Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez lelo28 » 3 kwi 2019, 14:14

darrecki napisał(a):No i fakt, że maksymalna moc jest osiągana przy 6000 rpm całkowicie eliminuje możliwość odblokowania (bo nie ma sztucznej blokady od 4500 rpm)

Z tym bym jeszcze poczekał, dlatego że nie wiadomo jaki jest przebieg krzywej mocy i momentu. Dla poprzedniej generacji też było podawana moc przy 6000 obr/min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez KrzyzakMitsu » 3 kwi 2019, 14:44

Po to się kupuje nowe auto, żeby się nie martwić o takie detale jak planowane wysr...nie silnika z turbo tuż po gwarancji :)
Gdyby chociaż można tam było założyć sensowne LPG – ale nie, gniazda są z gównolitu a nie stali...
Odpadają wszelkie rozsądne argumenty za tym silnikiem.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez corky1 » 3 kwi 2019, 15:07

KrzyzakMitsu napisał(a):Odpadają wszelkie rozsądne argumenty za tym silnikiem.

Jesli ktos preferuje spokojna i komfortowa jazde, to ten slinik z AT powinien mu przypasowac. A dla tych, co wola miec kontrole i wyciagnac z silnika wiecej, jest zawsze wersja manualna, ktora w testach raczej chwala i nie mowia (pisza), ze jest dramat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez piotrekkk1985 » 3 kwi 2019, 15:20

KrzyzakMitsu napisał(a):Po to się kupuje nowe auto, żeby się nie martwić o takie detale jak planowane wysr...nie silnika z turbo tuż po gwarancji :)
Gdyby chociaż można tam było założyć sensowne LPG – ale nie, gniazda są z gównolitu a nie stali...
Odpadają wszelkie rozsądne argumenty za tym silnikiem.

Skad info ze gniazda sa slabe? W tym silniku problem z doborem sensownej i niedrogiej instalacji LPG jest wtrysk bezposredni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez child » 3 kwi 2019, 18:44

piotear napisał(a):
child napisał(a):Jaki sens ma określenie "z 2-litrową benzyną", skoro jest to jeden z (albo w ogóle ostatni) niedobitków bez turbo? Do czego chcesz to porównywać pod względem litrażu?

Co nie zmienia faktu, że 10s do setki to jakaś żałość <nie>


Do 1.6 z polo 3...


Czy ja dobrze rozumiem, że porównujesz silnik z obecnych, porąbanych ekologicznie na maksa czasów z silnikiem sprzed 20 lat, kiedy to większości dzisiejszych ograniczających przepisów po prostu nie było?

Co z tego, że jest to jeden z ostatnich 2l bez turbo, jak jest tak mułowaty, ze nijak się ma do jakiejkolwiek innej 2l benzyny w takiej malej budzie.


Chodziło mi o to, że (prawdopodobnie) nie ma żadnego innej 2l benzyny w porównywalnej budzie.

Dla mnie to jest nieporozumienie. Kia ma 1.6 tgdi, a mazda wypuszcza jeszcze słabsze silniki..


Też mnie to wpienia – zwłaszcza, że poprzednik z BM/BN radził sobie bardzo przyzwoicie, zwłaszcza po odblokowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez lelo28 » 3 kwi 2019, 19:21

child napisał(a):Też mnie to wpienia – zwłaszcza, że poprzednik z BM/BN radził sobie bardzo przyzwoicie, zwłaszcza po odblokowaniu.


A czy masz 100% pewności że obecny nie jest blokowany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez child » 3 kwi 2019, 20:04

lelo28 napisał(a):
child napisał(a):Też mnie to wpienia – zwłaszcza, że poprzednik z BM/BN radził sobie bardzo przyzwoicie, zwłaszcza po odblokowaniu.


A czy masz 100% pewności że obecny nie jest blokowany?


Mam nadzieję, że jest ;) Więc zapewne najlepiej będzie poczekać na przyszłych właścicieli BP.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KrzyzakMitsu » 4 kwi 2019, 15:12

piotrekkk1985 napisał(a):Skad info ze gniazda sa slabe? W tym silniku problem z doborem sensownej i niedrogiej instalacji LPG jest wtrysk bezposredni.
bo do wtrysku bezpośredniego już są instalacje – tyle, że sens ich stosowania jest niski
i teraz każde auto ma gniazda z gównolitu poza tymi fabrycznie oznaczonymi że są do LPG – one mają gniazda wzmacniane, czyli dawniej normalne :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Luxferrus » 5 kwi 2019, 10:16

Kolejna ciekawostka: auto jest rejestrowane jako hybryda (moc silnika elektrycznego 5,1kW, nie wlicza się w 90kW silnika spalinowego). Wpis w dowodzie P/EE. Jednak pomimo tego chyba nie uda się załatwić darmowych parkingów bo emisja CO2 w mieście przekracza 100g/km.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 20:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez kamil_franiu » 5 kwi 2019, 11:25

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez lelo28 » 5 kwi 2019, 11:41

kamil_franiu napisał(a):https://m.autocentrum.pl/filmy/wideotesty/nowa-mazda-3-cenowy-szok-czy-okazja/

Chyba nic dodać nic ująć

Według mnie test bardzo obiektywny jednocześnie stawiający nową trójkę w bardzo dobrym świetle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Mati_WZL » 5 kwi 2019, 12:39

lelo28 napisał(a):
kamil_franiu napisał(a):https://m.autocentrum.pl/filmy/wideotesty/nowa-mazda-3-cenowy-szok-czy-okazja/

Chyba nic dodać nic ująć

Według mnie test bardzo obiektywny jednocześnie stawiający nową trójkę w bardzo dobrym świetle.

porównanie do Octavii nietrafione ale ogólnie pozytywny wydźwięk, rzetelny test <spoko>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez KrzyzakMitsu » 5 kwi 2019, 16:04

Fajne komentarze:
Nie zgadzam się z hasłem "W klasie do 120k nie znajdziemy lepszego wyposażenia [...] przypuszczam, że nie są daleko od prawdy". Otóż są daleko od prawdy. Porównaj civica X w najbogatszej wersji prestige 5D lub executive 4D... max 110tys (mówię bez upustów).
Nie chcę wspominać o osiągach bo kwota nieadekwatna do mocy totalnie. W civicu wszystko było na nie, a na ilość miejsca w maździe nie narzekasz i twierdzisz, że jest OK.
Co pochwalę w maździe? Wnętrze i wyciszenie. Poza tym to ładna, ciasna i droga buda bez osiągów.


Przecież Fabia ma nawet większy bagażnik a tłumaczenia, że jak chcesz większy to kup sobie sedana jest mało poważne. W Fabi jest też więcej miejsca z tyłu. Przecież Ty się tam mordowałeś. Ja sam za sobą nie usiądę w Maździe 3 (mam 190 cm), wiec raczej wygodnie przedniego fotelu sobie nie ustawiłeś. To auto oprócz wyglądu nie ma zalet.Ile Mazda zapłaciła za to przedstawienie? :)


Wielka szkoda, że Mazda 3 nie występuje w wersji kombi bo te 320 litrów to bardzo mało. Brak nawiewów i gniazda do ładowania z tyłu to duży minus jak na auto aspirujące do klasy premium


O ile wizualnie samochód naprawdę może się podobać, o tyle – sądząc po wyposażeniu – jest to z założenia auto pomyślane raczej maksymalnie dla dwóch osób. Kierowca i pasażer przedni mogą się czuć niemalże jak w klasie premium (skóra, mięciutko, wszystko przyjemne dla oka); pasażerowie tylnej kanapy są już zdecydowanie mniej rozpieszczani (ilość miejsca taka sobie, nawiewów tylnych brak, jakichkolwiek złącz usb/12v brak); za to bagażnik to już niesmaczny żart (pojemność zdecydowanie poniżej średniej w segmencie, wnętrze bagażnika – totalny golas: brak jakichkolwiek uchwytów, siatek, uszu do mocowania siatki poziomej, podłoga bagażnika z cieniusieńkiej niemalże tektury..). Jednym słowem: im dalej od kierownicy tym bardziej spartańsko. A podobno Mazda miała walczyć wyposażeniem, bo raczej nie ceną zaczynającą się od 95tysi.. Ja wiem, że jest wiele systemów bezpieczeństwa już w wersji podstawowej, ale jednak praktyczne podejście jakby zeszło na plan dalszy..Dyskusyjne podejście..
I to piszę ja, czyli osoba mająca duuuży sentyment do Mazdy, bo będąca swego czasu wieloletnim szczęśliwym posiadaczem ponadczasowej 323F z jedynym słusznym silnikiem V6.. Ale to były chyba jednak inne czasy w motoryzacji..
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez lelo28 » 5 kwi 2019, 18:07

Luxferrus napisał(a):Kolejna ciekawostka: auto jest rejestrowane jako hybryda (moc silnika elektrycznego 5,1kW, nie wlicza się w 90kW silnika spalinowego). Wpis w dowodzie P/EE. Jednak pomimo tego chyba nie uda się załatwić darmowych parkingów bo emisja CO2 w mieście przekracza 100g/km.

Stoi pod domem/w garażu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Luxferrus » 5 kwi 2019, 19:49

lelo28 napisał(a):Stoi pod domem/w garażu?

Niestety odbiór umówiony dopiero na przyszły tydzień :(
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 20:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez sevecc » 5 kwi 2019, 22:38

Mazda 3 rozłożona na czynniki pierwsze przez jednego z moich ulubionych youtuberów:
Bardzo długi i szczegółowy technicznie film ale bardzo polecam.

https://www.youtube.com/watch?v=taQDqwecojc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez darrecki » 6 kwi 2019, 07:22

Parę wniosków @savagegeese mi nie pasuje:
– dali miększe opony, utwardzili tuleje i auto lepiej jeździ. Serio? No fajnie, to teraz jak będę kupował kolejny zestaw opon to jeszcze będę musiał patrzeć na parametr "miękkość"? A co, gdy seria nie jest na 18"?
– lepiej mieć dobrze zaprojektowaną belkę skrętną niż kiepsko wielowahacz. A co było nie tak z tylnym zawieszeniem w BM/BN? Skoro tylko utwardzili tuleje z przodu, to z tyłu przez to musieli kompletnie przeprojektować całe zawieszenie? Może nie pasowały te miększe opony? Poza tym mieli już praktycznie gotowe rozwiązania z CX5 2017, 6 2018. Ściema i tyle.

Poza tym:
– jak w US mają jedynie 2.5l i auto nie jedzie jak by chciał, to co mamy my powiedzieć z 2.0l?
– jednak da się AWD do sedana...

Dodatkowo wg. mnie komentarze (wczorajsze) z recenzji autocentrum całkiem trafne. Bieda w bagażniku, z tyłu jak w autach z lat 90 – zero komfortu i ułatwień (mało miejsca na nogi/głowę, wyższa osoba zamiast oglądać widoki na zewnątrz widzi słupek C, brak nawiewów, USB, 12V czy grzania tyłka)

Obie recenzje zbyt optymistyczne, zachwyty nad wyglądem czy technologiami, a to co ważne w codziennym użytkowaniu jak chociażby komfort czy ilość miejsca zostały potraktowane po macoszemu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez corky1 » 6 kwi 2019, 20:02

Wszystkie zastrzezenia dotycza miejsca w srodku, czy pojemnosci bagaznika. A przeciez na taki samochod moga sie spokojnie decydowac np. pary bez lub z jednym dzieckiem, czy single, albo tez moze byc drugim autem w rodzinie. A u nas auto kompaktowe ma sluzyc do zapakowania 4-osobowej rodziny nad morze, a najlepiej gdyby dalo sie jeszcze przewiezc regal z Ikei. Do takich celow sluza auta kombi, czy klasy D (np. mazda 6, ktora jest niewiele drozsza od nowej 3), bedzie tez 3 sedan z wiekszym bagaznikiem, czy niedlugo cx-30. Mysle, ze to sprytny zabieg Mazdy, aby pozycjonowac to auto w taki, a nie inny sposob.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Zbych88 » 6 kwi 2019, 20:20

Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez KrzyzakMitsu » 6 kwi 2019, 21:32

corky1 napisał(a): czy single

to musiałby być ktoś zaślepiony – mając do wyboru do koloru fajnych aut z silnikami turbo o mocy 2x większej od tej mazdy a w podobnej cenie...
singiel nie kupi auta, które nie da mu żadnej frajdy z jazdy
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto