Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Suchoparek » 11 kwi 2019, 21:29

To ja dorzucę jeszcze te przemyślenia:

Nie trzeba wykupywać samochodu z leasingu na osobę fizyczną. Wystarczy, że tej ostatniej faktury "wykupowej" nie zaksięgujemy i wychodzi na to samo. Po pół roku można sprzedać tak jak osoba fizyczna bez dodatkowych kosztów (podatków, vat-ow).

Jeżeli nie planujemy zatrzymać samochodu po leasingu, tylko sprzedać i kupić kolejny (w leasing). To jeśli dysponujemy odpowiednią gotówką to nawet bardziej opłaca się leasing 2 letni niż 3 letni. Mimo, że przy dwu letnim leasingu minimalny wykup to 16% – którego już nie rozliczymy. Kwota, którą nie rozliczymy w takim przypadku (przy samochodzie wartym około 100 tys) to 4500 zł. Samochód raczej straci na wartości więcej przez ten dodatkowy rok leasingu niż 4500 zł.

Jeśli ktoś dysponuje odpowiednimi funduszami i zastanawia czy kupić samochód za gotówkę (i wrzucić do firmy), czy w leasingu – to bardziej opłaca się leasing! Mimo, że jest to pewna forma kredytu i będziemy musieli zapłacić finalnie więcej za samochód niż gdybyśmy kupili za gotówkę. Przy odpowiednich parametrach leasingu (2 lata, 45% wpłaty własnej, wykup 16%) – jesteśmy w stanie wynegocjować leasing w okolicach 102,5% (czyli przy samochodzie za 100 tys, to 2500 zł więcej). Kupując samochód za gotówkę i wrzucając do firmy musimy go amortyzować minimum przez 5 lat (po 20% rocznie). W leasingu można to zrobić najszybciej po 2 latach (+ pół roku odczekać ze sprzedażą). Dodatkowym plusem jest to, że już na dzień dobry można cała fakturę wpłaty własnej (45%) wrzucić w koszta.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 14:38
Posty: 13

Postprzez nemi » 11 kwi 2019, 21:34

Ja mam leasing 100,98 na 2 lata ;)
A wykup musi być chyba 19%.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Suchoparek » 11 kwi 2019, 21:44

Ale raczej nie na Mazdę taki %? 102% to już jest granica opłacalności dla zewnętrznych firm leasingowych. Czasami dealer jest w stanie zaoferować nam jeszcze niższy % (nawet 100%), ale np. od ceny katalogowej auta (czyli nic nie utargowaliśmy), albo gdy dokupimy z katalogu dużo akcesoriów dodatkowych.

Większość firm leasingowych ma minimalny wykup (przy dwóch latach) 19%, kilka ma 16% (czasami trzeba zapytać o taką opcję).
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 14:38
Posty: 13

Postprzez KrzyzakMitsu » 12 kwi 2019, 16:44

Suchoparek napisał(a): 102,5% (czyli przy samochodzie za 100 tys, to 2500 zł więcej

rocznie, a nie całkowicie
czy się mylę?

jeszcze jeden parametr ma dla mnie znaczenie przy zakupie nowego – utrata wartości
po 4 latach auto warte jest połowę

co do odliczania AC od przychodu to też jest kruczek – dotyczy aut do 150tys netto (przy elektrycznych 225k); jeśli składka jest za wyższą kwotę to się proporcjonalnie bierze tylko jej część
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Mati_WZL » 12 kwi 2019, 17:23

KrzyzakMitsu napisał(a):
Suchoparek napisał(a): 102,5% (czyli przy samochodzie za 100 tys, to 2500 zł więcej

rocznie, a nie całkowicie
czy się mylę?


całościowo, roczne oprocentowanie pokazywane jest przy kredycie
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez sevecc » 12 kwi 2019, 20:28

przepraszam, że nie na temat ale czy ktoś już odebrał nową 3 ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez corky1 » 12 kwi 2019, 20:39

To ja tez przepraszam, ze nie na temat, ale pojawil sie kolejny polski test, tym razem Auto Swiata

https://m.youtube.com/watch?v=dT96FGO9cxM

Jak na te gazete, test calkiem obiektywny. W sumie dwa zastrzezenia – skrzynia automatyczna (imo sluszne) i zawieszenie. Moje wrazenie bylo rowniez takie, ze jest troche twardo, ale nie bylo niekomfortowo. W testach porownujac do BM pisza, ze jest bardziej komfortowo, zwlaszcza na 18-kach, ale fajnie byloby, gdyby wlasciciele BM potwierdzili (esli sa tacy co testowali BP).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lelo28 » 12 kwi 2019, 21:18

sevecc napisał(a):przepraszam, że nie na temat ale czy ktoś już odebrał nową 3 ? :D

Luxferrus chyba już ma
corky1 napisał(a):W sumie dwa zastrzezenia – skrzynia automatyczna (imo sluszne).

Zachar ( o ile dobrze pamiętam ) z autocentrum.pl mówił że skrzynia automatyczna wg. niego jest bardzo dobra a znów wyciszenie mogło by być lepsze <ok> . I komu tu wierzyć? Najlepiej oceniać samemu i nie do końca polegać na tym co mówią i piszą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez KrzyzakMitsu » 12 kwi 2019, 21:42

Mati_WZL napisał(a):
KrzyzakMitsu napisał(a):
Suchoparek napisał(a): 102,5% (czyli przy samochodzie za 100 tys, to 2500 zł więcej

rocznie, a nie całkowicie
czy się mylę?


całościowo, roczne oprocentowanie pokazywane jest przy kredycie

Właśnie policzyłem u siebie – nijak nie wychodzi mi to całościowo, ale rocznie.
Leasing 4 lata i kwota całkowita jest dokładnie 4x2.5% a nie 2.5%...

Parę lat temu kupowałem w leasing Porsche Cayene bo ... hmm akurat takie przepisy były, że procentowo można było od niego najwięcej kosztów odliczyć ;) i nawet nie zwróciłem uwagi. Teraz przy tańszym aucie i koszcie niemal równo 100k aż się zawziąłem i przejrzałem wszystkie faktury.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Suchoparek » 12 kwi 2019, 23:45

KrzyzakMitsu napisał(a):Właśnie policzyłem u siebie – nijak nie wychodzi mi to całościowo, ale rocznie.
Leasing 4 lata i kwota całkowita jest dokładnie 4x2.5% a nie 2.5%...

Parę lat temu kupowałem w leasing Porsche Cayene bo ... hmm akurat takie przepisy były, że procentowo można było od niego najwięcej kosztów odliczyć ;) i nawet nie zwróciłem uwagi. Teraz przy tańszym aucie i koszcie niemal równo 100k aż się zawziąłem i przejrzałem wszystkie faktury.


Jeżeli był to leasing i jeżeli w kalkulacji/umowie miałeś podane "ponad 100 coś tam %" – to musiało dotyczyć całości, a nie w skali rocznej.

Co do testowania nowej Mazdy 3, to miałem przyjemność jeździć tym samochodem 3 tygodnie temu. Na co dzień jeżdżę Mazda 3 z 2017 (sedan, manual, skypassion). Testowany samochód to hatchback w automacie.
1) Wyciszenie: nie zauważyłem żadnej różnicy. Trochę się zdziwiłem, bo oglądałem wiele filmików o nowej 3 i strasznie zachwalali wszędzie wyciszenia. Nie jest to tylko moje zdanie, bo na jeździe testowej byłem z jeszcze jedną osobą i po wszystkim przejechałem taką samą trasę swoim samochodem. Wspólnie stwierdziliśmy, że nie słychać większej różnicy. Dodatkowo z podszybia (przód) wydobywało się jakieś dziwne skrzypienie, ale podejrzewam, że taki był urok tego konkretnego egzemplarza.
2) HUD – na plus, dużo lepiej to wygląda na szybie niż na "plastiku".
3) System audio (Bose) – duży plus. W moim egzemplarzu przy większych basach (w sumie przy mniejszych też) w wibrację wpadają całe drzwi i szyba boczna. Jeździłem nową 6 i był dokładnie ten sam problem. W nowej 3 testowałem na tych samych utworach i wszystko ładnie gra bez żadnych niepożądanych wibracji.
4) Wnętrze – mały plus. Jest lepiej niż było, ale nie zrobiło na mnie aż takiego wrażenia jak we wszystkich recenzjach. Po co tyle piano black?!? i to jeszcze w takich miejscach gdzie najłatwiej o zarysowania. Podsufitka sprawiała wrażenie jakby nie była w ogóle zamocowana i miała spaść zaraz na głowę – nie hałasowała podczas jazdy, ale cała latała jak się ją ruszało (sprawdziłem później u siebie – wszystko porządnie zamocowane).
5) Wyświetlacz – duży plus (lepsza rozdzielczość)
6) Przyjemność z jazdy / przyśpieszenie (ciężko porównać automat do manuala) – ale raczej na podobnym poziomie.

Póki co to wszystko co mi przyszło do głowy. Czekam na sedana w manualu.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 14:38
Posty: 13

Postprzez corky1 » 13 kwi 2019, 11:22

.
1) Wyciszenie: nie zauważyłem żadnej różnicy. Trochę się zdziwiłem, bo oglądałem wiele filmików o nowej 3 i strasznie zachwalali wszędzie wyciszenia. Nie jest to tylko moje zdanie, bo na jeździe testowej byłem z jeszcze jedną osobą i po wszystkim przejechałem taką samą trasę swoim samochodem.


Czy takie wrazenia miales przy kazdej predkosci? Miales okazje testowac powyzej 130 km/h?

A jak porownalbys zawieszenie w obu wersjach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Suchoparek » 13 kwi 2019, 19:48

corky1 napisał(a):Czy takie wrazenia miales przy kazdej predkosci? Miales okazje testowac powyzej 130 km/h?

A jak porownalbys zawieszenie w obu wersjach?


Tak, takie wrażenia miałem przy każdej prędkości. Jechałem do 180km/h (zarówno testowanym jak i swoim później). W jednym i drugim przypadku było bardzo podobnie (czyli głośno). Pojechałem też specjalnie na taką starą, nierówną, poniemiecką kostkę (testowanym i później swoim). Wspólnie z współpasażerem stwierdziliśmy, że nie słyszymy/czujemy większej różnicy. Może było minimalnie lepiej (może), ale na pewno nie było efektu WOW.

Ogólnie odniosłem wrażenie, że samochód bardzo podobny (w jeździe) do poprzedniego modelu. Po 5 minutach jazdy zapomniałem już, że nie jadę swoim :P (pomimo automatu).
Początkujący
 
Od: 30 lip 2017, 14:38
Posty: 13

Postprzez KrzyzakMitsu » 13 kwi 2019, 21:38

Suchoparek napisał(a):W jednym i drugim przypadku było bardzo podobnie (czyli głośno)

No to dramat w takim razie – 2 największe wady tego auta, czyli słaby silnik i głośność pozostały.
Do tego designersko jest krok wstecz bo – jak pisałem – wygląda jak seat leon sprzed 20 lat.
Czyli tylko materiały wewnętrzne, cena i wysiłek by jakoś tę cenę usprawiedliwić...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez corky1 » 13 kwi 2019, 21:53

No wlasnie dla mnie to wyciszenie jest zastanawiajace. Przed kupnem obecnej 2--ki testowalem poprzednia 3-ke i o dziwo wydawala mi sie glosniejsza. Z kolei nowa 3-ka jest wyraznie dla mnie cichsza, owszem nie ma jest idealnie (nie w tej cenie), ale nie wydawala mi sie glosna. W polaczeniu ze swietnym Bose bardzo sie przyjemnie jechalo, niestety nie testowalem 140 km/h, ale i tak nie jezdze takimi predkosciami. Wszyscy testujacy, poza Zacharem, potwierdzaja moje odczucia, ze jest ciszej. Moze kwestia ustalenia, co wplywalo na glosnosc? Halas od opon? Szumy powietrza? A moze po prostu BM po liftingu zostala juz poprawiona i stad nie ma tak wyraznej roznicy?

Jeśli ktoś zna hiszpański (mozna przetłumaczyć na inny język), dokładne porównanie poprzedniej i obecnej wersji. Podkreślają, ze obecna wersja jest lepiej wyciszona:

https://m.youtube.com/watch?v=krFuJM783Yc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Luxferrus » 13 kwi 2019, 23:21

lelo28 napisał(a):Luxferrus chyba już ma


Ano ma <serduszka> .
Z zawieszeniem – nie ma odczuwalnej różnicy, jeżeli chodzi o przyczepność / wchodzenie w zakręty. Trzyma się drogi idealnie. Mam wrażenie, że jest faktycznie sztywniejsze niż w poprzedniej wersji, ale możliwe że to przez 18", tak czy inaczej jest komfortowo.
Wyciszenie jest dużo lepsze i nie ma się do czego doczepić, serio ktoś musiałby szukać dziury w całym, żeby w BP mieć z tym problem.
Mam wersję z manualem i jeżeli chodzi o przyspieszenie to nie odczułem różnicy między tą a poprzednią wersją. Jest w pełni wystarczające do bezpiecznego wyprzedzania i przy wyższych obrotach wciska w fotel. Chyba, że ktoś jest przyzwyczajony do jazdy autami z momentem >300Nm, ale wtedy porównywanie nie ma najmniejszego sensu. Po prostu wolne ssaki mają swoją specyfikę i lubią wysokie obroty. Oczywiście po dotarciu silnika będę mógł powiedzieć więcej na ten temat. W Skyactiv X uśmiech pewnie by w ogóle już z ryja nie schodził :D.
Jedna z różnic, która od razu rzuca się w oczy – auto jest niżej zawieszone albo pozycja kierowcy jest niżej. Podczas nocnej jazdy światła aut jadących z naprzeciwka dosyć często rażą w oczy.
Jedyne co mogę jeszcze dodać to to, co było powiedziane w każdym teście – jeździ się bardzo przyjemnie i aż żal wychodzić z auta. Komfort jest BARDZO wysoki jak i poczucie bezpieczeństwa.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 21:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez czarmi » 14 kwi 2019, 13:26

Jeździłem ze skrzynią biegów w automacie z różnymi prędkościami i jest na pewno sporo ciszej :|
Czekam (bo mam obiecane) na użyczenie na weekend w sedanie i w manualu, bo bardzo jestem ciekaw <co?>
Pochwal się nią trochę i zaprezentuj wszem i wobec ...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Luxferrus » 14 kwi 2019, 14:35

czarmi napisał(a):Jeździłem ze skrzynią biegów w automacie z różnymi prędkościami i jest na pewno sporo ciszej :|
Czekam (bo mam obiecane) na użyczenie na weekend w sedanie i w manualu, bo bardzo jestem ciekaw <co?>
Pochwal się nią trochę i zaprezentuj wszem i wobec ...


Proszę bardzo:
Obrazek

Zdjęcię HUD'a:
Obrazek
Podczas trasy wygląda ciekawiej, bo pokazuje dodatkowo inne znaki (stop, zakaz wyprzedzania), informację z czujników martwego pola, tempomatu etc.
Jeżeli chodzi o spalanie – na trasie ok. 150 km (z 20km w korkach we Wrocławiu, 30 bez korków po Wrocławiu i 100km autostrady ze średnią 140km/h) średnie spalanie wyszło 6,5l/100km.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 21:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez piotear » 14 kwi 2019, 19:41

Fajnie wyglada w tym kolorze
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez sevecc » 15 kwi 2019, 07:00

piotear napisał(a):Fajnie wyglada w tym kolorze


eee tam, jak to kolega wyżej napisał – "Do tego designersko jest krok wstecz bo – jak pisałem – wygląda jak seat leon sprzed 20 lat." <rotfl> <rotfl>

Fakt, niemalże identyczna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez czarmi » 15 kwi 2019, 09:48

sevecc napisał(a): wygląda jak seat leon sprzed 20 lat."

Szkoda tylko, że nie napisałeś "w mojej ocenie; wg. mnie; w mojej opinii" lub coś w tym stylu :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Moderator

Moderatorzy Moto