Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Kritik » 7 sty 2019, 17:25

nemi napisał(a):
Kritik napisał(a):E-Golf 165+, a był 125+

Kiedy egolf tyle kosztował? Pastucha też w życiu za tyle nie widziałem. Chyba, że netto ;)


w Pazdzierniku 2018
był pasat w wersji City za 80-84k +/–
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez rafs24 » 7 sty 2019, 17:55

Kritik napisał(a):
nemi napisał(a):
Kritik napisał(a):E-Golf 165+, a był 125+

Kiedy egolf tyle kosztował? Pastucha też w życiu za tyle nie widziałem. Chyba, że netto ;)


w Pazdzierniku 2018
był pasat w wersji City za 80-84k +/–
Ale to była pewnie bieda wersja której nikt na oczy nie widział, a widniała tylko w cenniku, tak jak Mazda w wersji skygo :D

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez Bigbluee » 7 sty 2019, 18:45

Z ciekawosci zapytam bo widzę, że ktoś się interesuje i nawet czyta cenniki paseratti. Czym różni się nadwozie kombi Golfa od Passata poza kształtem blachy? Rozumiem, że jest "coś" co może miec tylko paseratti a czego nie może mieć golf ?
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 13:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez child » 7 sty 2019, 19:34

Dmb_T napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Chwalą się że to rewolucja i najnowsza technologia a trochę olali pochwalanie się osiągami czy spalaniem bo podobno będzie palić tyle co diesel.


jakiś czas temu czytałem, że ten silnik będzie miał spalanie do 30 procent niższe, niż poprzednik. Teraz jakoś na ten temat cisza.

Założę się o czapke gruszek, że spalanie, o ile bedzie niższe, to kwestia ułamków, paru procent może.


Ale przecież głównie chodzi właśnie o niższe spalanie <co?>

A dziś arrtykuł bodaj w Motorze nowym, na kolanach piszą o tej nowej trójce. Że w ogóle, mucha nie siada, cudowna, tyle, ze z tyłu mało miejsca.


A tyle było opinii, że dzięki prostszemu zawieszeniu z tyłu będzie właśnie więcej miejsca...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 sty 2019, 21:40

Bigbluee napisał(a):Rozumiem, że jest "coś" co może miec tylko paseratti a czego nie może mieć golf ?
20cm różnicy :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez SiN4don » 8 sty 2019, 09:11

Bigbluee napisał(a):Z ciekawosci zapytam bo widzę, że ktoś się interesuje i nawet czyta cenniki paseratti. Czym różni się nadwozie kombi Golfa od Passata poza kształtem blachy? Rozumiem, że jest "coś" co może miec tylko paseratti a czego nie może mieć golf ?


Chyba tylko analogowy zegarek na środku deski rozdzielczej ;) Może + kilka litrów do bagażnika.
Mój wulkanizator do tej pory myli mojego Golfa z paskiem. Więc przyznaję rację przedmówcy.

Co do Mazdy3 – na moje potrzeby w nowej trójce było zdecydowanie za mało miejsca. Po wrzuceniu fotelika dla dziecka okazało się, że jest go mniej niż w mojej starej BK. Dla kogoś, kto patrzy na takie rzeczy trójka została zdyskwalifikowana, a była na początku faworytem ze względu na sentyment do marki. Jeżeli w kwestii miejsca nic się nie zmieniło + cena poszła o kilkanaście tysięcy w górę to nieprędko wrócę do marki – a szkoda.

Ale samo auto wygląda dla mnie dużo lepiej niż BM/BN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez dudek_t » 8 sty 2019, 14:39

w Pazdzierniku 2018
był pasat w wersji City za 80-84k +/–[/quote]Ale to była pewnie bieda wersja której nikt na oczy nie widział, a widniała tylko w cenniku, tak jak Mazda w wersji skygo :D

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka[/quote]

Passat faktycznie tyle kosztował. Były sztuki na placach, wcale nie mało. Golas (ale klima automatyczna 3 strefowa była) kosztował 77800zł brutto. Za 82 były juz z Ledami Basic i czymś tam jeszcze. To była najlepsza oferta na rynku.
E-Golfa za tyle nie widziałem ani przez moment.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 15:17
Posty: 26 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez Dmb_T » 14 sty 2019, 17:32

child napisał(a):[
Ale przecież głównie chodzi właśnie o niższe spalanie <co?>
...


No to pewnie będzie niższe ale nie 20-30 procent jak zapowiadano... Jesli moja Trójka ma średnie spalanie 6,6 Pb, to nowa pewnie będzie miała 6,4 albo 6.3
Niby sukces co? ale policz sobie, płacąc 20 tys. złotych więcej za nową Trójkę, ile lat trzeba jeździć, żeby to był jakiś finansowy zysk z tego spalania mniejszego:))?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez child » 14 sty 2019, 22:33

I tak szybciej wyjdziesz na swoje niż w przypadku elektryka :D

Co do średniego spalania – twoja ma 6.6, a moja 7.4, więc jakby nowa 3 zeszła na 6.5 to byłbym bardzo zadowolony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez piwo » 15 sty 2019, 11:05

tylko tu mamy 181 koni wiec chyba bardziej chodzi o to co mamy pod noga a nie o niskie spalanie. u nas w zime w bmce spalanie wzroslo do 8,7 litra.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Neonixos666 » 15 sty 2019, 19:46

piwo napisał(a):tylko tu mamy 181 koni wiec chyba bardziej chodzi o to co mamy pod noga a nie o niskie spalanie.


Chodzi o to żebyśmy mieli niskie spalanie jak nie korzystamy z tej mocy a jeśli trzeba to mamy pod butem wystarczającą moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jaro93 » 15 sty 2019, 19:59

spalanie pewnie będzie niższe, bo gdy nie będziemy żądać mocy od samochodu – ten wyłączy 2 z 4 cylindrów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 15:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez Luxferrus » 15 sty 2019, 21:41

Pojawiła się informacja w oficjalnym katalogu nowej 3 o przyspieszeniu – 10,4s do 100km/h dla hb z manualną skrzynią biegów (122KM i 213Nm). Poprzednia wersja przy tej konfiguracji 8,9s do 100km/h (120KM i 207Nm). Różnica masy to około 50kg i przez to zbiera się jak wół? W komplecie z belką skrętna i ceną to jest po prostu śmieszne...
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 21:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez piwo » 15 sty 2019, 22:25

Może montują na pierwszy montaż chińskie eko opony. Albo pogmerali w sofcie silnika i mocniej przydusił przepustnice bo do tej pory 120 konny silnik generował 145koni na zdaje się 40% otwarcia przepustnicy.
Ostatnio edytowano 16 sty 2019, 03:03 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jaketherake » 16 sty 2019, 00:40

Albo Mazda po raz kolejny podaje dane bardzo asekuracyjnie. Wczoraj był test M6 2.2D 184km 4x4 na Autocentrum, wedle danych fabrycznych 9.7s do setki, w teście wyszło 7.8s.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez KrzyzakMitsu » 16 sty 2019, 12:04

Jeśli podaje zgodnie z japońskim prawem obowiązującym już prawie 20 lat to musi być to wartość w normalnych warunkach (a nie w laboratorium), z kompletem pasażerów, pełnym bakiem i bagażnikiem obciążonym nominalnie. Produkując w innych krajach można obejść te przepisy, więc zależy gdzie i na jaki rynek jest przeznaczona.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Luxferrus » 16 sty 2019, 15:51

Dane pochodzą z katalogu na polskiej stronie mazdy. Na oficjalnych stronach de/UK/jp nie znalazłem tych informacji. Pozostaje mieć nadzieje ze te dane faktycznie pochodzą z japońskich testów w warunkach normalnych.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 21:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez child » 16 sty 2019, 17:44

To wcześniej nie podawali danych z fantastycznych, "życiowych" testów japońskich, skoro im wychodziło 8,9s?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Luxferrus » 16 sty 2019, 18:39

Możliwe, że nie. Oficjalne informacje są takie, że nowe modele przechodzą jeszcze przez proces homologacji na rynki europejskie (nowe testy spalania WLTP etc.).
Na żadnej oficjalnej stronie nie ma informacji o przyspieszeniu poza polską, podana wartość jest taka sama dla HB i sedana chociaż zawsze druga wersja nadwozia miała lekka przewagę. To nasuwa wniosek, że wartości mogą być faktycznie wyciągnięte z czapki ze sporym zapasem lub testy były przeprowadzane w inny sposób. Być może po tym jak już pierwsze zamówione modele dotrą do kupujących to poprawią informację w katalogu, bo wygląda trochę jakby był robiony na szybko, a przynajmniej mam taką nadzieję, bo to już by było za dużo strzałów w kolano ze strony mazdy.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 21:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez Dmb_T » 18 sty 2019, 18:26

Luxferrus napisał(a):Pojawiła się informacja w oficjalnym katalogu nowej 3 o przyspieszeniu – 10,4s do 100km/h dla hb z manualną skrzynią biegów (122KM i 213Nm). Poprzednia wersja przy tej konfiguracji 8,9s do 100km/h (120KM i 207Nm). Różnica masy to około 50kg i przez to zbiera się jak wół? W komplecie z belką skrętna i ceną to jest po prostu śmieszne...


fakt, brzmi nieciekawie, szczególnie przy cenie ok 15-20 tys wyższej....
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości

Moderator

Moderatorzy Moto