może dali coś normalnego. Aczkolwiek w to wątpię, toż do Mazda... Wybór nędzny, ceny o dobre paręnaście procent większe – rewelka jednym słowem. A kiedyś potrafiło być normalnie, jak np 6 GG/GH miało 205/55/R16 w standardzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez nemi » 18 cze 2019, 21:03

Oj, ja świat Mazdy pożegnałem na dobre kilka lat temu ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez corky1 » 18 cze 2019, 21:33

Jeden z australijskich testerów chwalił zawieszenie w sedanie, że jest bardziej komfortowe niż w HB, ale na tamten rynek zawieszenie może być inne:
https://m.youtube.com/watch?v=7iHM8cvIWIk

Zamówiłem Hikari świadomie, bo zależało mi na kilku dodatkach, których nie ma w niższych wersjach. Jak zamawiałem nie było jeszcze dostępnych sedanów. HB nie wydawał mi się przesadnie twardy, co nie znaczy, ze nie może być lepiej. No i dużo zależy od opon. Bridgestony Turanza mają opinie raczej twardych, ja chcę zamówić całoroczne, które z natury są b. miękkie. Ale z uwagi na wyższą cenę niż ten sam model 16 cali (200 PLN na szt.), waham się, czy od razu nie pójść w 16. A montować 18 w rozmiarze niehomologowanym, ale z większym profilem (no. 225/45/18) trochę się obawiam, czy MMP nie będzie w razie czego robić problemów z gwarancją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez nemi » 18 cze 2019, 21:39

Największe problemy możesz mieć w razie kolizji, o MMP bym się tak nie martwił ;). Ubezpieczyciele (niektórzy) zakwestionują prawo do poruszania się po drogach publicznych.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez corky1 » 18 cze 2019, 21:46

No właśnie zadałem sobie trochę trudu i przejrzałem OWU kilku ubezpieczycieli i nie znalazłem nigdzie zapisu, który by wyłączał odpowiedzialność z tego tytułu (nawet ogólnego, który można by tak zinterpretować). A MMP może wyłączyć gwarancje, jeśli awaria może mieć związek z układem jezdnym. Kiedyś na forum ktoś wklejał email z MMP w tym duchu, ale nie mogę go znaleźć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez nemi » 18 cze 2019, 21:48

Pewnie patrzysz na AC.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez child » 18 cze 2019, 21:49

nemi napisał(a):Child, ja mówię o tym, że wolno jechać trzeba na drogach koszmarnej jakości – takie z dziurą na dziurze. Na takich normalnych, zwykłych drogach nie ma żadnego problemu, naprawdę :). Też myślałem jak Ty, ale się to nie potwierdziło, w dodatku jeździłem BMW, które jest nieco niżej zawieszone niż standardowa Mazda. Lepiej ciesz się wyglądem, bo jazda i tak będzie ok. Tam jakiś bardzo niski profil jest?
Jeździłem tak jak na zdjęciu i nie widziałem w tym problemu :)


Powiem tak – po drodze podobnej do "mojej" miałem okazję jechać Mazda 3 BK MPS. Komfort był dość dramatyczny, co przyznał również właściciel samochodu.

Ale zdaję sobie sprawę, że jedynym sposobem ostatecznego rozwiązania tej kwestii jest zgromadzenie gremium "naukowego" na testowym odcinku drogi (a najlepiej kilku, w różnych stopniu rozkładu) i jazda przynajmniej kilkoma samochodami z różnymi rozmiarami felg i opon. Inaczej będziemy skazani na porównywanie różnych dróg, różnych aut, różnych stylów jazdy i różnej twardości tyłków, co mija się z celem.

Niestety kupno felg 18" tylko w celach porównawczych przekracza mój budżet R&D :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez corky1 » 18 cze 2019, 22:08

nemi napisał(a):Pewnie patrzysz na AC.

To fakt, o OC nie pomyślałem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez child » 18 cze 2019, 22:22

piwo napisał(a):
child napisał(a):
Nie jestem pewny, czy rozumiem, co sugerujesz – twoim zdaniem 18" są tańsze od 16"?

Często tak. Popatrz jakie opony ciebie interesują i ile kosztują w 16 a ile w 18 calach i czy wogole w 16 tłach interesujące ciebie opony występują.


Szukałem i inne modele występują dla 16", inne dla 18", te dla 16" są ogólnie tańsze – ale ciężko to porównać, bo to inne modele. Dokładne przyjrzenie się zagadnieniu wymaga znacznie więcej czasu, niż jestem skłonny poświęcić w tej chwili...

16stki są malopopularne, a 18stki to obecnie standard w bardzo wielu autach.


... bo poświęcam go na sprawdzenie innych "radykalnych" tez, jak ta powyżej.

Fakty:
* moje ostatnie 4 samochody miały 16" (ale oczywiście to może być mój przypadek), dopiero najnowszy SUV ma 18" (z oczywistych przyczyn)
* sprawdziłem cenniki różnych marek:
* Ford Mondeo: 3 wersje mają 16, jedna 17, jedna 18
* Kia Optima: 1 – 16, 1 – 17, 2 – 18
* Kia Ceed: 3 – 16, 1 – 18
* Volkswagen Golf: 3 – 16
* Volkswagen Passat: 1 – 16, 1 – 17

Powyższe modele nie są dobrane tendencyjnie, uczciwie sprawdziłem kilka tych, które mi przyszły do głowy i wszystkie wymieniłem powyżej. Wniosek – felgi 18" są znacznie mniej popularne niż 16", które są zdecydowanie najbardziej rozpowszechnione.

Moim zdaniem w maździe problemem jest źle dobrane siły amortyzatorów. U mnie i na zimówkach 16stkach i na 18 letnich jest niekomfortowo i po prostu twarde. Może kiedyś wymienię amory na jakieś koni i zobaczymy czy zawieszenie zacznie lepiej pracować czyli bardziej miękko na wybojach i lepiej na zakrętach.


Ja dalej próbuję zrozumieć, o co ci chodzi z tą twardością zawieszenia. Moje doświadczenia są takie:
* jest dużo lepiej niż w BK, która była twardsza i jakaś taka bardziej "skoczna" na nierównościach
* Mondeo MK2 i MK3 były bardziej komfortowe, ale jednak miększe, co się czuło przy ostrych zakrętach
* jak porównam z Peugeotem 5008 (SUV) to już w ogóle jest przepaść na korzyść BM, ale wiadomo – zupełnie inny samochód
* znajomi wieśwagenowcy i skodziarze (po 1 sztuce :)) zwrócili uwagę na komfort zawieszenia przy okazji przejażdżki BM
* no lecę tą moją "równą inaczej" drogą czasami mocno powyżej 150km/h i kręgosłup mi nie odpadł, więc chyba nie może być twardo ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 19 cze 2019, 05:10

bo twardosc czuc na wiekszych dolkach. na ulicy tego nie czuc, no chyba ze przejezdzamy przez spiace policjanty. tu chodzi o jazde np po szutrowej drodze, po studzienkach czyli jakich glebszych nierownosciach.
co do innych opon w 16 i 18. ja wczoraj przejrzalem 205x60r16 to wiekszosc opon to smeitniki i najlepsza opona jaka znalazlem to premium contact 6 w cenie 550zl ktorej i tak daleko do pilot sport 4 czy sport contact 6 czyli opon na oplocie kewlarowym lekkich komfortowych i trzymajacych zawsze czy to na suchym czy mokrym a w przypadku michelina z podwojna mieszanka na zewnatrz i wewnatrz beiznika dla lepszego trzymania i dluzszej zywotnosci opony. po prostu opony o klase albo kilka mniej przyczepnych w tanich technologiach a mimo to ceny ich sa kosmiczne.
premium contact 6 205/60r16 550zl
pilot sport 4 235/40r18 530zl
a sport contact 6 235/40r18 509zl
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Akar.Zaephyr » 19 cze 2019, 08:03

Gruba większość CX-3 widzianych przeze mnie na ulicach to topowe wersje, na osiemnastocalowych kołach. A że Żona taką właśnie ma to powiem – gorszy komfort jest na zimowych 17kach niż na letnich 18kach.

child – porównanie tego, ile producent ma wersji wyposażenia, i z jakiej średnicy kołami, jest bez sensu bo nijak nie ukazuje tego, ile konkretnych wersji wyposażenia sprzedano.
W przypadku CX-3 jest tak samo: zdecydowana większość (powiedziałbym, że 90%) to wersje na osiemnastkach, więc co z tego, że niższych wersji wyposażenia, z mniejszymi kołami, jest więcej, skoro ludzie kupują inaczej?

Oczywiście, zrobisz jak chcesz, ale nie warto poświęcać systemów bezpieczeństwa wyższych wersji wyposażenia na rzecz kół 16 cali (jeśli budżet nie jest przeszkodą) i marginalnie pomijalnej różnicy komfortu, która zahacza o błąd statystyczny. Więcej przełożenia na komfort ma konstrukcja zawieszenia i amortyzatory, niż profil opony i wiem co mówię, bo zawsze się dziwię, że CX3 Żony na 18kach sprawuje się bardziej komfortowo na drodze, niż 17 cali w moim Hyundaiu. Bo tu nie tylko o profil opony chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez RobertPi » 19 cze 2019, 08:31

kamil_franiu napisał(a):
Był test bagażnika na yotube autocentrum tylko nie pamiętam która część


Oglądałem ten test i same pomiary bagażnika są delikatnie mówiąc mało szczegółowe.
Wracam też do tematu miejsca na koło zapasowe. W BK było. W BM nie mam. Nie wiem jak inni.
Jak to wygląda w BP gdy nie ma BOSE?
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez lelo28 » 19 cze 2019, 17:17

RobertPi napisał(a):Wracam też do tematu miejsca na koło zapasowe. W BK było. W BM nie mam. Nie wiem jak inni.
Jak to wygląda w BP gdy nie ma BOSE?
RP

Krótko mówiąc wszystkie bagażniki są takie same.
Niestety nie podam Ci wymiarów bagażnika, ponieważ wczoraj miałem mały wypadek na .................rowerze, niestety stopa stłuczona i kilka dni w domu.
Załączniki
IMG_20190619_180825.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Speed » 19 cze 2019, 21:42

piwo napisał(a): co do innych opon w 16 i 18. ja wczoraj przejrzalem 205x60r16 to wiekszosc opon to smeitniki i najlepsza opona jaka znalazlem to premium contact 6 w cenie 550zl ktorej i 550zl
pilot sport 4 235/40r18 530zl
a sport contact 6 235/40r18 509zl


Ale już rozmiar 205/55/16 Masz ogromny wybór opon za komplet do 1000zł ale w Twoim już też można coś wybrać normalnego do jazdy np. http://motohurt.com/michelin-primacy4-2 ... 6646/opona
Ostatnio szukałem opon 205/65/15 , taniej było kupić komplet felg i opon :–)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto