Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Przyspieszenia na automacie nie znalazłem. Natomiast ten sam gość testuje Diesla i tutaj wychodzi około 10,4 sekundy https://www.youtube.com/watch?v=Vcl9D6l6OHU&t=3s (12:00 minuta filmu)
Wyraźnie widać że prędkościomierz wolniej "nabija".
Wyraźnie widać że prędkościomierz wolniej "nabija".
corky1 napisał(a):Jeansy tez nie farbuja? Zaimpregnowales czyms na poczatku? Jakich uzywasz komsetykow do biezacej konserwacji? Pytam, bo tez rozwazam biala skore, ale troche sie obawiam.
mam jasną skórę w Galancie, auto ma już 21 lat i skóry są w bardzo dobrym stanie bo to stara, wysokiej jakości cielęca skóra a nie ten ekosyf co teraz wsadzają do aut
jeansu nie widać ani trochę (a wiem, że problem istnieje bo mam bielutkie skóry w domu i obecnie pod przykryciem )
widzę, że cenzura działa, jeden z moich postów został usunięty... ehhh
Przydałby się nowy dział dla nowej mazdy, bo w tym wątku zaczyna się robić powoli bałagan.
Dostałem informację, że moja 3 czeka już na mnie w salonie, więc we wtorek może już uda mi się ją odebrać . Nowa mazda mierzy faktyczne ciśnienie w oponach, a nie tylko różnicę ciśnienia, co za tym idzie – są czujniki. Zamówiłem drugi komplet felg i szukam zamienników oryginalnych czujników, bo cena z salonu to około 1700 pln (jak zamawiałem nie było jeszcze info o tym, że będą wymagane ). Wszystkie czujniki pracują na paśmie 433 Mhz. Zastanawiam się czy tak na prawdę nie są uniwersalne i czy np. te poniżej nie byłyby kompatybilne:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 1f501ab1cd
Dostałem informację, że moja 3 czeka już na mnie w salonie, więc we wtorek może już uda mi się ją odebrać . Nowa mazda mierzy faktyczne ciśnienie w oponach, a nie tylko różnicę ciśnienia, co za tym idzie – są czujniki. Zamówiłem drugi komplet felg i szukam zamienników oryginalnych czujników, bo cena z salonu to około 1700 pln (jak zamawiałem nie było jeszcze info o tym, że będą wymagane ). Wszystkie czujniki pracują na paśmie 433 Mhz. Zastanawiam się czy tak na prawdę nie są uniwersalne i czy np. te poniżej nie byłyby kompatybilne:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 1f501ab1cd
- Od: 15 sty 2019, 21:34
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm
Dopisano 29 mar 2019 15:04:
kamil_franiu napisał(a):Test mazdy 3 skyactiv-g 2.0 122km 6AT i tak dane producenta 10.8 A w teście 10.3 podejrzewam że manual też będzie szybszy jak na papierku
Masz moze linka do tego testu?
corky1
29 wrz 2007, 17:42199 (1/1)Mazda 2 DJ 1.5 115KM 2016
Witam nie mam linku bo to był test w gazecie tylko teraz nie pamiętam czy auto świat czy motor bo gazeta została w pracy
kamil_franiu napisał(a):Test mazdy 3 skyactiv-g 2.0 122km 6AT i tak dane producenta 10.8 A w teście 10.3 podejrzewam że manual też będzie szybszy jak na papierku
Masz moze linka do tego testu?
corky1
29 wrz 2007, 17:42199 (1/1)Mazda 2 DJ 1.5 115KM 2016
Witam nie mam linku bo to był test w gazecie tylko teraz nie pamiętam czy auto świat czy motor bo gazeta została w pracy
Luxferrus napisał(a):Przydałby się nowy dział dla nowej mazdy, bo w tym wątku zaczyna się robić powoli bałagan.
Dostałem informację, że moja 3 czeka już na mnie w salonie, więc we wtorek może już uda mi się ją odebrać . Nowa mazda mierzy faktyczne ciśnienie w oponach, a nie tylko różnicę ciśnienia, co za tym idzie – są czujniki. Zamówiłem drugi komplet felg i szukam zamienników oryginalnych czujników, bo cena z salonu to około 1700 pln (jak zamawiałem nie było jeszcze info o tym, że będą wymagane ). Wszystkie czujniki pracują na paśmie 433 Mhz. Zastanawiam się czy tak na prawdę nie są uniwersalne i czy np. te poniżej nie byłyby kompatybilne:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 1f501ab1cd
Do kiedy, według umowy, zobowiązali dostarczyć się Ci auto?
Cena 4 czujników według strony mazdy to 614,18 zł.
W sobotę miałem okazję przetestować nową 3-kę, wersja Hikari.
Jeśli chodzi o wnętrze, to nie mam nic do dodania w porównaniu z poprzednimi wpisami – świetne wrażenie, mięciutkie podłokietniki w drzwiach i konsoli centralnej, wszystko dobrze spasowane, fotele wygodne (super, że nawet z tapicerką materiałową jest regulacja kąta nachylenia siedziska). Schowek pasażera miękko wyścielany, jest (wreszcie?) schowek na okulary w podsufitce. Miejsca z tyłu wg mnie jest wystarczająco na tę klasę samochodu (choć w Focusie jest więcej), drzwi otwierają się szeroko ułatwiając wsiadanie. Jedynie nie podoba mi się nadmiar wstawek z czarnym piano, i to w miejscach, które są podatne na zarysowania (obsługa szyb, otwory na kubki) – ale widać Japończycy mają na tym punkcie słabość. System Bose gra naprawdę fajnie, duża możliwość regulacji – dobrze byłoby, aby ktoś porównał z poprzednią wersją.
Najważniejsze, czyli jazda. Układ kierowniczy jest precyzyjny, różnicy w zawieszeniu z belką nie odczułem, ale też nie jestem kierowcą rajdowym. Zawieszenie jest trochę twarde (felgi 18-ki z niskim profilem), szkoda, że znowu do wyboru są albo baloniaste 16-ki (które nie za bardzo się prezentują), albo 18-ki – felgi 17-calowe byłyby idealne.
Automat zmienia biegi płynnie, zmiana ręczna przez łopatki działa z pewnym opóźnieniem. Miałem wrażenie, że automat trochę zamulał – niestety, nie ma do porównania wersji z manualem, ale w testach nie znalazłem bardzo krytycznych opinii na jego temat. Generalnie, automat jest do spokojnej i wygodnej jazdy, ale miałbym dylemat, czy go wybrać (ze Skyactiv-x pewnie będzie lepiej, ale cena też wyższa o kilkanaście tysi).
Pierwsze egzemplarze w sedanie będą do odbioru w czerwcu. Gdyby nie cena, pewnie zamawiałbym w ciemno, a tak musze się zastanowić. Mazda poszła w maksymalne doposażenie, co ma wpływ na cenę, ale chętnie bym się pozbył kilku opcji, aby zapłacić mniej.
Jeśli chodzi o wnętrze, to nie mam nic do dodania w porównaniu z poprzednimi wpisami – świetne wrażenie, mięciutkie podłokietniki w drzwiach i konsoli centralnej, wszystko dobrze spasowane, fotele wygodne (super, że nawet z tapicerką materiałową jest regulacja kąta nachylenia siedziska). Schowek pasażera miękko wyścielany, jest (wreszcie?) schowek na okulary w podsufitce. Miejsca z tyłu wg mnie jest wystarczająco na tę klasę samochodu (choć w Focusie jest więcej), drzwi otwierają się szeroko ułatwiając wsiadanie. Jedynie nie podoba mi się nadmiar wstawek z czarnym piano, i to w miejscach, które są podatne na zarysowania (obsługa szyb, otwory na kubki) – ale widać Japończycy mają na tym punkcie słabość. System Bose gra naprawdę fajnie, duża możliwość regulacji – dobrze byłoby, aby ktoś porównał z poprzednią wersją.
Najważniejsze, czyli jazda. Układ kierowniczy jest precyzyjny, różnicy w zawieszeniu z belką nie odczułem, ale też nie jestem kierowcą rajdowym. Zawieszenie jest trochę twarde (felgi 18-ki z niskim profilem), szkoda, że znowu do wyboru są albo baloniaste 16-ki (które nie za bardzo się prezentują), albo 18-ki – felgi 17-calowe byłyby idealne.
Automat zmienia biegi płynnie, zmiana ręczna przez łopatki działa z pewnym opóźnieniem. Miałem wrażenie, że automat trochę zamulał – niestety, nie ma do porównania wersji z manualem, ale w testach nie znalazłem bardzo krytycznych opinii na jego temat. Generalnie, automat jest do spokojnej i wygodnej jazdy, ale miałbym dylemat, czy go wybrać (ze Skyactiv-x pewnie będzie lepiej, ale cena też wyższa o kilkanaście tysi).
Pierwsze egzemplarze w sedanie będą do odbioru w czerwcu. Gdyby nie cena, pewnie zamawiałbym w ciemno, a tak musze się zastanowić. Mazda poszła w maksymalne doposażenie, co ma wpływ na cenę, ale chętnie bym się pozbył kilku opcji, aby zapłacić mniej.
corky1 napisał(a): jest (wreszcie?) schowek na okulary w podsufitce
już w poprzedniej trójce jest schowek na okulary (BM/BN).
Miałem też okazję jedynie siedzieć w środku i wnętrze robi piorunujące wrażenie. Dodatkowo czarna podsufitka pięknie komponowała się z czarną skórą na siedzeniach. Spasowanie elementów bajka, jakość materiałów – bez porównania. Bardzo możliwe, że wstawki z piano black nie będą się tak rysować.
Ta sama mazda 2.0 AT według testu auto świat 0-100=10,3 s teraz czytam w tygodniu Motor 0-100=10,8 s nie wiem o co tu chodzi
Pewnie auto bild sam zmierzyl, a te drugiej gazetce sie nie chcialo i wziela z katalogu.
Wczoraj znowu testowalem AT – do jazdy po miescie bajka, zmienia plynnie, start calkiem zwawy, ale nie moglem sie pozbyc wrazenia, ze jednak troche zamula (nie sprawdzalem na autostradzie). Wciaz mam zagwozdke, bo manual daje wiecej kontroli i zwyczajnie w mazdzie jest przyjemny, ale z wiekiem chce sie wygody i powiedzialem sobie, ze nastepny bedzie automat. Szkoda, ze nie ma mocniejszego silnika, bo skyactiv-x jest imo jednak za drogi.
Wczoraj znowu testowalem AT – do jazdy po miescie bajka, zmienia plynnie, start calkiem zwawy, ale nie moglem sie pozbyc wrazenia, ze jednak troche zamula (nie sprawdzalem na autostradzie). Wciaz mam zagwozdke, bo manual daje wiecej kontroli i zwyczajnie w mazdzie jest przyjemny, ale z wiekiem chce sie wygody i powiedzialem sobie, ze nastepny bedzie automat. Szkoda, ze nie ma mocniejszego silnika, bo skyactiv-x jest imo jednak za drogi.
No nie taka nowa, Mercedes na to wpadl już dawno temu. Pytanie, czy osiagi beda na tyle lepsze, a spalanie mniejsze, ze roznica kilkanascie tysi bedzie uzasadniona. W moim przypadku nie bardzo, bo robie za male przebiegi. Poza tym, zawsze jest ryzyko nowej technologii, ze cos bedzie nie tak, a sky-activ g jest juz sprawdzony (mimo, ze dolozyli mild hybryde, czy jak to sie nazywa).
Tylko co oni zrobili z tym biednym sky g, że mimo (ekhm) "hybrydy" auto straciło na osiągach oraz, że nie ma już nawet mocniejszej opcji? Co to za klasa premium, co nie może się rozpędzić w mniej niż 10s/100kph? Kupując premium chciałbym mieć wybór: ekonomia vs osiągi. A Mazda ma 1.8d co się nie nadaje do niczego (zupełnie jak zapomniane 1.5d) i zmuloną benzynę. Niedługo co będzie można jedyne zmienić zamawiając nową Mazde to kolor...
Wcześniej był MPS, 2.2d w 2 generacjach co ładnie ciągnęło do przodu. A teraz jedynie co mamy to wygląd. Dla mnie nowa 3 to zawód totalny, nie ważne jak by śliczna nie była.
Wcześniej był MPS, 2.2d w 2 generacjach co ładnie ciągnęło do przodu. A teraz jedynie co mamy to wygląd. Dla mnie nowa 3 to zawód totalny, nie ważne jak by śliczna nie była.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Jedyny powód dla którego nie zamówiłem wersji z tym silnikiem.corky1 napisał(a):Poza tym, zawsze jest ryzyko nowej technologii, ze cos bedzie nie tak, a sky-activ g jest juz sprawdzony.
corky1 napisał(a):No nie taka nowa, Mercedes na to wpadl już dawno temu.
Japońce zrobili to od zera, nie korzystali z technologii mercedesa. Swoją drogą w której jednostce to mieli ? jak się sprawowało ?
corky1 napisał(a):zawsze jest ryzyko nowej technologii, ze cos bedzie nie tak
To oczywista oczywistość, ale bez takich ruchów dalej byśmy odpalali auta na korbę, i zapalali świeczki w odbłyśnikach.
Dopisano 2 kwi 2019, 12:11:
darrecki napisał(a):Tylko co oni zrobili z tym biednym sky g, że mimo (ekhm) "hybrydy" auto straciło na osiągach oraz, że nie ma już nawet mocniejszej opcji? Co to za klasa premium, co nie może się rozpędzić w mniej niż 10s/100kph? Kupując premium chciałbym mieć wybór: ekonomia vs osiągi. A Mazda ma 1.8d co się nie nadaje do niczego (zupełnie jak zapomniane 1.5d) i zmuloną benzynę. Niedługo co będzie można jedyne zmienić zamawiając nową Mazde to kolor...
Wcześniej był MPS, 2.2d w 2 generacjach co ładnie ciągnęło do przodu. A teraz jedynie co mamy to wygląd. Dla mnie nowa 3 to zawód totalny, nie ważne jak by śliczna nie była.
Dlaczego Volvo nie ma V8, BMW rezygnuje z rzędowych szóstek, a Porsche montuje 2.0 turbo w Caymanie ? Powód jest przecież oczywisty – porąbane normy emisji w UE.
lelo28 napisał(a):Cena 4 czujników według strony mazdy to 614,18 zł.
Obawiam się, że to cena za sztukę :
">>CZUJNIK<< CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
614,18 ZŁ1"
Całe szczęście lepsze serwisy wulkanizacyjne dysponują programowalnymi zamiennikami, gdzie cena 4 sztuk faktycznie wyniesie około 600 zł.
Z innych spraw:
– nr VIN zaczyna się od J
– koszt ubezpieczenia wzrósł do 3,5%+ (za pełen pakiet)
- Od: 15 sty 2019, 21:34
- Posty: 18
- Skąd: Wrocław
- Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm
corky1 napisał(a):Ktory ubezpieczyciel odwazyl sie zaoferowac polisy?
Allianz i Uniqa napewno
Dopisano 2 kwi 2019, 14:12:
Luxferrus napisał(a):lelo28 napisał(a):Cena 4 czujników według strony mazdy to 614,18 zł.
Obawiam się, że to cena za sztukę :
">>CZUJNIK<< CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
614,18 ZŁ1"
Zwróć uwagę ze poniżej napisane jest "zestaw 4 szt. czujników z nakrętkami".
Poza tym oferują również zestaw 200 szt. czujników za niecałe 30 tys. zł. co daje w przeliczeniu niecałe 150 zł. za sztukę. Dlatego uważam że jest to cena za 4 sztuki.
Test przyspieszenia Mazdy 3 2.0 122KM: https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... -100-km-h/
Szału nie ma
Szału nie ma
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości